Rozhovor: Postal 2 aneb krvavá jatka podruhé!

Násilí, smrt, vnitřnosti, tuny krve, to patří a tím se také proslavil původní titul Postal. V mnoha zemích světa byla tato hra zakázána a stejný osud zřejmě postihne i plánované pokračování, o němž jsme si povídali s Vincem Desim, vedoucím vývojářského týmu Running With Scissors. Zažijte již podruhé krvavá jatka. Nevhodné pro slabší nátury!

Když se před pěti lety objevil titul Postal, izometrická akční adventura z dílny do té doby neznámé společnosti Running with Scissors, získalo slovní spojení "násilí v počítačových hrách" nový význam. Možná i pro svou přílišnou brutalitu, litry krve, mnohé další nechutnosti a roli vraždícího maniaka, které jste se ve hře zhostili, se tohoto titulu dodnes oficiálně prodalo přes 250 000 kusů. Původní Postal je právem považován za průkopníka realistického ztvárnění násilí ve hrách a nového typu her, na který poté postupně navázal mimo jiné titul Grand Theft Auto.

Vývojářský tým Running with Scissors se po několika letech odpočinku rozhodl znovu oživit zašlou slávu svého titulu, který byl v mnoha zemích světa zakázán. Již několik dlouhých měsíců se v dílnách této firmy pracuje na novém pokračování, které se však od svého předchůdce v mnoha ohledech liší. Tím na první pohled největším rozdílem je použití pohledu první osoby a z toho plynoucí přiblížení k žánru first-person stříleček. Jak tomu však již bývá, to nejlepší z původní hry má být zachováno a jistě si dovedete představit, co se pod oním pojmem "nejlepší" skrývá. Ještě před oficiálním vydáním titulu Postal 2, které je plánováno na březen letošního roku, vám dnes přinášíme interview s tvůrci tohoto titulu! 

 

Doupě: Můžete se nám prosím na začátku dnešního rozhovoru představit? Řekněte nám prosím něco více o vaší aktuální roli ve společnosti Running with Scissors, jak dlouho zde pracujete, co je vaší nejoblíbenější hrou všech dob a tak dále.

Vince Desi: Ahoj, mé jméno je Vince Desi a jsem spoluzakladatelem společnosti Running With Scissors. Starám se o všechny aktivity související s obchodem a marketingen. Ve videoherním průmyslu pracuji již 20 let a osobně preferuji staré arkádové hry jako například titul Robotron.

Doupě: "Věříme, že násilí patří k zábavným produktům - ne do ulic." Velmi zajímavá věta z vašich oficiálních stránek. Co si myslíte o názoru, který proklamuje, že násilí ve hrách může škodit a negativně ovlivnit některé hráče?

Vince Desi: Dívám se na to asi takto… Špatní lidé dělají špatné věci… například šílená osoba se skutečnou pistolí je opravdu nebezpečná, ale dospělý a zodpovědný člověk s pistolí takový není. Toto pravidlo může být shodou okolností aplikováno také na hry, videohry, televizi, filmy atd. Pokud rodiče nechají své dítě zamknout se ve svém pokoji a hrát hry dnem i nocí, samozřejmě bude ovlivněno. Není zde konec konců žádný rozdíl mezi tím, pokud se zamkne v koupelně a celý den…

Doupě: Můžete nám povědět něco bližšího o původním titulu Postal a jeho historii?

Vince Desi: Původní Postal byl vyroben jako titul pro PC a Mac a byl poprvé vydán v listopadu roku 1997. Byl použit izometrický pohled s ručně kreslenými pozadími a malými 3D postavičkami. Byla to rychlá střílečka. Chvíli poté jsme vytvořili také datadisk nazvaný Postal plus. Do dnešního dne jsme prodali po celém světě zhruba 250 000 kopií této hry. Byla licencována v Japonsku, Kanadě, Evropě a byla k dispozici také pro Linux. Mnohými byl náš výtvor označen jako první kontroverzní titul v historii celého herního průmyslu a jak mnozí starší hráči ví, vyšlapal cestičku novým moderním dílům jako je například populární série GTA.

Doupě: Dnem i nocí aktuálně pracujete na druhém pokračování této hry. Jaké inovace nabídne? Kdy jste vůbec poprvé začali uvažovat o možnosti vytvořit pokračování původního Postalu?

Vince Desi: Postal 2 je zcela nová a odlišná hra od původního originálu. Je zde velká spousta technických inovací, pokusím se jich několik vyjmenovat. Za prvé používáme UNREAL engine firmy Epic společně s  MathEngine od Karma Software a naším vlastním způsobem modelování tekutin. Naše hra má přes 100 unikátních postav a také velmi dobrou AI. Hratelnost bych přirovnal v akční adventuře z pohledu první osoby, nabízíme hráčům spoustu věcí, které mohou v herním světě provádět a prozkoumávat a samozřejmě se náš titul může pochlubit také hvězdou Garyho Colemana, který zde ztvární sebe samotného.

 

Nápad a myšlenka vytvořit další díl série byla od počátku brána v potaz s jedním velkým rozdílem - nechtěli jsme vytvořit pouhé pokračování a Postal 2 není pokračováním! Je to zcela nová hra, která pouze využívá značku Postal, stejně jako postavy Postal Duda, za kterého zde hrajete.

Doupě: Kdy začaly první práce na Postal 2? Kolik lidí se na této hře dohromady podílí?

Vince Desi: Prvotní fáze návrhu začaly vznikat ke konci roku 2000, potom vše přešlo v plnohodnotný vývojový proces na začátku roku 2001. Okolo 15 různých lidí nějakým způsobem přispívalo při vývoji naší hry, samotné jádro týmu jich však tvoří pouze devět.

Doupě: Co nám můžete říct o příběhu hry? Kde se titul Postal 2 odehrává?

Vince Desi: Naše hra se odehrává v malém městě zvaném Ráj v Arizoně, kde slunce pálí a kaktusy rostou všude okolo. Příběh hry se točí okolo člověka zvaného Postal Dude. Jednou ráno se probudí poslouchajíc svou stále si stěžující ženu. Postal 2 se odehrává v pětidenním období, v jakémsi pracovním týdnu života této postavy. Musí odejít pryč a splnit několik velmi jednoduchých úkolů. Nic však není tak jednoduché, pokud jste Dude!

Doupě: Kolik misí bude pokračování obsahovat? Řekněte nám příklad některé typické mise. Co bude úkolem hráče?

Vince Desi: Ve hře POSTAL 2 má Dude spoustu úkolů v podobě misí. Každá záležitost, kterou musí splnit, je ze seznamu, který mu dala jeho žena. Ten tedy zahrnuje každodenní povinnosti jako získat tučný šek, jít si jej nechat proplatit do banky, nakoupit steaky, jít k volebním urnám a mnohé další. Nejlepší část naší hry tkví v tom, že vy ve skutečnosti neplníte tyto zadané úkoly, ale spíše si užíváte samotné hry. Postal 2 se pyšní obrovským a bohatým světem plným spousty zajímavých věcí, které je nutno udělat nebo jen tak prozkoumat. Naše AI je velmi důmyslná a propracovaná a umožňuje hráčům spolupracovat a působit na všechna NPC, zahrnující také zvířata. Hra se odehrává jako pracovní týden Postal Dude, od pondělí do pátku. Přestože jsou zde specifické úkoly, které vás postupně vedou až k závěrečnému dni hry, je to vše jenom o zábavě v podání adventury, ovšem v takovém stylu, který ještě nebyl použit v žádné dříve vydané hře tohoto žánru!

Doupě: Co nám můžete říct o hlavní postavě hry? Je Postal Dude "typickým" hrdinou?

Vince Desi: Postal Dude je drsný chlap, žijící v pojízdném přívěsu a mající pitbulla jménem Champ. Jestli je to typický hrdina? To záleží na tom, jak se rozhodnou sami hráči. Můžete procházet hrou velmi pasivně nebo si vybrat cestu extrémní agrese. To je další skvělá věc na naší hře Postal 2. Pouze vy se rozhodnete, jak chcete hrát a ostatní herní postavy budou podle tohoto klíče přesně reagovat.

 

Doupě: Řekněte nám něco více o nepřátelích - budeme potkávat vojáky, mutanty nebo něco zcela odlišného? Co nebo kdo je tvým oblíbeným monstrem a proč?

Vince Desi: Popravdě, Postal Dude nemá žádné nepřátelé. Ve hře máme přes 100 unikátních postav, které žijí v herní světě společně s ním. Tento seznam se skládá z obyčejných pracujících lidí, mužů i žen, policistů, vězňů, homosexuálů, psů, koček, slonů atd.

Mé oblíbené monstrum je odporná želva.

Doupě: Jaký typ zbraní a dalších předmětů bude hráč využívat?

Vince Desi: Postal Dude je zcela odlišný od průměrného člověka a tomu také odpovídá nabídka předmětů, které využívá jako zbraně. Zde jsou některé kousky, které může používat: oheň, benzín, nůžky, obušek, brokovnice, samopal a mnohé další, ale nezapomeňte! Můžete také kohokoli jednoduše nakopat!

Doupě: Hudba je velmi důležitou složkou každé hry. Jak bude po této stránce zpracován titul Postal 2?

Vince Desi: Myslím, že hudba je jen jeden z aspektů ozvučení. Možná víte, že v původním titulu Postal jsme použili množství skvělých zvuků a žádnou hudbu. V případě Postal 2 nechybí skvělé zvukové efekty a také spousta hudebních motivů.

Doupě: Jak jste již mimo jiné zmínil, Postal 2 používá Unreal engine. Bude grafická stránka vaší hry obsahovat nějakou funkci nebo efekt, kterým se ostatní tituly nepyšní?

Vince Desi: Zajímavou inovací naší grafiky je fakt, že můžete hrát v interiérech i exteriérech. Budete moci jít do každé budovy, všech pokojů, na každou střechu atd.

Doupě: Jaké budou systémové požadavky Postal 2? Plánujete vytvořit mimo PC také verze pro herní konzole jako je Xbox, PS2 nebo GameCube?

Vince Desi: Minimální specifikace - Procesor o frekvenci 600 MHz, GeForce 2, 1 GB na HDD, 256 MB RAM  

A ano, v současnosti diskutujeme s naším vydavatelem o možnosti přepracovat hru také na konzole. Spousta fanoušků totiž touží po tom spatřit Postal 2 na konzolích Xbox a PS2.

Doupě: Bude Postal 2 obsahovat také podporu multiplayeru? Bude vaše hra podporovat vytváření módů nadšenými hráči?

Vince Desi: Pro všechny začátečníky je určen klasický deatmatch.  Jelikož v naší hře nebude chybět UNREAL editor, vytváření módu bude jednoduché.

 

Doupě: Jaké je plánované datum vydání?

Vince Desi: Březen 2003

Doupě: Spousta hráčů by jistě velmi ocenila vydání hratelné demoverze. Plánujete ji vypustit? Pokud ano, kdy?

Vince Desi: Ano, demoverzi vypustíme již velmi brzy.

Doupě: Co si myslíte, že je největší inovací titulu Postal 2 v porovnání s ostatními hrami jeho žánru? Co budou hráči nejvíce zbožňovat na vašem výtvoru?

Vince Desi: Humor! Opravdu, děláme zabíjení zábavným! Připravované hry takřka vždy určují nové hranice v otázce technologií. Postal 2 používá poslední 3D engine společnosti Epic spolu s MathEnginem firmy Karma Software a našimi vlastním způsobem modelováním tekutin, ale něčím podobným se mohou pochlubit takřka všechny hry. Co se snažíme udělat odlišné, je především hratelnost! Postal 2 vám umožní provádět všechny druhy zábavných i všedních úkonů, navíc mnoha způsoby, takže hru můžete projíždět znovu a znovu a opět na ní najít něco zajímavého! To je to, co věříme, že tvoří skvělou hru!

Doupě: Původní Postal byl označen jako "nejnásilnější hra všech dob". Získá si i pokračování tuto nálepku?

Vince Desi: Nekontrolujeme a ani nemůžeme kontrolovat, co lidé říkají o nás a našich hrách. Popravdě se nestarám o to, co ostatní říkají, alespoň ne do doby, kdy se naši fanoušci skutečně baví. A garantuji vám, že pokud si zahrajete Postal 2, umřete smíchem!

Doupě: Díky za váš čas a ochotu. Je zde ještě něco, co byste rád sdělil našim čtenářům?

Vince Desi: Připravte se, Postal Dude se vrací zpět!

Diskuze (1) Další článek: Jak bude vypadat krabice hry Lionheart?

Témata článku: , , , , , , , , , ,