Rychlý průlet historií DRM ochrany #2: rootkity a zničené mechaniky

Přidat další názor  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  zobrazit bez stromu  |  nových příspěvků: 19

Diskuze k článku

PD
07. 05. 2015 10:31

Ochrany měly smysl, když PC hry stály 1500,- Dneska, když se dá půl roku stará hra pořídit za 300 Kč, tak je to zbytečný. Nebo když na Humble bundle za pár drobných přehazuju hry vidlema, tak je to nošení dříví do lesa.

 |   |  Odpovědět
avatar
07. 05. 2015 12:47

Není, protože právě plná cena je nejdůležitější moment při vydání jakékoliv hry. Proto se kolem her tvoří marketingový hype - ochrana pak má oddálit pirátskou verzi natolik, aby si lidé, kteří nakupují impulzivně, protože tu hru potřebují hned, stihli koupit originál za plnou cenu. Dobrý příklad ze současnosti je GTA V. Sice existuje pirátská verze, ale pirátům se stále něco rozbíjí a nefunguje, tak mnozí radši jdou a koupí to pěkně za plnou a hrají originál - bez problémů.

A protože vydavatelé dobře vědí, jak rychle padá cena nových her, na řadu přichází další tríček - Season Pass, DLC a další propriety.

 |   |  Odpovědět
OCELOTR  |  06. 05. 2015 14:59

Jak už jsem jednou říkal, pokud si stáhnete jakoukoliv hru od renomovaných crackerů, je z ní ochrana odstraněna, takže to prostě nefunguje. Pá pá ochrany.

 |   |  Odpovědět
Arn  |  06. 05. 2015 22:08

odstranena? ve vetsine pripadu max upraveny instalator, ktery nainstaluje hru vcetne ochrany, jen prepise potrebne soubory vhodnym crackem

 |   |  Odpovědět
avatar
06. 05. 2015 11:56

Porad se nemuzu zbavit dojmu, ze:
- autentizace, nikoliv autentifikace.
- v tomto pripade asi nepujde o autentizaci (overeni identity), ale autorizaci (overeni opravneni).

 |   |  Odpovědět
avatar
06. 05. 2015 12:51

Prochází to přes autentifikační server, ale samotný úkon je autorizační. Takže víš jak :). Si vyber.

 |   |  Odpovědět
avatar
06. 05. 2015 14:20

Nicmene je tam popisovana pouze (de)autorizace, o autentizacnim serveru tam toho moc neni. Natoz pak "autentifikacnim".

 |   |  Odpovědět
avatar
06. 05. 2015 14:28

Z pohledu:
autentizace (overovano autentizacnim serverem) = kdo jsi
autorizace (overovano autorizacnim serverem) = co smis

Tam moc mista pro autentizacni server ani nevidim.

 |   |  Odpovědět
avatar
06. 05. 2015 14:29

Sakra, tak dlouho upravuju post, az poslu 2x prakticky totez

 |   |  Odpovědět
dustojnikhummer  |  06. 05. 2015 07:37

No, nevím, pořád si raději koupím hru třeba přes Steam, než se pak nervovat s krabicovkama. A nepoužíval náhodou tu ochranu navázánou na HW i Ubisoft?

 |   |  Odpovědět
avatar
06. 05. 2015 07:47

Jistě, všichni velcí vydavatelé se snaží střídat poskytovatele relativně často. Ubisoft zkoušel Tagés, Safedisc, dokonce StarForce a další jeho pokus bude rozebrán v poslední části seriálu :).

 |   |  Odpovědět
06. 05. 2015 05:19

Ochrany jsou zbytečnost. Na vývoji se pracuje několik let, stojí to hromady peněz, říkají o tom že je to neprolomitelné... a pak to stejně někdo prolomí a udělá na to crack. Takže všechny ty prachy a úsilí vývoje ochrany byly jen vyhozené z okna. Tohle nemá smysl, kdyby se místo ochran raději zaměřili na tu hru tak by udělali líp.

 |   |  Odpovědět
onik81  |  06. 05. 2015 08:01

Částečně se s tím dá souhlasit, ale musíš se na to podívat i z pohledu tvůrců. Jen si představ, že roky děláš něco, co víš, že se bude pirátit. Vždy budeš zkoušet své dílo nějak zabezpečit ;)
PS3 a jeho ochrana nebyla nikdy prolomena tak, aby se tam pirátství opravdu nějak znatelně rozjelo.

 |   |  Odpovědět
avatar
06. 05. 2015 08:16

Konzole jsou specifické tím, že jsou uzavřené. Do operačního systému už nemáš jako uživatel přístup. Proto také Sony s PS3 hodně rychle ukončila podporu Linuxu, jelikož hrozilo, že se začne ve velkém crackovat (a taky se crackovalo). Na druhé straně, čachry s firmwarem probíhají pořád a pirátství není na konzolích nijak neznámou veličinou. Jen se tam více kupuje, ale ne proto, že by konzolisté měli víc peněz - spousta lidí s menším příjmem kupuje hry pro následný přeprodej. Proto kdysi takový úspěch Gamestopu a dalších řetězců, kde PreOwned jelo ve velkém. Každopádně samozřejmě konzole jedou hlavně v US, UK nebo popřípadě Japonsku, kde kupní síla je nesrovnatelně větší proti nám. I u nás se ten poměr začíná ovšem zvedat, takže globální marketingová síla Sony/Microsoftu asi funguje dobře, nebo jsou natolik lákavé exkluzivity, že i čeští hráči se chopí gamepadu.

 |   |  Odpovědět
06. 05. 2015 13:11

Ano určitě, ale imho stačí nějaká "primitivní" ochrana typu cd-key a pak ochrana s online ověřováním, kdy si bez legálního klíče nezahrajete multiplayer.
Jednoduché (tj levné) a celkem účinné. Jen to teda ztrácí smysl u čistě singleplayer hry.

 |   |  Odpovědět
avatar
06. 05. 2015 13:33

Tak u multiplayerovek nemá DRM ochrana samozřejmě smysl, tam je vždycky CD klíč, navíc hra, která jde nutně online se dá vždycky vývojářem/vydavatelem kontrolovat. Samozřejmě i tyhle hry lze cracknout, ale komu by se chtělo hrát na warez serverech, či přes softy typu Garena/Hamachi. Na LAN párty snad dobré, ale i tak si nejspíše každý koupí originál.

 |   |  Odpovědět
06. 05. 2015 14:09

Pokial viem, tak PS3 bola cracknuta, problem spociatku robili akurat updaty FW, ale aj to sa potom vyriesilo (bola okolo toho aj celkom slusna kauzicka). Takze neboj sa, aj PS3 ma solidnu piratsku zakladnu :)

 |   |  Odpovědět
Thomaso  |  06. 05. 2015 09:24

Ochranu ale většinou nevyvíjí samo studio tvořící hru, tu kupí už hotovou jako komplet řešení a jenom jí nasadí na svojí hru, takže s tím až tak moc práce nemaj a náklady nebudou tak velký. Otázka je, jestli se to i tak vyplatí, nebo ne.

 |   |  Odpovědět
06. 05. 2015 14:06

Suhlasil by som s tym, aby sa tvorcovia radsej sustredili na samotnu hru ako na kdejake ochrany, ktore su aj tak vzdy prekonane, ale vydavatelom pomoze pri predajoch aj par tyzdnov, co tu ochranu musi niekto prekonavat.

 |   |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor