Plants vs Zombies: Garden Warfare 2 – z malé rostlinky obří Adélou (recenze)

vytisknout velikost písma
Rozpoutala se pandemie a celá Země byla brzy nakažena zombie virem. Celá? Ne! Jedna zahrádka, plná nepoddajných květin, stále odolává zombie vegetariánům. Přidáte se do boje?
Plants vs Zombies: Garden Warfare 2 – z malé rostlinky obří Adélou (recenze)

Když se z roztomilé hříčky Plants vs Zombies stala střílečka, přišlo mi to jako celkem dobrý vtip. Nakonec se ale ukázalo, že se jedná o hru, u které je poměr cena a zábava naprosto vyvážený a skutečně stojí za to. Přesto mě velmi překvapilo, když se na E3 odhalilo pokračování pod jménem Plants vs Zombies: Garden Warfare 2.

To mělo být hezčí, větší a zábavnější a toho se drželo i v otevřené betě. Ale i když obsahu mělo přinést minimálně v porovnání s minulým dílem opravdu o hodně navíc, stále mi hra nedokázala dokázat, že by toho bylo skutečně tolik, aby to obhájilo cenovku dosahující téměř 2000 Kč. Přeci jen, za tu cenu si mohu koupit Battlefield, Call of Duty či Star Wars: Battlefront.

Stále stejné kořeny

Kdybych měl hru ve zkratce popsat, tak první díl je třešnička, kterou si utrhnete v létě na osvěžení. Druhý díl je ale obrovský zmrzlinový pohár, u kterého je ta třešnička pouze malé doplnění chuti. Obsah se nám prezentoval převážně novými postavami, mezi které patří kulometová kukuřice, agent pomeranč a kouzelná růže za rostliny, prcek s titánem, kulhavý pirát a superhrdina za zombíky. Reálně ale máte mimo hlavní postavy i menší podtřídy, které hru příjemně doplňují.

pvz_1.png

pvz_2.pngpvz_3.pngpvz_4.png

pvz_5.pngpvz_6.pngpvz_7.png

Podtřídy nejsou něco přelomového, více než podtřída by se hodilo označení upravení/vylepšení původní postavy. Například to znamená ohnivou růži či elektrického superhrdinu. Jedná se ale o velmi příjemné rozšíření, které vás jednoduše přinutí, abyste získali naprosto všechny podtřídy u všech. K tomu ostatně napomáhá i skvělý plus v podobě intuitivního zapojení nových postav do hry, které i přes mé počáteční obavy do hry dokonale zapadají a nenahrazují ty původní.

Shrnout to – ve hře je skutečně mnoho odlišných stylů hraní. Tříd a podtříd napočítáte hromady hromad a hra vás díky tomu, co se týče herní mechaniky, jen tak neomrzí. Jedná se sice o stále stejný styl jako v minulém díle (co zásadního byste ale chtěli změnit na střílečce), ale jak známe z jiných titulů, i nepatrná změna udělá divy. Odemknout všechny podtřídy vám ale potrvá opravdu dlouho, poněvadž je odemykáte v podobě balíčků karet.

 

Shrnout to – ve hře je skutečně mnoho odlišných stylů hraní. Tříd a podtříd napočítáte hromady hromad a hra vás díky tomu, co se týče herní mechaniky, jen tak neomrzí.

 

Ano, pro mou nelibost se ve hrách čím dál tím více objevuje systém karet. Máte našetřené peníze a v obchodě se vám producírují balíčky, které slibují hory doly. V případě PvZ: GW 2 se jedná o sliby na nové předměty customizace, odemykání nových podtříd a nějaké ty obranné předměty do květináčů či pěšáky na vyvolávání. Mimo balíčků hra nabízí i systém truhel, které se odemykají pomocí hvězd.

pvz_10.pngpvz_8.pngpvz_9.png

pvz_21.pngpvz_22.pngpvz_23.png

Hvězdy získáte pouze plněním úkolů. Každý den vám nástěnka nabízí spoustu různých aktivit, co můžete provést a k nim nějakou odměnu. Aktivity jsou to klasicky typu "zabij deset růží" atd. Odměna může být v podobě penízků, rychlejšího expení nebo hvězd. Hvězdy vám mimo truhel umožní i ozdobu vaší domovské základny, praktičtější je ale odemykat truhly. V těch najdete peníze s doplňkem v podobě například různých předmětů customizace.

Město na dvě poloviny

Truhly pak najdete v otevřeném světě. Tím se konečně dostáváme do novinky jak se patří. Ne, že by třídy, podtřídy, balíčky karet a truhly nebyly důležité, ale hru nějak razantně nezmění. Otevřený svět je ale něco, co vás krásně zabaví na dlouhé chvíle, než se kouknete na hodiny a zjistíte, že za pět minut musíte být v práci. Prvním dojmem ale možná bude spíše závažný nedostatek v podobě chybějící mapy či alespoň nějaké minimapky.

pvz_24.png

pvz_25.pngpvz_26.pngpvz_27.png

Myšlenka je prostá – zombíci se zasekli u zahrádky a rostlinky ji brání seč můžou. Vznikla tím část města neustále zmítaná bojem. Mimo fakt, že město je skutečně zajímavé a jeho průzkum spojen s občasným pobitím pár nepřátel jen tak neomrzí, je v něm i pár vedlejších aktivit. Těch sice není moc, ale najdete zde třeba střelbu na cíl či mise a la jsem nájemný vrah. Pravdou je, že se nejedná o příliš rozlehlou oblast, vlastně je jen krapet větší než ta část, která se producírovala v betě. Město ale tvoří kulisu, kde se odehrávají některé mise kampaně.

pvz_10.pngpvz_11.pngpvz_12.png

pvz_13.pngpvz_14.pngpvz_15.png

Pokud jste četli mé dojmy z bety, možná si vzpomínáte, že jsem byl zvědavý na cosi ukrytého v garáži. Vejdete-li tam, náhle zjistíte, že je tam robůtek, který by z vás mile rád udělal rostlinného agenta. To sice neznamená vlastní parkovací místo, ale zajížďku po celém světě s cílem bránit veškeré rostlinstvo.

 

Kampaň jeden stálý příběh nemá a i když se jednotlivé úsečky misí tak tváří, jedná se pouze o malé a vcelku příjemné vtípky.

 

Nečekejte epický příběh jako v Halo či emocionální nádech jako v Life is Strange. Kampaň jeden stálý příběh nemá a i když se jednotlivé úsečky misí tak tváří, jedná se pouze o malé a vcelku příjemné vtípky. Takový zombie Yeti či superhrdina fazole vám na tváří úsměv zkrátka vynutí. Jednotlivé mise kampaně pak jsou krátké úrovně, zpočátku jsem si dokonce myslel, že se jedná pouze o kratičký tutorial. Hra jich má v zásobě ale tolik, že dosud jsem se všemi neprokousal. A to má kampaň nejen rostlinná, ale i nemrtvá strana barikády!

Malá sladkůstka na závěr

Posledním obsahem hry je klasicky multiplayer. Ten do hry přidává pár nových herních módů, ale na rovinu – nic přelomového vás nečeká. Herní módy ve hře jsou v podstatě stejné jako v jiných hrách. Nic to ale nemění na tom, že vás zabaví na dlouhé hodiny.

 

Herní módy ve hře jsou v podstatě stejné jako v jiných hrách. Nic to ale nemění na tom, že vás  zabaví na dlouhé hodiny. 

 

Dále nutno připomenout, že mimo PvP obsahuje hra i z minulého dílů známý mód Garden Ops. Jeho podstatou je opět obrana určité pozice před hordami nepřátel. Nutno pochválit, že hra skvěle zvládla hru v singleplayeru, kdy vám  sešle pomoc v podobě tří vámi zvolených pomocníků, ostatně stejné je to i s některými úrovněmi kampaně. Radost mi udělala možnost singleplayeru i v případě PvP, což ve hrách dnes bohužel většinou chybí.

pvz_14.pngpvz_15.pngpvz_16.png

pvz_18.pngpvz_19.pngpvz_20.png

Jen trochu škoda, že map hra moc nenabízí. Je to vlastně jediná věc, které je v tomto až k prasknutí naplněnému balíku všeho možného nedostatek. Mapy jsou sice velmi dobře rozvržené a originální, nic to ale nemění na tom, že je brzy budete znát navzpamět a trochu vyčítat vývojářům, že nepoužili třeba alespoň nějaké mapy z minulého dílů.

Obří strom za hodně peněz

Jak jste z mé recenze asi pochopili, hra toho obsahově nabízí opravdu požehnaně a věřím, že jsem přeci jen ještě neprozkoumal všechno. Pořádně se ve hře vyřádit zabere skutečně dlouhé desítky, někomu možná i stovky hodin hraní a stejně bude pořád co dělat. Aby toho nebylo málo, umožňuje hra na konzolích i split-screenový multiplayer. Ten umožňoval i minulý díl, ale pouze v Garden Ops. Nyní jsou vám ale dveře split-screenu otevřené kamkoli.

         

Dostupné pro: PC, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Týmová střílečka
Výrobce: PopCap Games
Začátek prodeje: 25. února 2016
  • Hromada obsahu
  • Otevřený svět
  • Příjemné inovace
  • Split-screen
  • Málo map
  • Přehnaná cena
  • Absence mini-mapy
    

Přesto si nejsem jistý, že i přes množství obsahu, které přemůže nákupní seznam matky dvanácti dětí, je cena optimální. To si ale už rozhodněte sami. Stojí vám za to si koupit hru s kytičkami a zombíky za téměř 2000 Kč?

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 nejlepších RPG pecek, které si musíte zahrát

10 nejlepších RPG pecek, které si musí…

Hry na hrdiny jsou specifický žánr, který si opět vydobývá své místo na herním pódiu. Proto jistě neuškodí si připomenout ty nejlepší herní počiny, ať už pro pamětníky, nebo pro nové hráče, kteří by chtěli okusit něco z tohoto žánru.

26.  5.  2016 | | 29 N/A
Uncharted 4 pod lupou: grafika nové generace z dílen Naughty Dog

Uncharted 4 pod lupou: grafika nové ge…

Uncharted 4 vypadá nádherně, co za tím ale stojí? Podívali jsme se, co dokáže interní grafický engine tvůrců.

16.  5.  2016 | | 14 N/A
DOOM: krvavé slzy nostalgie (recenze)

DOOM: krvavé slzy nostalgie (recenze)

I přes minulou slávu byl DOOM dnes již mrtvou sérií, dokud na E3 nepředstavili vývojáři z Id Software bombastický návrat v podobě nového dílu. Povedlo se jim to?

18.  5.  2016 | | 21 N/A
Grafický rozdíl mezi Gran Turismo Sport a Gran Turismo 6 je značný

Grafický rozdíl mezi Gran Turismo Spor…

Exkluzivní PS4 titul Gran Turismo Sport má přinést pár novinek včetně lepší grafiky. Možná vás až překvapí, jak si hra od Gran Turismo 6 polepšila.

25.  5.  2016 | | 8 N/A
Vzhůru do jiných světů aneb jak funguje virtuální realita?

Vzhůru do jiných světů aneb jak funguj…

Všichni to chceme, málo kdo ale doopravdy chápe, co za tím stojí. Co je to virtuální realita?

24.  5.  2016 | | 10 N/A
Call of Duty: Infinite Warfare - vzhůru mezi hvězdy

Call of Duty: Infinite Warfare - vzhůr…

Už snad nikoho nepřekvapí, že i letos si pro nás Activision připravilo nový díl své dlouholeté FPS série Call of Duty. Tentokrát už je to nějaký čtrnáctý díl a stále se drží svého zasazení do budoucnosti.

19.  5.  2016 | | 7 N/A
Nový DOOM ve světových recenzích drtí konkurenci

Nový DOOM ve světových recenzích drtí …

Návrat legendárního DOOMa se podle recenzí povedl na výbornou.

16.  5.  2016 | | 32 N/A
Civilization VI: napříč historií

Civilization VI: napříč historií

Už je to nějakých 6 let od vydání posledního dílu Civilizace. A teď se z ničeho nic studio Firaxis vytasilo s trailerem, který obsahuje i datum vydání na díl nejnovější.

21.  5.  2016 | | 2 N/A