Recenze: Mass Effect 2 - masivně dobré

|   |  Odpovědět
Hairy Potato  |  02. 01. 2011 13:47

prosimvas našel by se tu někdo kdo by mi řekl jestli jde připojit gamepad do této hry ?? mě se to zatím nepovedlo (jestli to jde)

|   |  Odpovědět
Caleb13  |  27. 02. 2010 15:52

Jaka pica probuh delala u ME2 cesky preklad? Intercept course = kolizni kurz? Haul Jokers's crippled ass = odtahnout Jokera za trenyrky?

Pro ty z vas, co jste si koupili (jako ja) ceskou verzi a jste z ni zdeseni - na netu se da najit navod, jak do hry dostat anglicke titulky. V zasade staci upravit soubor sku.ini, anglicke titulky jsou totiz na DVD k dispozici, jen chybi v nastavenich moznost jejich prepnuti. Par veci v menu hry zustane cesky, ale to uz jsou detaily, ktere na celkovy dojem maji minimalni vliv.

|   |  Odpovědět
ghostface  |  10. 02. 2010 19:42

někde jsem se dočetl, že někdo taky dohrál a že mu všichni přežili....Jak jste na tom vy? U mě přežil jen Shepard, Grunt, Samara a Garrus....thx

|   |  Odpovědět
Herly  |  12. 02. 2010 01:38

Když se podíváš do ocenění, je tam medaile za to, že ti při poslední misi přežijí všichni členové. Osobně si myslím, že na to má vliv spoustu faktorů: loajalita člena týmu, vylepšení (včetně vylepšení lodě) a samozřejmě správné úkolování v průběhu hry. Všiml jsem si taky, že hra dokáže celkem slušně reflektovat "výchovu" vašich členů. Když se k nim chováte přísně a budíte disciplínu jdoucí ruku v ruce s krvelačností, jsou z nich nelítostní zabijáci, kteří v zájmu mise potlačí své vlastní názory a cíle. A myslím že to funguje i naopak. Možná i to má na tohle vliv. Těžko říct. Ale jde to.

Každopádně musím nesouhlasit s tak ohromným boomem okolo téhle hry. Nechápu proč? Ta hra nestojí prakticky za nic. Je to jako intermezzo. Předehra k pořádné mele. I sama hra to pěkně naznačuje. Nenápadnými tipy připomíná, že se chystá ME 3 a závěrečné video poukáže na mohutnou armádu reaperů. Kdo by po tomhle nečekal nějakou pořádnou vřavu? Příběh neřešil žádný zásadní problém. Jen odrovnal další pokus smrtáků (který byl mimoto celkem ubohý). Obyčejná a nic neznamenající bitva v celé ohromné válce galaxie vs reapers. Dozvěděli jsme se spoustu věcí o záhadných kolektorech, další záhadnosti o smrtácích i citadele a dokonale předehřála půdu pro další nášup. Ale jako taková je o ničem. Možná to mají páni marketingoví poradci z BioWare hodně chytře vyřešené(kdo by po tak extrémním neukojení zvědavosti "o co tady vlastně sakra jde" nezatoužil zahrát si i poslední díl?), možná to byl z mého pohledu jen jeden velký epic fail. Tak či tak, tenhle kousek pěkně odflákli.

Kam zmizela rada a celá citadela? Kam zmizela jakákoliv osobní vazba k hlavním událostem minulého dílu? Sice bylo hezké sledovat dohru hráčových činů v předchozím díle a znovu potkávat své bývalé přátele, ale co z toho je přímo vázané k zápletce prvního dílu? Pokud odmítnete přiřazení statusu spektry, radu už do konce hry neuvidíte. Stejně tak lidský radní. Je tu jen nějaký tajemný pan záhadný a cerberus (který v prvním díle prakticky nehrál žádnou závažnou roli). Na první díl navazuje pouze samotným faktem, že smrtáci se snaží zničit život v galaxii a prostřednictvím NPC, s nimiž jste měli co dočinění v prvním díle.

Když si k tomu přidám brutální řez RPG prvky a sklouznutí k bezhlavé střílečce, přesekala tahle hra takřka všechna pojítka s prvním dílem. ME 1 byl možná složitý a náročný, obsahoval zamotanější zápletky a souboje vyžadovaly hodně taktizování, ale je tohle opravdu to, co je na RPG špatným? Dle mého je to právě to, co RPG dělá RPG (a taky spoustu dalších věcí). Krýt se v soubojových arénách, občas vykouknout a vypálit pár smrtících ran, postřílet deset vln nepřátel než mě to pustí dál a to všechno bez nutnosti (a vůbec možnosti) nějak závratně taktizovat. Ano není to strategie, ale taky to není (aspon se tak netváří) jako hloupá střílečka kde je příběh jen něčím, co tam vlastně nemusí být ale očekává se to od něj. To je podle mě to, k čemu se ME 2 přiblížil nejvíc. Jen doufám, že ME 3 přinese daleko propracovanější děj a víc RPG prvků.

|   |  Odpovědět
Honza  |  28. 06. 2010 10:55

Naprosto souhlasim, pro me velke zklamani a nenaplnene ocekavani po bezvadnem ME1.

|   |  Odpovědět
MJ  |  07. 02. 2010 20:36

30 hodin dobre zabavy. Ne skvele, ale dobre. Na 8800GT ve fullHD se vsim vsudy pekna podivana. Horsi nez jednicka v mnoha ohledech. Howgh.

|   |  Odpovědět
Luke  |  01. 02. 2010 09:02

Kde je hodnocení?

|   |  Odpovědět
04. 02. 2010 08:07

Tam co vždycky. Vlevo

|   |  Odpovědět
defkorek  |  31. 01. 2010 13:20

Predem rikam, ze nemam dohrano.
Weby davaji hre 9 az 10 z deseti, coz se mi zda prehnane.
Pribeh je fajn, "filmovost" tez.Ale z ceho jsem byl zdesen byla prazdnota map.Vzdy se jedna o lokace, kde je rozhazeno par beden,slovy par!!! a nic vice,napr.minimum datapadu kde by byl nastinen dej mise, linearni postup(nemluvim nyni o otevrenosti lokaci),Nejde to srovnat principem, ale kdyby nevznikali hry typu Oblivion, Stalker ci a hlavne Gothic, kde prave prohledavani mapy hralo prim...proste vidim tu jiz nekolikatou po sobe jdouci hru od BW, ktera timto trpi(KOTOR,DA:Origins,ME)...nebudu zde mluvit o omezenem rpg stromu, ktery je spis zadny nez nijaky a o inventari(ktery neni a znemoznuje tak prodej nalezenych veci a tim asi i podnecuje k prazdnosti map)...pro me je tato hra jiz znovu nehratelna.Neni co objevovat:(

|   |  Odpovědět
ghostface  |  10. 02. 2010 19:17

nezlob se na mě, ale vůbec nemůžeš srovnávat mass effect s hrou jako je gothic nebo dragon age, jen proto že jsou všechny RPG... všechny jsem hrál, všechny jsou výborné a právě jsem dohrál mass effect 2 a ta je z toho nej, příběh, atmosféra, seznámení z postavami, vše prostě skvělé. Až mi málem slza ukápla jak jsem se coby Shepard musel nakonci brouzdat sám prázdnou lodí a dívat se na 6 rakví mých bývalých spolubojovníků. Tato hra je pro mě nej, protože tak jak vás vtáhne do děje, to žádná jiná zatím nedokázala...Ale je to jen můj názor. vývojářům z Bioware dávám za jedna. Díky

|   |  Odpovědět
DoktorZhor  |  31. 01. 2010 12:00

opravdu je to tak, prestoze je dvojka velmi dobrou hrou, oproti jednicce prinesla (imo) jedno velke zklamani - a to je pribeh. v recenzi se pise ze "ve stredni casti hlavni linka ustupuje do pozadi" - ja bych spise rekl, ze ZADNA NENI. Po slibnem zacatku, ktery mi pripomnel vsechnu epiku prvniho dilu se da zbytek hry rozdelit na dve casti - sezen si tym(cca 80% "hlavni dejove linky") a zaver, ktery to prilis nezachranuje. Celkove hra vypada jen jako upoutavka na treti dil. Po vybornem pribehu prvniho dilu jsem ocekaval mnohem, MNOHEM vice

|   |  Odpovědět
01. 02. 2010 08:39

Prostě jako Dragon Age Ony tím trpí všechny novější hry od Bioware (minimálně od NWN) - nádherný začátek, plytký průběh a závěr srovnatelný se začátkem. Ale kdo to má pak hrát?

|   |  Odpovědět
LP  |  31. 01. 2010 09:10

Vynikající hra , líbí se mi mnohem vííc neže první díl. Ale nechápu roč se tato hra hodnotí jako RPG ? A pokud ano proč teda nejsou RPG Bioshock , Death space a jiné

|   |  Odpovědět
Oldis  |  30. 01. 2010 22:03

tim to bejva kratsi. uz se tesim na foto realisticke hry na jednu hodinu

|   |  Odpovědět
PowerMan  |  30. 01. 2010 20:22

Pánové, já vyrostl na Excaliburu, Score a Levelu, a čistě náhodou jsem si přečetl tuto "recenzi" (roky jsem herní servery nečetl, na živě jsem viděl upoutávku). Jsem docela zděšen, takto má vypadat recenze? Vždyť jsem se z ní nic nedozvěděl, po přečtení si stále nedovedu představit co je to za hru, a o co v ní jde. Kde jsou zkušenosti ze hry a dohrání hry? Přijde mi to, že by to kdokoli napsal jen podle videa ze hry... Kde jsou pořádné ingame screenshoty? Propagační rendery nic o hře neříkají?

Redaktoři Doupěte, vezměte do ruky starší herní časopisy a přečtete si, jak recenze mají vypadat, nedivte se potom, že tyto parodie na recenze nikdo nečte .

|   |  Odpovědět
fanman  |  30. 01. 2010 21:25

suhlas, recenzie na Doupe idu od deseti ku peti

|   |  Odpovědět
31. 01. 2010 11:16

Jistě, že jsem mohl být konkrétnější, klidně jsem Vám mohl prozradit hlavní příběhové zvraty, jak to měli ve Score v oblibě. Mohl jsem popsat každou položku menu, funkci každého tlačítka, počet zbraní, velikost Shepardových slipů...Ale vážně to chcete? Pomůžou Vám tyto drobnosti v rozhodnutí o hře? Neoberou Vás spíš o všechna ta překvapení? Já jsem se snažil být v recenzi obecnější, vyzdvihnout spíš hlavní klady a zápory, rozdíly proti prvnímu dílu, než se zabředávat do zbytečných podrobností.

A co se týče screenshotů, mimo 1 oficiálního a 2 artworků jsou všechny ze přímo ze hry.

|   |  Odpovědět
Frtka  |  31. 01. 2010 21:13

Spíš jde o to, že člověk co nehrál, popřípadě nezná ME1 si z té recenze naprosto nic nevezme, téměř vše je vztaženo k ME1.

|   |  Odpovědět
Frtka  |  31. 01. 2010 21:15

Jinak vzhledem k tomu, že ME1 je jedna z nejlepších věcí co sem hrál sem si to při čtení ani neuvědomil.

|   |  Odpovědět
PowerMan  |  31. 01. 2010 21:52

Opravdu jsem o nějaké ME1 v životě neslyšel... Je obrovská chyba, že v této recenzi není na recenzi ME1 odkaz, bolelo by to tolik ho tam dát? Nejde mi o to popsat každou položku menu (o tom recenze v herních časopisech opravdu nebyly), jde o to, že recenze byly čtivé (!) a mnohdy vtipné, což se bohužel o žádné recenzi na Doupěti říct nedá... Připadá mi, že je tato recenze napsána z "donucení", aby byla hlavně čárka za další článek, a nehledělo se na obsahovou kvalitu .

|   |  Odpovědět
01. 02. 2010 08:54

Konkretizuj požadavek, i ta tráva byla kdysi v dobách Excaliburu zelenější... A nebo můžeš číst tištěné časopisy, pokud ti bude víc vyhovovat pubertální trapnost Score a nezáživnost Levelu. Recenze by měla být z její definice spíše suchá až technická, ale většinu hráčů spíš zajímá, jak se autorovi hra hrála, jaké v ní vidí nedostatky a co se mu líbilo. To myslím beze zbytku všechny recenze na Doupěti splňují. A mě se zrovna recenze od Karla čtou dobře, protože se nepokouší o "trpaslíkovské" vtipy, i kdyby je měl tlačit přes zuby jako třeba Kuba Kovář (promiň, Kubo...).

Navíc ME je trilogie, logicky tedy jednotlivé díly navazují na ty předchozí a v recenzi je minimálně jednou zmíněno, že znalost jedničky je v podstatě nutnost.

Mimochodem, vytáhni si někdy ten Excalibur a přečti si ho. Je to časopis pro odborníky, nikoliv pro běžné hráče...

|   |  Odpovědět
Liptajs  |  02. 02. 2010 08:45

Nemůžu říct, že ta recenze je špatná, ale pro mě jako pro neznalce ME1 mi přijde taková poloprázdná.. hral jsem tusim vse od BW krom Kotoru a ME a upřímě po teto recenzi nevim co je to za hru.. všude slyším RPG ale neak jsem nepostřehnul RPG prvky.Přijde mi to jako propracovanejší Doom3, s lepsim hezcim vetsim svetem, s pomocnikama, spoustou propracovanych konverzaci , lepsim pribehem a (asi) taktičnejšími boji nez jen dopln zásobník a sejmi co se hýbe.Na to ze to dostava celosvetove 9/10 -10/10 jsem prostě nepochopil s teto recenze CO je na tom tak užasné..

|   |  Odpovědět
02. 02. 2010 13:47

Jestli to nebude tím, že na tom není nic úžasnýho Ale jak píšeš, pochopil jsi naprosto přesně, co je to za hru

|   |  Odpovědět
Killwe  |  29. 01. 2010 12:29

Co rikate na "cestinu". Ve hre se plati autory a jine boty. Jeste, ze jsem zrusil predobjednavku CE u nas a objednal to z Britanie. Navic EA celou dobu slibovalo, ze bude i EN text a den pred vydanim to zmenili. Hajzlici.

|   |  Odpovědět
Dr.Sid  |  29. 01. 2010 15:51

Coze, nejsou anglicke titulky ?

|   |  Odpovědět
Pavel  |  29. 01. 2010 10:39

Jednicka byla ostudne kratka, jak je na tom v porovnani dvojka?

|   |  Odpovědět
29. 01. 2010 12:32

Já jsem měl na konci něco přes 30 hodin čistého času. Získal jsem loajalitu všech postav, nesplnil jsem úplně všechny vedlejší questy, ani jsem neprozkoumal naprosto všechny planety. Na můj vkus to bylo dlouhé akorát. :)

|   |  Odpovědět
ghostface  |  10. 02. 2010 19:26

taky mám dohráno, ale nezískal jsem loajalitu všech. Sereninu dceru jsem neukecal v tom baru, ty asi jo, ale jak se ti povedlo získat loajalitu Thanea když ten jeho syn po té vraždě hned zmizl? A mirandu taky nemám, jinak všechny. pro mě hra super. díky

|   |  Odpovědět
MS-fanousek  |  19. 02. 2010 21:11

Cca 35h při splnění vše misí a úkolů. Prozkoumal sem všechny planety, ale od zásoby 200tis jednotek jednotlivých surovin sem řešil už jen anomalie.