Resident Evil: Revelations 2 Episode 4 - konec cesty (recenze)

Capcomácké překvapení se dostává do velkého finále a krasojízdu čtyř nadprůměrných epizod uzavírá v překvapivém stylu.

Počtvrté a naštěstí už také naposledy je tady pravidelná dávka strachu a zombíků. Revelations 2 konečně nachází svůj konec a spolu s poslední epizodou nazvanou Metamorphosis odchází i nejlepší Resident Evil minimálně od dob pětky. Radost ale nemám ani tak proto, že bych snad nechtěl další pokračování, nýbrž jednoduše proto, že už jaksi není moc co psát. I počtvrté totiž Capcom přichází s nadstandardní porcí klasického Resident Evilu, která je sice trošku vystydlá, ale i přesto vám zachutná stejně jako ty předchozí.

Barryho hodinka

Pokud jste tedy hráli některou z předešlých epizod, nic vás ani tady nepřekvapí a prakticky již nyní máte jasno o koupi. Opět to totiž má parádní atmosféru, opět je to skoro nehratelné v singleplayeru a opět se jedná o hodně solidní poctu původním hrám ze série. A to i navzdory faktu, že tentokráte autoři trošku rezignovali na logický element a dali velkému finále potřebný spád.

Většinu příběhu už ostatně vyřešili scénáristé minule a v Metamorphosis tak mají čas patřičně si užít těch pár volných konců a vtisknout jim punc vypravěčského mistrovství. Tomu ostatně odpovídá i rozhodnutí zaměřit se především na příběhovou Linku Barryho a Natálie, která už minulou episodu naznačila solidní doják a ten se tvůrcům daří nezkazit až do samého závěru. Hlavní příběhové vyústění navíc ve spojení se dvěma bonusovými kapitolami přináší i překvapivě uspokojivý závěr vlažně se rozjíždějícího vyprávění z první epizody.

V tomto ohledu tak Revelations 2 rozhodně nezklamali, a to platí nejen o hlavním finále, ale i o zmíněném epizodním konci pro Claire a nakonec i speciální kapitole věnované právě Natálii. Celkově až na první epizodu tvůrci dokázali, že ne vždy musí být epizodní formát plný cliffhangerů na škodu a nemusí automaticky snižovat kvalitu. I pokud tak plánujete koupi všech epizod naráz až nyní, určitě nebudete o nic ochuzeni.

Vydatná porce akce

Velkým kladem všech čtyřech epizod konec konců byly i prakticky minimální prodlevy mezi jejich vydáním a tím i zachování jednotného a velice příjemného stylu. Samozřejmě to znamenalo, že ale zůstaly i už zmiňované problémy, z nichž si asi ještě jednou zaslouží zmínit především zklamání z grafiky a volby zcela nezajímavých lokací. I počtvrté je to totiž o opuštěných vesničkách a  sovětské panelové zástavbě.

Vzhledem k většímu důrazu na akci si toho ale tentokráte až tak moc nevšimnete a jak už bylo řečeno dříve, i přesto, nebo možná právě díky tomu má hra tak staromilskou atmosféru odkazující na původní díly. Co se ale týče čtveřice epizod jako celku, obojího se vám dostane plnými doušky a vývojáři skutečně dokázali skloubit akci a logické puzzly přímo učebnicově.

Kdo by ale měl i tak zombie a krve málo, bezesporu uvítá Raid mód, který je přítomen ve všech epizodách a my jsme se mu akorát zatím nevěnovali. V podstatě se ale jedná o separátní mapy, na kterých také bojujete s hordami zombie, získáváte nové levely a jednoduše prodlužuje jinak asi 12 hodin dlouhou příběhovou kampaň. Stejně jako ona se vám pak jeho obsah zpřístupňuje s každou epizodou a vzhledem k momentálně hodně aktivní roli tvůrců zde najdete i denní úkoly a vůbec jde o příjemný kooperační multiplayer. Na rozdíl od příběhu vypnete a jenom vraždíte, a ani to někdy nemusí být na škodu.

Samostatně i pokupě

Revelations tak zkrátka překvapili, a to i vzhledem k první epizodě jen v tom nejlepším slova smyslu. Pro fandy série, ale i spíše akčně pojatých hororů se tedy jedná o absolutní povinnost nejen vkusně rozšiřující kánon, ale také nabízející nečekaně povedený obsah i po absolvování samotného příběhu. To platí jak pro celou sérii, tak i pro samotnou čtvrtou epizodu, která pokračuje v krasojízdě trojky a není nejmenší důvod ji vynechat.

Dostupné pro: PC, X360, PS3, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Akční adventura
Výrobce: Capcom
Začátek prodeje: 18. března 2015
  • Důstojný závěr příběhu
  • Hutná atmosféra
  • Skvělá kooperace
  • Zastaralá grafika
  • Ovládání

Vzhledem k ceně a celkovým kvalitám na straně atmosféry a nakonec i příběhu by ale nemuseli druhé Revelations minout ani spíše občasní hráči podobných her, kteří zatím sérii opomíjeli. Jenom se prostě budou muset přenést přes zastaralou grafiku a pár technických problémů. Autoři ale i na těchto věcech aktivně pracují a na jednohubku za poloviční cenu to ani nyní není vyloženě tragické. Takže sehnat druhý ovladač a vzhůru na to!