PS4 bude nejvýkonnější konzolí, protože se učí z chyb, říká Cerny

vytisknout velikost písma
Podle Marka Cerneho se nová generace konzole PlayStation poučila z chyb předchůdce a společně s ním vytvořila daleko lepší a dostupnější konzoli pro vývojáře a spotřebitele.

Portál Polygon nedávno udělal rozhovor s architektem konzole Markem Cernym, který prozradil zajímavé detaily z vývoje. Podle něj nebyla konzole PS3 zrovna ideální, tvrdá lekce však Sony pomohla vytvořit ještě lepšího nástupce.

PS2 byla naprosto v pořádku… dokazoval to podíl na trhu cirka 75%, potom přišla PS3, a ta byla pro spotřebitele velmi těžko dostupná. Cenově se jednoduše pohybovala až příliš vysoko. Proto byl náš cíl u PS4 udělat konzoli dostupnější," prozradil Cerny.

PS4 | Vita | Video | Sony

Sony uvolnilo čtveřici videí, představujících PS4 a vše kolem ní

PS3 ale nebyla špatně dostupná pouze pro spotřebitele, ale také pro vývojáře. Ti měli problém nastartovat vývoj titulů, a to nejen kvůli komplikovanému hardwarovému řešení. Právě to bylo pro nás jedním z hlavních úkolů - aby vývojáři her věděli o každé funkci, detailu a zákoutí hardwaru," dodal.

Server Polygon také položil Cernemu zajímavou otázku: zda si myslí, že přechod na PC architekturu a konkurence v podobě konzole Xbox One bude Sony hodně rýpat do prodejů. Mark se ale konkurence příliš neobává. „PlayStation 4 je nejsilnější konzole, jaká kdy byla vytvořena, a také si myslím, že se nám podařilo najít rovnováhu mezi dostupností a výkonem.“

Na závěr dodáváme, že PS4 je již za dveřmi a k nám na trh dorazí už 15. prosince letošního roku.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

5 nostalgických her, které si prostě musíte zahrát

5 nostalgických her, které si prostě m…

Jsou hry, které nikdy nezemřou. My pro vás máme pětici, ze které rozhodně musíte sfouknout prach.

9.  1.  2017 | | 38 N/A
GTA V téměř nerozeznáte od reality! Stačí do hry nahrát pár modifikací

GTA V téměř nerozeznáte od reality! St…

Stále velmi oblíbená hra Grand Theft Auto V má silnou komunitu fanoušků a mezi nimi řadu šikovných moderů. Ti hru graficky stále vylepšují. S použitím modů je leckdy problém určit, zda není screenshot ze hry reálná fotografie.

7.  1.  2017 | | 8 N/A
Jízdní řád roku 2017: co nás čeká a nemine

Jízdní řád roku 2017: co nás čeká a ne…

Silvestr máme za sebou. Teď je načase podívat se před sebe a začít slintat.

3.  1.  2017 | | 11 N/A
10 herních pecek, jež měly opravdu dlouhou cestu

10 herních pecek, jež měly opravdu dlo…

Aneb těch, kterým mezi oznámením a samotným vydáním uběhlo nejvíce času. A začaly připomínat čekání na Godota.

včera | | 5 N/A
Podívejte se, jak budete doma používat AR brýle HoloLens

Podívejte se, jak budete doma používat…

Doma jako Iron Man? S brýlemi rozšířené reality HoloLens od Microsoftu je to možné!

13.  1.  2017 | | 6 N/A
Nintendo Switch: známe cenu, příslušenství, datum vydání i hry

Nintendo Switch: známe cenu, příslušen…

Koncem října minulého roku nám Nintendo po dlouhém čekání konečně představilo konzoli Nintendo Switch. Představení ale přineslo více otázek než odpovědí. Po konferenci se však zdá, že Nintendo Switch je v možná ještě lepší formě, než jsme si mysleli.

15.  1.  2017 | | 3 N/A
Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na úctyhodných 53,4 milionů

Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na ú…

Sony i nadále pokračuje v úspěšném tažení napříč konzolovým trhem. PS4 jde na dračku.

5.  1.  2017 | | 7 N/A
Assassin

Assassin's Creed: zůstaň prosím v Anim…

Filmy podle her jsou známé tím, že se obvykle moc nepovedou. Od filmu Assassin's Creed jsme po dlouhém čekání a výborné propagandě nečekali nic jiného, než výborný film, který budeme doporučovat svým přátelům, ať vidí, proč jsme této sérii tak propadli. Povedlo se to?

5.  1.  2017 | | 7 N/A