Rainbow Six: Siege - pořádný důraz na kooperaci

vytisknout velikost písma
Rainbow Six se nám brzy vrátí v plné síle, taktičtější než kdy dříve. Na co se těšit?

Kdo by neznal sérii Rainbow Six. Akční střílečka, kde si zahrajete na pána akce a vaším úkolem je peskovat své kolegy a hnát je ke splnění mise. U nejnovějšího dílu s názvem Siege tomu nebude jinak, takže se opět postavíte nepřátelskému týmu a budete svojí vyšperkovanou taktikou ničit nepřátele. Po kompletním překopání herních principů (na původní Patriots si většina už ani nevzpomene) jde navíc o mnohem taktičtější hru, než jsme čekali.

Je třeba plánovat

Před každou akcí si projdete takzvaným plánováním, které je pro zásah nezbytné. V případě totoho dílu se bude většinou jednat o mini hru s autíčky a drony, kterými budete projíždět nepřátelské sídlo a snažit se zjistit potřebné informace k zahájení útoku, ale také naplánovat, kudy to vlastně půjdeme, možnosti případného útěku a podobné věci, které jednotky SWAT před každou akcí dělají.

Dalším důležitým faktem je maximální zničitelnost prostředí. Budete si připravovat svoji cestičku, a to doslova. Je potřeba zpevnit zdi, zabednit okna, do přístupových cest natáhnout dráty k minám a toto vše vás neskutečně namotivuje k nadcházející akci. Představte si ten řev jednotek SWAT, střelbu z automatických pušek, rány z výbuchů min a mnoho dalšího. Prostě správná akce plná adrenalinu. Ze strany policistů se pak samozřejmě budete prokousávat stěnami, dveřmi a dalšími pevnými materiály, protože tady zas tak moc pevné nejsou.

Nakonec je vše jinak

Většinou se vám i tak stane, že po tom mohutném plánování a šperkování každého detailu si každý bude dělat co chce, především když nehrajete se svým sehraným týmem. Začne akce a všichni hráči se rozeběhnou tam, kam se jim zachce a celá kooperace je v kytkách. Někdo jde tam, další jde sem. Po tom všem vás čeká pořádný zmatek, protože hráči v tom spěchu většinou zapomenou na úpravu svého okolí a prostě to všude bouchá a vidíte své kolegy ze SWAT bláznivě běhat po objektu. Zatím nevíme, jak se s tím Ubisoft popere v případě, že nebudou kamarádi po ruce.

Vše ovšem záleží od toho, jakou partu dostanete. Nechci tvrdit, že se to stává pořád a pokud narazíte na spoluhráče, co si to chtějí opravu užít, tak se z pěti minutové akce může stát i půl hodina pečlivě plánovaného zásahu. Ostatně, toto pravidlo s různými hráči v multiplayeru platí vždy.

rainbow-six-siege-2.jpg

Umřete? Tak máte smůlu

Další žhavou novinkou je nemožnost se po smrti respawnout. Ano, vidíte správně. Prostě a jednoduše, pokud vás zabijí, tak musíte počkat na konec kola a modlit se, že vaši schopní spoluhráči dotáhnou akci do vítězného konce. Tímto faktem se drasticky zkrátila herní doba jednotlivých kol, a to až ke 3 minutám za akci. Je to opravdu rychlovka, takže pokud nebudete v týmu řešit obrovské taktiky, tak žádné natahovačky ale pekelně rychlá akce.

Pokud máte obavy, čím zabít čas když umřete, tak o to se vývojáři také postarali. Povolili totiž celkem nezvyklou komunikaci mezi diváky a hráči, takže budete moci svým kolegům kecat do taktiky a pomáhat jim na cestě za vítěztvím a nebo prostě jen přihlížet a čekat. K dispozici k tomu budete mít pohled vrtulníků, různých dronů nebo kamer v objektu.

Vybavení nikdy dost

K výběru budete mít velkou škálu zbraní a různých tříd, za které si zahrajete. Vžijete se do role střelce, specialisty s brokovnicí na průlom objektů nebo point-mana, chlápka se štítem. Co se týče map, můžeme se těšit jak na otevřené prostory, tak na menší domečky, kde bude akce o to víc rychlejší a pikantnější. Opět je zde cítit velká inspirace stařičkým SWAT 4, na které vzpomínáme se slzou v oku.

rainbow-six-breach-wall-100313398-orig.jpg

Grafickou stránkou hra vypadá líbivě a působí klasickým FPS dojmem. Objekty jsou propracované a okolní svět také není k zahození, především díky kompletní destrukci. Ovšem je třeba si uvědomit, že tato série se spíše zaměřuje na pořádnou taktickou a kooperativní část, než na propracovanost okolí a celkové grafiky, což je vlastně dobře. Vývojáři pořád pouští ven spíše informace o multiplayeru, takže na omáčku okolo hry pro jednoho hráče si musíme ještě počkat. Vlastně i singleplayeru nevíme vůbec nic a jsme napnutí na maximální úroveň. Uvidíme, jak to vše dopadne.


NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

5 nostalgických her, které si prostě musíte zahrát

5 nostalgických her, které si prostě m…

Jsou hry, které nikdy nezemřou. My pro vás máme pětici, ze které rozhodně musíte sfouknout prach.

9.  1.  2017 | | 38 N/A
GTA V téměř nerozeznáte od reality! Stačí do hry nahrát pár modifikací

GTA V téměř nerozeznáte od reality! St…

Stále velmi oblíbená hra Grand Theft Auto V má silnou komunitu fanoušků a mezi nimi řadu šikovných moderů. Ti hru graficky stále vylepšují. S použitím modů je leckdy problém určit, zda není screenshot ze hry reálná fotografie.

7.  1.  2017 | | 8 N/A
Jízdní řád roku 2017: co nás čeká a nemine

Jízdní řád roku 2017: co nás čeká a ne…

Silvestr máme za sebou. Teď je načase podívat se před sebe a začít slintat.

3.  1.  2017 | | 11 N/A
10 herních pecek, jež měly opravdu dlouhou cestu

10 herních pecek, jež měly opravdu dlo…

Aneb těch, kterým mezi oznámením a samotným vydáním uběhlo nejvíce času. A začaly připomínat čekání na Godota.

včera | | 4 N/A
Podívejte se, jak budete doma používat AR brýle HoloLens

Podívejte se, jak budete doma používat…

Doma jako Iron Man? S brýlemi rozšířené reality HoloLens od Microsoftu je to možné!

13.  1.  2017 | | 6 N/A
Nintendo Switch: známe cenu, příslušenství, datum vydání i hry

Nintendo Switch: známe cenu, příslušen…

Koncem října minulého roku nám Nintendo po dlouhém čekání konečně představilo konzoli Nintendo Switch. Představení ale přineslo více otázek než odpovědí. Po konferenci se však zdá, že Nintendo Switch je v možná ještě lepší formě, než jsme si mysleli.

15.  1.  2017 | | 3 N/A
Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na úctyhodných 53,4 milionů

Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na ú…

Sony i nadále pokračuje v úspěšném tažení napříč konzolovým trhem. PS4 jde na dračku.

5.  1.  2017 | | 7 N/A
Assassin

Assassin's Creed: zůstaň prosím v Anim…

Filmy podle her jsou známé tím, že se obvykle moc nepovedou. Od filmu Assassin's Creed jsme po dlouhém čekání a výborné propagandě nečekali nic jiného, než výborný film, který budeme doporučovat svým přátelům, ať vidí, proč jsme této sérii tak propadli. Povedlo se to?

5.  1.  2017 | | 7 N/A