Recenze: NHL2k9 po měsíci hraní

vytisknout velikost písma
Hokej je celosezónní záležitost, a tak jsme jeho zhodnocení tentokrát dali čas. Víme, jak se jeví konkurence pro NHL 09 v odlesku stovek zápasů.
Seznam kapitol
  1. Placený betatest
  2. A ta dobrá zpráva?

U hokejového simulátoru je to možná trochu nepřípustné filozofování, ale přesto si neodpustím jednu otázku – co vlastně očekáváte od hry? Má vás bavit, pomoci se odreagovat a zapomenout na starosti všedních dní? Nejlépe tak, abyste se od ní odlepili až po třech dnech s rudýma očima a šesti propocenými tričky? Nebo spíše oceníte, když bude vaší výzvou a bude vás nutit ke stále lepším výkonům? Jiná možnost - jste hračička a toužíte po království neomezených možností, v němž si můžete nastavit prakticky cokoli a určovat si tak celková pravidla i vyznění hry?

 

02.jpg05.jpg

Většina sportovních hráčů asi bude souhlasit, že správná hra, která má vydržet celou sezónu, musí umně kombinovat všechny tyto vlastnosti. Sportovní titul má chytnout, zaujmout a nutit k postupnému zlepšování a objevování dalších tajů. Bohužel to je přesně to, co NHL 2k9 nenabízí.

Betatesterem jen za patnáct stovek!

Jedním z pozitiv éry X360 a PS3 je podle mě míra nadbíhání hráčům. Už žádná zdlouhavá pasivní intra, hezky šup s tebou, hráči, do vody a vstup do světa Bioshocku, Oblivionu nebo GTA IV sám! A až postupně objevuj, co všechno umí a co všechno jsme si pro tebe nachystali.

Pokud si chcete hru užít, první, co musíte udělat, je kompletně překopat její nastavení

Ne že by v hokeji šlo udělat něco podobného – nicméně bylo by fajn, kdyby nám tvůrci na disku naservírovali něco, co se dá hrát a AŽ POTÉ vylaďovat k naší spokojenosti. V 2k9 je to bohužel naopak. Pokud si ji chcete užít, první, co musíte udělat, je kompletně překopat její nastavení (v základním je totiž hokej příliš jednoduchý a divný).

 06.jpg07.jpg

Série 2K se navíc tváří jako ta realističtější simulace hokeje, proto je toto nastavování poměrně komplexní, zdlouhavé a hlavně otravné. Navíc se na mysl vkládá neodbytná otázka: Proč? Proč si proboha mám hrát na betatestera a nastavovat něco, co je ve hrách standardem už od éry prvního Pacmana?! Tam jste si taky neupravovali rychlost žravé kuličky, počet nepřátel, míru jejich inteligence a únavy. Ve Far Cry 2 ani ve Falloutu 3 neřešíte přesnost střelby, chování brokovnice ani rychlost běhu antilop.

Názory na správné nastavení hry se pochopitelně různí. Nejlépe uděláte, když vyzkoušíte pár již odzkoušených variant a rozhodnete se, která je vám nejbližší. Perličkou NHL 2k9 je, že nastavení byste měli provádět v rozehraném exhibičním zápase a posléze z něj odejít a vybrat možnost save settings, aby se spolehlivě uložilo. Různé verze nastavení hry najdete například na následujících fórech:

2khockey, zajímavé je například toto

Playstation forum

xlive – sidney

xlive – petr076 – poměrně hardcorové

Nechápejte mě špatně. Vždy jsem byl rád, že hokejové hry umožňují změnit nejrůznější atributy. Každého baví něco jiného a po 200 zápasech člověk většinou přijde na určité stereotypní chyby a bude se je snažit odstranit. Pak možnosti nastavení ocení.

Když se zaměříte na opakovaný záznam, uvidíte, že v prvním případě puk rozhodně nezasáhla obráncova hokejka, ale touš se přesto ve vzduchu (asi od silového pole hokejky) odrazil

Ale nemyslím si, že by měl plnit úlohu betatestera a přemýšlet nad elementárními základy typu „jak rychle vlastně ve skutečnosti hokejisté bruslí a jestli aktuálně nastavená rychlost střel není moc vysoká“. Všechny tyto věci mají být od začátku jasné a hráč si je má pouze dolaďovat.

Měníme skryté fyzikální zákony

Ale fajn, k nastavení se nějakým děsivým způsobem prokopete nebo použijete nějaké z internetu (a při troše tolerance vám bude vyhovovat). To by se dalo přežít (jakkoli přístup tvůrců nepochopím). Kardinálním problémem hry je, že se všechny změny sice projeví na ledě funkčně, nikoli však vizuálně. To znamená, že ve dvou identických situacích nahrávek přes hokejku protivníka bek jednou pas zblokuje a jednou mine.

 nhl9x3060.jpg

Na monitoru/televizi ale uvidíte to samé – obránce se stejně shýbne, stejně položí hokejku na led a jednou se od něj kotouč odrazí, jednou ne. Když se pak zaměříte na opakovaný záznam, uvidíte, že v prvním případě puk rozhodně nezasáhla obráncova hokejka, ale touš se přesto ve vzduchu (asi od silového pole hole) odrazil.

10.jpg11.jpg

Totéž se týká blokování střel, chování brankářů, průniků mezi obránci. Když nastavíte slabší brankáře, oni nezačnou reagovat pomaleji... místo toho budou děraví (a to doslova, zažil jsem situace, kdy puk prostě prošel skrz). Pokud snížíte hodnotu zrychlení při sprintu, spurtující forvard nesníží frekvenci bruslení. On pořád rejdí nohama rychlostí blesku, ale ono to nejede, takže výsledek vypadá jako z grotesky.

Dostupné pro: X360, PS3, Wii, iPhone
Žánr: Sportovní | Hokej
Výrobce: Visual Concepts
  • Méně přímočarý hokej
  • Množství lépe zpracovaných hokejových momentů (oproti NHL 09)
  • Zajímavé hříčky a opakovačky
  • Celkový dojem není lepší než u konkurence
  • Kontroverzní nutnost nastavit si hru
  • Funkční změny se neprojeví na vizuálním ztvárnění
  • Množství hůře zpracovaných hokejových momentů (oproti NHL 09)
  • Problémy s online hrou
Související články
  1. Galerie: NHL 2K9
  2. Představení NHL 2K9

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Uncharted 4: grafické orgie, co prodávají platformu

Uncharted 4: grafické orgie, co prodáv…

Některé hry jsou hity. Další zase rovnou prodávají platformu. Uncharted, to je kapitola sama pro sebe.

11.  5.  2016 | | 46 N/A
Uncharted 4: A Thief

Uncharted 4: A Thief's End - poslední …

Uncharted 4 nás provedl mnoha nezapomenutelnými okamžiky. Dokáže uhranou i naposledy?

13.  5.  2016 | | 11 N/A
Uncharted 4 pod lupou: grafika nové generace z dílen Naughty Dog

Uncharted 4 pod lupou: grafika nové ge…

Uncharted 4 vypadá nádherně, co za tím ale stojí? Podívali jsme se, co dokáže interní grafický engine tvůrců.

16.  5.  2016 | | 14 N/A
DOOM: krvavé slzy nostalgie (recenze)

DOOM: krvavé slzy nostalgie (recenze)

I přes minulou slávu byl DOOM dnes již mrtvou sérií, dokud na E3 nepředstavili vývojáři z Id Software bombastický návrat v podobě nového dílu. Povedlo se jim to?

18.  5.  2016 | | 20 N/A
Call of Duty: Infinite Warfare - vzhůru mezi hvězdy

Call of Duty: Infinite Warfare - vzhůr…

Už snad nikoho nepřekvapí, že i letos si pro nás Activision připravilo nový díl své dlouholeté FPS série Call of Duty. Tentokrát už je to nějaký čtrnáctý díl a stále se drží svého zasazení do budoucnosti.

19.  5.  2016 | | 7 N/A
The VOID: virtualitu lze nyní uchopit zcela novým způsobem

The VOID: virtualitu lze nyní uchopit …

Zcela unikátní projekt založený na virtuální realitě a interaktivním prostředí, kde spolu obojí komunikuje v dokonalé symbióze. Po nasazení VR helmy se ocitnete v nejtemnější jeskyni ze všech, prohledáte starobylé májské ruiny nebo zažijete galaktické bitvy hvězdných korábů. To vše se skrývá pod zkratkou označující bránu vedoucí doslova do jiného času a prostoru.

13.  5.  2016 |
Nový DOOM ve světových recenzích drtí konkurenci

Nový DOOM ve světových recenzích drtí …

Návrat legendárního DOOMa se podle recenzí povedl na výbornou.

16.  5.  2016 | | 29 N/A
Venku je úvodní hodina z krvavého DOOMa v ultra detailech

Venku je úvodní hodina z krvavého DOOM…

DOOM se vrátil a opět zahalí naše monitory hektolitry krve a brutality, ale i parádními easter eggy a vtípky. Pokud vám nevadí spoilery, tady máte celou hodinu ze hry, navíc s ultra detaily grafiky.

15.  5.  2016 | | 34 N/A