Quantum Break: osudové trhliny

vytisknout velikost písma
Xbox One moc těch exkluzivit nemá, a tak nové dílko Remedy docela vystupuje z davu. Ale má na to vůbec právo?

Remedy si s tím Xboxem prostě nedají pokoj a ani po zklamání z prodejů thrilleru Alan Wake na Xbox exkluzivitu nezanevřeli. Tentokráte je to akorát Quantum Break a X360 nahradil Xbox One, který se právě novinky od Remedy drží zuby nehty a doufá, že podobně jako konkurenční Playstation v ní najde tu svoji akční adventuru, která prodává konzole jako rohlíky. Sam Lake tomu věří, kluci v Microsoftu tomu věří, ale věříme tomu alespoň trochu i my?

Ve dvou se to lépe táhne

Inu, jak se to vezme. Remedy rozhodně mají solidní pověst a historii, na které se rozhodně dá stavět, ovšem dosavadní ukázky z Quantum Break úplně tu "must have" hru nedělají. Obzvláště tradiční hráči pak rozhodně musí ohrnovat nos nad způsobem, jakým s největší pravděpodobností bude vyprávěn příběh. Není tady totiž jeden kanál, ale rovnou dva a po boku hry má stát seriál plnohodnotně vyprávějící určité části celé příběhové mozajky.

67b12656-99315.jpg 6d7828e8-99312.jpg 8a691492-99311.jpg

To je na jednu stranu příjemná a progresivní změna, ale na tu druhou nemusí vonět úplně všem. Ve hře totiž budete sledovat Jacka Joyce, toho takzvaně dobrého chlápka a jeho snahu vypořádat se s časoprostorovými trhlinami. Seriál se pak má zaměřovat na ty zlé, korporaci Monarch a spolu budou obě části vytvářet klasický sci-fi thriller, kde pro zradu a konspiraci rozhodně nemusíte jít daleko. Jedna bez druhé ale bude sotva poloviční. Zkrátka taková žánrová klasika, která asi ničím moc nepřekvapí a bude triumfovat především netradiční formou a dost možná také i kvalitou prezentace.

e1129c27-99314.jpg

Celá zhruba půl hodina uvolněných záběrů ze všemožných výstav totiž momentálně slibuje především "wow" momenty a solidní tempo, které na filozofické, ba vědecké debaty o podstatě času mnoho prostoru nemá. Ne, ne, tady se jede na první signální a pokud něco nelítá vzduchem, není to úplně styl Remedy. Ne že bychom jim to ale měli za zlé. Quantum Break ostatně má být akcí a takhle se předvádět si vzhledem k možnostem konzole určitě může dovolit.

Lapeni v čase

Jestli totiž o téhle hře něco opravdu platí, pak to, že zatím skutečně hraje na efekt. Efekt zastaveného času, který do tuctové akce z pohledu třetí osoby přidává tolik potřebné rozptýlení. Zatímco Uncharted tak má historii, Quantum Break čas od času zase nechá srazit tanker s mostem a pak zastaví čas. To všechno proto, aby si měl hráč kde hrát a nutno podotknout, že takto vzniklé pískoviště slibuje skutečně mnoho zábavy.

Z akce se totiž rázem stává spíše adventura, která vás nechává naplno ovládnout čas, odpoutávat předměty zamražené v letu nebo kumulovat skrze časové paradoxy sílu vystřelených kulek. Tvůrci v podstatě vytvoří záludné bludiště, pustí do něj pár speciálních nepřátel, kteří mnohdy umí to samé a nechají vás najít si vlastní cestu skrze časoprostorový paradox.

2439435-quantum_screenshot_1.jpg fcfa667b-99313.jpg image_quantum_break-22372-2722_0004.jpg

A když náhodou budete mimo? No tak to si pak užijete standardní akční hru okořeněnou o pár speciálních schopností. Jack totiž může třeba na krátký čas zpomalit okolní dění a tak se proplížit okolo strážných, či je tak trošku méně férově prostě poslat k zemi, aniž by vůbec zaregistrovali dění okolo nich. To všechno nezní vůbec špatně, ale upřímně, nečekali jsme přeci jen ještě něco většího, než jen tuctovou 3rd person střílečku?

S křížkem po funuse

Asi ano, ale také jsme to i svým způsobem dostali, respektive snad jednou dostaneme. Remedy a jejich odklady... Netradiční vyprávění příběhu a adventurněji laděné pasáže totiž už znějí jako prvky, které by nakonec mohly prodat i samotný Xbox One. Obzvláště když si autoři mohou vyhrát s grafikou a svoje sražené mosty, tankery a rozpadající se budovy skutečně rozložit na stovky malinkatých a interaktivních částí.

QuantumBreak_Gameplay_Screenshot_31.jpg

Akorát bychom to všechno raději viděli s vydáním a nikoli skoro o dva roky později, a to jen pokud nakonec ještě nedojde k odkladu. Takže, věříme? Ale jo! Když už nic jiného, určitě udělají v Remedy solidní střílečku. A když dostaneme něco navíc, pak je to jedině dobře!


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 12 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Logitech G502 Proteus Spectrum: co všechno dokáže herní myš (recenze)

Logitech G502 Proteus Spectrum: co vše…

Co speciálního hráčům vlastně nabízí herní myš? Otestovali jsme jednu z nejoblíbenějších herních myší vyšší kategorie. Některé herní vychytávky jsou zbytečné, jiné ale ve hrách pomohou.

22.  2.  2017 | | 28 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 40 N/A
Assetto Corsa: špička mezi automobilovými simulátory (galerie)

Assetto Corsa: špička mezi automobilov…

Gran Turismo? Project CARS? Kdepak, to jsou jen slabé odnože pravého simulátoru.

23.  2.  2017 | | 14 N/A
Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurském Parku (recenze)

Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurské…

Další exkluzivní značka Sony je tu a my jsme se s Aloy vydali do dávno zapomenuté civilizace. Jak se nám výprava zamlouvala?

21.  2.  2017 | | 17 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A