Resident Evil: Revelations 2 Episode 4 - konec cesty (recenze)

vytisknout velikost písma
Capcomácké překvapení se dostává do velkého finále a krasojízdu čtyř nadprůměrných epizod uzavírá v překvapivém stylu.

Počtvrté a naštěstí už také naposledy je tady pravidelná dávka strachu a zombíků. Revelations 2 konečně nachází svůj konec a spolu s poslední epizodou nazvanou Metamorphosis odchází i nejlepší Resident Evil minimálně od dob pětky. Radost ale nemám ani tak proto, že bych snad nechtěl další pokračování, nýbrž jednoduše proto, že už jaksi není moc co psát. I počtvrté totiž Capcom přichází s nadstandardní porcí klasického Resident Evilu, která je sice trošku vystydlá, ale i přesto vám zachutná stejně jako ty předchozí.

Barryho hodinka

Pokud jste tedy hráli některou z předešlých epizod, nic vás ani tady nepřekvapí a prakticky již nyní máte jasno o koupi. Opět to totiž má parádní atmosféru, opět je to skoro nehratelné v singleplayeru a opět se jedná o hodně solidní poctu původním hrám ze série. A to i navzdory faktu, že tentokráte autoři trošku rezignovali na logický element a dali velkému finále potřebný spád.

2736879-rerev1.jpg2747328-barry_rotten_1417447805-copy_0.jpg4.jpg

Většinu příběhu už ostatně vyřešili scénáristé minule a v Metamorphosis tak mají čas patřičně si užít těch pár volných konců a vtisknout jim punc vypravěčského mistrovství. Tomu ostatně odpovídá i rozhodnutí zaměřit se především na příběhovou Linku Barryho a Natálie, která už minulou episodu naznačila solidní doják a ten se tvůrcům daří nezkazit až do samého závěru. Hlavní příběhové vyústění navíc ve spojení se dvěma bonusovými kapitolami přináší i překvapivě uspokojivý závěr vlažně se rozjíždějícího vyprávění z první epizody.

maxresdefault.jpg

V tomto ohledu tak Revelations 2 rozhodně nezklamali, a to platí nejen o hlavním finále, ale i o zmíněném epizodním konci pro Claire a nakonec i speciální kapitole věnované právě Natálii. Celkově až na první epizodu tvůrci dokázali, že ne vždy musí být epizodní formát plný cliffhangerů na škodu a nemusí automaticky snižovat kvalitu. I pokud tak plánujete koupi všech epizod naráz až nyní, určitě nebudete o nic ochuzeni.

Vydatná porce akce

Velkým kladem všech čtyřech epizod konec konců byly i prakticky minimální prodlevy mezi jejich vydáním a tím i zachování jednotného a velice příjemného stylu. Samozřejmě to znamenalo, že ale zůstaly i už zmiňované problémy, z nichž si asi ještě jednou zaslouží zmínit především zklamání z grafiky a volby zcela nezajímavých lokací. I počtvrté je to totiž o opuštěných vesničkách a  sovětské panelové zástavbě.

RER2-1.jpgresident_evil_revealtions_2_ep_3-4.jpgResident-Evil-Revelations-2-02.jpg

Vzhledem k většímu důrazu na akci si toho ale tentokráte až tak moc nevšimnete a jak už bylo řečeno dříve, i přesto, nebo možná právě díky tomu má hra tak staromilskou atmosféru odkazující na původní díly. Co se ale týče čtveřice epizod jako celku, obojího se vám dostane plnými doušky a vývojáři skutečně dokázali skloubit akci a logické puzzly přímo učebnicově.

Kdo by ale měl i tak zombie a krve málo, bezesporu uvítá Raid mód, který je přítomen ve všech epizodách a my jsme se mu akorát zatím nevěnovali. V podstatě se ale jedná o separátní mapy, na kterých také bojujete s hordami zombie, získáváte nové levely a jednoduše prodlužuje jinak asi 12 hodin dlouhou příběhovou kampaň. Stejně jako ona se vám pak jeho obsah zpřístupňuje s každou epizodou a vzhledem k momentálně hodně aktivní roli tvůrců zde najdete i denní úkoly a vůbec jde o příjemný kooperační multiplayer. Na rozdíl od příběhu vypnete a jenom vraždíte, a ani to někdy nemusí být na škodu.

resident-evil-revelations-2-14.jpg

Samostatně i pokupě

Revelations tak zkrátka překvapili, a to i vzhledem k první epizodě jen v tom nejlepším slova smyslu. Pro fandy série, ale i spíše akčně pojatých hororů se tedy jedná o absolutní povinnost nejen vkusně rozšiřující kánon, ale také nabízející nečekaně povedený obsah i po absolvování samotného příběhu. To platí jak pro celou sérii, tak i pro samotnou čtvrtou epizodu, která pokračuje v krasojízdě trojky a není nejmenší důvod ji vynechat.

         

Dostupné pro: PC, X360, PS3, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Akční adventura
Výrobce: Capcom
Začátek prodeje: 18. března 2015
  • Důstojný závěr příběhu
  • Hutná atmosféra
  • Skvělá kooperace
  • Zastaralá grafika
  • Ovládání
    

Vzhledem k ceně a celkovým kvalitám na straně atmosféry a nakonec i příběhu by ale nemuseli druhé Revelations minout ani spíše občasní hráči podobných her, kteří zatím sérii opomíjeli. Jenom se prostě budou muset přenést přes zastaralou grafiku a pár technických problémů. Autoři ale i na těchto věcech aktivně pracují a na jednohubku za poloviční cenu to ani nyní není vyloženě tragické. Takže sehnat druhý ovladač a vzhůru na to!

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje přístup hráče?

Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje…

Než o hře víme cokoliv dalšího, uděláme si obrázek podle toho, co vidíme. Jak tenhle předpoklad ovlivní náš přístup a jak toho můžou vývojáři využít?

7.  2.  2017 | | 5 N/A
Otevřenou betu For Honor si můžete stáhnout již nyní

Otevřenou betu For Honor si můžete stá…

Otevřená beta For Honor startuje tento čtvrtek, můžete si ji však stáhnout již nyní, abyste se na ni připravili.

8.  2.  2017 | | 4 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A