Mě se hra NMS zase nezdá až tak špatná. Procedurálně generovaný svět je podle mého dobrý základ pro hru. Ovšem u NMS je problém, že procedurálně generovaný svět je jediný obsah hry. Protože proč chodit na planety? jasně natěžit nějaké suroviny aby se dali prodat. Jenže co s penězmi? když už máte vše na max a není nic za co je utrácet. To pak už ani nechcete chodit na planetu a vidět tam stále stejnou rostlinu jen s trochu jiným odstínem barvy. A nemáte co dělat, protože jediný obsah hry vlastně nevyužijete. Přitom by úplně stačilo aby tam byl nějaký další obsah. Například možnost použít suroviny a postavit nějakou budovu/vesmírnou stanici/vesmírnou loď apod. Nebo že nějaké věci nevycraftíte v ruce ale potřebujete na to nějakou továrnu, kterou si opět postavíte ze surovin. Mít například vlastní flotilu lodí, kam budete ukládat veškerý natěžený materiál. Budete se muset starat aby lodě fungovali a měli palivo apod. Případně takový trochu MMO, tj to co tam postavíte, např budovu na planetě, tak ostatní hráči kteří se na tu planetu náhodou dostanou tak budou moci tu budovu nalézt a prozkoumat.
Jak jsem řekl NMS je dobrý "základ" pro hru, ale chce to tam přidat ten herní obsah.