Recenze: Singstar ABBA – Mamma Mia!

Po různých směsicích a datadiscích se tvůrci rozhodli soustředit pouze na písně jedné jediné skupiny. Kdo by odolal výběru hitů popové legendy ABBY!

Ať již patříte ke starším generacím, které na hitovky ABBY trsaly na diskotékách, či k novějším generacím, které ji jen občas zaslechnou v rádiích, nejspíš se vám nepodařilo uniknout obnovenému šílenství, které přinesl zfilmovaný muzikál Mamma Mia!. V Sony si nemohli vybrat lepší období pro vydání dalšího z datadisků na téma písní od ABBY pro úspěšnou karaoke hru Singstar.

Písně od ABBY jsou melodické a nepříliš složité, takže se je může naučit i těch pár jedinců, kteří snad o nich ještě nikdy neslyšeli.

Tvůrci se nenápadně snaží postrčit ty, kteří ještě zůstavají u PS 2 verze hry

Na výběru nechybí jejich největší hity jakými jsou například „Money, Money, Money“, „Thank You for the Music“, „Dancing Queen“ či „Super Trouper“. Celkový počet skladeb (kompletní seznam najdete jako obvykle na konci článku) na disku je dvacet pět pro PS 3 verzi a pouze dvacet pro PS 2 verzi.

Tvůrci se tak nenápadně snaží postrčit ty, kteří ještě zůstavají u PS 2 verze hry. V této starší verzi si nemůžete užívat například obchodu Singstore, kde se dají dokupovat další skladby na zpívání. Také jste ochuzeni o jednoduché nahrávání vašich výkonů (ať již audio či audio-video) přímo na internetové stránky Singstar. V obou verzích však nechybí pět směsicí kousků písní podle různých témat (například dřívější léta, epická ABBA a podobně).

Vše při starém

V samotné hře najdete vše, co v předchozích datadiscích. Můžete zpívat sami, v duetu či v souboji ve dvou a také v turnajích až pro osm hráčů. Při turnajích, které probíhají náhodným střídáním hráčů dvou soupeřících týmů, máte nyní možnost tým několikrát změnit nevyhovující náhodně vybranou píseň. Teď už se vám při troše štěstí nestane, že byste byli nuceni zpívat pro vás zcela neznámou píseň proti kamarádovi, který ji zná zpaměti.

Zkrátka Singstar je zpět v celé své kráse a je jen na vás, zdali se necháte strhnout právě písněmi od ABBY. Majitelé PS 2 jsou tentokrát na tom trochu hůře, protože nákup datadisků je pro ně jedinou možností získávání nových písní a na tomto jim dokonce proti PS 3 verzi pět písní chybí. Ale i tak si myslím, že právě písně od ABBY jsou na hromadné zpívací party  ideální, a tak by byla škoda se o ně ochudit.

Seznam písní:

Chiquitita
Dancing Queen
Does Your Mother Know
Fernando
Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)
I Do, I Do, I Do, I Do, I Do
Knowing Me, Knowing You
Mamma Mia
Money, Money, Money
One of Us
Ring Ring
SOS
Summer Night City
Super Trouper
Take a Chance on Me
Thank You for the Music
The Name of the Game
The Winner Takes It All
Voulez-Vous
Waterloo
Písně dostupné pouze v PS 3 verzi:
Happy New Year
Head Over Heels
The Day Before You Came
Under Attack
When All Is Said and Done

ABBA v kostce

Šboxik.jpgvédská popová skupina ABBA, jejíž název se skládá z prvních písmen křestních jmen všech čtyř členů (blonďatá Agnetha, vousatý Benny, světlovlasý Björn a bruneta Anni-Frid), byla založena již na začátku sedmdesátých let. Hvězdný status pak získali po vítězství v hudební soutěži Eurovision v roce 1974. Ukončení její aktivity na začátku osmdesátých let oplakávalo mnoho fanoušků po celém světě. I přes to však ABBA ještě zdaleka nepatří do hudebního šrotu a její písně můžeme stále slyšet v rádiích. Oživení zájmu přinesl také úspěšný muzikál „Mamma Mia!“, jehož filmovou verzi s Meryl Streepovou a agentem 007 Piercem Brosnanem v hlavních rolích jste mohli v loňském roce vidět i u nás v kinech (2008). Dějem muzikálu provází mírně upravené nejslavnější písně právě ABBY. ABBA již prodala přes 370 milionů nahrávek a několik milionů přibývá každým rokem i nyní. V lednu letošního roku se dívčí část skupiny objevila na předávání švédských hudebních cen aby převzaly cenu za celoživotní dílo.

Dostupné pro: PS3, iPhone
Žánr: Simulátory | Karaoke
Výrobce: SCEE | Webové stránky hry