RETRO: Star Wars: Republic Commando – kloni v akci

vytisknout velikost písma
Do světa se nedávno podíval nový Star Wars film, který se odehrává ještě před čtvrtým dílem. Pojďme si připomenout hru, která se odehrává v době, kdy byla Hvězda Smrti pouhým výplodem fantasie.

Na Star Wars: Rogue One jsem zašel do kina již 16. prosince a bohužel jsem se dočkal hlubokého zklamání. Pravdou je, že tento film má na celém internetu dost dvojstranné názory a zatímco někteří odcházeli spokojeni, já bohužel takové štěstí neměl.

PC | PS4 | Xbox One | Akce | EA

Star Wars: Battlefront 2 dostane single-player, potvrdil EA

Musel jsem si tedy spravit chuť a jak lépe toho dosáhnout, než pořádným retro titulem. Jedním z nejzajímavějších Star Warsových titulů je bezpochyby Star Wars: Republic Commando od LucasArts z roku 2005, jenž se odehrává mezi druhým a třetím dílem v druhé trilogii (s Ewanem McGregorem v roli Obi-Wana).

Hra zároveň sloužila jako předehra k v té době teprve chystanému třetímu dílu a dokonce jsme se dočkali odhalení jednoho příběhového dílku.

Buďte klonem

Zajímavé je, že v té době jste si ve většině Star Warsových titulech zahráli za někoho výjimečného. Často například za chlapíka se svítícím mečem. Tady nejen neumíte ovládat sílu, ale dokonce jste pouhým klonem s číselným označením 38.

Patříte však k elitnějším klonům a jste součástí čtyřčlenné jednotky společně s 07, 40, 62 neboli se sniperem Sevem, hackerem Fixerem a Scorchem, který rád vyhazuje věci do vzduchu.

republic_commando.jpgElitní banda bojových klonů

Hezké je, že ani oni nejsou obyčejnými klony. Každý z vás má svůj charakter a hra je protkaná mnoha hláškami. Obvykle je jejich zdrojem zejména Scorch, který disponuje docela suchým humorem. Všichni si však poměrně často utahují ze Seva.

S bojovými vlastnostmi je to už složitějších. V paměti jsem měl, že umělá inteligence je skvělá. Po znovuzahrátí si tím ale nejsem jist. Necháte-li hrát své společníky samostatně, dělají blbosti. Mnohdy se mi stalo, že vlítli pod mušku nepřátelům a já často bojoval úplně sám proti přesile.

republic_commando_1.jpgrepublic_commando_2.jpgrepublic_commando_3.jpgBoj vypadá stále suprově

Tento nedostatek však kryje komandování. Hra je úrovněmi velmi rozmanitá a neustále vám připomíná místa, která jsou bojově využitelná. Někde vám symbolem ukazuje sniperskou pozici, jinde funkční dělo po zřícené lodi.

Můžete si být jisti, že když na tuto pozice pošlete vaše vojáky, budou vás krýt opravdu dobře. Na lehčích obtížnostech si klidně můžete dát snídani a jen se kochat umírajícími vojáky, na těžších je to minimálně velmi příjemná podpora.

V poušti i v hlubinách

Ve své době byla hra grafickou senzací, což dnes pochopitelně tvrdit nemůžeme, holt rok 2005 je v herním průmyslu dávná minulost. Stále je to však jednička v pestrosti map a rozložení úrovní. Úrovně jsou ale v podstatě jen tři, a to Geonosis, vesmírná loď droidů a Kashyyyk.

republic_commando_4.jpgrepublic_commando_5.jpgrepublic_commando_6.jpgI po letech vypadá hra parádně

Všechny jsou však využity na maximum a například na Geonosis budete nejen chodit po poušti, ale také se s nepřáteli utkávat v úchvatných základnách občas umístěných dokonce i v podzemí. Hra je sice lineární, mnohdy vám to však ani nepřišlo.

Nejskvělejší je, že se zde setkáte s celkem slušnou rozmanitostí nepřátel. Bojujete zde převážně s droidy, kteří na vás posílají nespočet slabších droidíků, dokud nevyšlou Super Battle Droida, který dokáže na bojišti rozpoutat skutečně pořádný zmatek. Nebo létaví obyvatelé Geonosis, jenž rádi sekají nebo střílejí paprskovými zbraněmi. Postupně se utkáte s opravdu pořádnou mašinérií.

republic_commando_7.jpg S tím byste se nechtěli potkat cestou z hospody

Abyste je porazili, budete muset použít bohatou rozmanitost zbraní. Základem je slabší pistolka a samopal. Postupně to však doplní i paprskomet, granátomet a další. Jen je škoda, že hra nedisponuje možností projet se i v nějakém vozidle.

Bez kooperace

Největší vadou hry je bezpochyby multiplayer. Hra nabízí pouze módy Deathmatch, Team Deathmach, Capture the Flag a Assault na 8 mapách s maximálně 16 hráči. Na naší dobu je to žalostně málo, ale i ve své době to nebylo nic extra. Nehledě na to, že většina map je pouze mírně předělána z hlavních misí.

Je opravdu velkou škodou, že hra nepodporovala kooperaci, která se přímo nabízí. Možná, že existuje mód, který tento problém opraví. Já jsem však bohužel hru nemódoval a dnes jsem rád, že mi vůbec funguje.

Ohlédneme-li se zpátky, je pravda, že Star Wars: Republic Commando nedosahuje takových kvalit, jako v té době konkurenční Halo 2. Stále se ale jedná o výborný titul, který by neměli fanoušci Star Wars vynechat.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje přístup hráče?

Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje…

Než o hře víme cokoliv dalšího, uděláme si obrázek podle toho, co vidíme. Jak tenhle předpoklad ovlivní náš přístup a jak toho můžou vývojáři využít?

7.  2.  2017 | | 5 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A