Recenze: S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat – záření pro všechny a zadarmo

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 51

Diskuze k článku

30. 01. 2010 14:09

Lidičkové, kdo se vám zdál první díl zabugovaný a nehráli jste ho, nebo si jej chcete projít ještě jednou, stáhněte si Complete Mod a vznikne vám jedna z nejlepších her po všech stránkách - od grafiky, přes AI, atmosféru, zvuky, možnosti...
Mám nové PC a donutilo mě to vyzkoušet všechny novější hry, které jsem si dřív nemohl zahrát a zjistil jsem, že už asi na ty hry moc nejsem, že mě to už jaksi nebaví a krásná moderní grafika to nezachrání (Crysis aj.)
No, než jsem si zahrál Stalker s Complete

 |   |  Odpovědět
fanman  |  31. 01. 2010 02:23

trochu od veci nie? Keď Stalker Complete je pre Shadow of Chernobyl a toto je diskusia na recenziu pre Call of Pripyat.

 |   |  Odpovědět
Killer  |  12. 01. 2010 08:48

No mne se CoP libi. Je to dustojny nastupce predchozich dilu. Zatim se teprve rozkoukavam v Pripjati a zprovoznil jsem gaussovku, ale musim uznat, ze mi hra prijde docela jednoducha. Skoro kazda mrtvola ma u sebe lekarnicku, leky a obvazy a s naboji take neni problem (zejmena po tom, co se dostanete do Pripjati). Stejne tak zbrane, hned na zacatku jsem si za 20k objednal utocnou pusku, dostal jsem FN2000, coz je jedna z nejlepsich ve hre. Po nejakem case jsem si objednal odstrelovacku a dostal rucne sestaveneho Dragunova a toho od te doby pouzivam porad. Jedina potvora, ze kterou jsem zatim mel problem (ve smyslu, ze porad nechtela chcipnout) bylo to dvounohe prase v laboratori, kde testovali tu Gaussovku. Dalsi vytka je k opotrebeni zbrani. Kdyby se takto opotrebovavaly v realu, tak kazda valka skonci driv, nez zacne. To opravdu autori nevychytali. Naopak nesouhlasim s recenzi, ze hlavni pribeh je nesrozumitelny. Co na tom autor nechape? Ma intro, kde mu je receno, co je ukolem a pak ma mapu, kde ma nakreseleno, kde se nachazeji cile mise. To by jako chtel, aby tam za nej jeste hra dosla??

 |   |  Odpovědět
fanman  |  12. 01. 2010 13:43

tá hra má lepší príbeh (aj s vedľajšími úlohami) ako Clear Sky. Ten síce využil príbehu Shadow of Chernobyl ale taktiež vytvoril viacero dejových dier. A vedľajšie úlohy v SoC a CS stáli za ho*no. Na jedno kopyto.

 |   |  Odpovědět
Killer  |  14. 01. 2010 12:21

Souhlasim, vcera jsem to dohral a pribeh oproti CS mel hlavu a patu. Moje hodnoceni by bylo 9/10. Par chybek by se naslo, ale jako celek se Call of Pripyat opravdu povedl.

 |   |  Odpovědět
nocturne.op.15  |  08. 01. 2010 11:52

S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat je docela dobrá hra. Obsahuje spoustu chyb, ale zdaleka to není tak zlé jako v případě prvního dílu - ShoC. Autoři si dali opravdu záležet, ale svoje dílo úplně zbytečně degradují na šedivý průměr:

- lokace jsou hezké, ale prázdné. hromada velkých budov, komplexů je ve hře zcela bez účelu, prostě jen tak, aby v krajině něco bylo. člověk by čekal, že ve zničené zóně se lidé pokusí bojovat o každou použitelnou budovu, tak, jako v ShoC
- hlavní dějová linie je skutečně ne zrovna srozumitelná a hlavně je neskutečně krátká a přímočará, bez možnosti nějak ji výrazně měnit
- Na Pripjati je nejvíc vidět prázdnota celého světa. Jen minimum budov je přístupných, člověk by očekával neustálý boj o lukrativní budovy, zásoby a tak - neděje se tak.
- skrýše najdete téměř bez výhrad na místech, kam by si nic neschovala ani retardovaná veverka, oproti tomu těžko přístupná a špatně nalezitelná místa jsou paradoxně prázdná. člověk nemá moc motivace objevovat, protože stejně nic neobjeví.
- pečlivě zamčené podzemní komplexy by neměly trpět všudypřítomnou vybydleností. Přece by odcházející vědci pečlivě nezamykali de facto ruinu. Předpokládal bych, že pokud nějakou laboratoř zamkli, tak možná ve spěchu, ale ne zcela zdemolovanou...a proč se ve zdemolovaných labech nachází supertajné dokumenty po kterých kdekdo prahne, to je taky trochu záhada
- celá hra je neskutečně jednoduchá. nejsem žádný profi hráč, odehraju pár her ročně (zpravidla RTCoW s modifikacemi a sérii Commandos), přesto ale nechápu, proč autor považuje hru za těžkou. Sehrál jsem si ji na obtížnost Veteran v podstatě s jedním prstem v nose. Pokud člověk netrpí nekontrolovatelným třesem rukou, je vždycky dost času sejmout lidské protivníky jednou nebo dvěma ranami čímkoli do hlavy, z mutošů jsou problémy snad jenom s bloodsuckery a jednou dvojicí těch telepatických trpajzlíků. Nikde nehrozí jakýkoli nedostatek munice, lékárniček, peněz, jídla, vodky nebo antiradiačních léků...žádné počítání jednotlivých nábojů a rozmýšlení jestli mutanta v dálce obejít nebo sejmout není potřeba.

Tvrdý život v zóně jak ho známe hlavně z prvního dílu nám pěkně zmutoval. Vše vypadá lépe, je propracovanější, ale taky arkádovatější. Už vás nesejme radiace jen proto, že jste prošli špatnou částí lesíku. Už se nebudete bát něčeho, co se mihlo mezi stromy a vy nevíte, jestli na to máte nebo nebo si vás to dá k večeři. Nemusíte nikdy zahodit vymazlenou zbraň proto, že prostě nejsou náboje. Vlastně nemusíte ani tahat víc zbraní, protože díky systému upgradů si uděláte smrtící nástroj z čehokoli bez práce a bez přemýšlení. Nemusíte hledat a křečkovat zásoby na horší časy. Nemusíte ani šetřit penězmi - není za ně co nakupovat. Atmosféra strachu o život je pryč, už si nebudete dávat před každými dveřmi zdravotní přestávku. Přesto je to dobrá hra...

 |   |  Odpovědět
Hombre  |  08. 01. 2010 17:23

Myslim, ze prehanite. Pripyat neni az o tolik horsi nez ShoC.

Dohral jsem puvodniho Stalkera bez i s modem Oblivion lost.
Zabava to urcite byla skvela, nicmene ani Pripyat neni vubec spatna hra!

K Vasemu postu:

1. Hodne budov je v CoP skutecne bud prazdnych, nebo nepristupnych.
Je to urcite velka skoda, protoze prave ruznych rozvalinach bych cekal poschovavane mutanty, kteri by sve hnizdecko hajili do posledniho dechu..a za jejich zneskodneni by hrac dostal odmenu at uz ve forme spleni mise, nebo spise ve forme nalezu veci, ktere by tam ti mutanti chranili (zbran, naboje, nebo treba oblek).

2. Diky upgradum se i obycejna AKS-74 nebo Abakan (ci temer jakakoliv assault rifle) stava velmi silnou a presnou zbrani. Na druhou stranu je asi realnejsi, ze s AKckem muze clovek rozstrilet jakehokoliv mutanta. Prece jen neni to RPG, kde se prez tupe mece dostane hrac k Sekere +5.

3. Skryse mi az tak nevadily. Nejsem zvykly,abych nekde pod stromem nasel namakanou zbran, ci oblek.

4. Oproti ShoC me takova Pripyat nutila daleko vice hledat artefakty, abych mel penize. Pravda hral jsem s Datastorovym modem, ktery hru ztizil v tom,ze ve skrysich nebyly zbrane.
Statisice rublu jsem mel v puvodnim Stalkerovi a ani za ne nebylo moc co kupovat. I ten exoskeleton se dal nekde najit, takze ja mel spise problemy s penezi v CoP nez v ShoC.

Mate pravo na svuj nazor, muj nazor zase je,ze Call of Pripyat je dustojnym prirustkem do serie Stalkera, osobne se mi libi vice nez Clear Sky ve vsech ohledech.

 |   |  Odpovědět
nocturne.op.15  |  11. 01. 2010 13:25

nerikam ze CoP byla spatna hra, to v zadnem pripade. jen je oproti predchozim dvema dilum nehezky jednoducha - arkadovita. a mozna proto, ze uz znam prostredi a tusim co muzu cekat, nejak se mi vytraci ta cast atmosfery zodpovedna u ShOC za to, ze se clovek pri prochazeni chodeb Agropromu bal pomalu i jit na zachod a bral si sebou ze suplicku nabitou pistoli priklad za vsechny: komplex pod iron forrest. nechci spoilovat pro ty, co to jeste nehrali, ale vis urcite o cem mluvim.

1) naprosty souhlas. i mutosi nekde musi bydlet a nejlip kdyby bydleli nekde, kde se s nimi potkame tesil jsem se treba na podzemi jupiteru, chladici veze, vojenskeho objektu za minoévym polem a ono nikde nic

2) u ucinnosti AK47 si nedovolim pochybovat, ale ze je po par upgradech pouzitelny jako velmi presna odstrelovacka (a vsechny ostatni zbrane take), to hre ubira na nutnosti taktizovat a planovat "co sebou ponesu abych mohl i neco ukoristit"

3) skryse...v CS jich bylo tolik, az byly nudne. Tady jich tolik neni, ale jsou na mistech, kde se snad ani neda mluvit o skrysich. taky bych v nich nechtel nachazet ultimate predmety, spis bych cekal ze lidi v nouzi si budo uschovavat jidlo, strelivo a lekarnicky - ale budou je skutecne schovavat, rozhodne ne nekam, kde jsou kazdemu na rane (pokud je u vyschleho jezirka jedine male drevene molo, ktery pazneht by pod neho neco schovaval?)

4) s modem jsem nehral, ale v normalni hre me zasobily sem tam nalezene artefakty takovym mnozstvim penez, ze nebylo za co je utratit. a to ani nemluvim o situaci po ziskani toho nejlepsiho detektoru...

Ze jde o dustojny prirustek, o tom nepochybuju ani v nejmensim. Je to hezke dilko, ale spis bych ho propagoval jako datadisk nez li samostatnou hru. Taky se mi libil vic, nezli clearsky...ja jen doufam, ze jednoho dne by mohli autori celou serii sjednotit do jednoho obrovskeho prostoru s volnym pohybem a vytvorit megahru, kde by clovek mohl prozkoumat to, co ted nemuze, kazdy naboj musel rozmyslet, kazdou kacku stokrat otocit v ruce nezli ji utrati - a na druhou stranu dostaval odpovidajici odmeny za tezkou praci...ale to je jen vrouci prani me a asi i spousty dalsich fanousku

 |   |  Odpovědět
fanman  |  11. 01. 2010 17:11

ono nie je problém popridávať a pospájať všetky mapy z CS a SoC (z SoC možno iba tie čo nie sú v CS). Vznikne tým kvázi veľká herná plocha.

Ale tie pridané mapy budú prázdne. Samozrejme je možné tam popridávať nejaké respawny Monolitu, Stalkerov, mutantov atď. Ale nejaký ten príbeh tam určite nebude.

 |   |  Odpovědět
nocturne.op.15  |  12. 01. 2010 07:28

"vytvorit megahru" - z toto samozrejme vyplyva, ze nechci jen spojit prostor, ale ocenil bych nove pribehy ve starem znamem (a pospojovanem) prostoru...uvidime, s cim panove z GSC prijdou, treba nas prekvapi necim, co stalkera zcela odsune do pozadi, kdovi...koule na to zda se maji

 |   |  Odpovědět
fanman  |  12. 01. 2010 13:47

GSC na to zvysoka kašlú. Im ide iba o prachy ale CoP sa im celkom podarilo (okrem Pripjate).

A všetky 3 hry nespoja, je to pre nich nerentabilné. Kúpili by si to iba zarytí fanúšikovia série a tých nie je až tak veľa. Už s jednoduchým hlavným príbehom z CoP chceli zaujať širšie publikum.

 |   |  Odpovědět
30. 01. 2010 14:29

Není pravda, například v modu Complete, o kterém jsem níže psal, můžete jednu oblast vystřílet a když tam budete tvrdnout do rána, PŘIJDOU tam z jiné části mapy další jednotky, protože koneckonců máte v PDA, že hlídky se střídají v 7 ráno. Kdykoli se můžete vrátit do jakékoliv části a vždycky narazíte na jinou situaci a vždycky to působí dost reálně. Jako hráči mi může být jedno, že se vojáci v jiné oblasti, než se nacházím "respawnovali", když to bude mít logiku a podpoří to pocit z fungujícího světa.
Takže já to vidím jako realizovatelné - spojit všechny mapy, nejlépe ještě zpřístupnit více budov (CoP jsem nehrál, jen jsem četl vaše příspěvky) a hlavně vymyslet dobrou motivaci pro v podstatě neomezené "freeplay" hraní, tj. systém nějakých odměn nebo jiného postupu.
Myslím, že k tomuto výsledku už tolik nechybí.
Úplná bomba by však dle mého názoru byla, kdyby to celé ještě bylo nějak online a v průběhu času by sami hráči mohli vytvářet artefakty a nové lokace, bojovat mezi sebou a vytvářet frakce ... ale to už by bylo asi komplikovanější takovou hru vyvážit.
Dost mých teorií, každopádně atmosféra téhle hry je jedinečná a doufám, že třeba Stalker 2 by mohl něco podobného přinést

 |   |  Odpovědět
fanman  |  31. 01. 2010 02:26

čo sa týka tých online vecí - totálne ale totálne nereálne - vytvárať dynamicky artefakty? zabudni... dynamické lokácie? zabudni... takisto, frakcie? nereálne!

Stalker 2 určite niečo také neprinesie. GSC sa už vyjadrilo, že singleplayer a multiplayer zostanú striktne oddelené.

A radšej si prečítaj môj príspevok dole, lebo fakt neviem prečo tu tieto žvásty píšeš.

 |   |  Odpovědět
31. 01. 2010 23:21

Já jsem nepsal o tom co je reálné, jen co by se mi líbilo, reagoval jsem tak na příspěvěk výše, kde dotyčný psal, že by bylo super ty všechny mapy spojit a vytvořit "megahru".
Jinak podle mě to rozhodně je realizovatelné, tj. technicky možné, včetně těch online nových artefaktů a lokací - prostě by to bylo částečně MMORPG ... Samozřejmě druhá věc je, že k tomu u této hry s největší pravděpodobností nedojde, protože GSC nemají v plánu jít podobným směrem, jak jsi psal.
Jen jsem tedy rozvinul představu autora výše, neanalyzuju jaký bude Stalker 2 ani nic podobného.
Tolik k mým žvástům.

 |   |  Odpovědět
fanman  |  01. 02. 2010 10:40

Nie je to technicky možné! :D Och bože niektorí ľudia sú fakt naivní. :) Povedia, že proste by to bolo .... ale nevedia si vôbec predstaviť čo všetko pod tým rozumie programátor a čo všetko treba urobiť :)

Takže naposledy - nie je to možné bez toho aby to urobilo GSC, ktoré má prístup k zdrojákom. A GSC nikdy takú vec Stalkerovi neurobí... MMO(RPG) sú totiž sračky, na čele s WoW...

 |   |  Odpovědět
01. 02. 2010 19:13

Takže podle tebe nejde udělal 3D akce, která bude částečně online, díky čemuž by se sama aktualizovala o nové předměty, lokace apod?
KDYBY GSC CHTĚLO / MOHLO?

 |   |  Odpovědět
Clarkie  |  08. 01. 2010 09:29

z názvu článku jsem dostal dojem, že hra je freeware.. ale pro jistotu: je nebo není?

 |   |  Odpovědět
08. 01. 2010 09:35

Freeware za 900...

 |   |  Odpovědět
avatar
08. 01. 2010 13:48

Není, nadpis je parafrází na závěr knihy Piknik u cesty, kterou se série S.T.A.L.K.E.R. inspiruje. Jestli jsem vás zmátl, omlouvám se.

 |   |  Odpovědět
Milan Křepelka  |  08. 01. 2010 09:18

Připojuji se k názoru, že jako recenze je toto dílo vyslovená slabota. Místo některých slovních obratů které zní zajímavě, ale spíše směšně by to chtělo taky uvádět nějaké informace pro ty, kteří jsou v zóně jako doma. Což bude asi to z čeho vycházejí i autoři. Málo kdo si koupí třetí díl této skvělé série (která jistě není pro každého hráče) aniž by okusil díly předchozí.

 |   |  Odpovědět
08. 01. 2010 09:36

Trpaslíkovský anglický humor už jsem jim taky vyčítal, na mě to taky působí spíš trapně...

 |   |  Odpovědět
petr  |  07. 01. 2010 14:13

Autorovi recenze chvalim navozeni vytecne atmosfery.
Chybi mi vice informaci o hre (s tim sandboxem mi neni jasne, zda je tam nejaky sandbox mod, nebo se mluvi o prostych nepovinnych misich etc.).

 |   |  Odpovědět
Dr.Sid  |  07. 01. 2010 14:59

Neni tam valka frakci jako v CS. Teda frakce tam jsou, ale nemuzes se pridat, a ma to jen velmi omezeny dopad.
Kdyz nedelas mise muzes tak maximalne lovit artefakty nebo bandity. Ani ze zabijeni mutantu nic nemas (leda skrabance).
Takze 'sandbox' je to velmi na dolni hranici toho pojmu.

 |   |  Odpovědět
avatar
07. 01. 2010 19:29

Myslel jsem, že je to dstatečně jasné a ano, je to tak, jak říkájí kolegové pode mnou - jsou tam nepovinné mise, dá se procházet zónou a hledat artefakty a podobné věci. Nic moc velkého to ale vážně není.

 |   |  Odpovědět
fanman  |  07. 01. 2010 11:12

Mé doporučení proto bude znít takto – pakliže jste Stalkera někdy hráli a líbil se vám, Call of Pripyat si určitě kupte a vychutnejte si postapokalyptickou atmosféru spolu s nápaditými úrovněmi a novými prvky. Pokud by se měl tento díl stát vaším prvním výletem do Zóny, doporučím ho o něco méně a s výstrahou týkající se začátku.

Zklamáni ale nebudete ani v jednom případě.
> Tak sklamaní určite budete tým kvázi "profesionálnym" prekladom od Cenegy. Od kedy je trpaslík bjurer? A Rejnok :D?

Ja zase odporúčam: vám ktorým sa páči Stalker, si kúpte Call of Pripyat, ale nájdite si a stiahnite si kvalitnú češtinu od Scorpions, ktorá aj vyzerá, že s ňou niekto hral narozdiel od toho nepodarku od Cenegy.

A čo sa týka recenzie: tiež ste sa nemuseli uspokojiť s tým čo vám dali pod nos. Pre vás asi znamená - to čo je od distribútora je sväté. A tak to potom aj vyzerá...

 |   |  Odpovědět
avatar
07. 01. 2010 19:30

Recenzujeme oficiální produkt - doopravdy ne hru s dvaceti mody. Čeština jak od Cenegy tak od Scorpions mi ale přijde v obou případech poměrně kvalitní.

 |   |  Odpovědět
Dr.Sid  |  07. 01. 2010 19:42

No na komercni preklad rozhodne kvalitni neni. Obzvlast jmena mutantu jsou prakticky pokazde jina, nekteri maji jmena i 3. Hrat se to samozrejme da, ale pocit amaterismu se rozhodne vkrada.

 |   |  Odpovědět
avatar
07. 01. 2010 20:00

Oni Trpaslíci a Brujeři byli asi jediní, co mě spolu s nepřítomností titulků v některých scénách praštilo do očí...

 |   |  Odpovědět
fanman  |  07. 01. 2010 22:21

Scorpions čeština je len jeden mód, s ktorým sa oplatí CoP. Ono totiž záleží na tom, či ľudia ktorí preklad robia tú hru aj hrali alebo to len odbúchali z jazykových súborov...

 |   |  Odpovědět
K  |  11. 02. 2010 17:16

Hra je nejspis lokalizovana podle EN verze ? V anglicke verzi se trpaslik jmenuje Burer (nejsem si jist jestli to ale neni jina prisera a je to proste jen spletene)

 |   |  Odpovědět
Peetee  |  07. 01. 2010 10:40

První Stalker mě nadchnul a dohrál jsem ho. Bohužel druhý byl tak zabugovaný, že po několika dnech snažení a hledání oprav na fan fórech jsem se na to vykašlal. Snad třetí vydání bude dostatečně odladěné aby šlo hrát...

 |   |  Odpovědět
avatar
07. 01. 2010 19:52

S bugem jsem se potkal vyloženě jen ve dveřích - myslím to doslova, protože občas (hlavně tedy po emisi nebo vyspání se) odchází velká spousta Stalkerů do Zóny - kámen úrazu nastává, když některý z nich dostane pocit, že si s ním chcete promluvit a zasekne se ve dveřích, kterými musíte nutně projít... Povětšinou se to ale dá obejít odejitím do rohu místnosti nebo obdobně, jen jednou se mi stalo, že jsem musel nahrát uloženou pozici.

 |   |  Odpovědět
Milan Křepelka  |  08. 01. 2010 09:28

Koupil jsem CS až teďka a musím poznamenat, že je to téměř bez bugů. Našel jsem jenom jeden, kde si to jeden ze stalkerů špásoval po schodech které měl ve prostřed těla. Část vánoc jsem ztrávil v zóně a musím říct, že si to opravdu užívám. Tři člověkodny a jsem jenom u vědátorů. Je mi jenom podivné, že jsem zatím našel jenom jeden artefakt a na ten jsem narazil už bažině a to ještě jako úkol.

 |   |  Odpovědět
avatar
08. 01. 2010 13:47

Oproti mnou recenzované a hrané verzi CS je to asi o pět patchů dále Jak vás ale tak poslouchám, asi zkusím Clear Sky znovu...

 |   |  Odpovědět
K  |  11. 02. 2010 17:13

Tak ja jich mam vic, napriklad mi zmizel stalker se kterym jsem se mel sejit - Grouse, potom Nimble ktery do tebe pokazde kdyz k nemu prijdes streli brokovnici a az potom te pusti me pokazde zabil a obchodnik v Skadovsku na lodi se mi asi na !7! hernich dni zasekl a neslo s nim mluvit. A taky mi zmizel z lodi doktor :D proste parada, ale je fakt ze bugu uz je oproti minulym dilum minimum a necha se s nimi zit

 |   |  Odpovědět
Dutinkář  |  23. 08. 2010 22:07

To nejsou bugy,ale mise ty lole,to snad není možné,jak jste někteří dutí...dutino!

 |   |  Odpovědět
wiwv  |  07. 01. 2010 09:28

Prvniho Stalkera jsem hral ale nedohral, bugu bylo strasne moc a od te doby jsem ho nehral. Tohle vypada dobre a bez bugu

 |   |  Odpovědět
K  |  11. 02. 2010 17:10

Zkus si stahnout Stalker Complete patch 2009. Upravuje grafiku, nove textury, chovani zbrani i AI, nenasel jsem jediny bug, ktery byl v puvodnim stalkerovi a ta hra je s timto patchem minimalne o 100% zabavnejsi. Navic pridava spacak, tudiz moznost spanku a dokonce i jidlo a taky pomoci klaves F1-F3 se nejak nechaji menit pohledy na 3 osobu atd ale to jsem nezkousel.

 |   |  Odpovědět
07. 01. 2010 09:20

mno sorry ale takhle odflaknout recenzovani dilu z nezvykle a vynikajici serie Stalker to si hra nezlaslouzila, u Doupete a jeho urovne padajici rychlosti kamene me to bohuzel uz neprekvapuje... Hru jsem dohral cca pred tydnem, je vynikajici, zajimave pojeti s vysetrovanim havarii vrtulniku, zajimavy design lokaci, rozhovory, zajimave ukoly pro ruzne frakce, doporucuji kazdemu, velmi dustojne pokracovani serie i kdyz ke konci autorum dochazel dech a Pripjat mohla byt zpracovana vic do hloubky i vcetne ukolu v ni....

 |   |  Odpovědět
Dr.Sid  |  07. 01. 2010 09:55

Ja to rozhodne hodnotim jako nejlepsi dil. Je to ale rozpracovanejsi, a nejsou tam prakticky zadne bugy.
Nektere ty ulohy nejsou snadne .. ale aspon to hru trochu protahlo .. celkem se mi libilo vyrazet do pustiny hledat UFO, Oazu, naradi, nebo Kardanovy kamarady.
Co se tyce obtiznosti, jednak se da nastavit, a druhak si clovek musi uvedomit ze to neni tunel a ze kdyz ti nekto rekne 'jdi tam a tam' tak to neznamena ze tam musim jit. Muzu predtim vyrazit na lov artefaktu, nebo udelat par snazsich misi.
Za je smecka psu pro nekoho nebezpecna ? Od toho je dalekohled s detekci pohybu, proste mrknu kudy pujdu a smecce se vyhnu.
Rozhodne bych nerekl ze jine dily vedly hrace vic za rucicku.

 |   |  Odpovědět
lubox  |  07. 01. 2010 09:59

UFO??? aj take nieco tam je? tuto misiu som nejako minul asi :(

 |   |  Odpovědět
Dr.Sid  |  07. 01. 2010 11:21

Ptej se lidi na stanici Janov .. urcite to nekdo zmini .. a pak si skoc na anomalii Popeliste, a zkus ji projit smerem na sever. A tam je prekvapko.
Jo, hodi se to udelat PRED tim nez jdes do Pripyati, jsou tam nejake papiry ktere se moc hodi 'jednomu cloveku' ktereho v Pripyati potkas.

 |   |  Odpovědět
07. 01. 2010 14:08

to neni UFO woe, to je neco na zpusob bezpilotniho predatora
http://en.wikipedia.org/wiki/MQ-1_Predator

 |   |  Odpovědět
Dr.Sid  |  07. 01. 2010 14:55

Je to to UFO o kterem se vsichni bavi.

 |   |  Odpovědět
MrQuick  |  27. 01. 2010 10:47

Diky za tip. Zrovna formuju prvni vypravu do Pripjati a na UFO se urcite zajdu podivat. Spojim to s "nakupem" streliva od zombiku v Kopaci.

Snad nebude prilis velky spoiler, kdyz sem napisu, ze Oaza vubec neni v Pripjati, ale v Janove. Uzasny bylo, ze jsem ji objevil v podstate nahodou, kdyz mne blizici se blowout zahanel do ukrytu.

 |   |  Odpovědět
avatar
07. 01. 2010 19:53

Já to ale myslel jako pochvalu, to, že je Zóna drsná Jen píšu, že to brání tomu, aby se s titulu stal prodejní trhák a rozhodně není úplně nejvhodnější pro první výpravu do Zóny.
A Shadow of Chernobyl i Clear Sky obsahovaly aspoň tutorial - což výrazně pomůže.

 |   |  Odpovědět
avatar
07. 01. 2010 19:50

A která z těchto informací vám v recenzi chyběla? Ne, recenze není manuál, recenze nepopisuje úplně všechno do posledního detailu, ale doufám, že nechává číst mezi řádky - atmosféra i výborně nadesignované úkoly jsou vyzdvihnuty, zajímavý design taky, hlavní příběh byl dle mého názoru trochu nemastný, neslaný, ale rovněž byl zmíněn.
Takže ne, doopravdy mi nepřijde, že by recenze byla odfláknutá. Jestli je to váš názor, samozřejmě s ním nemůžu nic dělat, ale myslím si, že pokud bych hru vyloženě pitval na nějakých 16 000 znaků, nikoho by to příliš nebavilo číst.

 |   |  Odpovědět
08. 01. 2010 09:32

Náhodou, takhle by měla recenze vypadat Styl zdejších recenzí je taky jeden z důvodů, proč jiné herní magazíny už moc nečtu.
I když je pravda, že recenze by podle její definice měla obsahovat taky hodnocení technické stránky hry a vůbec by měla být zaměřená spíš techničtěji, myslím, že málo kdo chce číst tisíce znaků o pixel shaderech, LOD, antialiasingu a environmental mappingu... Od toho je PCTuning a podobná média...

 |   |  Odpovědět
Mara  |  07. 01. 2010 04:09

Musim uznat, ze tento treti dil je necim co mi prinasi lecos, ceho jsem nedosahl v puvodnich dilech. At uz je to Endoskeleton za 60 tisic ( Chernobyl - zde za 200 tisic ) Dostupnost anomalii, dedecek s kapuci :) (pekne nastvanej pokazdy kdyz ho najdu ), ale je zde i lepsi atmosfera, rozmanitost a moc jsem si neuzival tolik prochazek jako v puvodnich dilech. Nicmene stale jsou mi utajeny veci jako je Oaza pod rus. kolem, nebo labka X8 pod servisnim centrem. To jsou bohuzel questy, ktere neni dvakrat jenoduche splnit, i kdyz jsou nepovine. A musim tez dodat.. To co autor napsal : Zona zije vlastnim zivotem.. dodam jen, ze ma pravdu a take pripisu, ze z kazdeho kolemdouciho je citit vlastni zivot osud kdyz to rekneme takto, nikterak jako u prvniho dilu, kdy linearita dialogu mezi Vami a ostatnimi v zasade nevybocovala z jedne cary.

 |   |  Odpovědět
lubox  |  07. 01. 2010 08:23

X8 je nepovinny? ja som ho mal ako povinny tusim...
no najst tam vsetky dokumenty nebolo vobec lahke v tom labaku
tu oazu som bohuzial nenasiel :( quest som mal, aj som sa kde tade vypytoval stalkerov v zone, niektori aj spominali ze pod ruskym kolom v pripjat, ale ze to je len povera...

 |   |  Odpovědět
Timur  |  07. 01. 2010 09:06

Ta oaza je pod ventilačkou, blbe se tam dostava, ale stoji to za to. Ten artefakt... mmm... lahudka!

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor