Recenze: Mercedes Benz World Racing – německé závody

Toužíte celý život po Mercedesu? Ale nemáte na něj? Nezoufejte, vše by měla vyřešit nová závodní hra, ve které si mercedesů užijete více než dost! Řeč je zde o nejnovějším závodním titulu firmy Synetic, jenž by měl podle všeho ukojit i ty nejnáročnější hráče. Pokud vás zajímají další podrobnosti, stačí si přečíst dnešní recenzi, kde se dozvíte více.

Typ hry: závodní
Multiplayer: Ano (pouze split screen)
Minimální konfigurace: P III 800, 256 MB RAM, 1,5 GB na HDD, 32 MB grafická karta
Doporučená konfigurace: P IV 1,6 Ghz, 256 MB RAM, 1,5 GB na HDD, 64 MB grafická karta
Testovaci konfigurace: AMD Athlon 2000+, 512 MB RAM, 1,5 GB na HDD, 64 MB grafická karta
Výrobce hry: Synetic (
Distributor hry: TDK-Mediactive (
Distribuce v Česku: zatím není rozhodnuto

Německá vývojářská firma Synetic, zaměřená převážně na závodní hry, se již od začátku vývoje jejího nového titulu Mercedes Benz World Racing chlubila tím, že právě tato hra si nezadá s takovými giganty, jako je např. světoznámá série Need for Speed - ba co víc, že v jistých směrech tohoto krále závodních her dokonce předčí. Inu sliby, chyby. Hra je na světě a jak se zdá, bude to mít s obhajobou jejího tvrzení hodně těžké. Koneckonců: jak všechno dopadlo, to si nyní můžete přečíst a posoudit sami.

Německá hra s německými mercedesy!

Jak už samotný název hry napovídá, zaměřil  se tenhle titul - podobně jako tomu bylo právě u jednoho dílu Need for Speed -  na jedinou automobilovou značku. A protože firma Synetic sídlí kdesi v Německu, nemusí vás nijak zvlášť překvapit, že tím "šťastlivcem" se stala jejich zřejmě nejznámější automobilka: Mercedes Benz. Tím se zaručila poměrně rozsáhlá databáze Mercedesů ve hře.

Výběr aut je poměrně pestrý * Menu, které vás na začátku hry přivítá

Trať v Japonsku se docela povedla * Typická Amerika

Ovšem nic není tak jednoduché, jak to ze začátku vypadá. Na začátku šampionátu totiž máte na výběr pouze ze tří základních vozidel, ty ostatní si musíte tvrdě vybojovat svým řidičským uměním. Auta obdržíte za nějaký dosažený výkon v závodu - většinou se jedná o nejrychlejší kolo nebo umístění na prvních třech místech. Mercedes Benz World Racing nabízí hráči zhruba třicítku vozidel rozdělených, stejně jako ve skutečnosti, do několika tříd. Rozhodnout se tak můžete například pro naleštěné sporťáky, kabriolety, luxusní limuzíny, klasické automobily, nebo třeba terénní Mercedes G-270 s pohonem na všechny čtyři kola. Stačí si už pouze vybrat a pustit se do samotného šampionátu, který slouží zároveň jako kariéra.

Závody na letišti patří k nejzábavnějším * Pohled na vaše protivníky

Ta se dále dělí na několik dalších sezón, které máte za úkol vyhrát (co jiného:-)). V cestě za titulem vám bude stát celkem pět oponentů, kteří vám zadarmo nedarují ani bod. Bohužel jejich umělá inteligence, která je na závodní hře prakticky nejdůležitější, občas značně pokulhává. Vaši protivníci totiž celý závod jezdí stále stejnou stopou, nesnaží se mezi sebou bojovat a v úvahu nepřipadá ani fakt, že by závodníci někdy vyjeli z dráhy. Chvílemi to vypadá, jako by snad programátoři pozapomněli na to, že dělají závodní hru.

Množství okruhů a jejich provedení

Výběr okruhů, na kterých si zazávodíte, je nicméně poměrně pestrý - tratí je dostatek a naleznete mezi nimi skoro všechny typy závodů, roztroušených po celém světě. Podíváte se tak např. do Japonska, Mexika, Ameriky nebo třeba na letiště, do města a také na nějaké ty závodní okruhy. Jedna sezona nabízí těchto závodů přesně deset, plus ještě několik bonusových pro zpestření. Tratě jsou poměrně dobře zpracované a jejich různorodost se mi líbila. Grafické zpracování je na tom překvapivě ještě lépe, grafika působí příjemně a zpracování objektů kolem tratí je prostě skvělé. V Japonsku vidíte např. dobové šaolinské budovy, v Mexiku se zase opalují desítky lidí před rozbouřeným mořem, prostě nádhera.

Interiér jednoho z vozů * Soupeři jsou stále pozadu

Abychom  však grafiku zase příliš nepřechválili, nějaké grafické nedostatky by se přeci jen našly. Dost nehezky vypadá třeba situace, kdy projíždíte městem. Hlavní problém tkví v tom, že v něm chybí jakýkoliv život a vše vypadá hodně nereálně. Navíc pokud se dostanete do nějakého kontaktu s člověkem nebo stromem, auto jím naprosto v pohodě projede a jede dál. Další - a dle mého názoru neodpustitelná - chyba v grafice je k vidění  při nastavení pohledu z řidičova "pracoviště". Zde si totiž nelze nevšimnout, že zatímco vozidlo zatáčí např. doleva, řidičovy ruce na volantu se ani nehnou a jsou stále ve stejné poloze. S tribunami kolem okruhu si grafici žádné starosti také nedělali a jednoduše je nechali prázdné.

Problémy s fyzikou a realističností vůbec

Tím už se pomalinku dostáváme k samotným závodům: jedou se nejčastěji na tři až pět kol a závod trvá zhruba deset minut, což je někdy přeci jenom až zbytečně moc. Samotná vozidla se pak chovají vcelku ošemetně, na rovných úsecích vám vozidlo jede celkem plynule, ovšem jen co si najedete do nějaké zatáčky, začne se vám vozidlo nepříjemně přetáčet a občas se díky tomu dostanete do smyku. Vše se ale dá ustát a zkušení hráči by s tím neměli mít nějaké větší problémy -  přece jen se jedná o klasické cestovní vozy a tak nemůžeme čekat takovou přilnavost, jako u série F1.

Jedna z bonusových tratí, obsažených ve hře * Najde se i několik okruhů

Chronicky zkoumavé hráče, kteří si rádi zkracují trať, asi také zrovna nepotěším. Pokud si totiž zkrátíte trať, nebo pokud vás někdo vytlačí ven z dráhy, auto začne automaticky zpomalovat a na několik vteřin se zastaví, což vám náladu také zrovna nevylepší. Bohužel, dosti nehorázným způsobem jsou řešeny další důležité faktory (závodní) hry a tím jsou bezesporu havárie, bouračky a všemožné kolize obsažené ve hře. Pokud jste si totiž zvykli na zbrusu nový model poškození, např. u skvělé Tocy 3 nebo u třetího Colina, pak vás také silně zklamu. Jakmile se totiž dostanete do střetu s vaším protivníkem nebo s ochrannou bariérou, kastle u vašeho miláčka se jen mírně prohne.

S žádným realistickým odpadáváním kol, dveří a všemožných součástek ani nepočítejte. Dokonce i světla, která se u většiny závodních her rozbijí,  jsou tady jaksi nerozbitná. I po deseti tvrdých nárazech, kdy se prohne celá přední maska, jsou světla absolutně neporušená. Navíc vaše poškození nemají vůbec žádný vliv na řízení a to, že jste nabourali, zjistíte prakticky pouze díky malému čtverečku v levém dolním rohu obrazovky.

Sladkosti pro oči

Nicméně jak už jsem psal, graficky se hra docela vytáhla. Nad tratěmi dost často létají dopravní prostředky, které perfektně dolaďují atmosféru třeba takového přímořského letoviska. Na obloze tak můžete spatřit např. vrtulové letouny, obrovské Boeingy 737 a sem tam zahlédnete helikoptéru nebo dokonce létající balón. I když jsou tratě poměrně kvalitní, přeci jen jsou si v lecčem dost podobné a nějaké větší rozdíly mezi Americkou a Mexickou scenérií byste asi hledali dlouho.

Důkaz toho, že město je absolutně prázdné * Pomalu se nám stmívá

Hudební stránka je další z věcí, která se dá alespoň trochu chválit. Uvedené skladby jsou spíše taneční a k závodům se docela hodí. Pokud se vám navíc hudba ve hře z nějakého důvodu nelíbí, můžete si album doplnit o své vlastní písničky. Zvukové hodnocení už ale tak přívětivé není, auta znějí jako rozbitý vysavač a zvuk, který vychází z vašich repráků po nějakém nárazu do soupeřova vozidla, moc věrohodnosti také nepobral.

• Výběr aut i tratí
  • Parádní grafika
  • Slušná hratelnost
  • Umělá inteligence protivníků
  • Několik grafických chyb
  • Zvuky
  • Fyzika, poškozování vozu

Celkově se tato hra tváří jako docela slibný kousek, po jejím prvním shlédnutí však brzy zjistíte, že žádná revoluce se zde nekoná. Jedná se o klasické závody luxusních cestovních vozů Mercedes Benz. S poněkud rozporuplnou fyzikou a špatným modelem poškození vozidla. Hra nabízí dostatek vozů i tratí s místy pěknou grafikou a bohužel také s několika neomluvitelnými chybami. Nicméně pokud máte opravdu rádi závodní hry ve stylu Need for Speed a chcete si zpříjemnit čekání na jejich sedmý díl, pak jste navzdory všemu výše jmenovanému na správné adrese.

Zvuky: 5/10

Silně průměrná závodní hra s povedenou grafikou, která okatě sází na prestižnost značky Mercedes-Benz.

Celkové hodnocení: 6/10