Recenze: SiN Episodes: Emergence - sága na pokračování

Historie se opakuje. Na jedné straně Elexis Sinclairová, dcera laureáta Nobelovy ceny za genetiku, a její plány evoluce lidstva. Na druhé straně John Blade, poručík prestižní bezpečnostní instituce, v roli pokusného králíka. V dnešní repríze ovšem začínáme nanovo.

Žánr: Epizodická FPS
Výrobce: Ritual Entertainment
Distributor: Valve
Minimální konfigurace: Procesor 1.2 GHz, 256 MB RAM, 32 MB grafická karta
Testovací konfigurace: P4 2.4 GHz, 1 GB RAM, GeForce 4 TI 4200 128 MB
Homepage hry:

5. prosinec 2035 nezačal pro Johna R. Blada dobře. Divný sen o Freeportu, kde pracoval pro útvar HardCorps, ho probudil už o tři čtvrtě na tři ráno. Jeho tušení o klidu před bouří ho opět nezklamalo. Podezřelá svědectví o výskytu monster s obřím pařáty a žábrami, náhlý pokles ceny pouliční drogy U4 a vzestup akcií biochemičky Sintek byly články v řadě posledních událostí, na jejímž konci stály nové jednotky ozbrojených těžkooděnců ve službách Elexis a jejího projektu nového lidstva. Poslední kapkou bylo odpolední přepadení freeportské městské banky, kterým se Bladovy předtuchy rok a půl po prvním varování s konečnou platností staly realitou. Pronásledování místního gangstera Manciniho, bílého koně Sinteku, ho vedlo přes dvě desítky levelů až do sídla rodiny Sinclairů, ale při konečné konfrontaci si nechal Blade díky fatálnímu zaváhání Elexis zmizet přímo před očima. O pár měsíců později ho další pátrání nasměrovala až do kasina mafiánského bosse Manera, ale během líté holomajzny se Elexis opět podařilo uprchnout. Blade odložil případ ad acta, ale jedno je jasné: tenhle boj neskončil, a vyhrát může jen jeden.

Hned zkraje spadnete do pěkného průšvihu * … ale Jessica Cannon vám pomůže * Žoldáci Sinteku jsou čím dál drzejší

Otec a SiN

Nebezpečně krásná, mocná a excentrická Elexis a její protihráč, drsný chlapík se smyslem pro vtipné glosy, debutovali v prvním SiNu na konci roku 1998. Příběh založený na střetu pulpových klišé v high techové megapolis blízké budoucnosti provázel hráče prostředím města, periferních skladišť, tajných továren, vrtných věží, podvodních základen a obludárií. Ritual v modifikovaném enginu Quaka II ve hře představil akčně orientovanou interakci mezi levely, kdy například část úrovně mohla být zatopená po zničení vodního potrubí, které jste potkali cestou, nebo jste mohli celé levely minout, pokud jste danou úroveň neopustili na správném místě nebo nesplnili některé úkoly. Oldschoolová hratelnost byla vylepšena stealth prvky, možností odehrát jednu úroveň v kůži mutanta v Sintekovém výcvikovém centru, střelbou z palubního kulometu HardCorspího vrtulníku, projížďkami v různých vozítkách nebo sestavováním zbraně postupným nacházením jejích částí. Hra však k bezchybnému hraní potřebovala řadu záplat, které látaly kiksy vzniklé těžkou úpravou původního enginu. Po čase ji navíc převálcovala masivní reklamní podpora prvního Half Lifa ze strany Valve, které Activision s prvním samostatným projektem Ritualu nemohl konkurovat.

Ne u všech má Bladovo jméno patřičný zvuk * Střelné zbraně se dají použít i na blízko * Freeportské doky

Ritual na začátku roku 1999 původní hru ještě doplnil mission packem Wages of SiN, v němž do hry uvedl termovizi, šplh po lanech nebo levitující hoverbike s vlastním bojovým arzenálem, jenž se dal použít i v multiplayerové hře. Nepolapitelná Elexis se však závěrečné přestřelky účastnila pouze jako divák, a vyšetřování tak opět uvízlo na mrtvém bodě. Sinovská metasérie byla ještě téhož roku rozšířena o animovaný SiN: The Movie z produkce A.D. Vision, který poodhalil pozadí vztahů mezi hlavními postavami (třeba otec Elexis, doktor Sinclaire, byl dobrým přítelem Daniela Blada, otce Johna Blada. Jak jinak...). Tím se celá věc zdála být uzavřená.

Ale zatímco si fanoušci lámali hlavu nad tím, jestli Ritual nechá toto téma ležet ladem, přípravy na návrat byly v plném proudu. Tvůrci nového pokračování také vtipně vyřešili otázku distribuce SiN Episodes přechodem k on-linové distribuční síti Steam jejich bývalého konkurenta Valve, který zároveň pro Episodes poskytl svůj engine Source, na němž jede Half Life 2.

Pijte fialovou limonádu, je dobrá * Překonání mechanického ramene chce postřeh * Zakuklenec s pistolí

Další kapitola se podívá na zoubek první Epizodě.

Žánr: Akce