Autor píše:
"Absence dedikovaných serverů je poměrně bolestivá rána pro fanoušky MW2. Znamená to, že hra se dá hrát pouze na oficiálních serverech bez možnosti spustit svůj vlastní a nijak tedy nelze hru modifikovat"
Sorry, ale to je (minimálně z velké části) blbost realita je taková, že matchmaking určí jednoho hráče z lobby, který má (pokud možno) rychlou linku a otevřený NAT, a u něj spustí "server" (hráč se stane hostitelem hry) a ostatní se připojují k němu. Takže neexistuje nic takového jako "oficiální server", neexistuje prostě žádný "server", jen vždy po dobu hry je jeden hráč "hostitelem", a pokud se ten odpojí, hra se pokusí přenést hostitele na jiného hráče, pokud se jí to nepodaří (všichni ostatní mají restriktvní NATy), tak hra prostě "krachne" a vrátí se zpět do lobby (stalo se mi několikrát).
No a pokud se změní hostitel v průběhu hry na někoho kdo má horší linku nebo je prostě dál (typicky "přeskok" z evropana na američana), tak vyskočí pingy a hra může začít lagovat (taky už jsem na to narazil, ale naštěstí je to jen vyjímečně).
Výmluvy IW na to, že spuštění/údržba dedikovaných serverů je složité jsou jen výsměch. Doteď to vždycky šlo (navíc to nebylo vůbec složité). A hrát na serveru, o který se stará dobrý admin (jak z hlediska chování hráčů tak z hlediska ochrany proti cheatování) je vždy skvělý zážitek. Člověk si prostě našel "ty svoje" servery a hrál na nich. Toto s MW2 skončilo, a už několikrát jsem se znechuceně odpojoval ze hry, kde se různí hráči chovali proti mému přesvědčení (záměrný team killing kvalitních hráčů, nadávky, urážky a bezdůvodné osočování z cheatování apod.).
Holt MW2 je sice skvělá hra, ale pro multiplayer zůstávám u MW1.