Plants vs Zombies: Garden Warfare 2 – z malé rostlinky obří Adélou (recenze)

vytisknout velikost písma
Rozpoutala se pandemie a celá Země byla brzy nakažena zombie virem. Celá? Ne! Jedna zahrádka, plná nepoddajných květin, stále odolává zombie vegetariánům. Přidáte se do boje?
Plants vs Zombies: Garden Warfare 2 – z malé rostlinky obří Adélou (recenze)

Když se z roztomilé hříčky Plants vs Zombies stala střílečka, přišlo mi to jako celkem dobrý vtip. Nakonec se ale ukázalo, že se jedná o hru, u které je poměr cena a zábava naprosto vyvážený a skutečně stojí za to. Přesto mě velmi překvapilo, když se na E3 odhalilo pokračování pod jménem Plants vs Zombies: Garden Warfare 2.

To mělo být hezčí, větší a zábavnější a toho se drželo i v otevřené betě. Ale i když obsahu mělo přinést minimálně v porovnání s minulým dílem opravdu o hodně navíc, stále mi hra nedokázala dokázat, že by toho bylo skutečně tolik, aby to obhájilo cenovku dosahující téměř 2000 Kč. Přeci jen, za tu cenu si mohu koupit Battlefield, Call of Duty či Star Wars: Battlefront.

Stále stejné kořeny

Kdybych měl hru ve zkratce popsat, tak první díl je třešnička, kterou si utrhnete v létě na osvěžení. Druhý díl je ale obrovský zmrzlinový pohár, u kterého je ta třešnička pouze malé doplnění chuti. Obsah se nám prezentoval převážně novými postavami, mezi které patří kulometová kukuřice, agent pomeranč a kouzelná růže za rostliny, prcek s titánem, kulhavý pirát a superhrdina za zombíky. Reálně ale máte mimo hlavní postavy i menší podtřídy, které hru příjemně doplňují.

pvz_1.png

pvz_2.pngpvz_3.pngpvz_4.png

pvz_5.pngpvz_6.pngpvz_7.png

Podtřídy nejsou něco přelomového, více než podtřída by se hodilo označení upravení/vylepšení původní postavy. Například to znamená ohnivou růži či elektrického superhrdinu. Jedná se ale o velmi příjemné rozšíření, které vás jednoduše přinutí, abyste získali naprosto všechny podtřídy u všech. K tomu ostatně napomáhá i skvělý plus v podobě intuitivního zapojení nových postav do hry, které i přes mé počáteční obavy do hry dokonale zapadají a nenahrazují ty původní.

Shrnout to – ve hře je skutečně mnoho odlišných stylů hraní. Tříd a podtříd napočítáte hromady hromad a hra vás díky tomu, co se týče herní mechaniky, jen tak neomrzí. Jedná se sice o stále stejný styl jako v minulém díle (co zásadního byste ale chtěli změnit na střílečce), ale jak známe z jiných titulů, i nepatrná změna udělá divy. Odemknout všechny podtřídy vám ale potrvá opravdu dlouho, poněvadž je odemykáte v podobě balíčků karet.

 

Shrnout to – ve hře je skutečně mnoho odlišných stylů hraní. Tříd a podtříd napočítáte hromady hromad a hra vás díky tomu, co se týče herní mechaniky, jen tak neomrzí.

 

Ano, pro mou nelibost se ve hrách čím dál tím více objevuje systém karet. Máte našetřené peníze a v obchodě se vám producírují balíčky, které slibují hory doly. V případě PvZ: GW 2 se jedná o sliby na nové předměty customizace, odemykání nových podtříd a nějaké ty obranné předměty do květináčů či pěšáky na vyvolávání. Mimo balíčků hra nabízí i systém truhel, které se odemykají pomocí hvězd.

pvz_10.pngpvz_8.pngpvz_9.png

pvz_21.pngpvz_22.pngpvz_23.png

Hvězdy získáte pouze plněním úkolů. Každý den vám nástěnka nabízí spoustu různých aktivit, co můžete provést a k nim nějakou odměnu. Aktivity jsou to klasicky typu "zabij deset růží" atd. Odměna může být v podobě penízků, rychlejšího expení nebo hvězd. Hvězdy vám mimo truhel umožní i ozdobu vaší domovské základny, praktičtější je ale odemykat truhly. V těch najdete peníze s doplňkem v podobě například různých předmětů customizace.

Město na dvě poloviny

Truhly pak najdete v otevřeném světě. Tím se konečně dostáváme do novinky jak se patří. Ne, že by třídy, podtřídy, balíčky karet a truhly nebyly důležité, ale hru nějak razantně nezmění. Otevřený svět je ale něco, co vás krásně zabaví na dlouhé chvíle, než se kouknete na hodiny a zjistíte, že za pět minut musíte být v práci. Prvním dojmem ale možná bude spíše závažný nedostatek v podobě chybějící mapy či alespoň nějaké minimapky.

pvz_24.png

pvz_25.pngpvz_26.pngpvz_27.png

Myšlenka je prostá – zombíci se zasekli u zahrádky a rostlinky ji brání seč můžou. Vznikla tím část města neustále zmítaná bojem. Mimo fakt, že město je skutečně zajímavé a jeho průzkum spojen s občasným pobitím pár nepřátel jen tak neomrzí, je v něm i pár vedlejších aktivit. Těch sice není moc, ale najdete zde třeba střelbu na cíl či mise a la jsem nájemný vrah. Pravdou je, že se nejedná o příliš rozlehlou oblast, vlastně je jen krapet větší než ta část, která se producírovala v betě. Město ale tvoří kulisu, kde se odehrávají některé mise kampaně.

pvz_10.pngpvz_11.pngpvz_12.png

pvz_13.pngpvz_14.pngpvz_15.png

Pokud jste četli mé dojmy z bety, možná si vzpomínáte, že jsem byl zvědavý na cosi ukrytého v garáži. Vejdete-li tam, náhle zjistíte, že je tam robůtek, který by z vás mile rád udělal rostlinného agenta. To sice neznamená vlastní parkovací místo, ale zajížďku po celém světě s cílem bránit veškeré rostlinstvo.

 

Kampaň jeden stálý příběh nemá a i když se jednotlivé úsečky misí tak tváří, jedná se pouze o malé a vcelku příjemné vtípky.

 

Nečekejte epický příběh jako v Halo či emocionální nádech jako v Life is Strange. Kampaň jeden stálý příběh nemá a i když se jednotlivé úsečky misí tak tváří, jedná se pouze o malé a vcelku příjemné vtípky. Takový zombie Yeti či superhrdina fazole vám na tváří úsměv zkrátka vynutí. Jednotlivé mise kampaně pak jsou krátké úrovně, zpočátku jsem si dokonce myslel, že se jedná pouze o kratičký tutorial. Hra jich má v zásobě ale tolik, že dosud jsem se všemi neprokousal. A to má kampaň nejen rostlinná, ale i nemrtvá strana barikády!

Malá sladkůstka na závěr

Posledním obsahem hry je klasicky multiplayer. Ten do hry přidává pár nových herních módů, ale na rovinu – nic přelomového vás nečeká. Herní módy ve hře jsou v podstatě stejné jako v jiných hrách. Nic to ale nemění na tom, že vás zabaví na dlouhé hodiny.

 

Herní módy ve hře jsou v podstatě stejné jako v jiných hrách. Nic to ale nemění na tom, že vás  zabaví na dlouhé hodiny. 

 

Dále nutno připomenout, že mimo PvP obsahuje hra i z minulého dílů známý mód Garden Ops. Jeho podstatou je opět obrana určité pozice před hordami nepřátel. Nutno pochválit, že hra skvěle zvládla hru v singleplayeru, kdy vám  sešle pomoc v podobě tří vámi zvolených pomocníků, ostatně stejné je to i s některými úrovněmi kampaně. Radost mi udělala možnost singleplayeru i v případě PvP, což ve hrách dnes bohužel většinou chybí.

pvz_14.pngpvz_15.pngpvz_16.png

pvz_18.pngpvz_19.pngpvz_20.png

Jen trochu škoda, že map hra moc nenabízí. Je to vlastně jediná věc, které je v tomto až k prasknutí naplněnému balíku všeho možného nedostatek. Mapy jsou sice velmi dobře rozvržené a originální, nic to ale nemění na tom, že je brzy budete znát navzpamět a trochu vyčítat vývojářům, že nepoužili třeba alespoň nějaké mapy z minulého dílů.

Obří strom za hodně peněz

Jak jste z mé recenze asi pochopili, hra toho obsahově nabízí opravdu požehnaně a věřím, že jsem přeci jen ještě neprozkoumal všechno. Pořádně se ve hře vyřádit zabere skutečně dlouhé desítky, někomu možná i stovky hodin hraní a stejně bude pořád co dělat. Aby toho nebylo málo, umožňuje hra na konzolích i split-screenový multiplayer. Ten umožňoval i minulý díl, ale pouze v Garden Ops. Nyní jsou vám ale dveře split-screenu otevřené kamkoli.

         

Dostupné pro: PC, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Týmová střílečka
Výrobce: PopCap Games
Začátek prodeje: 25. února 2016
  • Hromada obsahu
  • Otevřený svět
  • Příjemné inovace
  • Split-screen
  • Málo map
  • Přehnaná cena
  • Absence mini-mapy
    

Přesto si nejsem jistý, že i přes množství obsahu, které přemůže nákupní seznam matky dvanácti dětí, je cena optimální. To si ale už rozhodněte sami. Stojí vám za to si koupit hru s kytičkami a zombíky za téměř 2000 Kč?

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Podívejte na porovnání Uncharted 4 na PS4 a PS4 Pro, rozdíl je nemalý!

Podívejte na porovnání Uncharted 4 na …

Uncharted 4: A Thief's End vynikal mimo jiné v grafice, díky které je jednou z nejlépe vypadajících her momentálně dostupných na PS4. Ale může vypadat ještě lépe. Nové video ukazuje, jakou grafiku nabídne po aktualizaci pro PS4 Pro.

14.  9.  2016 | | 21 N/A
PlayStation 5 přijde v druhé polovině roku 2018, říká analytik, kterému se dá věřit

PlayStation 5 přijde v druhé polovině …

Existuje muž, který přesně předpověděl existenci PlayStation 4 Slim a PlayStation 4 Pro ještě před tím, že o jejich možnosti začal mluvit internet – analytik Damian Thong. Nyní přichází s novou předpovědí.

13.  9.  2016 | | 33 N/A
Jak silný počítač bude potřeba na Bioshock: The Collection? Známe hardwarové nároky

Jak silný počítač bude potřeba na Bios…

Vývojáři ze studia 2K odhalili hardwarové nároky hry Bioshock: The Collection. Nároky to naštěstí nejsou nějak zvlášť vysoké, požadují však poměrně hodně místa na disku.

12.  9.  2016 | | 17 N/A
První dojmy z For Honor: za čest a slávu!

První dojmy z For Honor: za čest a slá…

Tento víkend jsme vyzkoušeli uzavřenou alfu středověké bojovky For Honor. Jak na nás nový chystaný historický titul od Ubisoftu působí?

20.  9.  2016 |
Grand Theft Auto V Redux je konečně venku a dává hře realističtější vzhled

Grand Theft Auto V Redux je konečně ve…

Grafika jako z filmu, ostřejší kontury a vypilovaný design. Mod Redux pro GTA 5 je konečně venku!

20.  9.  2016 | | 5 N/A
Seznam her, které již oznámily podporu pro PS4 Pro

Seznam her, které již oznámily podporu…

S oznámením nové konzole PlayStation 4 Pro řada vývojářů a vydavatelů odhalila plány aktualizovat své stávající hry pro podporu této konzole. Zmínili také, které nadcházející hry přijdou rovnou na PS4 Pro.

11.  9.  2016 | | 12 N/A
Battlefield 4 uvolňuje všechna DLC zdarma

Battlefield 4 uvolňuje všechna DLC zda…

EA se rozhodla k velkému kroku. Aby hráče navnadila na chystaný Battlefield 1, uvolní všechna DLC pro Battlefield 4 až do 19. září zdarma.

15.  9.  2016 |
Šéf Sony poprvé promluvil o kritice na No Man

Šéf Sony poprvé promluvil o kritice na…

Shuhei Yoshida, šéf Sony, se poprvé vyjádřil ke kauze No Man's Sky. Podle něj bylo všechno způsobeno špatnou PR strategií, za což může Sean Murray, který to jednoduše celé „podělal“.

18.  9.  2016 | | 1 N/A