Recenze: Just Cause 2 – Disneyland pro velké kluky

vytisknout velikost písma
Co uděláte, až se vám dostane do rukou během pobytu na tropickém ostrově rotační kulomet, armádní vrtulník a dálkově řízené výbušniny? Just Cause budiž inspirací.
Seznam kapitol
  1. Akční porno
  2. V srdci lásku mám

Jako dítěti mi připadalo spoustu věcí ohromně super. Neříkám, že teď je tomu nějak dramaticky jinak, nicméně asi chápete, že dětské prožívání něčeho, co je super, nabírá zvláštní intenzity. Skoro až spirituální fascinace. Jako kdyby v životě nemohlo existovat nic lepšího, než třeba dvě čelně se srážející autíčka. Nebo padající kostky. A co teprve samopaly a hry na vojáky! Ratatatata. "Seš mrtvej! Nejsem! Ale seš!" Nebo hokej. Protože tam do sebe surově narážejí.

Co vlastně čekat od béčkového akčního filmu? Přesně to, co chceme od áčkových akčních her

Vývoj dětských snů vrcholí objevením akčních videoher a filmů. Jestli existuje klukovský Ráj, tak je v něm Arnold Schwarzenegger a všichni Ti, Jež Se Snažili Jít V Jeho Stopách. Třeba i hlavní hrdina Just Cause 2 Rico Rodriguez. Chodící hláškující kulomet.

 

„Pamatuješ, jak jsem říkal, že tě zabiju jako posledního? Lhal jsem.“

Co vlastně čekat od béčkového akčního filmu? Přesně to, co chceme od áčkových akčních her. Výbuchy. Hodně výbuchů. Auta. Rychlá auta. Hodně vybuchujících aut. Panáčky co hodně střílí. Panáčky co málo mluví. Strhující prostředí, které většina diváků/hráčů asi těžko navštíví. A hlavně chceme mít možnost si s tím vším náležitě pohrát. Dle libosti, dle vlastní vůle. Svobodu řádění.

Komu by potom vadilo, že začátek hry připomíná náhlé zjevení? NAS VRTULNIK BYL NAPADEN STOP ASI ZA TO MUZE ARMADA OSTROVA STOP ASI BYCH MEL JIT HLEDAT BYVALEHO KOLEGU STOP. Cože?!

justcause2_03.jpg justcause2_04.jpg

Nutno dodat, že skoro všechny postavy ve hře jako by parodovaly sebe sama, čemuž napomáhájí i všelijak přehrávané výkony dabérů. Pokud by někde běžela reklama na rozverného ožralého budižkničemu, drsného akčního hrdinu nebo zapálenou komunistku s údernou dikcí, postavy z Just Cause 2 by výborně zapadly.

Just Cause 2 je vlastně hrozně pitomá hra.

Vzpomínám, jak jsem asi deset minut rotačákem demoloval vojenskou základnu. Páchal jsem tolik potřebný chaos. Následovala rozkošná ujížďka policii. V náklaďáku, skrze džungli. Stromy padaly, policie v patách, znáte to. Objevivší se armádní vrtulník znamenal dar z nebes. Vylézám na střechu auta, vystřelovacím hákem se zavěsím pod vrtulník. Tuhle hračku chci. Přesouvám se na přední sklo, zabíjím posádku a cítím se jako král.

TIP: Pomocí vystřelovacího háku se dá šplhat i na stromy. Užijte si to!

Existují tři věci, které člověka pravidelně pohladí po duši: Oblíbený seriál. Oblíbené jídlo. A ostřelování vojenské základy ze vzduchu. Pokud by všichni mohli řídit armádní vrtulníky a ničit obrovské pozemní nádrže paliva i ve skutečnosti, zábavní průmysl zkrachuje.

Just Cause 2 je vlastně hrozně zábavná hra.

justcause2_05.jpg justcause2_06.jpg

Rico Rodriguez totiž dokáže neuvěřitelně vyšroubovat pojem „arkáda" do málokdy vídaných výšin - vším tím skákáním padákem, ježděním na střechách aut, kosením desítek nepřátel a pohybováním se po tropických ostrovech s rozlohou kolem 50 kilometrů čtverečních.

One man revolution

Těžko najít lepší hřiště pro akční hrátky, než fiktivní státeček jihovýchodní Asie jménem Panau, ve kterém nechybí vyprahlé pouště, zasněžené hory, neprostupné pralesy ani supermoderní architektura. Například kopie malajských Petronas Towers či napodobenina čínského mrakodrapu Tchai-Pei.

Just Cause 2 je vlastně hrozně pitomá hra

Jinak Panau vcelku odpovídá standardním představám o pohodové banánové republice svázané vojenskou diktaturou. O rozruch se stará ztracený americký agent, jehož se vydáte hledat a trojice guerillových skupin. Sympaticky se jeví pokračovatelé Che Guevary, Ularové: své členy dopují halucinogeny pro posílení loajality, zatímco jejich vůdce, intelektuální sociopat, vede revoluční boj zčásti také proti propagandistické masové kultuře šířené satelitními vysílači.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | střílečka z pohledu třetí osoby
Výrobce: Avalanche Studios | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 26. března 2010
  • Neutuchající akce
  • Vystřelovací hák
  • Rozloha ostrova
  • Grafika
  • Destrukce by mohly být lepší
  • Někdy pitomá AI
  • Stupidní příběh
Související články
  1. Preview: Just Cause 2 – Rodriguez rulez
  2. Recenze: Just Cause – nesametová revoluce

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje přístup hráče?

Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje…

Než o hře víme cokoliv dalšího, uděláme si obrázek podle toho, co vidíme. Jak tenhle předpoklad ovlivní náš přístup a jak toho můžou vývojáři využít?

7.  2.  2017 | | 5 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A