PC | Recenze | X360 | Akce | RPG

Recenze: Venetica – dcera Smrti

Černé průsvitné hadříky, meče za pasem a touha po pomstě. Venetica kráčí cestou krve a je jen na vás, jestli se zkrvaví ona nebo její nepřátelé.
Kapitoly článku

„Čau, hele, Ivánku, kamaráde, čistej vzduch?“ – „No jasně draku, investoři vodpluli, ale už vývíjejí tlaky, že už máme na vymejšlení jenom týden, že jsme měli rok, nebo co!“ – „No ty vole, to je Titanic v plamenech a bárka jde ke dnu, co? Tejden říkáš?“ – „Jo, jo, něco takovýho říkali. To je v hajzlu, ty vole.“ – „Mně povídej, Milánku, kamaráde. Se na to ale asi vrhneme, co říkáš?“ – „Ale tak jo... Neměli bychom se nejdřív pořádně napít, ať to má, chápeš, no... grády?“ – „Si přihni, já už od rána jedu Tullamorku za 25, tak mám dost a normálně, fantázii to prospívá, ty jo.“ – „Tak pojď do mě, draku.“

 

„No, tak budou ti lidi hrát za křehkou a pohlednou dívčinu, jejímž povoláním bude podřezávat krky a sloužit vyšším ideálům. To zní dobře, ne?“ – „Jasně draku, ale musíme tam dát nějak tu, no, romantiku, rozumíš!“ – „No jasně, ty bláho, že mě to nenapadlo dřív! Nějaká srdceryvná story, ať nám ti hráči u toho, rozumíš, no, brečí, ty draku!“

Nějaká srdceryvná story, ať nám ti hráči u toho, rozumíš, no, brečí, ty draku!

„Super, super! Ale téct červená tam jako musí, bez zabíjení, hele, bez zabíjení žádná hra udělat nejde. Nic složitého, rozumíš, prostě ji narveme do ruky nějaké to železo a hned to bude sexy candátka, chápeš!“

Venetica_01.jpg Venetica_02.jpg

„Ale dát ji jenom meče by byla nuda, ne? Co takhle, rozumíš, nějakou magii?“ - „To je kulervoucí nápad, kámo, můžeme to nějak spojit s tou story, co myslíš?“ – „Já už radši nemyslím, ty vole. Ale asi může být. Chce to něco ujetého, co nám všichni sežerou a budou říkat, jak je to neokoukaný!“ – „Hm, hm, hm... A co takhle z té holky udělat dceru Smrtě a poslat ji prostě zabíjet lidi? A udělat to tak, že bude vlastně klaďaska, rozumíš? To je teď, to, no, moderní, rozumíš, draku!“ – „To je tak blbý, až by to mohlo být dobrý, hele! Dořešíme a pořešíme, ale líbí se mi to!“

Venetica_art1.jpg

Den sedmý – trocha stresu nikoho nezabije

„No nazdar, kamaráde! Já ti mám pocit, že jsme za ten týden kalení na něco zapomněli a nevím na co.“ – „No, ty vole, taky nevím, ale před domem mi parkujou nějaký černý dodávky.“ – „A mají na sobě nějaký logo?“ – „No, počkej, koukám, koukám... D... E... C... K... 13... Entertainment... Hele, to mi něco říká! Tam dělám!“ 

TIP: Zkuste co nejdříve vylepšit magické schopnosti - jejich účinek je v boji proti přesile neocenitelný.

„No, ty vole, neměli my jsme mít tu hru, jak jsme ji tuhle nedávno nakousli?“ – „To jsou klauni, ty vole, ani další měsíc přetahování nám nedovolí. A ten chlast a děvky co posílají taky nic moc...“

Venetica_03.jpg Venetica_04.jpg

„No, já bych ocenil, kdybysme mákli, vypadají nasraně a jako reparaci jsem jim kdyžtak slíbil dvě ledviny. Sice by si o ně ohli skalpel, ale víš ty co...“ – „Jasný draku, máš k nim, ten, no, citovej vztah. Tak se do toho teda dáme, no.“ – „...“ – „No, to jsme se do toho dali, ty vole.“ –  „Tak jak jsme to říkali, sexy candátka, rubání mečem, něco jako magie... Dost pubošů přitáhne ta polonahá ženská, ale potřebujem ještě nějakou zaručenou hitovku, kamaráde! Zaručenou! Prostě tutovku!“

 

Venetica_art3.jpg

„Já jsem unavenej kluk, kamaráde, ale dělej, protože už mi tu Gestapo buší na dveře! A nevypadají, že si přišli na kafe a jablečný štrůdl paní Landové!“ – „Přemýšlím, draku... Ale jsou to bestie, ty vole, takhle v noci, hned den po termínu bušit, to je na přesdržku...“

Dáme tam zombíky, kamaráde, zombíky! To zabere vždycky!

„No to mi povídej, ale mysli, Ivánku, mysli, nebo mě jebne!“ – „Jasně, jasně... Mám to, draku! Dáme tam zombíky, kamaráde, zombíky! To zabere vždycky!“ – „Ty seš geniální Ivane, nejlepší ze všech Ivanů! Já tě miluju! Dáš mně pusu?“

Jak řekli, tak udělali

Ne, nepovedlo se nám, jako kolegům Čtvrtníčkovi s Lábusem získat odposlechy dvou novinářů, kteří řeší svoje „notičky,“ ale zrovna Venetica k výše uvedenému typu rozhovoru prostě a jednoduše svádí. Všechna klišé, snad dostatečně vylíčená výše, jsou ve hře přítomná a hráče svou naivitou někdy až urážejí. Ke cti autorům je však nutno poznamenat, že jsou poté naštěstí využita poměrně smysluplně a místo znechuceného pohledu si vyslouží i lehké nadzvednutí obočí.

TIP: Z každé vázy vypadou peníze, proto se chovejte jako slon v porcelánu a vyberte vše, co se dá.

A dokonce i příběh, jehož ujetost na začátků překvapí i ostřílené milovníky žánru a dokonce i početnou skupinu japanofilů, postupně velice smysluplně graduje a obsahuje i několik zvratů, které vás překvapí a potěší. Chtělo by se skoro vykřiknout, že nápady v deliriu a nedostatku času stavící na jednom klišé vedle druhého jsou tím pádem dobré, ale přese všechny plusy zůstává na patře hořká pachuť milionkrát viděného a hraného, kterou nespláchne ani dobře protřepaný kravavý koktejl.

Dostupné pro: PC, X360
Žánr: RPG
Výrobce: Deck13 | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 2009
  • Sexy hrdinka
  • Jednoduchý soubojový systém
  • Příběh
  • Velká HW náročnost
  • Nedotažené souboje
  • Lineárnost
  • Repetetivnost

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , ,