Saints Row: The Third – pubertálně zábavné GTA (recenze)

vytisknout velikost písma
Série Saints Row byla vždy trochu ve stínu GTA. Trojka sice na principy otevřené hry nerezignuje, ale je snad ještě úchylnější než kdykoliv předtím.

Hra, ve které můžete pobíhat po městě jako špekatý plešatý slizák, oblečený jen ve slipech a kovbojských botách, a mlátit kolemjdoucí obrovským fialovým robertkem na baseballové pálce (zbraň se jmenuje Penetrátor ), se nemůže brát vážně. A Saints Row se rozhodně vážně nebere.

 

Naopak se snaží o to být zábavou politicky nekorektní, ujetou, bizarní, vulgární a násilnou, co to jen jde. Problémem je velmi tenká hranice mezi tím, co se zdá vtipné a co už je trapné. Pokud vám představa scény vykreslené v úvodu přišla zábavná, jste ideálním publikem Saints Row: The Third, v opačném případě vlastně ani nemusíte pokračovat ve čtení.

Město je vaše pískoviště

Saints Row: The Third představuje stejně jako předchozí díly klasickou otevřenou městskou hru ve stylu Grand Theft Auta.

Saints Row se rozhodně vážně nebere

Ovšem díky své arkádové podstatě si představte spíš první díly GTA, než poslední kriminální opus s Nikem Bellicem. Ve hře ztvárníte bezejmenného (jeho podobu si můžete po úvodní misi upravit v editoru) šéfa gangu Saints, z jehož členů se staly prakticky celebrity. Jenže stačilo přepadnout špatnou banku a Saints najednou začínají zase od píky v novém městě: Steelportu. Pro hráče to znamená plněním vedlejších a hlavních misích šplhat po krví nasáklých příčkách kriminálního žebříčku a nakopat zadky (ideálně brokovnicí) všem, kdo nepatří mezi Saints.

Saints Row 05.jpg Saints Row 11.jpg

Jádrem hry je fortelná arkádovka, která sází na efekt, takže se auta drží na asfaltu jak přilepená, ale zatáčkami elegantně driftují, a přestřelky před vás staví brutální přesily hloupých panáků, kterými se probíjíte jako neohrožený Rambo. Saints Row je prostě tupá akce v tom nejlepším slova smyslu.

Tvůrci rozsekli předchozí svázanost v misích, kdy se vám další příběhové úkoly otevíraly až po dosažení určité úrovně respektu. Což o to, respekt je tu opět, ovšem tentokrát slouží pro odemykání různých vylepšení. Příběhové mise teď můžete plnit bez hloupých zábran, což je super.

Už měně super je zařazení tutoriálových misí pro vedlejší aktivity mezi primární úkoly, takže po rozjetém úvodu si musíte protrpět docela nudnou pasáž s generickými úkoly typu: dojeď tam, vystřílej tamty, ochraňuj toho a podobně, než se dostanete k něčemu zábavnějšímu. A že hra má v zásobě pár opravdu vtipných misí, jako je například jízda v autě s tygrem, kterého musíte zběsilým řízením odradit od toho, aby vás sežral.

Méně je prostě méně

Tvůrci osekali nudné ježdění po městě kvůli zadání misí přidáním mobilu jako zásadního prvku, kde získáte přístup ke všemu důležitému: mapa, hlavní mise, vedlejší úkoly, vylepšování...to vše a další tu najdete. Zrychluje to tempo, ale zároveň snižuje herní dobu. Stále vám jen dohrání hlavní linky zabere přes 10 hodin, ale předchozí díly byly prostě delší. Ostatně ono toho zmizelo víc.

Saints Row 07.jpg Saints Row 10.jpg

Některé vedlejší aktivity jsou fuč, editor úprav postav, ač stále pestrý, je též chudší (například není  možné dávat oblečení do vrstev), nemůžete si upravovat získaná obydlí a tak dál. Spoustu prvků tvůrci nahradili nějak jinak, například nově lze vylepšovat zbraně, běžné obchody s oblečením se spojily do Saint obchoďáků a dalo by se pokračovat, ovšem pocit z menší porce možností oproti předchůdcům prostě zůstává.

Saints Row 01.jpg Saints Row 03.jpg

Rozhodně se nenechte mýlit, že by v The Third nebylo co dělat, naopak! Můžete kupovat budovy (z každé získáváte pravidelný příjem), bojovat o nadvládu nad jednotlivými částmi města s dalšími gangy, můžete si vylepšovat vozidla, zbraně, členy gangu i sebe. Ať už je to zlepšení schopností hrdiny (od prodloužení doby sprintu po praktickou nesmrtelnost), či jeho výzbroje (ovládání dvou zbraní, víc munice atd.). Prakticky za veškeré činnosti jste nějak odměňování a to je to, co vás společně velkou svobodou žene vpřed. Saints Row: The Third je prostě jedno obrovské pískoviště, kde se lze vyřádit do zblbnutí. Navíc do hry můžete přizvat i kamaráda a to se zábava jen násobí.

Trochu moc temný Steelport

Po technické stránce se dá hra považovat za slušně vypadající, nikoliv úžasné dílo. Steelport zrovna nehýří detaily a GTA IV předvedlo rozhodně živoucí město. Xboxová verze, kterou jsme po problémech se spuštěním PC verze recenzovali, trpí viditelným doskakováním objektů.

Saints Row: The Third se vymyká dnešním vážně se beroucím lineárním hrám

Často narazíte i na různé malé glitche, jako propadnutí se objektem, či nespuštění skriptu, takže povolaná podpora gangu prostě nedorazí. Nepotěší ani hloupá umělá inteligence. Protivníci se jen minimálně kryjí a stávají se lacinou potravou pro vaše zbraně (rozhodně doporučujeme zvolit najvyšší obtížnost), parťáci se nechávají zbytečně zabít a tak podobně. Nic z toho nepředstavuje zásadní problém, ale všimnete si toho.

Saints Row 09.jpg

Saints Row: The Third se vymyká dnešním vážně se beroucím lineárním hrám, když nabízí naprosto střelenou (až pubertální) zábavu. Pokud si chcete oddychnout a jen se tupě bavit, dobrá volba. Obzvlášť, pokud vás bavily předchozí díly.

Dostupné pro: PC, X360, PS3
Žánr: Akce | Bláznivá městská akce
Výrobce: Volition | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 18. listopadu 2011
  • Velká volnost
  • Bizarní a ujeté
  • Upgradovatelné zbraně
  • Některé nápadité mise
  • Brutální akce
  • Hloupá AI
  • Osekání oproti minulosti
  • Slabší grafika
  • Bugy
Související články
  1. THQ už pracuje na Saints Row 4, je ve stádiu plánování
  2. Příběhový trailer ze Saints Row The Third
  3. Saints Row: The Third - méně vážné GTA (zoom)
  4. Detaily o Saints Row: The Third
  5. Recenze: Saints Row 2 – návrat ke kořenům

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto V opět blíže realitě: nová modifikace vyráží dech

Grand Theft Auto V opět blíže realitě:…

Grand Theft Auto V je doslova pískovištěm pro hrátky všeho druhu. A tím myslíme i piplání grafické stránky.

10.  3.  2017 | | 20 N/A
10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A