Retro: Call of Juarez - před zombíky na divokém západě

vytisknout velikost písma
Westernových her je pomálu, ale když už nějaká výjde, stojí to za to. Stejně tak to platí u začátku série Call of Juarez.

Znáte Dead Island? Jestli si říkáte, proč se na to ptám, tak je to proto, že tyhle dvě hry mají něco společného. Jsou to polští tvůrci ze studia Techland, kteří mají na svědomí obě tyhle hry a k současným zombíkům urazili celkem dlouhou cestu. Je to docela velký odklon od střílečky z divokého západu k tropickému ostrovu kolem zombie. Call of Juarez je ale víc, než jen bezduchá mlátička.

Ve hře si zahrajete hned za dva hrdiny. První z nich je poloviční indián Billy, který se vrací do svého rodného městečka. Po jeho příjezdu ho ale čeká nemilé překvapení. Je neprávem obviněn z vraždy vlastních rodičů a následně se mu podaří utéct. Pořádně se to zkomplikuje ještě ve městě, protože je zastřelen šerif a nastává chaos. Tady přichází na scénu druhá postava. Drsný kazatel, bratr Billyho otce, se vydává po stopě údajného bratrova vraha.  Postupem času kazatel pochopí, že to není žádný vrah a začne s ním spolupracovat. Společně se pak snaží zachránit Billyho přítelkyni Molly, kterou unesli bandité.

call_of_juarez-047.jpg

Není to sice nijak hluboká zápletka, ale tohle je hra převážně o střílení. Toho si ale v první epizodě moc neužijete. Hned na začátku se totiž v roli Billyho dostanete ke koltu až po nějaké době. Pro něj je jeho hlavní zbraní bič. Pomocí něj může dělat různé kousky, ale na bandity tak nějak neplatí.

 

Občas se ve hře také najdou chvíle, kdy vývojáři chtěli předvést, že mají propracovanou fyziku

 

U kazatele je to úplně jinak. Po jeho nástupu na scénu odloží Bibli a do rukou bere kolty. Ten se s ničím nepáře, a když se mu něco nelíbí, tak to dá rychle najevo.  U něj nenajdete žádný bič, kazatel má jinou libůstku. Má schopnost zpomalit čas a hezky si naplánovat, kam půjdou jeho střely. Něco podobného jste mohli vidět i v nejnovějším dílu s podtitulem Gunslinger.

Upřímně, kazatel je daleko zábavnější, než poloindián s bičem. Hlavně je to kvůli tomu, že jeho mise jsou daleko akčnější. Hra za Billyho je taková natahovaná a po nějaké době může začít nudit. Nejvíc otravná mi přišla asi ta část, kdy na vás útočí orel. Billy se vlastně většinou dostává do konfliktů spíš se zvířaty, než s bandity. Proto hned po biči budete používat nejvíce luk a šípy. Občas se ve hře také najdou chvíle, kdy vývojáři chtěli předvést, že mají propracovanou fyziku. Čeká vás tedy přenášení beden, abyste se dostali na nějaké vyvýšené místo. Takové hrátky byly i ve druhém Half-Lifu, ale tady je to spíše otravné. Na druhou stranu je ale zase pěkné, že většina kolem ležících předmětů jde uchopit.

maxresdefault.jpg

Je pravda, že většinu hry si projdete hezky po svých, ale někdy usednete do sedla. Sice se budete pohybovat rychleji, ale souboje z koňského hřbetu jsou dost krkolomné. Jen těžko se vám někoho podaří zasáhnout v plné rychlosti.

Hra běží na třetí generaci Chrome enginu a musíme uznat, že je stále koukatelná. V malých městečkách je skvěle cítit ta správná atmosféra a to samé se dá říct i o neobydlených lokacích.

Z toho, co jsem napsal může vypadat, že je v Call of Juarez jen pár zbraní. Užijete si jich ale více než dost. Krom výše zmíněných najdete hned dva typy brokovnic, následně lovecké pušky jak s optikou, tak bez a nejmocnější zbraní je jednoznačně kulomet, který má neomezeně nábojů.

382672-callofjuarez-1024x768.jpgcall-of-juarez-28.jpgcoj-1.jpg

Co je teď se značkou Call of Juarez? Stále ji třímá v rukou studio Techland a po prvním dílu se vytasily ještě s dalšími třemi. Třetí díl The Cartel se dost odklonil od původního konceptu. Už to nebyl žádný divoký západ, ale přesunuli jsme se do současného Mexika a Los Angeles. Hned další díl z roku 2013 se ale zase vrátil zpět s kolty proklatě nízko u pasu.

Pokud máte rádi staré westernovky a ještě nemáte s Call of Juarez zkušenosti, tak okamžitě běžte do toho. A nezůstávejte jen u prvního dílu, směle pokračujte dál. My jen doufáme, že se Techland po dovolené se zombíky zase vrátí na Divoký západ. Zatraceně mu to tam šlo.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 12 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 40 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Logitech G502 Proteus Spectrum: co všechno dokáže herní myš (recenze)

Logitech G502 Proteus Spectrum: co vše…

Co speciálního hráčům vlastně nabízí herní myš? Otestovali jsme jednu z nejoblíbenějších herních myší vyšší kategorie. Některé herní vychytávky jsou zbytečné, jiné ale ve hrách pomohou.

22.  2.  2017 | | 28 N/A
Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurském Parku (recenze)

Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurské…

Další exkluzivní značka Sony je tu a my jsme se s Aloy vydali do dávno zapomenuté civilizace. Jak se nám výprava zamlouvala?

21.  2.  2017 | | 15 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A