Rise of the Tomb Raider: jak se to má dělat (PC recenze)

vytisknout velikost písma
Recenzi příběhu máme za sebou již z Xbox verzí, ale jak dopadl PC port? Na to se podíváme dneska.
Rise of the Tomb Raider:  jak se to má dělat (PC recenze)

Nevím jak vy, ale já patřím mezi obrovské fanoušky Tomb Raidera. Vždy mě neskutečně bavilo prozkoumávat velký svět, prohledávat hrobky, sbírat všechno co se dá, vylepšovat schopnosti a zbraně nebo hledat různé skryté věci. Po tom, co jsem několikrát prošel Tomb Raider z roku 2013, mě oznámení nového dílu přímo odpálilo ze židle.

Xbox One | PS4 | Recenze | Akce | X360

Rise of the Tomb Raider: ideální mix (recenze)

Nemohl jsem se teda dočkat 28. února a dalších neuvěřitelných pádů a kaskadérských kousků Lary. Hra se dodávala ke grafickým kartám Nvidia, kterou jste následně aktivovali na Steamu. Byla tak možnost sehnat titul levněji než obvykle. Nedočkavci si hru samozřejmě okamžitě předobjednali. Pojďme se tedy podívat, jak se věci s PC portem mají.

391220_screenshots_2016-01-28_00036.jpg391220_screenshots_2016-01-30_00003.jpg391220_screenshots_2016-01-30_00007.jpg

Jelikož moje grafická karta se řadí do průměru, mohl jsem pořádně otestovat optimalizaci a celkovou kvalitu portu, a proto jsem schválně hrál na ní. Jedná se o AMD R9 270x lehce přetaktovanou a světe div se, hru jsem v pohodě rozjel i na vysokou kvalitu textur společně s pár dalšími efekty. V nastavení se můžeme prohrabat množstvím funkcí, které vám ovlivní různá grafická nastavení. Mezi nejdiskutovanější patří úprava efektu vlasů Lary, který je prodlouží a dodá jím přirozený pohyb. Podle některých je to žrout FPS, mě to zrovna tak nepřišlo.

 

Detaily stromů, sněhu a dokonce i rostlin jsou více než uspokojivé tak jako celkový vzhled panorámat, které můžete vidět z vyvýšených míst

 

Po pár hodinách hraní jsem si ovšem detaily stáhl na střední, které mi drželo oněch žádaných 60 snímků za sekundu a hra byla plynulejší. Vysoké detaily držely rychlost na těch cca 30, což je i tak slušný výkon a pro mnohé konzolisty každodenní chleba. Musím ale říct, že hra i na střední detaily vypadá skvěle. Detaily stromů, sněhu a dokonce i rostlin jsou více než uspokojivé tak jako celkový vzhled panorámat, které můžete vidět z vyvýšených míst. Naopak divné mi přišlo "brouzdání" sněhem, kdy za sebou vytváříte stopy a celkově pohyb Lařiných noh a následné vyrývání stop bylo nějaké nepřirozené.

391220_screenshots_2016-01-28_00052.jpg

Jinak musím fyziku celkově pochválit. Potěšila mě třeba i blbůstka typu zasekávání horolezeckého cepínu do ledu. Ten se zabodne hladce a nevytváří žádné bugy, kterých jsem se bál. Celkově se mi za těch pár desítek hodin nestalo, že by se Lara někde zasekávala do ledu, skal nebo při padání házela nějaké prapodivné kotouly. Jediný bug, který si vybavuju je ten, že při misi s medvědem se mi chlupáč v jeskyni nějak zasekl do dveří, takže jsem ho poté lehce zabil. Jinak grafická stránka hry má ode mne jedničku se zanedbatelným mínusem.

391220_screenshots_2016-01-28_00014.jpg391220_screenshots_2016-01-28_00025.jpg391220_screenshots_2016-01-28_00030.jpg

Pokud se ještě vrátím k optimalizaci, tak ta je precizní. Co jsem projížděl různé diskuze nebo komentáře jak kamarádů, tak ostatních hráčů s lepším "železem", nikde stížnosti nebyli. Když se přece někdo s problémy našel, tak stačilo stáhnout grafické ovladače, které výrobci grafických čipů ochotně připravili. Z toho tedy vyplývá, že se nemusíte bát špatné optimalizace a hra běží obstojně na slušné detaily i na starších a méně výkonných sestavách. Což se dneska málokdy vidí.

Pojďme se pomalu přesunout k ovládání, které je tak trochu diskutabilní. Já osobně jsem při první scéně, kterou jsem mohl ovládat, byl trochu zmaten. Otáčení kamery myší prostě není dokonalé a jakožto hráč FPS her jsem si musel zvyknout. Lara se otáčí povětšinou celá a je z toho strašně moc cítit fakt, že hra byla vyvíjena primárně pro konzolový ovladač. To ostatně cítíme po celou dobu hraní. Různé překonávání překážek, lezení nebo skákání je prostě dělané pro gamepad, a pokud ho máte a jste s ním alespoň trochu kamarádi, doporučuji si ho vzít. Zážitek je pak mnohem příjemnější.

391220_screenshots_2016-01-28_00001.jpg

Určite se vám bude lépe otáčet a celkově hýbat s postavou, protože kamera i pohyb jsou konzolové. Někdo by možná čekal, že alespoň střelba a celkové zaměřování bude na myši lepší, ale já si dovolím tvrdit opak. Přijde mi, že je zpomalené a nevyužívá zplna možností klávesnice a myši. Samozřejmě vás nechci vystrašit, Rise of the Tomb Raider a kombinace klávesnice + myši jsou rozhodně kamarádi, ale s gamepadem si hru užijete podstatně více.

 

Vlastním Steam Controller a při správné konfiguraci ovládání je zde hra doopravdy zábavná a ovládá se mi 100x lépe než na klávesnici a myši

 

Vlastním Steam Controller a při správné konfiguraci ovládání je zde hra doopravdy zábavná a ovládá se mi 100x lépe než na klávesnici a myši. Je ale na každém, jak se přizpůsobí nebo ne, titul však rozhodně funguje na obouch variantách.

391220_screenshots_2016-01-28_00054.jpg

Abysme to shrnuli, PC port Rise of the Tomb Raider je excelentní. Nenašel jsem na něm žádnou závažnou chybu a celkový průchod hrou společně s hledáním všech pokladů a plněním vedlejších úkolů vám zabere nespočet hodin. Příběhem se v tomto speciálu zabírat nebudeme, na to si skočte do naší konzolové recenze, a odpovědi na všechny otázky, které si každý PCčkař před koupí hry pokládá, již padly. Pokud vlastníte i průměrný počítač a bojíte se, že si hru nezahrajete, můžete zůstat klidnými. Kluci a holky ze Square Enix si totiž ponechávají zdravý rozum a na nás PCčkaře nehodlají zapomenout. Tak snad i PS4 verze bude stát za to.

Hodnocení PC verze: 4,5/5

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

GTA 5 ještě úchvatnější: modifikace Redux hru vylepší nejen graficky

GTA 5 ještě úchvatnější: modifikace Re…

Modifikace Redux pro GTA 5 slibuje řadu vylepšení, a to nejen po grafické stránce. Nyní se představuje na novém videu. Dočkat bychom se měli ještě v srpnu!

22.  8.  2016 | | 9 N/A
No Man

No Man's Sky zažívá masivní odliv hráč…

Někdy se může kvantita na úkor kvality jevit jako dobrý krok vpřed, nicméně v Hello Games asi někdo něco nedomyslel, když pustili do světa takto, s prominutím, odfláknutou hru, která ani ne měsíc po svém vydání ztratila už kolem 90% hráčů.

25.  8.  2016 | | 17 N/A
Quake Champions: Online řežba, jak má být, Quake se vrací v plné síle!

Quake Champions: Online řežba, jak má …

Po velkém návratu Wolfensteina a Dooma se přidává další série od id Software a jejím hlavním cílem je dostat se opět na vrchol her pro e-sport.

19.  8.  2016 | | 4 N/A
10 herních lahůdek, které ochutnáte ještě tento rok

10 herních lahůdek, které ochutnáte je…

Do konce roku zbývají ještě čtyři měsíce a budou to měsíce docela výživné na uvádění nových her. Těchto 10 byste neměli minout!

29.  8.  2016 | | 5 N/A
Mafia III láká novým trailerem: takhle bude vypadat loupež

Mafia III láká novým trailerem: takhle…

K příležitosti veletrhu Gamescom, jenž pro veřejnost začíná již ve čtvrtek, studio 2K vydalo nový trailer na očekávanou Mafii III. Můžeme v něm vidět loupežné přepadení banky. Hra se tak pomalu přibližuje jejímu vydání, které se bude konat 8. října.

18.  8.  2016 | | 4 N/A
5 nejlepších služeb, kde lze sledovat přímé přenosy z hraní her

5 nejlepších služeb, kde lze sledovat …

Přímé přenosy z hraní her už zdaleka nepatří jen k turnajům. Kdokoliv může do světa streamovat svoje virtuální snažení. Twitch je zatím dominantní, konkurence však roste.

27.  8.  2016 |
Retro: Úchvatné Gran Turismo 2 bylo vzorem pro ostatní závodní hry

Retro: Úchvatné Gran Turismo 2 bylo vz…

Závodní hry vždy bojují o prvenství v počtu a zpracování tratí, v modelech aut a hlavně v jízdních vlastnostech vozidel. To vše se podařilo ovládnout legendárnímu Gran Turismu. Dnes se podíváme na druhý díl této skvělé série, která vychází do dnes. Nejnovější díl s názvem Gran Turismo Sport vyjde 15. listopadu tohoto roku.

20.  8.  2016 | | 8 N/A
Pokémon Go zabíjí. Nehrajte ho, když zrovna řídíte

Pokémon Go zabíjí. Nehrajte ho, když z…

24.  8.  2016 | | 7 N/A