Rayman Adventures: do třetice všeho dobrého (mobilní recenze)

Kultovní postavička Raymana se vrací na mobilní platformy. Co na nový díl říkáme?

Ubisoft patří k herním vývojářům, produkujícím obrovské tituly jako Assassin’s Creed, Far Cry či hry ze série Tom Clancy’s. Na druhou stranu se ale věnuje i arkádovým žánrům, v nichž dává prostor především kultovnímu paňácovi Raymanovi. S tím se už nadobro zabydlel na mobilních platformách iOS, Android i Windows Phone.

Letos si pro nás připravili již třetí hru na mobily a tablety, a to sice Rayman Adventures. Vyšla před pár dny na iOS a Android, s verzí pro Windows Phone Ubisoft prozatím nepočítá. My jsme hru otestovali a přinášíme vám z ní naše dojmy.

IMG_4884.PNGIMG_4885.PNGIMG_4886.PNG

Raymane, Raymane

Jak už jistě víte, Rayman na mobilech je klasickou skákačkou, takže pokud jste hráli předchozí díly, budete i v Adventures jako doma. Zhostíte se ovládání Raymana či Barbary a skrze levely plné překážek, nepřátel a pastí se budete snažit dostat na konec, přitom sesbírat co možná nejvíce penízků a najít ztracené potvůrky. To jsou malé, nenápadné bestie, které jednak zachraňujete, jednak je potom využíváte ku prospěchu svému.

Před každým levelem si navolíte, kterou z kreatur s sebou do úrovně vezmete

Před každým levelem si totiž navolíte, kterou z kreatur s sebou do úrovně vezmete. Jedna vám pomůže hledat schované bonusy, druhá vás ochrání před nájezdy nepřátel, třetí zase přitahuje peníze ukryté na mapě, a tak dále. Příšerek v průběhu hry nasbíráte kopu, jsou totiž víceméně hlavním pohonem hry. Vy jim pomáháte, oni posléze vám. A ač na první pohled vypadají jako čistě kosmetická záležitost, opak je pravdou, v některých pasážích vám totiž mohou zachránit krk.

IMG_4883.PNG

Třeba v levelech, kde není hlavním cílem sesbírat peníze a zlikvidovat pár nepřátel, ale opravdu jen bojovat proti temné straně. V těch nejnáročnějších úrovních se totiž třeba pohybujete jen na jedné pohyblivé platformě, musíte skákat sem a tam a zároveň čelit protivníkům. Tehdy vám pomocník přijde více než vhod.

Zmínkou o levelech čistě zaměřených na boj se dostáváme k typům úrovní. Těch je několik. Naprostá většina je založená na probíhání, skákání, sbírání peněz a objevování, pak jsou tu ty již zmiňované bojové. Dalším typem je sbírání lumíků třeba jen skákáním na balónu nahoru a dolů, jízda v dlouhém a rychlém vodopádu, a tak dále. Co z toho vyplývá? Rayman Adventures nikdy nenudí – neustále proměňuje hratelnost, kombinuje všechny možné prvky a hráče překvapuje. Palec nahoru!

IMG_4878.PNGIMG_4880.PNGIMG_4881.PNG

Zadarmo ani kuře nehrabe

Potvůrky jsou jedním ze dvou základních principů hry. Budete je získávat nejen zachraňováním v levelech, ale také hýčkáním si vajec (jsou tu čtyři typy dle hodnoty potvory uvnitř) a čekáním na jejich vylíhnutí, což je spojeno s (případnou, pokud tedy nechcete čekat) potřebou urychlovačů, případně lektvarů, které mohou z obyčejného vejce udělat vzácné.

Není tu ani energie, úrovně tak můžete opakovat do aleluja a zvládnout se dají i bez pomocníků

Lektvary a také jídlo, které je třeba k tomu, abyste mohli nestvůrky povolat do akce, budete nakupovat za herní peníze získané v levelech, případně je dokupovat za skutečné v shopu. Hra vás k tomu ale nutit rozhodně nebude. Není tu ani energie, úrovně tak můžete opakovat do aleluja a zvládnout se dají i bez pomocníků. Free to play model se rozhodně povedl.

IMG_4876.PNG

Mluvili jsme o dvou principech, tím druhým je samozřejmě samotné skákání. To úzce souvisí s ovládáním. Rayman Adventures opět disponuje úrovněmi, ve kterých se můžete libovolně vracet tam a zpátky. Ovládání ale bylo na rozdíl od předchozích dílů přepracováno. Postavička se nezastavujete a její akce určujete nikoliv tlačítky, nýbrž gesty.

To nám v naprosté většině herního času vyhovovalo, nastanou ale i situace, kdy ovládání hapruje. Je to především ve svižnějších levelech, kde se kombinuje rychlý pohyb s nutností odrážet útoky. Postavička pak nereaguje přesně, což může od hraní odradit. Nám to ale až do takové míry, že bychom přestali hrát, nevadilo, nicméně jako problém to rozhodně vnímáme.

Grafická pohádka

Tím ale výčet negativ končí, protože Rayman Adventures se nejen výborně hraje (i přes občas neposlušné ovládání), ale je opravdu povedený i po stránce obsahové. Zabavíte se tu na několik dlouhých hodin, neboť vás čekají čtyři stylově odlišné světy, spousta vajec a tedy i originálních potvůrek, editace vlastní postavy formou oblečků a doplňků či stírací lístky štěstí, díky kterým můžete vyhrát všechno doposud zmíněné. Stěžejní ale je samotná hratelnost – tedy zábavné skákání, odrážení nepřátel, aktivování tajných skrýší, vodních skluzavek, a tak dále!

IMG_4864.PNGIMG_4865.PNGIMG_4866.PNG

Mimo to si budete bažit i díky parádní technické stránce. Rayman Adventures má totiž kouzelnou hudbu, krásnou grafiku a na téměř všech zařízeních běžel naprosto plynule a bez jakýchkoliv záseků. Čeká na vás originální pohádkový svět a spousta pohledných speciálních efektů. No, co vám budeme povídat, zkrátka si není na co stěžovat.

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Arkády | Arkádová plošinovka
Výrobce: Ubisoft
Začátek prodeje: 3. prosince 2015
  • Návyková hratelnost
  • Stylové zpracování
  • Přívětivý F2P model
  • Místy ovládání

Rayman Adventures je skvělou a návykovou platformovkou, od které vás může odradit snad jen občas haprující ovládání. My jsme si na něj však zvykli poměrně rychle a naopak ocenili jeho jednoduchost, byť místy nás neposlouchalo přesně na slovo. To ale rozhodně není důvod, abyste si další výborně hratelnou jízdu s Raymanem nezahráli!

Hra byla testována na zařízení HTC One a iPhone 6 a je zcela zdarma ke stažení na Google Play a AppStore.

Váš názor Další článek: Časosběrné video ukazuje obrovskou rozlohu Just Cause 3

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,