ReCore: barevná apokalypsa z Xboxu

ReCore se na E3 2015 jevil jako vcelku zajímavý a líbivý projekt. Po letošní konferenci to ale vypadá, že vzhled tady vyhrává nad hratelností.

Při představení bylo velmi těžké odhadnout, co bude ReCore vlastně za hru. Z CGI traileru toho většinou moc nepoznáte. Letos už jsme konečně měli možnost vidět záběry přímo ze hry a vše si takříkajíc osahat. Vyklubala se z toho sice hezky vypadající, zato nijak výrazně zajímavá hra.

Celý systém ReCore stojí na jádrech robotů. Roboti jsou tady přátelští a nepřátelští. Těch zlých je třeba se zbavit a poslouží vám k tomu vaše puška. Hlavně ale záleží na tom, jakou má dané jádro barvu. Pokud je červené, tak do něj logicky nebudete střílet zelenými náboji. Sice byste ho nějak poškodili, ale trvalo by to zbytečně dlouho.

3080698-recore+leaked+screen+3.jpgHyD4nQn.jpgmaxresdefault (1).jpg

Barvy jsou celkově čtyři. Každé tlačítko na D-padu reprezentuje jednu. No a na tomhle stojí a padá celá hratelnost. Z toho, co jsem napsal, to nemusí znít tak špatně, ale zkuste si představit, že budete hrát třeba hodinu v kuse a každou chvíli budete muset přepínat barvy. Zábava je to tak na pět minut, dál už je to jen otrava. Navíc hra ani neobsahuje systém krytí, takže budete jen pobíhat kolem a měnit jednu barvu za druhou.

 

Příběh se bude odehrávat v pískem zahaleném světě, kde se pohybuje spousta robotických potvor a staveb, zřejmě po nějaké předchozí civilizaci

 

Když zrovna nejste v souboji, tak ReCore působí jako klasická third-person akční adventura. K pohybu po světě vám budou pomáhat raketové boty a dvojitý skok. Jaký to vlastně bude svět? Ač se mohlo zdát, že bude zcela otevřený, tak z hratelné ukázky to spíš vypadalo na velmi lineární hru. Ve zmíněné ukázce hlavní hrdinka Joule procházela jakousi továrnou. Vlastně nikdo neví, co přesně to bylo. Obecně o příběhu ReCore se toho neví zrovna mnoho. Jediné, co dokážu s jistotou říct je, že se bude odehrávat v pískem zahaleném světě, kde se pohybuje spousta robotických potvor a staveb, zřejmě po nějaké předchozí civilizaci. Příběh jako takový by ale nemusel být vůbec k zahození, protože na něm dělá v roli hlavního scénáristy Joseph Staten, který má na svědomí mimo jiné i Halo a Destiny.

maxresdefault.jpg

Joule má být údajně posledním člověkem na tomto světě. Cestováním by se měla odhalit tajemství světa, proč jsou všude roboti a jestli je s lidstvem opravdu ámen. K jejich odhalení vám pomůže Mac, robotický pes, který patří k přátelským robotům. Mohli jste ho vidět už v prvním CGI traileru z loňska.

ReCore krom jiného nehraje do karet ani herní doba. Podle jednoho z tvůrců, Marka Pacini, bude celou hru možné dohrát pod 10 hodin čistého času. Na akční adventuru mi to přijde celkem málo, navíc když uvedený čas by měl stačit i na splnění vedlejších úkolů. Pacini ale také uvedl, že nemá moc dobrý odhad na délku herní doby, takže to může být ještě trošku jinak.

recore.pngrecore_01.pngScreenshot-of-Recore-2.-©-Microsoft.jpg

Jednou z věcí, která by ReCore mohla trochu pomoci je fakt, že se nebude prodávat za plnou cenu. Bude mít cenovku 40 euro, což většinou mívají menší hry. Šéf marketingu v Microsoftu Aaron Greenberg se k tomu vyjádřil tak, že ReCore samozřejmě nabídne hráčům plnohodnotný zážitek, který se vyrovná té nejtvrdší konkurenci, ale zároveň podotknul, že hráči si velmi dobře vybírají, za co své peníze utratí. Tímhle krokem chtějí nové IP pomoci se dostat mezi více hráčů. Nevím, jestli to zrovna tímhle zachránili. 

 

ReCore vyvíjí pod hlavičkou Microsoftu dvě studia. Comcept a Armature Studio, ve kterých jsou některá opravdu velká jména

 

Pacini také uvedl, že byl ze začátku celkem skeptický k celému vývoji. Nelíbilo se mu představení Xbox One jakožto multimediálního média. Bál se, že po nich bude Microsoft požadovat, aby hra využívala Kinect nebo třeba technologii Smartglass. Naštěstí pro ně se tak ale nestalo. “Takhle se můžeme soustředit na to, abychom udělali výbornou hru a přidali do ní funkce, které tam patří,“ řekl Pacini.

recore003.jpg

ReCore vyvíjí pod hlavičkou Microsoftu dvě studia. Comcept a Armature Studio, ve kterých jsou některá opravdu velká jména. Výše zmiňovaného Marka Pacini můžete znát jako designéra Metroid Prime. Další výraznou osobou je bezesporu Keiji Inafune, který má na triku třeba sérii Mega Man nebo Resident Evil. Byla by velká škoda, kdyby si taková jména pošpinila pověst nějakým propadákem. Ale co když to bude ve výsledku dobrá hra? Co když byla ukázka na E3 jen špatně vybraná a zbytek bude působit úplně jiným dojmem? To můžeme zatím jen spekulovat.

Spekulovat ale nebudeme muset vůbec dlouho. ReCore je jedna z prvních her, která odstartuje letošní podzimní sezónu. Bude to už 13. září. V rámci programu Xbox Play Anywhere se ReCore nakonec podívá nejen na XBONE, ale i na Windows 10. 

Váš názor Další článek: Do LEGO Dimensions míří Sonic, podívejte se na debutový trailer

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,