Ratchet & Clank: populární dvojice se vrací (recenze)

vytisknout velikost písma
Ratchet a Clank se vrací, a to v novém kabátě s totálním restartem série a filmem v patách. Nový R&C se nedá považovat za remake, přestože tomu tak z části je.

Vývojářské studio Insomniac si pro nás společně se Sony připravilo to nejlepší ze série Ratchet & Clank. Povedla se tato „reinkarnace“? Najdeme zde přepracovaný první díl, co vyšel na původní PS2 spolu s částmi dalších dílů (celkem jich je 13), to vše exkluzivně pro PS4. Studio Insomniac se rozhodlo vydat maximální zážitek z celé série R&C. Jak se povedl?

Ratchet _ Clank™_20160419033308.jpgRatchet _ Clank™_20160418011405.jpgRatchet _ Clank™_20160419002936.jpgRatchet _ Clank™_20160418151150.jpg

Povíme si pohádku o tom, jak to všechno začalo

Zápletka je stejná jako v originále. Hrajete za Ratcheta, který pochází ze vzácné rasy Lombax. Ratchet je jediný svého druhu a vypadá jako kočkopes, jenže chodí po dvou. Clank je vadný robot, o kterém se pořádně neví odkud pochází, dokonce ani on sám to neví. Jednoho dne Ratchet opravoval svojí loď, ale neměl potřebnou součástku ke zprovoznění, a tak se vydal na hledání, kde potkal robůtka, který měl potřebnou součástku uvnitř sebe. Clank chtěl ale nahlásit plány zloducha Dreka na vesmírnou policii. Zloduch Drek chce totiž zničit celou galaxii. A to není jen tak.

 

Příběh je totožný s původní hrou, největší rozdíly naleznete především pod kapotou

 

Ratchet si Clanka vyslechne a dvojice uzavře dohodu, Ratchet mu pomůže oznámit nebezpečí, a Clank mu za to poskytne potřebnou součástku do jeho lodi.  A tak se spolu vydávají na společné dobrodružství.  Čeká nás pořádná rubačka plná legrace. Po cestě si uděláme několik přátel, ale i pár nepřátel. Zatímco za Ratcheta budeme čelit soubojům a výzvám, u Clanka budeme plnit spíše logické mise – "Puzzle".  

Ratchet _ Clank™_20160419182857.jpgRatchet _ Clank™_20160418011148.jpgRatchet _ Clank™_20160419150458.jpg

Na výběr máte z Casual, Normal a Hard režimu. V Casualu režimu lze i jednoduše porazit bosse, což dá na normální obtížnosti chvilku práce, v Casual režimu mají nepřátelé podstatně méně života a úmyslně střílí mimo vás. Také jetpack vydrží déle. Hard režim je pak to pravé pro veterány série.

Ratchet _ Clank™_20160418003335.jpg

Hned ze začátku nás hra vybízí k použití interaktivního hraní, například otáčení věcmi, deathrun, házení granátů, střílení,  ale co když nedoskočíte na robo-trampolíně do dáli? Nevadí, prostě robota přeneseme! Nemáte dostatek proudu na otevření dveří? Hoďte do generátoru zelektrizovaného robota, dveře jsou během momentu otevřené. Zabíjet budete nejen ropuchy, ale taky svítící ropuchy, vosy, a jiná stejně zajímavá stvoření. Ach ano, a ještě mozky. To vše již zmíněným heverem, plamenometem, nebo pistolí střílející plazmu. 

Nesměl bych zapomenout na Pixelizér, který nepřítele rozpixeluje. Princip střílení je stejný jako u ostatních her. Pokud byste na chvilku přestali hrát, nějaký hlas či zvuk ve hře vám dá jasně najevo, že máte pokračovat. Za Clanka budete řešit puzzle s roboty od Dreka. Roboti vám poslouží jako trampolína, generátor proudu a most. Budete mít omezený počet robotů na vyřešení mapy pro postoupení dál. Takový relax mezi bitkami.

Ratchet _ Clank™_20160419083936.jpg

Vylepšujete a sbíráte

Systém vylepšování sestává ze dvou složek: jednou jsou zbraně, druhou gadgety. Zatímco zbraně můžeme nakupovat a vylepšovat, gadgety lze získat během hry a nelze je vylepšovat, používat je budete podle dané lokace a úkolu. Zbraně lze vylepšit za krystaly zvané Raritarium, ty je možné volně nalézt ve hře jako rudu. Za šrouby, které získáte zabíjením nepřátel a ničením věcí, se dají nakupovat zbraně a náboje. 

 

Ratchet opět dostane do pracek šílené vynálezy a kreace, které dělají odstraňování nepřátel radostí

 

To vše najdeme v tzv. Gadgetron Vendor, to jsou modře svíticí kostky a slouží jako stanoviště. Mezi standardní vylepšení patří rychlost střelby, vylepšení zásobníku a nové speciální zbraně. Zbraně se levelují, to znamená, že dostanou určitý upgrade během hry (za používaní dané zbraně apod.),například je možno obdržet o 40% rychlejší přebíjení nebo více střel naráz. 

Ratchet _ Clank™_20160418133901.jpgRatchet _ Clank™_20160418162312.jpgRatchet _ Clank™_20160418123620.jpg

Jako granát se tu dá opravdu použít kde co, házíte hromadu robotů po vzdušném plavidlu . Postupem času kromě zmiňovaného vylepšování získáváte další schopnosti. Zde si zaplavete, zalétáte i zazávodíte.  Co se týká orientace, poslouží vám mapa, kterou vyvoláte touchpadu. Pokud budete chtít plnit i vedlejší mise a sbírat bonusy, budete k nim muset najít cestu a pobít pár nepřátel. Jakmile se na místo dostanete, odemkne se vám rychlý přesun v podobě taxi, teleportu nebo lodi. Hra se o vás celou dobu nestará, nabízí tím pádem možnost individuálního pohybu po světech. 

Ratchet _ Clank™_20160418003808.jpgRatchet _ Clank™_20160419030052.jpgRatchet _ Clank™_20160419182656.jpg

Mezi sběratelské předměty, co se ve hře vyskytují patří Holocards, ty obdržíte v balíčku jako Pokémony. Obsahují na sobě informace, kupříkladu u zbraně naleznete info i o tom, v jakém díle a roce se poprvé objevila, to samé u postav a lokací. Pokud se vám podaří získat všechny tři karty do balíčku, odemknou se třeba bonusy nebo sety v Challenge módu. Duplicitní karty je možno vyměňovat. Jako další chuťovky jsou zlaté zářící šrouby, které vývojáři poschovávali na planetách. Za ty si později můžete odemykat bonusový obsah v záložce Extra. 

Největší změny jsou v grafice 

Ratchet _ Clank™_20160418004820.jpgRatchet _ Clank™_20160419024530.jpgRatchet _ Clank™_20160418131936.jpgRatchet _ Clank™_20160419035042.jpg

Hra byla kompletně překopána včetně map a celých světů. Ratchet nebyl ještě nikdy tak detailně chlupatý, zrovna takové detaily a maličkosti vyniknou nejvíce na postavách. Grafika se v této hře opravdu povedla a mohu ji označit za to nejlepší v komiksově laděném žánru. Z PS2 tu v zásadě zůstaly jen koncepty a vše se dělalo od začátku. Obraz je ostrý, textury jsou většinou ve vysokém rozlišení a grafika nesplývá. Vše navíc pěkně odsejpá v 30fps. 

         

Dostupné pro: PS4
Žánr: Akce | Akční adventura
Výrobce: Insomniac Games
Začátek prodeje: 15. dubna 2016
  • Krásná grafika
  • Příběh
  • Různorodá hratelnost
  • Vše v jednom
  • Občas haprující AI
  • Grafické chybky
    

Ratchet & Clank je svým způsobem unikát, protože se dá považovat jak za remaster, tak kompletně novou hru. Nabízí starý dobrý příběh, do toho ale míchá prvky snad ze všech dalších dílů univerza, to vše zabaluje do parádního grafického kabátku. A třešnička na dortu? Všechno dostanete za necelou tisícovku. No neberte to!

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto V opět blíže realitě: nová modifikace vyráží dech

Grand Theft Auto V opět blíže realitě:…

Grand Theft Auto V je doslova pískovištěm pro hrátky všeho druhu. A tím myslíme i piplání grafické stránky.

10.  3.  2017 | | 20 N/A
10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 6 N/A
Ghost Recon: Wildlands - z bláta do louže (recenze)

Ghost Recon: Wildlands - z bláta do lo…

Ghost Recon: Wildlands až příliš nápadně připomíná příběh Watch Dogs či The Divison. Prezentace na E3 skvělá, s blížícím se datem vydání však vyplouvají na povrch nedostatky. Jaký je konečný verdikt?

8.  3.  2017 | | 38 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A