Propojení sítě Xboxu One a PS4 by mohlo být snadné, tvrdí Shuhei Yoshida

vytisknout velikost písma
Před pár dny nás Microsoft namlsal dlouho očekávanou možností – cross-platformový multiplayer nejen mezi Xboxem One a PC, ale také PS4. K situaci se následně vyjádřil Shuhei Yoshida, prezident Sony.

Dle Yoshidy není problém platformy propojit z technického hlediska. Ostatně to je dle něj to nejsnazší. Uvedl, že Sony již podporovalo cross-platformový multiplayer mezi PS2, PS3, PS4 a PC u mnoha titulů, zvláště pak Rocket League a Street Fighter V.

Další překážkou jsou jednotlivé multiplayerové sítě obou platforem, aby spolu byly schopny komunikovat. Dle Yoshidy to sice znamená nutnost se porvat s pár technickými výzvami, ale výsledné řešení by mohlo být snadné.

Xbox-One-and-PS4-Controller.png

Protože PC je otevřená platforma, je to mnohem jasnější (v porovnání s Xboxem One). Připojit dvě odlišné uzavřené sítě je mnohem komplikovanější, takže musíme spolupracovat s vývojáři a vydavateli, aby pochopili, čeho se snaží dosáhnout.“ vyjádřil se k situaci Yoshida.

Problémy ale nastávají hlavně ve chvíli, kdy se do hry zapojuje byznys spojený s vydáváním her. To totiž s sebou přitáhne nejrůznější politické problémy firem spojené s připojením dvou odlišných sítí.

XB1-1-1650x880.jpg

Přesto propojení těchto platforem vypadá velmi nadějně. Obě společnosti totiž mají zkušenosti s cross-platformovým multiplayerem s PC. U Sony tato tradice navazuje až do roku 2002 titulem Final Fantasy 11. Microsoftu zase nahrává do kapsy postupné propojování Xbox Live s Windowsem 10. Propojení obou konzolí se tedy zdá jako jen další krok vpřed.

To ostatně potvrzuje i indie vývojář Chris Charla. Dle něj podporování cross-platformního propojení mezi Xboxem One a Windowsem 10 podpoří mezisíťové hraní. To znamená, že hráči na Xboxu One a Windowsu 10, využívající Xbox Live, budou moci hrát s hráči na rozdílných internetových sítích – začleňující i jiné konzole a PC sítě.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje přístup hráče?

Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje…

Než o hře víme cokoliv dalšího, uděláme si obrázek podle toho, co vidíme. Jak tenhle předpoklad ovlivní náš přístup a jak toho můžou vývojáři využít?

7.  2.  2017 | | 5 N/A
Otevřenou betu For Honor si můžete stáhnout již nyní

Otevřenou betu For Honor si můžete stá…

Otevřená beta For Honor startuje tento čtvrtek, můžete si ji však stáhnout již nyní, abyste se na ni připravili.

8.  2.  2017 | | 4 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A