Recenze: NHL2k9 po měsíci hraní

vytisknout velikost písma
Hokej je celosezónní záležitost, a tak jsme jeho zhodnocení tentokrát dali čas. Víme, jak se jeví konkurence pro NHL 09 v odlesku stovek zápasů.
Seznam kapitol
  1. Placený betatest
  2. A ta dobrá zpráva?

U hokejového simulátoru je to možná trochu nepřípustné filozofování, ale přesto si neodpustím jednu otázku – co vlastně očekáváte od hry? Má vás bavit, pomoci se odreagovat a zapomenout na starosti všedních dní? Nejlépe tak, abyste se od ní odlepili až po třech dnech s rudýma očima a šesti propocenými tričky? Nebo spíše oceníte, když bude vaší výzvou a bude vás nutit ke stále lepším výkonům? Jiná možnost - jste hračička a toužíte po království neomezených možností, v němž si můžete nastavit prakticky cokoli a určovat si tak celková pravidla i vyznění hry?

 

02.jpg05.jpg

Většina sportovních hráčů asi bude souhlasit, že správná hra, která má vydržet celou sezónu, musí umně kombinovat všechny tyto vlastnosti. Sportovní titul má chytnout, zaujmout a nutit k postupnému zlepšování a objevování dalších tajů. Bohužel to je přesně to, co NHL 2k9 nenabízí.

Betatesterem jen za patnáct stovek!

Jedním z pozitiv éry X360 a PS3 je podle mě míra nadbíhání hráčům. Už žádná zdlouhavá pasivní intra, hezky šup s tebou, hráči, do vody a vstup do světa Bioshocku, Oblivionu nebo GTA IV sám! A až postupně objevuj, co všechno umí a co všechno jsme si pro tebe nachystali.

Pokud si chcete hru užít, první, co musíte udělat, je kompletně překopat její nastavení

Ne že by v hokeji šlo udělat něco podobného – nicméně bylo by fajn, kdyby nám tvůrci na disku naservírovali něco, co se dá hrát a AŽ POTÉ vylaďovat k naší spokojenosti. V 2k9 je to bohužel naopak. Pokud si ji chcete užít, první, co musíte udělat, je kompletně překopat její nastavení (v základním je totiž hokej příliš jednoduchý a divný).

 06.jpg07.jpg

Série 2K se navíc tváří jako ta realističtější simulace hokeje, proto je toto nastavování poměrně komplexní, zdlouhavé a hlavně otravné. Navíc se na mysl vkládá neodbytná otázka: Proč? Proč si proboha mám hrát na betatestera a nastavovat něco, co je ve hrách standardem už od éry prvního Pacmana?! Tam jste si taky neupravovali rychlost žravé kuličky, počet nepřátel, míru jejich inteligence a únavy. Ve Far Cry 2 ani ve Falloutu 3 neřešíte přesnost střelby, chování brokovnice ani rychlost běhu antilop.

Názory na správné nastavení hry se pochopitelně různí. Nejlépe uděláte, když vyzkoušíte pár již odzkoušených variant a rozhodnete se, která je vám nejbližší. Perličkou NHL 2k9 je, že nastavení byste měli provádět v rozehraném exhibičním zápase a posléze z něj odejít a vybrat možnost save settings, aby se spolehlivě uložilo. Různé verze nastavení hry najdete například na následujících fórech:

2khockey, zajímavé je například toto

Playstation forum

xlive – sidney

xlive – petr076 – poměrně hardcorové

Nechápejte mě špatně. Vždy jsem byl rád, že hokejové hry umožňují změnit nejrůznější atributy. Každého baví něco jiného a po 200 zápasech člověk většinou přijde na určité stereotypní chyby a bude se je snažit odstranit. Pak možnosti nastavení ocení.

Když se zaměříte na opakovaný záznam, uvidíte, že v prvním případě puk rozhodně nezasáhla obráncova hokejka, ale touš se přesto ve vzduchu (asi od silového pole hokejky) odrazil

Ale nemyslím si, že by měl plnit úlohu betatestera a přemýšlet nad elementárními základy typu „jak rychle vlastně ve skutečnosti hokejisté bruslí a jestli aktuálně nastavená rychlost střel není moc vysoká“. Všechny tyto věci mají být od začátku jasné a hráč si je má pouze dolaďovat.

Měníme skryté fyzikální zákony

Ale fajn, k nastavení se nějakým děsivým způsobem prokopete nebo použijete nějaké z internetu (a při troše tolerance vám bude vyhovovat). To by se dalo přežít (jakkoli přístup tvůrců nepochopím). Kardinálním problémem hry je, že se všechny změny sice projeví na ledě funkčně, nikoli však vizuálně. To znamená, že ve dvou identických situacích nahrávek přes hokejku protivníka bek jednou pas zblokuje a jednou mine.

 nhl9x3060.jpg

Na monitoru/televizi ale uvidíte to samé – obránce se stejně shýbne, stejně položí hokejku na led a jednou se od něj kotouč odrazí, jednou ne. Když se pak zaměříte na opakovaný záznam, uvidíte, že v prvním případě puk rozhodně nezasáhla obráncova hokejka, ale touš se přesto ve vzduchu (asi od silového pole hole) odrazil.

10.jpg11.jpg

Totéž se týká blokování střel, chování brankářů, průniků mezi obránci. Když nastavíte slabší brankáře, oni nezačnou reagovat pomaleji... místo toho budou děraví (a to doslova, zažil jsem situace, kdy puk prostě prošel skrz). Pokud snížíte hodnotu zrychlení při sprintu, spurtující forvard nesníží frekvenci bruslení. On pořád rejdí nohama rychlostí blesku, ale ono to nejede, takže výsledek vypadá jako z grotesky.

Dostupné pro: X360, PS3, Wii, iPhone
Žánr: Sportovní | Hokej
Výrobce: Visual Concepts
  • Méně přímočarý hokej
  • Množství lépe zpracovaných hokejových momentů (oproti NHL 09)
  • Zajímavé hříčky a opakovačky
  • Celkový dojem není lepší než u konkurence
  • Kontroverzní nutnost nastavit si hru
  • Funkční změny se neprojeví na vizuálním ztvárnění
  • Množství hůře zpracovaných hokejových momentů (oproti NHL 09)
  • Problémy s online hrou
Související články
  1. Galerie: NHL 2K9
  2. Představení NHL 2K9

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

BioShock: The Collection – zahrajte si znovu a lépe (recenze)

BioShock: The Collection – zahrajte si…

Jen málokterá hra dokázala prezentovat napínavou atmosféru a hluboký příběh tak dobře jako BioShock. Není tedy divu, že se hra stala velmi populární a nyní vychází její remasterovaná verze. Jak na nás působí?

26.  9.  2016 | | 7 N/A
5 způsobů, jak dostat do virtuální reality pohyb celého těla

5 způsobů, jak dostat do virtuální rea…

Herní ovladače, myši a klávesnice používáme k hraní už desítky let. S nástupem virtuální reality se to ale musí změnit. Chce to úplně nový přístup - dostat do virtuální reality pohyb celého hráče.

včera | | 8 N/A
Forza Horizon 3: užijte si rychlost a zábavu na silnici (recenze)

Forza Horizon 3: užijte si rychlost a …

Forza Horizon se letos dočkala již třetího plnohodnotného pokračování. Jaké je?

28.  9.  2016 | | 8 N/A
První dojmy z For Honor: za čest a slávu!

První dojmy z For Honor: za čest a slá…

Tento víkend jsme vyzkoušeli uzavřenou alfu středověké bojovky For Honor. Jak na nás nový chystaný historický titul od Ubisoftu působí?

20.  9.  2016 | | 1 N/A
Grand Theft Auto V Redux je konečně venku a dává hře realističtější vzhled

Grand Theft Auto V Redux je konečně ve…

Grafika jako z filmu, ostřejší kontury a vypilovaný design. Mod Redux pro GTA 5 je konečně venku!

20.  9.  2016 | | 5 N/A
DOOM je stále v dobré formě. Zkusili jsme multiplayer a nové mapy (galerie)

DOOM je stále v dobré formě. Zkusili j…

Nejnovější DOOM se dle recenzí opravdu povedl, den za dnem se ale tento brutální titul stále zdokonaluje. Jak na nás hra po více než čtyřech měsících působí?

včera |
Šéf Sony poprvé promluvil o kritice na No Man

Šéf Sony poprvé promluvil o kritice na…

Shuhei Yoshida, šéf Sony, se poprvé vyjádřil ke kauze No Man's Sky. Podle něj bylo všechno způsobeno špatnou PR strategií, za což může Sean Murray, který to jednoduše celé „podělal“.

18.  9.  2016 | | 1 N/A
Zaklínač 3 nepřijde na PS4 Pro, CDPR se zaměřuje na Cyberpunk a Gwent

Zaklínač 3 nepřijde na PS4 Pro, CDPR s…

Smutná zpráva pro fanoušky Zaklínače a PlayStationu, kteří doufali, že si Geraltovo dobrodružství zahrají na PS4 Pro ve 4K a HDR. Studio CD Projekt Red nevytvoří PS4 Pro aktualizaci pro Zaklínače 3.

19.  9.  2016 | | 8 N/A