Retro: Red Alert 2 – vítejte, soudruhu generále

vytisknout velikost písma
Některé pařby jednoduše nestárnou, a to i navzdory tomu, že trh již dávno ovládla jejich další pokračování. Zanechávají mrazení v zádech a leckdy své sequely dokonce překonávají. Pokud bychom dělali seznam těchto nostalgických zabijáků, Red Alert 2 by rozhodně byl na předních příčkách.

Strategie ze série Command & Conquer byly vždy trochu jiné než ostatní gamesy tohoto žánru. Jeden druh surovin, boční ovládací rozhraní, převaha střeleckých jednotek či jejich neomezený možný počet, to všechno se pro většinu dílů C&C stalo postupem času naprosto typickým. Za zmínku také stojí hrané cut-scény, kde jsme v případě RA2 mohli vidět sličnou Tanyu, zlosyna Yuriho i řadu dalších vůdců.

Red Alert 2 byl vydán v roce 2000 jakožto pokračování k prvnímu neméně dobrému dílu (pro někoho možná lepšímu), celkově se jednalo o 4. část (pokud pomineme datadisky) celé série C&C. Na rozdíl od dalších klasiků jako byl The Covert Operations nebo Tiberian Sun tvoří univerzum RA jakousi druhou linku odehrávající se v minulosti. RA2 byla vyvinuta společností Westwood Pacific a vydána magnátem EA.

Příběh opět sleduje konflikt mezi Sověty a Spojenci. Vládce SSSR Alexander Romanov útočí na USA, tentokráte má však velmi silného spojence – telepata Yuriho, který mimo jiné zapříčiní neúspěch jaderného útoku Američanů. Ke zdrcené straně Spojenců se přidává několik států Evropy a také vědec Albert Einstein. Ve hře si můžete klasicky vybrat mezi ovládáním obou stran sporu.

bigred.jpg

45667_full.jpg492896-command-conquer-red-alert-2-windows-screenshot-i-m-defending.jpgoo55HKP.jpg

Roku 2001 byl vydán taktéž datadisk Yuri’s Revenge, jehož děj se odehrává hned po základní hře (v případě výhry Spojenců). Yuri se odpojuje od Sovětů a ovládne celý svět. Vašim úkolem je této diktatuře zabránit. Zde si můžete opět zahrát za oba soky, Yuriho strana je pak hratelná pouze v multiplayeru.

Sověti i spojenci se od sebe v mnohém odlišují, ale jsou si zcela vyrovnanými soupeři. Zatímco „Američané“ sází na lehčí způsob boje, různé maskování či Einsteinovy výdobytky v podobě speciálních tanků, Sověti nepřekvapí a používají především těžké stroje, vzducholodě, tesla jednotky a také různé Yuriho speciality jako například telepatii. S datadiskem přichází změna především v podobě absence Yuriho jednotek u Sovětů – je přidán národní hrdina Boris a další vojáci, upraveny jsou však také jednotky Spojenců.

V některých misích a především pak v multiplayeru můžete ovládat také speciální jednotky některých zemí – francouzská děla, korejské stíhačky, libyjské nukleární náklaďáky nebo kubánské teroristy. Yuriho národ se pak vesměs skládá z všelikých mutantů, laserových tanků nebo například létajícího talíře.

Red Alert 2 taktéž proslulo řadou legendárních hlášek, které říkají jednotky v boji i postavy v cut-scénách. Mnoho hráčů si jistě vzpomene na klenoty jako: „Commencing Shock Terapy!“, „Never existed“ nebo „Bombardiers to your stations“. Za zmínku stojí také hudba skladatele Franka Klepacki, známého z mnoha her od Westwood Studios nebo Petroglyph Games (Star Wars: Empire at War; Rise of Immortals).

Celá pařba nabízí hodiny někdy i nelehké zábavy, množství jednotek, nutnost jejich kombinace (alespoň v kampaních), kupu hlášek, které se zaryjí pod nehty, i skvělou hudbu. Pro žánr strategií je RA2 (ostatně jako celá série C&C) podstatným titulem. Zároveň obsahuje snad jakési upozornění, ukázku možné podoby „Nestudené války“, která na sebe v případě Red Alert 2 bere poněkud patetickou a groteskní masku.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

5 nostalgických her, které si prostě musíte zahrát

5 nostalgických her, které si prostě m…

Jsou hry, které nikdy nezemřou. My pro vás máme pětici, ze které rozhodně musíte sfouknout prach.

9.  1.  2017 | | 38 N/A
GTA V téměř nerozeznáte od reality! Stačí do hry nahrát pár modifikací

GTA V téměř nerozeznáte od reality! St…

Stále velmi oblíbená hra Grand Theft Auto V má silnou komunitu fanoušků a mezi nimi řadu šikovných moderů. Ti hru graficky stále vylepšují. S použitím modů je leckdy problém určit, zda není screenshot ze hry reálná fotografie.

7.  1.  2017 | | 8 N/A
Jízdní řád roku 2017: co nás čeká a nemine

Jízdní řád roku 2017: co nás čeká a ne…

Silvestr máme za sebou. Teď je načase podívat se před sebe a začít slintat.

3.  1.  2017 | | 11 N/A
10 herních pecek, jež měly opravdu dlouhou cestu

10 herních pecek, jež měly opravdu dlo…

Aneb těch, kterým mezi oznámením a samotným vydáním uběhlo nejvíce času. A začaly připomínat čekání na Godota.

včera | | 3 N/A
Podívejte se, jak budete doma používat AR brýle HoloLens

Podívejte se, jak budete doma používat…

Doma jako Iron Man? S brýlemi rozšířené reality HoloLens od Microsoftu je to možné!

13.  1.  2017 | | 6 N/A
Nintendo Switch: známe cenu, příslušenství, datum vydání i hry

Nintendo Switch: známe cenu, příslušen…

Koncem října minulého roku nám Nintendo po dlouhém čekání konečně představilo konzoli Nintendo Switch. Představení ale přineslo více otázek než odpovědí. Po konferenci se však zdá, že Nintendo Switch je v možná ještě lepší formě, než jsme si mysleli.

15.  1.  2017 | | 3 N/A
Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na úctyhodných 53,4 milionů

Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na ú…

Sony i nadále pokračuje v úspěšném tažení napříč konzolovým trhem. PS4 jde na dračku.

5.  1.  2017 | | 7 N/A
Assassin

Assassin's Creed: zůstaň prosím v Anim…

Filmy podle her jsou známé tím, že se obvykle moc nepovedou. Od filmu Assassin's Creed jsme po dlouhém čekání a výborné propagandě nečekali nic jiného, než výborný film, který budeme doporučovat svým přátelům, ať vidí, proč jsme této sérii tak propadli. Povedlo se to?

5.  1.  2017 | | 7 N/A