Propojení sítě Xboxu One a PS4 by mohlo být snadné, tvrdí Shuhei Yoshida

vytisknout velikost písma
Před pár dny nás Microsoft namlsal dlouho očekávanou možností – cross-platformový multiplayer nejen mezi Xboxem One a PC, ale také PS4. K situaci se následně vyjádřil Shuhei Yoshida, prezident Sony.

Dle Yoshidy není problém platformy propojit z technického hlediska. Ostatně to je dle něj to nejsnazší. Uvedl, že Sony již podporovalo cross-platformový multiplayer mezi PS2, PS3, PS4 a PC u mnoha titulů, zvláště pak Rocket League a Street Fighter V.

Další překážkou jsou jednotlivé multiplayerové sítě obou platforem, aby spolu byly schopny komunikovat. Dle Yoshidy to sice znamená nutnost se porvat s pár technickými výzvami, ale výsledné řešení by mohlo být snadné.

Xbox-One-and-PS4-Controller.png

Protože PC je otevřená platforma, je to mnohem jasnější (v porovnání s Xboxem One). Připojit dvě odlišné uzavřené sítě je mnohem komplikovanější, takže musíme spolupracovat s vývojáři a vydavateli, aby pochopili, čeho se snaží dosáhnout.“ vyjádřil se k situaci Yoshida.

Problémy ale nastávají hlavně ve chvíli, kdy se do hry zapojuje byznys spojený s vydáváním her. To totiž s sebou přitáhne nejrůznější politické problémy firem spojené s připojením dvou odlišných sítí.

XB1-1-1650x880.jpg

Přesto propojení těchto platforem vypadá velmi nadějně. Obě společnosti totiž mají zkušenosti s cross-platformovým multiplayerem s PC. U Sony tato tradice navazuje až do roku 2002 titulem Final Fantasy 11. Microsoftu zase nahrává do kapsy postupné propojování Xbox Live s Windowsem 10. Propojení obou konzolí se tedy zdá jako jen další krok vpřed.

To ostatně potvrzuje i indie vývojář Chris Charla. Dle něj podporování cross-platformního propojení mezi Xboxem One a Windowsem 10 podpoří mezisíťové hraní. To znamená, že hráči na Xboxu One a Windowsu 10, využívající Xbox Live, budou moci hrát s hráči na rozdílných internetových sítích – začleňující i jiné konzole a PC sítě.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 nejlepších her zdarma: zabavte se, než přijdou Vánoce

10 nejlepších her zdarma: zabavte se, …

Dobré hry něco stojí a jsou proto vděčnými vánočními dárky. Jaké teď koupit pro různé platformy doporučujeme v samostatných článcích. Ale jak se zabavit, než Vánoce přijdou? Vybrali jsme tipy na skvělé hry, které jsou dostupné zdarma.

4.  12.  2016 | | 24 N/A
10 herních notebooků, které se vyplatí koupit: od nejlevnějšího po supermašinu

10 herních notebooků, které se vyplatí…

Pořádný herní notebook seženete za 25 tisíc. Vybrali jsme však i levnější stroje s nutnými kompromisy, nebo naopak děla s cenou ke sta tisícům

30.  11.  2016 | | 54 N/A
10 nejžhavějších her pro PS4, které udělají radost nejen pod stromkem

10 nejžhavějších her pro PS4, které ud…

Pokud se chystáte dovybavit herní kolekci pro Playstation IV, nebo napsat v tomto duchu Ježíškovi, nechte se inspirovat naším předvánočním přehledem zajímavých her pro PS4.

26.  11.  2016 | | 9 N/A
Ty největší herní bizáry aneb když si vývojáři trošku šlehnou

Ty největší herní bizáry aneb když si …

Ne všechny hry jsou epické záležitosti s bohatým příběhem. Některé jsou dost zvláštní.

1.  12.  2016 | | 4 N/A
7 her, které by si zasloužily filmové zpracování

7 her, které by si zasloužily filmové …

​Příběh je často velmi důležitou součástí hry. Podívejte se na tituly, jejichž příběh byl tak dobrý, že by se nemusel stydět za filmové zpracování.

29.  11.  2016 | | 19 N/A
8 nejpitomějších DLC a rozšíření

8 nejpitomějších DLC a rozšíření

I když se názory hráčů na placený obsah liší, určitě se všichni shodnou na tom, že někdy zajdou herní společnosti až příliš daleko. Podívejte se na ty nejšílenější a nejzbytečnější DLC.

6.  12.  2016 | | 9 N/A
Od NES po Switch: Jak se vyvíjely domácí konzole Nintenda (galerie)

Od NES po Switch: Jak se vyvíjely domá…

Nintendo a konzole - to jsou dvě věci, které nikdy nepůjdou oddělit od sebe.

2.  12.  2016 |
Ubisoft bere zpět slova o ohromném počtu hráčů The Division

Ubisoft bere zpět slova o ohromném poč…

S počty hráčů The Division to nebude tak horké.

3.  12.  2016 |