Quake Champions: Online řežba, jak má být, Quake se vrací v plné síle!

vytisknout velikost písma
Po velkém návratu Wolfensteina a Dooma se přidává další série od id Software a jejím hlavním cílem je dostat se opět na vrchol her pro e-sport.

Předem je nutné říct, že nový Quake bude čistě multiplayerová záležitost, takže žádný singl jako v Doomu tady nečekejte. Je to z toho důvodu, že Champions má vlastně nahradit Quake Live na poli e-sportových her a vývojáři udělají raději vybroušenou arénovou akci, než aby dělali polovičatý story mod.

Velkou změnou pro Quake jsou unikátní schopnosti jednotlivých postav. Každá bude disponovat dvěma odlišnými vlastnostmi. Říkal tady někdo Overwatch? Vývojáři hráče ale ujistili, že schopnosti postavy budou hrát druhé housle, Quake stále bude o rychlosti a hráčově skillu. Přidáním schopností chtějí docílit toho, aby si každý hráč našel ten svůj charakter, který bude vyhovovat jeho stylu hry. Také chtějí do jisté míry prohloubit týmovou hru.

128142.jpg

Stále ale zůstává systém získávání zbraní, kdy je prostě seberete někde v aréně, nebo z padlého nepřítele. Na počet zbraní, které máte u sebe, nebude žádné omezení, jak to u současných her bývá.

 

Zatím poslední oznámenou postavou je Anarchy, který měl svoji premiéru už v Quake III Arena

 

Postav známe zatím jen pět, ale hned při startu betaverze by jich mělo být k dispozici hned 12. Jistojistě ale uvidíme Rangera, hlavního protagonistu prvního Quakea, dále pak Visora z trojky a také dva nováčky, Scale Bearera, Sorlag a Nyx. Zatím poslední oznámenou postavou je Anarchy, který měl svoji premiéru už v Quake III Arena. Je tedy docela dobře možné, že se později přidají i další staří známí, které bude doplňovat nová krev.

128143.jpg

Co se uzavřené bety týče, tak by měla začít v průběhu příštího roku. Tohle je bohužel všechno, co vývojáři zatím vypustili do světa. Nevíme, kdy začne, kdy se brány otevřou pro všechny hráče a ani jak dlouho by mohla přibližně trvat. Vývojáři se netají tím, že nikam nespěchají. Quake Champions prý neopustí betu, dokud s ním nebudou úplně spokojeni.

Tim Willits, šéf studia id Software, se nijak netají tím, že e-sport je pro ně důležitým faktorem. Zatím ale nepřišel s žádnými konkrétními věcmi. Na nedávno proběhlém QuakeConu připomněl, že id Software má spoustu zkušeností s pořádáním turnajů a Quake Champions chtějí udělat tak, aby bylo dokonalé jak pro hráče, tak pro diváky. Plánují nové způsoby sledování zápasů, rozšířené možnosti pro komentátory a také jednodušší způsob, jak se hráči mohou na turnaje dostat.    

Tím, že se zaměřují především na profesionální herní scénu, také obhajují fakt, že Quake Champions si nezahrajete nikde jinde, než na PC. Konzole neposkytují vývojářům dostatečný prostor pro jejich vizi. Na trhu prý zatím není žádná konzole, která by naplňovala jejich představy. Nechtějí kvůli nedostatku výkonu nějak snižovat rozlišení nebo počet snímků za sekundu. A hráči, kteří se budou chtít dostat na turnaje, by určitě nehráli na konzolích.

128145.jpg

Sami musíte přiznat, že na tomhle je něco pravdy. Podle viceprezidenta marketingu Petea Hinese by se někdy v budoucnosti konzole vyhovující jejich vizi, ale podobná tady zatím není. Ve spojitosti s tím také řekl, že Bethesda podporuje vylepšené verze Playstationu 4 a XBONE, ale je podle něj zatím předčasné soudit, jaký to bude mít na herní průmysl dopad.

 

Velkou otázkou je to, za jakou cenu se hra bude prodávat, nebo jestli bude free-to-play

 

Velkou otázkou je také to, za jakou cenu se hra bude prodávat, nebo jestli bude free-to-play. Jak to bude zatím neví ani sama Bethesda. Počítám s tím, že jestli bude hra F2P, tak budou ve hře placené skiny na postavy a jiné kosmetické úpravy. Nějak si ta hra na sebe vydělat musí. Willts potvrdil, že si s tím ve studiu stále lámou hlavu a rádi by vyšli vstříc fanouškům. Tak uvidíme, jak to nakonec dopadne.

128144.jpg

Bethesda si je vědomá toho, že bude muset soupeřit s hrami, jako je Couter Strike, Dota nebo League of Legends. Předpokládají, že Quake se postaví vedle nich na postu nejhranějších her na profesionální úrovni. Chtějí jejich hru postavit na jiných věcech, než to dělá konkurence.   

Nový Quake vypadá zatím nadějně, akorát toho o něm víme tak málo, že si netroufám ani odhadnout, jak by to s ním mohlo dopadnout. Zbývá mi jen popřát hodně štěstí při vývoji. 

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 12 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 40 N/A
Logitech G502 Proteus Spectrum: co všechno dokáže herní myš (recenze)

Logitech G502 Proteus Spectrum: co vše…

Co speciálního hráčům vlastně nabízí herní myš? Otestovali jsme jednu z nejoblíbenějších herních myší vyšší kategorie. Některé herní vychytávky jsou zbytečné, jiné ale ve hrách pomohou.

22.  2.  2017 | | 28 N/A
Assetto Corsa: špička mezi automobilovými simulátory (galerie)

Assetto Corsa: špička mezi automobilov…

Gran Turismo? Project CARS? Kdepak, to jsou jen slabé odnože pravého simulátoru.

23.  2.  2017 | | 10 N/A
Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurském Parku (recenze)

Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurské…

Další exkluzivní značka Sony je tu a my jsme se s Aloy vydali do dávno zapomenuté civilizace. Jak se nám výprava zamlouvala?

21.  2.  2017 | | 16 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A