Retro: Tekken 3 - nesmrtelná bojovka zapsaná v srdcích všech hráčů

vytisknout velikost písma
Opravdu povedených bojovek je ve srovnání s ostatními hrami poskrovnu. Jedna z nich si ale zasloužila čestné místo na piedestalu svého žánru. Řeč je samozřejmě o legendárním Tekkenovi. Dnes konkrétně tedy o třetím dílu.

Třetí díl Tekkena vyšel v roce 1997 na arkádové automaty a hned o rok později pro Playstation. Krátce po vydání měli hráči jasno a Tekken se tak pomalu stával nejoblíbenější bojovkou všech dob. Ostatně stejně jako u předchozích dílů šlo o opravdu vydařenou hru. Skvělé technické zpracování a pečlivost vývojářů nám nakonec přinesli skvělou bojovku, která jen tak neomrzí. Tekken hráče bavil už od prvního dílu, ten třetí se ale zapsal do herní historie velkým, nesmazatelným, tučným a dvakrát podtrženým písmem.

1661696-paul_in_tekken_3.jpg

Tekken byl klasickou a přece trošku odlišnou bojovkou, hlavně nabídl promyšlený a detailně propracovaný systém “kombíček” a rozmanité, skvěle naanimované postavy. Ve třetím díle přibylo oproti předchozímu dílu celkem patnáct nových postav a hlavně možnost uhnout s jakoukoliv postavou také do pozadí (ve hře tak přibyl třetí rozměr), což šlo v předchozím díle jen s některými postavami v rámci vykrývacích manévrů. Změna se udála také ve výskocích, zatímco dříve postavy skákaly nepřirozeně vysoko, ve třetím díle byla výška výskoku snížena na poněkud realističtější úroveň. Přibyla samozřejmě celá škála nových kombinací a možnost propojit vše do jednoho velkého komba. Klasickým případem byl King, který když vás na nejtěžší obtížnost na začátku boje chytil, celý zbytek kola si s vámi házel ze strany na stranu.

52413-Tekken_3_E_Alt-1.jpg

Všechny postavy jste si postupně museli odemknout v příběhovém módu. Počkat, bojovka a příběh, říkáte si? Je to zajímavé, ale Tekken měl opravdu souvislý příběh, který se táhl už od prvního dílu.

Ve třetím dílu jsme tak mohli zhlédnout události devatenáct let po těch z druhého dílu. Heihachi Mishima, postarší šedivý pán s tím nejhustějším obočím na světě, se rozhodl získat tajemný artefakt. Sestavil tak armádu Tekken Force, která měla za úkol vniknout do tajné hrobky a tam artefakt získat. Brzy ale zjistili, že artefakt ukryla tajemná příšera, ve hře známá jako Ogre. Toho jste také měli za úkol zabít na konci příběhu každé postavy.

Důležitou postavou je Jin Kazama. Ten se u Heihachiho učil jeho bojový styl a když v 18 letech jeho učitel uznal, že je připraven, přihlásil ho do turnaje. Jin ale nevěděl, že jedním z účastníků turnaje je také Ogre. Heihachi tak využil svého žáka, aby odstranil z cesty problematického Ogra. Každá postava ve hře má pak svůj specifický příběh, který říká, proč se do turnaje připojila. Například taková drobná Xiaoyu chtěla vyhrát peníze a otevřít si svůj vlastní zábavní park.

tekken3-gold-gon...png

Ve hře se nacházeli také různé herní módy. Poprvé se tak ve hře objevil mód Tekken Force, ve kterém jste měli za úkol v několika lokacích kosit vojáky Heihachiho organizace. Když se vám podařilo dojít až nakonec, mohli jste otevřít speciální postavu - doktora Boskonovitche, který byl stejně jako malý dráček GON k mání pouze ve verzi pro Playstation.

0d864c69ee_39845044_o2.jpg2eb32b58e3_39845171_o2.jpg52629c9a04_39845176_o2.jpg

5c8c504653_39845189_o2.jpg658b3721b0_39845250_o2.jpg6f993b7cd8_39845241_o2.jpg

7eacb1b81f_39845193_o2.jpg8396aff082_39845258_o2.jpg8c39a8d227_39845117_o2.jpg

9834d6d020_39845165_o2.jpgaa262f5374_39845087_o2.jpgf0661e8383_39845097_o2.jpg

Každý z vás, kdo čte tento článek Tekkena určitě zná a naprostá většina z vás ho také hrála. Snad vám malé připomenutí vrátilo několik hezkých chvil (nebo spíše spoustu hodin) strávených u této skvělé hry. Pokud se vám zastesklo, hra je bez problémů spustitelná v jakémkoliv emulátoru Playstationu, včetně toho na mobilní telefony. Takže s chutí do toho!

Pařanská otázka nakonec: podařilo se někomu z vás přimět Kinga, aby udělal celou sérii zabijáckých kombíček a jaká byla vaše nejoblíbenější postava?

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje přístup hráče?

Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje…

Než o hře víme cokoliv dalšího, uděláme si obrázek podle toho, co vidíme. Jak tenhle předpoklad ovlivní náš přístup a jak toho můžou vývojáři využít?

7.  2.  2017 | | 5 N/A
Otevřenou betu For Honor si můžete stáhnout již nyní

Otevřenou betu For Honor si můžete stá…

Otevřená beta For Honor startuje tento čtvrtek, můžete si ji však stáhnout již nyní, abyste se na ni připravili.

8.  2.  2017 | | 4 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A