Recenze: Mirror’s Edge – skok do neznáma

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 16

Diskuze k článku

Dave04  |  16. 02. 2009 20:26

Příspěvek byl smazán, neb porušoval pravidla diskuze - redakce

!Je zakázáno vkládat do příspěvků odkazy na stránky nabízející multimediální či programový obsah porušující autorská a jiná práva.

 |   |  Odpovědět
Dave04  |  16. 02. 2009 20:22

Příspěvek byl smazán, neb porušoval pravidla diskuze - redakce

!Je zakázáno vkládat do příspěvků odkazy na stránky nabízející multimediální či programový obsah porušující autorská a jiná práva.

 |   |  Odpovědět
Leon1464  |  04. 02. 2009 15:15

Po všech různých screenshotech ukázkách a videích jsem se na mirrors edge opravdu těšil. Teď jsem smutný z toho jak to dopadlo. Ano stylizace a hudba se povedly na jedničku a celé prostředí se mi velice líbilo. Jenže ono se není moc času kochat. Půl hry strávíte v interiérech, druhou půlku na střechách a 95% celé doby vás někdo bude honit a bude po vás střílet. Faith není zase až tak křehká dívenka a vydrží ran z kulometu že by vypadala hůř než ementálský sýr, na jednu stranu vás hra nutí utíkat na druhou vás zase trestá protože nepřátele se vždy trefí a občas snad i střílejí za roh pročež nemá cenu jakkoli kličkovat. často budete bloudit a tlačítko pro ukázání směru často způsobí že se faith podívá na nejbližší zeď. Hra tudíž není tak dynamická jak mohla být běžíte-spadnete-umřete checkpoint to samé asi 20x a pak to najednou vyjde.
Příběh mě vůbec nechytl, a konec byl nejen předvídatelný ale taky lehce nelogický, korunu tomu nasadily opravdu ošklivé animované sekvence které se mi tam vůbec nehodily (vypadaly jako dělané ve flashi). Spíše bych před investicí do ME doporučil zahrát si demo protože tahle hra určitě nesedne každému. Snad to spraví ME2 :D

 |   |  Odpovědět
Dr.Sid  |  05. 02. 2009 00:39

A mne se to libilo. Jo, zaseky byly. Ale 20x ? To proste delas nekde chybu a je treba se zamyslet jestli treba nejit jinudy.
Kdyz hrajes kola znova, da se i ta nejvetsi prestrelka probehnou elegantne a s prehledem. Chce to zkouset vickrat, ucit se, pilovat .. ale pocit z tho je zavisly na te namaze. Neni nad to jednoho chlapika zezadu odzbrojit, zastrelit druheho, zahodit brokovnici, po zdi se rozbehnout a kopem s odrazem od zdi polozit dalsiho, elegantne v pohybu odzbrojit ctvrteho a ziskanym samopalem zatrelit 10 metru vzdaleneho kulometcika ktery na tebe doted nemohl strilet protoze ses kryl temi ostatnimi. Takove moznosti proste nejsou v zadne hre, kterou znam.

 |   |  Odpovědět
malis  |  05. 02. 2009 16:43

NAPROSTO SOUHLASÍM!!!! Je to špičková zábava a hlavně po delší době originální FPS, která vás vtáhne do adrenalinem překypující akce (vlastně spíš zdrhání:) A souboje jsou skvělé, tak akorát komplikované i lehké zároveň. Opravdu mě bavilo odzbrojovat SWAT nebo nakopávat pochůzkáře.. Jen škoda té délky příběhové linky.. Ještě alespoň tak 3-4 lokace by bodly.. Time trial je cool, chci více levelů!! Za sebe 8,5/10

 |   |  Odpovědět
Kuba  |  04. 02. 2009 11:01

pls potřeboval bych pomoc mě to teď ňák nejde vymazal se mi nějakej program asi Default engine pls nemohli by ste mi ho někdo poslat na mail pls, díky moc.

 |   |  Odpovědět
Jones  |  04. 02. 2009 09:26

a) co mas proti kulometu u Faith tohle nema byt simulace realnych boju ani sem o tom nikde necetl. Takovehle veci by se meli hodnotit treba u Americas Army. To bys mohl u Unreala napsat vadi mi flag protoze ten nejen ze by kopal jako prase ale navic ani nexestije. :)

b) hm 8800GT taky neni zadnej rychlik. 9800GT stoji par korun a fyziku v ME utahne uplne v pohode. Na 8800GTS 640MB taky nemuzu fyziku zapnutou. Zda se tahle funkce pro osmickovou radu moc neni.

c) vzhledem k tomu ze cela pribehova linie se da dohrat za par hodin tak bych byl fakt nastvanej kdyby kola byly linearni. Navic vzdy je moznost stiknout B (hraju na xBox ovladaci) a Faith si stoupne celem k mistu kam se potrebuje dostat. Nevidim v tom problem. Krom toho v obtiznych mistech bezcova vize vzdy zapracuje.

d) ani zminka o zavodech to recenzujete jen polovinu hry? Pritom prijit na to jak areal zabehnout na 3 hvezdicky je docela peklo. Tedy bez navodu na youtube.

 |   |  Odpovědět
pipin  |  04. 02. 2009 10:59

Mě spíš překvapuje, že Světlé stránky jsou stejné jako Temné...

 |   |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2009 11:27

Ad a) Mám proti němu to, co jsem napsal - křehká dívka, která hlavně běhá po střechách a její hlavní zbraní by měl být útěk mně nepřijde vhodná jako kulometčice. ME jinak reálně vcelku působí, tento fakt ale působí jako pěst na oko.

Ad b) Výkonnější kartu má cca 10 % lidí, ale to se opakuju.

Ad c) a d) Závody jsem samozřejmě zkoušel, trošku více je rozebral Petr Kolář, mně by linearita přišla lepší z důvodu lepšího užití si příběhu. Závody koneckonců mohly být na samostatných úrovních, něco jako je slibované v DLC. Samozřejmě je ale překonávání časů zábavné, o tom žádná

 |   |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2009 16:49

Jen se chci vyjádřit k bodu a)
Tohle běhání po střechách je fizicky hrozná fuška, všechno to vytahování se na římsy, běhání přes překážky a pod. dá člověku pěknou sílu. Taková holka která to dlouhodobě a s úspěchem provozuje má pak kolikrát lepší fizičku než mnohý zástupce "silnějšího" pohlaví. Sám znám z posilovny jednu takovou křehkou dívenku která by dokázala vyklepat i 120 kilového samce a přitom na to vůbec nevypadá. Takže to, že Faith unese kulomet který má do cca 10 kg a dokonce s ním může střílet (ta konkrétní zbraň je docela vyvážená) byť tedy má obrovský rozptyl a střílet dávkou je nevhodné, není nic neuvěřitelného.


Jinak pěkná recenze.

 |   |  Odpovědět
avatar
04. 02. 2009 16:59

Jasně, asi máš pravdu s tou sílou, ale mně to prostě tak nějak... neleze do hlavy :) Samozřejmě, jedná se o můj subjektivní pocit.

Díky za pochvalu

 |   |  Odpovědět
13. 02. 2009 15:30

Nehrál jsem a o tomhle "sportu" vím kulový, ale všiml jsem si ve videích, že příslušníci S.W.A.T.u neměli kulomety, ale samopaly. To je možná jedna z věcí, které bych vytkl - je rapidní rozdíl mezi kulometem a samopalem, v podání jednotek S.W.A.T.u se jedná o lehké útočné samopaly. Takže asi tak...

 |   |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2009 16:01

Ano, většina příslušníku je ozbrojena samopaly, ve hře je však i několik vojáků s kulomety (přesné číslo už nevím, tuším, že jich je něco kolem pěti)

 |   |  Odpovědět
13. 02. 2009 16:14

V tom případě no problemo, amigo.
(V životě jsem neviděl příslušníka zásahovky s kulometem, ale to už je zase jiná věc pro tvůrce )

 |   |  Odpovědět
04. 02. 2009 17:07

Ale treba musieť uznať, že tie zbrane sú občas zábavné. Podľa mňa ich tam pridali kvôli občas frustrovaným hráčom ako napríklad ja. Originál gameplay je tá, že za celú hru by ste nemali ani raz vystreliť a spoliehať sa iba na akrobaciu.

Občas však hráč zatúži trochu obísť trasu, ktorou ho hra vedie. Napríklad v momentoch, kedy už po piaty krát padne zo zrázu kvôli tomu, že ho nejaký policajt pred skokom trafí nábojom. Alebo jednoducho, keď je ľavý a nedarí sa mu urobiť nejaký skok ďaleko od automatického savu. V tom momente pomôže vykopnúť policajtovi pištoľ. Ňou zastreliť člena swatu so samopalom a tým zastreliť obrnenca s guľometom. A následne s tým guľometom postrieľať všetko živé, čo sa mu nepáči. Na záver urobiť jeden dva nádychy a hráč opäť hrá za krehkú dievčinu, ktorá pokračuje vo svojej akrobatickej ceste.

Ako hráč na notebooku sa k fyzike nevyjadrujem. Pokiaľ je to len nejaká technologická featurka, ktorá nemá vplyv na hru, tak je to niečo na spôsob 16 AA, tiež to nezapínam.

Z mojej strany je skôr kritika na pasáže pokus/omyl ako sa asi dostať niekam, ktoré boli občas umiestnené trochu ďalej od savepointu, ako by som si predstavoval (síce keď som nejakú časť zopakoval 10x, tak ma štvalo prejsť aj dva metre). Napriek tomu však hru chválim mňa svojím štýlom okúzlila. A budem čakať na pokračovanie.

 |   |  Odpovědět
Hideo  |  06. 02. 2009 11:16

No ja mam graficku kartu GF MSI 8800GT 512MB a fyzika mi ide bez problemov a ostatne graficke nastavenia mam vysetky na najvyssich detailoch, 4x antialiasing, zapnutu V-sync a rozlisenie mam na 1280 X 1024 a vsetko ide krasne plynulo. Podla mna jedna z najlepsie zoptimalizovanych hier sucastnosti. A mimochodom GF 9800GT je to iste ako 8800GT co do vykonu.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor