Recenze: Red Steel 2 – hodný, zlý a šikmooký

Když se střetne východ se západem uprostřed pouště, nekouká z toho nic dobrého. Nebo vlastně ano.

I když se vám obal hry bude snažit vnutit něco krapet jiného, Red Steel 2 opravdu není first-person střílečkou. A to i přesto, že má hlavní hrdina k dispozici celkem výkonnou pistolku. Ono to vlastně není nic a přitom všechno. Vývojáři z Ubisoft Paris jako by se nemohli rozhodnout, kam své dítko šoupnout, a tak mu na strastiplnou cestu životem raději přibalili od každého něco s nadějí, že se tak třeba zavděčí všem. Nezavděčí! Přesto by ale byla škoda lámat nad hrou katanu.

Nový Red Steel jako by si byl vědom toho, že mu rodiče dali do vínku geny ze second-handu, a tak se to snaží dohnat kde může. Nejdřív to na hráče zkouší příběhem, jenž jako by se inspiroval ve filmech Clinta Eastwooda, když ještě stál před kamerou.

Šerm  je v Red Steel 2 zpracován přinejmenším na jedničku s hvězdičkou

Pak se snaží zavděčit audiovizuálním zpracováním, které je takovým malým oříškem. Nepochybuji o tom, že se bude řadě lidí líbit (včetně mé maličkosti), přesto se ale jedná v dnešní době stěží o průměr. S přihlédnutím na jakou konzoli hra vyšla, se ale není čemu divit. No, a kdyby náhodou ani jedno nezabralo, vytáhne titul ten nejtěžší kalibr – hratelnost.

Na ostří katan

Pravda, o celkovém přínosu a nutnosti koupě MotionPlus by se dalo dlouze polemizovat, nic to ale nemění na skutečnosti, že šerm (i když, to co ve hře provádíte by se tak dalo jen stěží označit) je v Red Steel 2 zpracován přinejmenším na jedničku s hvězdičkou. Celý koncept jednotlivých soubojů by zasloužil zulíbat, protože právě v něm tkví hlavní síla hry. Ta je rozdělena do několika neviditelných částí, během nichž se naučíte zacházet nejen se svým koltem, ale především s klanovou katanou, která se v pouštním městečku, plném nepřátel, stane vaší nejlepší kamarádkou.

Red Steel 2 02.jpg Red Steel 2 03.jpg

Jak budete postupovat, váš bývalý učitel vás bude učit stále nová komba, která nejenže hezky vypadají, ale jsou i životně důležitá. Jakmile se prokoušete přes několik prvních úrovní, v nichž proti vám stojí stupidní protivníci, zjistíte, že bez jejich perfektního zvládnutí se dál prostě nepohnete. Za každou další zatáčkou, v každém dalším domě na vás totiž čekají silnější nepřátelé, proti nimž bezcílným mácháním meče nic nezmůžete. Natožpak revolverem, jenž působí jako, že někomu dovolil, aby si ho strčil pěkně hluboko do zadku, výměnou za svoje malé cameo.

Cestou, necestou, ale pořád jedním směrem

Ve světě Red Steel 2 má boj zkrátka několik pravidel, která se nedají obejít. Bude proto záležet nejen na tom, jak ovladačem mácháte, ale rovněž jakou silou. A čím rychleji se to naučíte, tím snazší vám titul přijde. A to bohužel až moc. Jakmile si osvojíte to nejdůležitější, zjistíte, že porazit bosse, kterých navíc ani není moc k dispozici, je otázka pár minut a projití hry se stane pohodovou, člověk by až řekl nudnou jízdou z bodu A do bodu B.

Ještě nudnější ji pak dělá fakt, že operuje podle stále stejného schématu, jenž počítá s tím, že vám ke štěstí postačí, když vás celou cestu povede za ručičku předem připraveným koridorem, v němž není pro vlastní rozum místo. Čas od času se sice z téhle trasy budete moci na okamžik vychýlit, třeba abyste rozmlátili pár věcí a nahrabali něco málo bodů a vybavení, ale celkový dojem to nezachrání. Zvlášť, když se neustále musíte vracet ke spřáteleným NPC postavám.

TIP: Revolver používejte jen k dorážení těch, co mají na kahánku. Jinak se snažte najít si nějakou „schopnější“ palnou zbraň.

Během hraní totiž narazíte na několik stanovišť, pod kontrolou vašich spojenců, v nichž budete dostávat úkoly. Celý Red Steel se tak velice brzy změní v rutinu, kdy dostanete úkol (jdi tam a zmáčkni tlačítko, jdi tam a povraždi nepřátele, jdi tam a zatáhni za páčku atd.), odběhnete ho splnit, vrátíte se, dostanete další, odběhnete ho splnit a tak pořád dokola, dokud vám víčka neztěžknou a myšlenky se vám nezatoulají k mnohem zábavnějším hrám.

Ve světě Red Steel 2 má boj zkrátka několik pravidel, která se nedají obejít

Celé to běhání je o to víc protivné, že jediné, podle čeho se můžete orientovat, je minimapka, jíž k dokonalosti chybí asi tolik, co Ordinaci v růžové zahradě k dramatickému seriálu.

Red Steel 2 05.jpg Red Steel 2 06.jpg

I když to tak z předchozích odstavců nemusí vypadat, u Red Steel 2 jsem se docela bavil. Chvíli. A kdyby šlo pouze o koupi hry, asi bych se ji nebál opatrně doporučit, ale kupovat si kvůli ní ještě MotionPlus (za předpokladu, že tuhle kravinku nemáte u čeho jiného využít), to by museli v Ubisoft Paris předvést něco lepšího. Fandové divokého západu, potažmo mangy nechť si k závěrečnému hodnocení přidají bodík navíc.

Dostupné pro: Wii
Žánr: Akce, Arkády
Výrobce: Ubisoft Paris | Webové stránky hry