Recenze: Tom Clancy’s H.A.W.X. 2 - proudové porno

vytisknout velikost písma
Žádné přetížení, žádné nesmysly s limitovaným palivem či municí do kanónů. Jen vy a plné nebe protivníků. Vítejte do leteckého Modern Warfare.
Seznam kapitol
  1. Letecké Call of Duty
  2. Méně branek, více IQ

Tom Clancy’s H.A.W.X. 2 je nadzvukově leteckým ekvivalentem porna (proto jsem to ostatně napsal i do nadpisu) – spousta vzrušující akce bez valné myšlenky, kde se stejně jako v hambatých filmech hraje hlavně na efekt a s realitou toho nemá moc společného. A víte co? Není to vůbec špatně. Pokud totiž víte, co hledáte, odejdete náramně uspokojeni. Hlavně v tom nesmíte hledat něco víc – nedej bože letecký simulátor.

 

 

Letecké Call of Duty

H.A.W.X. 2 stejně jako jeho první díl a stejně jako přímokonkurenční Ace Combat představuje arkádovou leteckou hru. Žádné přetížení, žádné nesmysly s limitovaným palivem (pokud to hra nechce) či municí do kanónů. Jen raket máte omezené množství, ale takové, že byste je ve skutečnosti museli nalepit po celém stíhači, sedět na nich v kokpitu a pro jistotu zbytek podvěsit i pod sousedův trabant, aby se vešly.

Žádné přetížení, žádné nesmysly s limitovaným palivem či municí do kanónů

Modernímu způsobu leteckého boje, kdy pilot cosi vyťuká na palubním počítači a pak jen na radaru kontroluje, jestli ta raketa opravdu trefila cíl vzdálený dvacet kilometrů, se hra prakticky vysmívá.

Tom Clancys HAWX 2 02.jpg Tom Clancys HAWX 2 03.jpg

Zdejší dogfighty představují proudový ekvivalent Světových válek – dramatické úhybné manévry, vymetání všech koutů oblohy, vybírání střemhlavého pád nad špičkami stromů, nekonečné spršky munice porcující mraky (a s trochou štěstí i nepřátelská letadla), kouřové vlečky vypálených raket štrikující obzor…prostě lahůdka pro romantickou Top Gunovskou duši. Na rozdíl od prvního dílu se však H.A.W.X. 2 trochu posunul a už nestaví jen na nonstop letecké akci, kde se kašlalo i vzlétávání a přistávání. Dvojka brnká na jemnou hollywoodskou notu filmového zážitku, tvůrci přidali spoustu drobností, aby si hráč opravdu připadal jako by seděl za kniplem.

Do velké míry se tak hra podobá střílečce Modern Warfare, a to neříkám jen kvůli tomu, že v jedné misi místo do kokpitu usednete za palubní zbraně AC – 130. Jde i o celkový přístup. Třeba hned v první misi začínáte rolováním na runway, poměrně nudnou věcí, která ale výborně navozuje pocit, že jste opravdu tam. Jindy zase startujete na palubě letadlové lodi pod útokem, párkrát dokonce vůbec nesednete do letadla.

Do velké míry se hra podobá Modern Warfare, a to neříkám jen kvůli tomu, že v jedné misi místo do kokpitu usednete za palubní zbraně AC – 130

Snad každá z dvacítky příběhových misí má skrytou nějakou libůstku, zajímavost, což funguje jako skvělá motivace pro hraní. H.A.W.X. se tím přiblížil Ace Combatu, který v tomto ohledu vynikal, ale stále si drží západní normálnost – žádné šílenosti a příběhové melancholické ucajdanosti.

Konspirace, revoluce a tak vůbec

I příběh se lehce podobá Modern Warfare, minimálně tím, že střídá hned tři hrdiny, za které hrajete. Tvůrci díky tomu mohli střídat lokace, aniž by došlo k určité roztrhanosti jako u jedničky, kdy se skoky z Rio de Janeira v jedné misi do Tokya v misi následující zdály jen těžko uvěřitelné a rozbíjely pocit z celistvosti konfliktu. To je v H.A.W.X. 2 minulostí a pomohla i ztráta určité anonymity, kdy s vámi nyní daleko více interagují další postavy.

Tom Clancys HAWX 2 06.jpg Tom Clancys HAWX 2 07.jpg

Celkově děj jako obvykle nese Clancyovské rysy: teroristy, ruské separatisty, unesené jaderné zbraně, globální krizi, hrdinné vojáky, špióny, zrady a zvraty… viděli jste to jednou, viděli jste všechno. Opět ovšem dochází k propojení s jinými hrami, tentokrát se stejných událostí prý dočkáme i v Ghost Recon Future Soldier.

Dostupné pro: PC, X360, PS3, Wii
Žánr: Arkády | Letecká arkáda
Výrobce: Ubisoft Bucharest | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 3. září 2010 (X360); 10. září 2010 (PS3); 1.října 2010 (PC); Q4 2010 (Wii)
  • Nápadité mise
  • Kvalitní akce
  • Spousta obsahu
  • Kvalitní zpracování
  • Slabší AI wingmanů
  • Občas frustrující
  • Průhledný příběh
Související články
  1. Ubi představil první H.A.W.X. 2 mód
  2. Recenze: Ace Combat X: Skies of Deception – nadzvukoví ptáci do kapsy
  3. Recenze: Ace Combat: The Belkan War – říkejte mi Mavericku
  4. Recenze: Ace Combat 5: Squadron Leader - v roli strážce nebes

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje přístup hráče?

Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje…

Než o hře víme cokoliv dalšího, uděláme si obrázek podle toho, co vidíme. Jak tenhle předpoklad ovlivní náš přístup a jak toho můžou vývojáři využít?

7.  2.  2017 | | 5 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A