PC | RPG | Preview

Preview: Chronicles of Spellborn – nová krev v žánru

Originalita, slůvko mezi vývojáři skoro zapovězené, recenzenty stále omílané a hráče nezajímající. Přesně tohle slůvko má přitom být základem Chronicles of Spellborn, MMORPG, které si chce vzít to nejlepší z konkurentů a vydat se vlastní cestou.

Platforma: PC
Žánr: MMORPG
Výrobce: Spellborn
Vydavatel: Frogster Interactive (
http://www.backtogames.de/)
Homepage:
http://www.tcos.com
Předpokládané datum vydání: Neznámé

Hráči MMORPG už jsou docela zvyklí na některé zažité věci. Nedílnou součástí hraní se stalo i grindování, čili třeba opakované zabíjení monster pro zkušenosti, nebo výroba zbytečných předmětů na zlepšení se v řemesle. Chronicles of Spellborn se údajně vydá úplně jinou cestou, kdy nebudete muset věnovat svůj drahocenný čas nudným činnostem, ale budete se moci vesele bavit. Zbývá už jen odpovědět na otázku, jak to hodlají učinit.

Řešení je poměrně jednoduché, zkušenosti na rozvoj postavy nebudete získávat klasicky za zabíjení monster, ale pouze a jen plněním úkolů. Živě si dokážu představit váš úšklebek, taky jsem se v duchu pousmál, když jsem toto odvážné tvrzení zjistil. Namísto opakovaného zabíjení monster tak budete opakovaně zabíjet monstra v rámci nějakého úkolu. Ale ouha, tvůrci dokonce jedním dechem dodávají, že úkoly budou mít výrazně jinou strukturu, než na jakou jste zvyklí (zabij dvacet příšer támhle, vymlať dvacet předmětů z nepřátel onde, …). Tak to už vypadá na jakýsi posun, pokud se tedy nedrží hesla slibem nezarmoutíš.

  

Navíc i část úkolů nebude možno opakovat znova, nebo splnit s dalšími postavami, protože svět se bude při hraní stále vyvíjet. Běžné příšery nouplísáky budete sice potkávat stále, zažijete jejich zrození za vašimi zády a podobné akce, na které jste zvyklí, ale jakmile zabijete nějakého významnějšího protivníka, nebudete již čekat na jeho oživení, abyste jej plynule zabili znova. Milý boss si řekne, že když už natáhl bačkory, tak pořádně, žádné další zabíjení nedovolí ani vám, ani dalším hráčům. Svět si vás tak bude pamatovat jako jediného pravého hrdinu, který skolil mocného Růžového kýcháka, nepřítele terorizující sny mladých panen po dlouhé týdny. Zapíšete se tak do vývoje světů, nebo se jen budete smutně koukat, jak vás někdo předběhl.

  

Když už se můžete zapsat do vývoje světa, mohl bych vám o něm také něco říci. Bylo nebylo, jednoho krásného dne se původní svět rozpadl na drobné kousíčky, které jsou roztroušeny po Deadspell Storm. Některé jsou lidem známé, jiné jen pár vyvoleným a většina úlomků starého světa je považována jen za mýty. Na prozkoumaných teritoriích se prohánějí lidé patřící ke spolku Enclave of the Five Sacrifices, mezi které se zařadíte i vy. Vašim cílem bude stát se mocným v některé z částí této organizace, objevovat nové střepiny roztříštěného světa a navyšovat svoji moc.

  

Na výběr přitom zpočátku dostanete pouze ze tří povolání, co však nejspíš potěší je, že vzhled vaší postavy nemusí danému povolání odpovídat. Můžete tak mít rachitického bojovníka, obtloustlého zloděje, nebo třeba kouzelníka na steroidech. Pokud se vám původní trojice zdá podezřele málo, mohu vás uklidnit. Jen zpočátku budete omezeni těmito základními povoláními, po dosažení určité úrovně se vaše postava dostane na rozcestí a počet možností se tak ztrojnásobí. Přitom každá z profesí v sobě skrývá určitý prvek, bojovníci třeba sílu těla, a následné dělení přináší prvky ze všech tří základních povolání. Bojovník tak dostane buď kombinaci dvou sil těla, nebo síly těla spojené s bystrostí mysli, a nebo sílu těla a rychlou obratnost.

Možná jste zvyklí z jiných MMORPG, že bojovou dovednost vaší postavy nejvíce ovlivní vaše výbava. Chronicles of Spellborn kráčí přesně opačným směrem, kdy zbraně a oblečení budou mít spíš kosmetický význam, ostatně ani jejich tvorbu nebudete zajišťovat vy, ale počítačem ovládané postavy, kterým pouze donesete materiály. Přesto však před soubojem je potřeba se správně připravit, ne však po stránce výbavy. Nemůžete totiž používat kdykoliv jakoukoliv dovednost, ale jste omezeni na takzvaný balíček schopností.

  

Fungování v praxi je poměrně jednoduché, máte jakýsi válec, na který naskládáte své dovednosti a s každým jejich použitím se válec pootočí. K dispozici je vám tak vždy jen pár možností, přibližně kolem šesti, které se sice mění, ale po několika otočeních se zase opakují. Záleží jen na vás, jak své dovednosti na válec umístíte, tvůrci sami tvrdí, že neexistuje ideální kombinace, ale špatné se rychle poznají. V bojích přitom nejste odkázáni jen na svůj jeden cíl, ale podle vaší pozice jich můžete klidně svými údery a kouzly zasahovat více najednou, stejně jako by hra měla sama vytušit, že pokud chcete pomocí schopnosti podříznout někomu krk zezadu, tak to nebude ten trpaslík, co vám úpěnlivě buší do kolena, ale jeho kolega troll stojící k vám zády.

Aby tohle všechno pěkně běhalo, bude hru pohánět Unreal 2,5 engine. Ten slibuje nejen dostatečnou volnost pohybu v soubojích bez nutnosti zacílit se na jednoho protivníka, ale také širokou paletu grafických možností, kterou tvůrci hodlají využít na vykreslení rozervaného světa. Můžete se tak těšit na střípky s rozličnou tématikou vznášející se uprostřed vesmírné bouře, prostě pastvu pro oko. I ucho by přitom mělo být spokojeno s díly skladatele Jaspera Kyda, který stojí třeba za zvukovou stránkou série Hitman. Ostatně, sami se můžete o jeho kvalitách přesvědčit v ukázkách na stránkách hry.

Na co se těšíme
  • Konec grindingu
  • Rozvíjející se svět
  • Akční souboje
  • Vzhled postav
Čeho se bojíme
  • Nebude crafting
  • Zabíjení bossů
  • Příliš mnoho novinek pro širokou veřejnost

Datum vydání hry sice ještě nebylo stanoveno, ale již probíhá uzavřený beta test, brzy se snad dočkáte i otevřeného veřejného testování. V něm teprve bude pořádně poznat, zda Holanďané ze studia Spellborn opravdu chystají převrat na poli MMORPG, nebo jen planý pokus.

Jak se těšíme: 75 %

Dostupné pro: PC
Výrobce: Spellborn | Webové stránky hry
Váš názor Další článek: Demigod až příští rok

Témata článku: , , , , , , , , , , ,