Recenze: Mafia 2 – nabídka, kterou lze odmítnout

Do hry jsem se vcítíla hlavně do děje. Ale zakončení mě opravdu zklamalo.. a hru bych si už kvůli tomu nepustila..

|   |  Odpovědět
10. 04. 2013 17:02

Tak mě se třeba - na rozdíl od mnohých - Mafia 2 líbí. Vím, čekalo se hodně, leccos chybí. Ale i tak - když vezmeme v úvahu, že to vytvořili kluci z Brna, tak bychom měli být spíše hrdí.

|   |  Odpovědět
Fran  |  15. 04. 2012 13:34

Na Mafii 2 jsem se těšil. První obrázky vypadali dobře, u kámoše jsem viděl první mise a říkal jsem si, že se tahle hra opravdu povedla. Bohužel jsem neměl dostatečně dobrý počítač, ale přísahal jsem, že si na novém sroji zahraju Mafii 2 jako první hru. A slib jsem dodržel. Mafii 2 jsem dohrál.
Grafika výborná, prostředí moc pěkně zpracované, jízda v autech trošku horší, pěstní souboje ok, střílecí pasáže jednoduché na ovládání a velice dobře zpracované. Pořád jsem čekal, kdy se příběh náležitě rozjede, ale ono nic a najednou konec, jazykem Wowkařů "Killnu bosse a jdeme domů". Herní čas 10 hodin (na střední obtížnsot a nastavení řízení aut simulace). Dávám 6/10 az celek (7/10 pokud bych hodnotil 1. půlku hry, kdy je člověk objevuje nové věci) - a nezachrání to ani sbírání plagátů z Playboye. Datadisky by to prý měly vylepšit, ale asi do nich investovat nebudu.

|   |  Odpovědět
Tatrman  |  27. 11. 2010 11:41

pařil jsem na PS3 Godfathera 2 a s nadšením čekal na Mafii 2. Teď pařím Mafii a musím říct, že Godfather je lepší. V Mafii žádná volnost, nuda, nesmyslné ježdění autem odnikud nikam, dlouhé filmečky, které už radši přeskakuju, divný dabing. Jen grafika je lepší, ale to k zábavě nestačí.

|   |  Odpovědět
Pedros  |  30. 09. 2010 10:41

Zahraj si Jimiho Vendetu a pak napiš ten článek znovu.

|   |  Odpovědět
Mr.DAT  |  30. 09. 2010 10:43

Lidé bez fantasie opravdu v této hře nic jiného dělat nemohou ale ti kteří mají alespon kapku fantasie mohou se po meste pohybovat asi tak stejne jako v GTA 4 jimiho vendeta je proste jizda a muzes si po meste delat co chces.

|   |  Odpovědět
NaPsTeR  |  21. 09. 2010 23:18

Všechno je to pravda ! Sice mě to vtáhlo do hry, ale jak jsem to asi po 4 hodinách hraní celé projel, tak mě to sklamalo víc než jsem si myslel. Město je strašně omezené, obchody jedny a ty samé a nedá se tam skoro vůbec nic udělat. Nejvíce souhlasím s tím, jak Vitto na všechno přikivoval a do všeho se hned hrnul, to mě vyloženě s*alo! V tom přídě místo hry mohli udělat spíše film. Člověk se tam nikdy sám nerozhodl, nemohl plnit žádné vedlejší úkoly a ve městě se nedalo dělat nic jiného, než se jen převléct a rychle městem prosfištět autem ... Samé plnění úkolu jeden za druhým a za pár hodin konec hry. Neříkám, ta zima se jim hodně povedla, to se mi na tom líbilo a asi do té 10-11 kapitoly mě to i bavilo, ale čekal jsem od toho mnohem více ... Jimmy Vendeta? O tom ani nemluvím :D, ale když není co hrát, tak se to dá projet. Těším se až vývojáři dostanou konečně rozum a vytvoří pořádnou hru s dobrým příběhem a nesestříhanou!! Mafia II má u mě 35% good a 65% sh*t.

|   |  Odpovědět
rodji  |  20. 09. 2010 11:29

Zajímavé, že kritická recenze (která hru stejně dost šetří) vyšla až po té oslavné. Asi nechcete být v redakci za úplné blce, když už je každému jasné, že i po oslavných PR masážích je hra ořezaný nedodělek, že?

|   |  Odpovědět
d0d0fix  |  17. 09. 2010 20:31

rozhodne som cakal viac ... hra nie je zla, ale cakal som viac zabavy ...

neviem ako vyzera pc, ale hratelnost na konzole teda nic moc (napr. uncharted 2 je fakt na inej urovni), grafika tiez nic moc (bad company 2 zasa ine cafe)

pribeh strasne linearny, mesto zbytocne velke (na to co tam vlastne mozete robit)

ked som to presiel, som rozmyslal, ze o com to vlastne bolo , m1 som nehral, neviem ako to tam vyzeralo ...

celkovo 5/10 viac by som tomu nedal ...

|   |  Odpovědět
xf0Rc3  |  17. 09. 2010 10:34

spomenme si na Mafiu:

1. model poskodenia vozidiel - v M1 nebol genialny - ale to co prislo v M2, auto na sracky a stale ide rovnako, ked sa poskodi uplne staci vystupit - opravit - nastupit - wtf???

2. M1 - vylety do prirody, M2 - ???

3. Pribeh M1 - som taxikar - som nikto - som niekto
Pribeh M2 - som Vito a vsetkych vas postrielam lebo mi to Joe povedal...

4. narocnost: v M1 boli sice lekarnicky, no v M2 sa prikrcite za roh a mate 50% hp naspat
druha vec je full out z Thompson-a ked v M1 netrafite takmer nic, v M2 skoro vsetko co treba

5. DLC - kto si hru kupil, moze lutovat, lebo si kupil len 30%

6. Dabing: herci mi nevadili, pripomienka k spravnosti prekladu je na mieste

7. Radio: super v 1, super v 2 bez vyhrad - az na preklad do CZ...

8. vadil mi casovac misii ...
v M1: krasne stopky
v M2: kompas wtf ???

9. M2: obchodiky - v pohode
v M1 nechybali...

10. ovladanie vozidla je na simulacii podla mna na dobrej urovni - ale vid. bod 1

11. v M1 boli v meste skryte auta + moznost extremnej jizdy
v M2 prejdete kampan a nemate co robit...(nema kazdy internet na DLC)

12. M1 - zastav sa u Lucasa, a pre teba nove auto
M2 - niekedy sa zastav - nikdy pre teba nema nic

13. policia M1: max lvl: ste mrtvy
policia M2: max lvl: zajdem za roh, uplynie casovac a som za vodou

14. JEDNO OBROVSKE PLUS M2:
navrat do M1 a zabitie Tommyho Angela.

15. Misia zo skladiskom a molotovami - nevidel som v nej nejaku prehnanu narocnost co sa tu spomina

16. Nudne jazdenie - nudne mi neprislo ani v M1 ani v M2

V skratke co bolo super v M1 nedali do M2, a M2 je podstate hratelna na 30% ostatok tam chyba...

za mna 6/10
ak ste onanovali nad M1, M2 si urcite zahrajte, ale dost rychlo sa sklamete

|   |  Odpovědět
Milan  |  16. 09. 2010 15:16

Ještě jedna z NEJ recenzí:
centrumher.eu ...

|   |  Odpovědět
Milan  |  16. 09. 2010 14:52

Po přečtení pocitů a názoru na tuto hru, plně souhlasím s autorem článku. Po 10 letech jsem asi očekával něco víc, něco pokud se to dá tak říct, co by mělo minimálně základ z Mafie I a k tomu spoustu nového co nabízejí dnešní hry z různého žánru. Hra má, jak píše autor spoustu zajímavého, ale pak zase člověka srazí něco, co by u takovéhoto titulu nečekal. A to ani nebudu komentovat délku hry..(. Rozebrat by se tu toho dalo asi hodně a atd. . Nechci navíc působit jako mravokárce, ale v některých pasažích hry se verbální projev stává mimo vulgaritu až trapným - pochopím to při vypjatých scénách, ale v běžných dialozích hry mě to přijde trochu "přitažené" za vlasy. Na závěr asi toto, přál bych si, aby případné pokračování, at´ v podobě datadisku, nebo plné hry mělo ten náboj a hratelnost z původní hry, ke které jsem se k průběhu čekání na II párkrát vracel a vždy mě to bavilo. U druhého titulu mě to neláká. Z hry jako takové mám rozporuplné pocity.

|   |  Odpovědět
jjj  |  16. 09. 2010 14:29

souhlas ze mise ve skladu s molotovy jak uvadi autor byla fakt peklo taky sem tam zakys, naopak na konci to byla brnkacka na poprve

|   |  Odpovědět
Dhatz  |  16. 09. 2010 15:15

to je o tom žes měl rovnou běžet do kanceláře a pak to zas byla totální fraška, taková střelnice. prostě ještě horší než se týrat dole.

|   |  Odpovědět
jjj  |  17. 09. 2010 08:34

to sem zkousel bohuzel se svym mnozstvim zivota sem nedobehl takze sem si to musel vyzrat pekne dole :)

|   |  Odpovědět
kocurstvo  |  15. 09. 2010 11:09

kdo má dneska díru do *****, tak Mafii kritizuje. Je to náhodou super hra, která samozřejmě má své chyby (konec, absence některého původního obsahu), ale pokud se budou recenzenti, jako tento, hnidopíchat v takových nesmyslných a stupidních detailech, jako že překladatel něco neřeložil zcela přesně (vážený recenzente, Mafia 2 má náhodou špičkový dabing, tak si nechte své malicherné narážky - zřejmě chcete pomachrovat, že i vy jste se na gymplu něco anglicky naučil), tak ti, kteří si hru mohli pěkně užít (jako já, když jsem ji hrál aniž bych četl plky chytrolínů) k ní budou přistupovat s velkými předsudky a to je škoda... Mimochodem, ne nadarmo se v Anglii Mafia drží už třetí týden na špici...
Vzkaz pro všechyn: Nenechte se odradit recenzenty, kteří dělají z komára velblouda a potřebují si zvyšovat ego na kritice snahy druhého, Mafia je super hra a rozhodně vás většinu bavit bude.

|   |  Odpovědět
15. 09. 2010 11:44

super hra?? ...radšej budem čitat a riadit sa nazorom a hodnotenim tohto recenzenta, ako tvojim "nepravom nadnesenym" a prehnanym nazorom, chvalabohu nepises recenzie ty,,,hra je to v niektorych pripadoch strašne nudna (usek vo vazeni, nekonecne jazdenie pricom po prichode na miesto sa odohraje len animacia a potom nasleduje dalsie nekonecne jazdenie naspat, hra je jednoducha, nevyuzity potencial kaviarni, obchodov so šatmi, a autoopravovní, autoheal??!?!?!, zbytocne násilny česky dabing, niektore nelogičnosti, ziadne vedlajsie ulohy pricom hra na nich odkazuje) tato hra mala na vela ale pritom prepasla šancu ..suhlasim s nazorom recenzenta

|   |  Odpovědět
kocurstvo  |  15. 09. 2010 12:28

jojo, však beru ti tvůj názor? Klidně si zajdi s recenzentem na kafe, mi je to buřt :)

|   |  Odpovědět
15. 09. 2010 12:01

Bohužel, většina recenzí o této hře lže, nebo neříká pravdu. Většina recenzí jí naprosto nesmyslně nadhodnocují a dělají s ní senzaci, kterou rozhodně není a v žádné recenzi není napsáno, co se ve hře opravdu odehrává, jak hra působí, mnoho věcí tam není ani náznakem zmíněno. Kdybych věděl, jak je hra udělaná a jak o ničem je v mnoha ohledech, nekoupil bych jí a předpokládám, že by jí nyní s dnešním vědomím nekoupilo opravdu hodně lidí. Nějak mám pocit, že dnešní recenzenti jsou nějací zjihlí, nemají vůbec žádné nároky na autory her a každá nová hra dostává vysoké hodnocení, zvláště pak, pokud je to pokračování, nebo má dobrou reklamu. Proto mnohdy dostanou nepochopitelné hodnocení naprosté propadáky. Zde tato recenze dle mého soudu ale vystihuje, v čem je problém ve hře a to docela přesně. Odpovídá to konec konců názorům většiny hráčů, kteří byli po dohrátí naštvaní, jelikož většina tvrdí totéž (a to to hráli dřív, než byla napsána tato recenze). Mě osobně přijde dobrý jen asi ten dabing a hudba. Dabing ale trpí nevýrazností samotných postav ve hře, takže díky tomu není výrazný ani samotný dabing (krom pár postav, které tam mají velkou roli). Od mafie2 se čekalo, že to bude pokračování mafie. Tedy většina lidé nečekala, že by mohla být dvojka stejně dobrá, jako jednička, protože ta byla příběhově dokonalá, ale většina čekala, že se alespoň přiblíží. Bohužel se tak nestalo a to ani zdaleka.

|   |  Odpovědět
paulie  |  15. 09. 2010 13:24

hru jsme dohral a souhlasim s vetsinou recenze...super dabing? ani omylem..Homer tam proste vubec nesedel..jezdeni po meste a zabava? to dohromady rozhodne nejde...chybejici skoro pulka slibovaneho obsahu? kuli prachum na DLC..zkousel jsi DLC hrat? to je jirka korn po plastice zeleznou trubkou do obliceje a dabing taky desny...mise? o uplnym ho*ne...drifty v mafii? wtf o.0 proto hodnoceni mafie i s DLC je max 6 a to musim zavrit obe oci...na to co slibovali za hory doly a jak dlouho to delali.....

|   |  Odpovědět
paulie  |  15. 09. 2010 13:29

tady mas recenzi psanou hezky natvrdo tak jak to je datastorblog.blogspot.com ...
pokud se ti to nelibi jsi jeden z mala ale zamysli se..drtiva vetsina hraciu co to hrala si stezuje...slibovali ale neni to tam..to je jakoby jsi si koupil bochnik chleba a doma zjistil ze vnitrek chybi :P

|   |  Odpovědět
kocurstvo  |  15. 09. 2010 14:31

všichni si stěžujou, protože se nechali zmasírovat recenzenty... je to jedno, tak to nehrajte a kupte si třeba WORMSy

|   |  Odpovědět
paulie  |  15. 09. 2010 14:33

ja jsem ne nikym masirovat nenechal..tyhle recenze vesmes vysly az potom co jsem to dohral...jsem proste nespokojeny zakaznik a recenze na to vliv nemaji..i ty worms jsou daleko lepsi nez mafia 2

|   |  Odpovědět
Rascall  |  15. 09. 2010 14:45

mafia2removedfeatures.wikia.com ...

zmazaný obsah mafie 2

|   |  Odpovědět
Johnsulaw  |  10. 02. 2011 21:27

S prominutím... ten co toto psal je asi d**** nebo ho po koupi hry zastavila ochranka a začala mu tvrdit že hru ukradl? Citace: "Deset metrů od strážníka můžu srážet chodce a nikomu to nevadí, můžu překračovat povolenou rychlost a nikomu to nevadí..." Vážně? já mám takový pocit že když překročíš rychlost nad 45 - 50 mph už tě stopuje strážník/auto a bereš pokutu... a to že když máš rychlost na 41 že tě nestopnou znamená že je to chyba? Navím jestli si už někdy řídil auto ale policisti občas nestopujou úplně přesně ( ne že bych jim to vyčítal ) ale až po tom co danou rychlost přesáhne o něco málo víc. A to že když srazíš chodce nic se neděje? Blbost, když srazíš chodce policajti tě chcou zastřelit... když si po nějáké době nesetřeseš tak tvé auto nahlásí jako hledané. A také jsem si všiml komentářů jiných lidí jako alespoň pro mě působí jako "parodie" děje. Ano příběh není úplně bezchybný, možná trochu osekaný ale určitě to není: Jsem Vito Scaletta a zabiju vás protože mi to Joe řekl.. jak sem se již stačil dozvědět... Když se použije trochu toho rozumu tak se dokáží doplnit sem tam chybějící souvislosti. A na pochopení příběhu.. než prosté "Jsem Vito Scaletta a zabiju vás protože mi to Joe řekl". Vito se přestěhuje do Ameriky se svou rodinou jako malé dítě a jeho otec se domnívá že pod emigrováním se skrývá lepší budoucnost, naopak pouze chudoba a proto se Vito skloní na cestu zločinu a potká Joa poté jim nevyjde nějáká akce a Vito se vrátí zpět domů, kde bude bojovat.Nato se vrátí na dovolenku ale jeho kámoš Joe mu zařídí trvalý pobyt, jelikož si za tu dobu "našel nějáké známé" (viz. Joe's Adventures). Vito se dozví o dluzích svého otce a proto potřebuje rychle vydělat větší množství peněz. To ho spustí na řadu "kšeftíků" pro mafíány a podobné lidi... Takhle můžu pokračovat do aleluja. A ještě k danému článku, krátké mise... ano některé opravdu krátské jsou ale některé rozhodně ne! Mise Pokojová služba má hned 2 podle mě oddělené "části". Nevím co vám na této hře tak moc vadí... Příběh opravdu není tak povedený jako u M1 ale zase není tak "podělaný" jak někteří tvrdí... Nesouhlasím se spostou záporných i kladných komentářů k této hře. Ale není to superbomba, ale taky to není superpropadák že? :D Ale to jen můj názor a myslím že názor někoho jiného by neměl změnit někomu ten požitek s jakým hru hraje. Jestli ji hraje znuděně nebo zaujatě .. to se něčím komentářem prostě změnit nedá

|   |  Odpovědět
07. 06. 2011 20:03

většinu bavit bude.

|   |  Odpovědět
15. 09. 2010 10:05

Ocenuju odvahu to napsat natvrdo. Byt si myslim, ze za vypichnuti by stalo i par dalsich negativ, osobne hru pokladam za uzasnej interaktivni film, ne za hru. Jako film vcelku bajecny, pokud vypnu mozek. Jako hra ... omezim se na to, ze je ukrutne smutny vytvorit neco, z ceho dycha potencial na sto honu, jen proto, abych v kazdy chvili, kdy se pokusim jit po naznaku dal zjistil, ze je to na nic a nevyuzity. puvodne jsem se klonil k 5-6/10, dneska mozna 6-7/10, v mych ocich. Pokud bych ovsem zapocetl hype a dlc, tak klidne 3-5/10 podle toho, jak bych se zrovna vyspal.

|   |  Odpovědět
Rascall  |  15. 09. 2010 09:20
‘BotuloToxin™’  |  16. 09. 2010 16:41

Koupil jsem si originálku.... a už to vícekrát neudělám Take Two= důvod proč podporovat piráty...

|   |  Odpovědět
15. 09. 2010 08:50

Hra je to slušná, ale úprimne, nie až taká bomba na akú sa čakalo. Bohužiaľ. 7.5 odomňa

|   |  Odpovědět
MAFLiban  |  15. 09. 2010 08:39

Já říkám, že ten scénář akorát projeli Google translatorem A tak pořád lepší, než kdyby ho pozvala na prci, prci, prcičky...

|   |  Odpovědět
15. 09. 2010 06:16

Bohužel s tím nelze jinak, než téměř jen a pouze souhlasit. Já se na mafii2 těšil hodně a zřejmě by to byla i dobrá hra, pokud by jí neořezali jen na kostru a neodstranili maso, které nyní prodávají zvlášť a to navíc ani ne přímo na kostru. Já sice chápu, že chtějí autoři vydělat peníze a že tedy ta forma dlc jim přišla vhodná, dokážu i chápat, že se asi vydavateli zdálo, že v plné hře by toho bylo za tu cenu hodně, v porovnání s konkurencí a tak začalo řezání a osekávání, ale pokud někdo oseká hru tak, že příběh nedává smysl a je o ničem, je plný naprosto nelogických věcí a vůbec nedokáže člověka vlastně obsahově v tahnout a udělá to jen proto, aby pak mohl vydat úplně stejně obsahově o ničem dlc, pak je to dle mého soudu hodně špatně. Takto se celá hra vlastně zmrskla jen na stanutí, postřílení, spaní, což chvíli nevadilo, časem to ale začalo být poněkud trapné, zvláště pak u hry, která má být postavena na dokonalém příběhu a jeho skvělém vyprávění a podání. Kdyby alespoň ty dlc opravdu rozšiřovali onu hru, tedy že by do hry přidávali vedlejší úkoly, které by dělal hrdina plynule s hraním hlavního děje, tak by se to ještě dalo a vlastně by dlc doplnilu hru o to, co v ní nejvíce chybí. Takto ale ani ty dlc nemají smysl, jelikož je člověk hraje za někoho jiného, nic nerozšiřují, nic nepřidávají, jen jsou to prostě vedlejší mise a úkoly. Hra tak zůstane na vždy pouze kostrou bez masa a dlc masem bez kostry. Ono i to město může být hezké a pěkně propracované (asi je), jenže když člověk nemá důvod jej zkoumat, nemá důvod po něm jezdit a projíždět se, nebo v něm něco dělat a vlastně jej bere jen jako překážku k dostání se z jedné mise na druhou, kde jedním okem sleduje gps navigaci a druhým provoz a město jako takové vlastně nevnímá, tak to nemá smysl. Jediným důvodem zůstat v autě by pak mohla být ta hudba. Navíc i město není zas tak dokonalé, neboť se jedná defakto o město hladových duchů, kteří jen tak bezcílně bloudí a kde jen občas spustí skript nějako připravenou situaci (kterýžto navíc pomalu ale jistě během hry ubývá). Na začátku po příletu z Itálie a cestě domů jsou tedy tyto situace a jsou docela dobré (dejme tomu), posléze ve hře ale není nic takového. Hra zřejmě nenadchne ani hráče akčních her, které příběh zas tolik nezajímá, jelikož pro ty bude až trapně lehká a vadit jim tam budou spíš ty věci kolem.

|   |  Odpovědět
Jakub  |  15. 09. 2010 11:51

jj taky souhlasím, konečně někdo napsal recenzi, která není ovlivněná "uměle" vytvořenýma maniema od výrobců. Poslední dobou mě fakt štve, že výrobci her, podobně jako filmaři, dělaj histerii z každýho novýho projektu a přitom to není žádná sláva.
PS: námět: ještě do Blizzárdů by se mohl někdo obout a porřádně protřepat jejich novej Starcraft a histerii kolem.

|   |  Odpovědět
Dhatz  |  15. 09. 2010 15:23

bohužel DLC které se dá kombinovat s příběhem je v Mafii akorát šatní/garážové a pak ještě v Mass Effect 2. navíc asi z protestu oselaki mise spojené s dalšími osekanými vozidly a zbraněmi(nejvíce chladné zbraně). Možná že každé z 10 DLC aut mělo mít svoji misi a určitě veškerá vložená videa se měly odehrávat jako mise(tahle sprosťárna je skoro na zavření). Není šance že by obnovili mise vyrvané z příběhu, nedělejte si iluze. Samo město potom zavání těžkým syndromem prvního dojmu kde začátek je totálně přeskriptovaný až oblbující,ale potom na všech frontách klid. jediným zpestřením je leštič bot u nádraží(kterého jsem na první pokus ani nezaregistroval)

|   |  Odpovědět
radsi drzet hubu  |  19. 09. 2010 13:13

Bohuzel. S tim jak se v 2kczech dela (hlavne organizace, workflow a pipeline), ji museli orezat, jinak by ji delali dalsich x let. Jenze tohle neni zalezitost lidi z 2k, ale lidi kteri tam delaji uz roky, takze stare dobre IS. A nikoli touha po penezich, nybrz dobra stara pycha.

|   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor