Retro: Painkiller – můžu už na chvilku přestat střílet?

vytisknout velikost písma
Stříleček z první osoby bylo vždycky jako hub po dešti. Některé však bohužel nebyly schopny odolat zubu času a takřka se na ně zapomnělo.

Painkiller byl vydán kanadským DreamCatcherem roku 2004, vývojářskou část má pak na svědomí polské studio People Can Fly (Gears of War, Fortnite). Jedná se o poměrně typickou FPS, podobnou titulům jako Unreal nebo Doom, rozdíl je však především v tom, že se hra skládá z jednotlivých misí (čímž by měla blíže například k Unreal Tournamentu). Jakmile tedy dojdete na konec levelu, jste zpátky v menu a odemkne se vám nová mapa – lze se tedy vracet i k těm starým.

Hlavním důvodem k tomuto systému jsou především takzvané Černé taroty, které vylepšují vaši postavu. Ty získáváte za úrovňové questy (zabít všechna monstra, posbírat všechny svaté předměty, …). Celkově se pak tyto karty dělí na dva typy, a to trvalé (více bodů zdraví či dvojnásobek munice v nalezených boxech) a jednorázové (slowmotion mód, krátkodobá nesmrtelnost apod.). Omezený počet tarotů si pak na svou postavu osazujete v hlavním menu, a to za peníze, které taktéž nacházíte během hraní.

Kromě zlaťáků, munice, armorů a svatých předmětů (skrytý quest item) sbíráte během hraní také duše zabitých démonů. Při určitém počtu takto získaných se sami změníte v ďábla. V praxi to znamená velmi rozmazaný černobílý screen s červeně označenými nepřáteli, které sejmete na jeden „výstřel“. Do tohoto módu však skočíte automaticky, takže je dobré sbírat duše obezřetně.

painkiller_screen_review_recenzja_30.jpg192.168.0.96-image191_med.jpg1068598-960392_20091030_001.jpgpain-baba.jpg

Mnohý by za takto kosící hrou nehledat žádný příběh, ale jistý velmi klišovitý děj tu je. Jste Daniel Garner, člověk, který zahynul při autonehodě. Než se však můžete v klidu odebrat do nebe, musíte se prostřílet armádou démonů a nakonec zabít samotného Lucifera. Kdo ale potřebuje megastory, když můžete zabíjet stovky potvor celkem pěti typy bouchaček, z nichž každá má i sekundární útok?

Základní zbraní – tzv. Painkillerem – je smrtící paprsek světla, se sekundárkou v podobě „motorové pily“. Dále hra nabízí klasiky jako brokovnici, granátomet nebo rotační kulomet, ale například i zbraň, která vystřeluje kolíky (to asi na upíry), metač hvězdic či jakousi „elektropušku“. Poměrně důležité je zbraně kombinovat (nejsilnější rozhodně není nejlepší), protože každý typ nepřítele je trochu jiný. Naštěstí se však jednotlivé modely démonů opakují, takže si postupně vytvoříte systém zabíjení.

Velmi zajímavé jsou i samotné mise, každá se totiž odehrává úplně jinde. Od prvotního hřbitova nebo katakomb se postupně dostáváme na místa, jako je blázinec, opera, vojenská základna nebo opuštěná továrna. Dle prostředí levelů se pak hra také připodobňuje k jiným subžánrům FPS – blázinec připomíná hororovku typu F. E. A. R., vojenská základna, kde musíte likvidovat i tanky, pak spíše sérii Battlefield. Právě neustálá aktualizace prostředí odvádí hráče od stereotypu střílení. Každá poslední mise v jednotlivých aktech, pak stojí na zabití bosse.

Samotná hra Painkiller obsahuje také multiplayer, který je však jen jakýmsi doplňkem, nejvíce zábavy si určitě užijete v singlu. Za zmínku také stojí celkem pět datadisků Battle Out of Hell; Overdose; Resurrection; Redemption a Recurring Evil, které přináší obrovské množství nových misí, ale také zbraní a nepřátel.

Jednoduše řečeno. Pokud máte chuť se odreagovat nad hektolitry krve démonických příšer, pak neváhejte. Painkiller je pařba, která chytí i v dnešním světě s nadbytkem FPS. Není přece dobré zapomínat na hry, které stály za to, a pařit jen novinky na trhu.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto V opět blíže realitě: nová modifikace vyráží dech

Grand Theft Auto V opět blíže realitě:…

Grand Theft Auto V je doslova pískovištěm pro hrátky všeho druhu. A tím myslíme i piplání grafické stránky.

10.  3.  2017 | | 20 N/A
10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A