Rise of the Tomb Raider: Lara nám dospívá

vytisknout velikost písma
Lara Croft jde zpátky pod zem. Flákání se po nalezištích je moc mainstream.

Hned při vydání obnoveného Tomb Raidera dalo studio Crystal Dynamics najevo, že hodlá sérii s ikonickou hrdinkou Larou Croft rozjet úplně nanovo. Dva roky po vydání reebotu se tak na nás valí jeho pokračování.

V prvním díle jsme se setkali s mladým uchem těsně po škole, vyrážejícím na dobrodružnou výpravu na základě vlastního výzkumu. Že to vůbec nezní jako Lara Croft? Jen počkejte, bude to ještě lepší. Potom, co loď ztroskotala v bouři, se naše mladé ucho ocitlo úplně samo, na ostrově plném šílenců. A teď babo raď. Když se tedy po necelých pěti letech objevil nový díl s Larou Croft, zmíněná Lara byla najednou mladá, nezkušená a k protřelému vykradači hrobek měla asi stejně daleko, jako k růžovým šatečkám s volány.

d319cae3-110059.jpgdc55345b-110387.jpgdd47a3a5-110058.jpg

Nutno podotknout, že celá série posledních několik let upadala v zapomnění. Alespoň se podle fanoušků žádný díl ani neblížil úplně prvnímu. Studio Crystal Dynamics, které vyvíjelo poslední tři hry, se tedy zařeklo, že sérii restartuje. A tak jsme v roce 2013 setkali s Larou Croft, která se měla ikonickou hrdinkou s dvěma pistolemi u pasu teprve stát.

 

Události na ostrově Yamatai by ale byly pro každého dost traumatizující a vývojáři nenechali ani Laru se jen tak oklepat

 

V Rise of the Tomb Raider už není takový nováček. Události na ostrově Yamatai by ale byly pro každého dost traumatizující a vývojáři nenechali ani Laru se jen tak oklepat. Jak jsme mohli vidět hned v prvním traileru, zadělaly jí na slušný posttraumatický syndrom. Přišly nějaké ty noční můry a lehký rozpad vidění světa. Potřeba vyrovnat se s tím, co viděla a udělala, se ale poněkud bije s nově vzbuzenou zvědavostí.

d11bf7db-112479.jpg

Po návratu do běžné reality jí ale nikdo moc nevěří. Co byste si také pomysleli o holce, která blábolí cosi o ovládání počasí nemrtvou japonskou královnou? Na jednu stranu se tedy nemůže vzpamatovat, na stranu druhou ji touha po objevování ponouká vypravit se zjistit, která ze světových legend by ještě mohla být pravdivá.

Studio už prozradilo, o kterou se bude jednat v nadcházející hře. Lara se vydá na honbu za legendou o Kitěži, mytickém městě, které se mělo potopit pod hladinu jezera někde na Sibiři.

941244e4-110392.jpga028d54d-110389.jpgcdaf1745-114376.jpg

I když osobnostní linka není dominantní, hráč si spolu s Larou postupně uvědomuje, že sedět na místě a vyhrabávat polorozpadlé artefakty z písku není zrovna její šálek kávy. Uvidíme tedy, jak dopadne bitva mezi dívkou bojující s posttraumatickým syndromem a dobrodružkou lačnící po tajemstvích.

Hrobky, krypty a trochu té zlodějny

Jedna z věcí, která fanoušky série nejvíce zklamala, byly hrobky, respektive jejich nedostatek. Ono také v sérii s názvem Tomb Raider je absence hrobek poněkud problémem.

292117eb-112478.jpg64485b1f-110386.jpg82252b2d-114374.jpg

V prvních hrách se Lara pohybovala téměř výhradně pod zemí, v předloňském reebotu jste tam zalezli jen výjimečně. Hrobek bylo málo, byly lehké a většinou to byly spíš jen jeskyňky. Nový díl ale slibuje návrat ke kořenům, nebo spíš cestu, jak Lara došla tam, kde jsme ji poprvé potkali. Ne nadarmo se hra jmenuje zrovna Zrod vykradače hrobek.

Vývojáři slibují mnohem komplikovanější krypty. Lara je tentokrát bude i vyhledávat a hlavně budou mnohem důležitější pro postup, než v prvním díle. Tam, když jste chtěli, mohli jste si zkušenostní body nahnat i na lovu zvěře. To už tak úplně nepůjde.

Stále ale tvůrci neprozradili nic konkrétního. Víme pouze to, že podzemní komplexy budou znovu víceúrovňové, v každém tak hráč stráví mnohem víc času. A že v nich bude snadné zemřít. Kromě nich se objeví i tzv. Tajné hrobky, kde bude hádanka sice jen jedna, zato v ní ale najdete mapy k bonusovým lokacím nebo předměty na vylepšení zbraní.

9574e068-114375.jpg

V klíčových hrobkách zase studio slibuje nejen řešení hádanek. Vyzkouší i Lařinu obratnost a sem tam se nachomýtne nějaký ten pobuda, kterého je třeba zabít. Nebo obejít. Umírání bude celkově o něco snazší. Také si pamatujete na medvěda z prvního dílu, který se na vás v kamenné jeskyni z ničeho nic vyřítil zpoza rohu? Tak v RotTR proti vám budou stát nejen zvířata, ale i samotná příroda. Vlastně prý bude jedním z nejhorších nepřátel.

 

Mráz vás sice nezabije, hluboký sníh ale dokáže účinně zpomalit, což se může vymstít při utíkání před lidskými protivníky

 

Důraz prý vývojáři kladou i na realističnost, což ve výsledku znamená, že by to mohla být (nepříjemná) pravda. Mráz vás sice nezabije, hluboký sníh ale dokáže účinně zpomalit, což se může vymstít při utíkání před lidskými protivníky. Nebo už zmiňovaným medvědem. Stejně tak toho moc nenastřílíte, jestliže budete zranění a stejně tak si velice snadno nabijete Lařin zadek při chytání se za navlhlé nebo zmrzlé římsy. Při sněhové vánici tedy bude lepší se skrýt a při zranění zase urychleně rozbít nějaký ten tábor.

02436b21-114377.jpg37bee228-110390.jpg53d4e59e-110061.jpg

Umíme víc, dojdeme dál

Slíbeno máme i rozšíření postupového systému. Už nepůjde pouze o Lařiny schopnosti se zbraněmi, nebo jak si méně natlouct při pádu. Podle rozdělení bodů si hráč bude moct i vybrat, jestli se většinou lokací proplíží, nebo zabije vše v dohledu.

Agresivní hraní bude obohaceno o pár novinek, jako třeba dvojitá střela. Sice nebudou dvě pistole, s lukem a šípem ale bude možné zabít dva nepřátele najednou. Oproti tomu plížení dost připomíná Assassin's Creed. Šplh známe, Lara ale bude umět přeskakovat z větve na větev, nebo využívat k pohybu a ukrytí křoví. Dokonce nechybí ani schopnost na nepřítele skočit z výšky a tak ho zabít. Nejdříve sice kamenem, s rozvíjením schopnosti ale Lara popadne nůž a nepřítele zabije z letu. Na úplnou stealth akci hra sice není koncipovaná, někde bude nutné si cestu prostřílet, je to ale příjemná možnost navíc.

07f145b7-112482.jpg

Co se nevešlo do předloňské hry, bude v té nadcházející. Rise of the Tomb Raider bude větší, komplikovanější a propracovanější. Vývojáři samozřejmě tají všechno, co se dá, s blížícím se datem vydání už ale víme poměrně dost. Natolik, abychom se pokračování Tomb Raiderovského reebotu nemohli dočkat.

Minimálně proto, že vývojáři naslouchají fanouškům. Kromě už slíbeného obsahu se tak můžeme těšit i na opravu případných nedostatků, které se nám v prvním díle nelíbily. Teď si jen počkat, až Lara svou přítomností poctí i další platformy mimo Xboxu.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 39 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A