Schopnosti protagonistů v Dishonored 2 jsou kombinací starého a nového

vytisknout velikost písma
Jak navázat na jednu z nejzásadnějších stealth akcí? Tuhle otázku si určitě v Arkane Studios během vývoje položili mnohokrát.

Správná odpověď zní asi následovně: inovace v mezích zavedené značky. Harvey Smith a spol. vzali, co v prvním díle fungovalo a okořenili to o možnost lépe se vyjádřit vlastním herním stylem. Vylepšování jednotlivých schopností už nebude probíhat v rámci lineárního přidávání bodíků. K dispozici bude několik vývojových větví, kterými lehce upravíte daný skill. Podle toho, co vám vyhovuje, si můžete vybrat, jakou cestou se vydáte. Je libo opatrný postup tichošlápka bez prolití jediné kapky krve? Nebo se naopak vyžíváte v nápaditém vyvražďování nepřátel? I akční průchod hrou á la Rambo je relevantní volbou. Zkrátka každý si tu přijde na své.

Dalším zajímavým prvkem, který se u AAA her jen tak nevidí, je dvojice hratelných postav. Corva a jeho zabijácké schopnosti jsme si osvojili už v původním Dishonored. Emily, dcera zavražděné císařovny, tehdy hrála spíše druhé housle, teď může hrát dokonce prim. V letošním pokračování si hráči po úvodní asi půlhodince vyberou, za jakou z postav projdou celou kampaň. Tím se otvírají vrátka pro v celku bohatou znovuhratelnost.

Mask_Trailer_Still_1434319226.jpg

Ale teď už k samotným schopnostem našich hrdinů. Corvo dostal do vínku starý známý teleport na krátkou vzdálenost Blink, schopnost převtělit se do všeho živého i mrtvého s názvem Possession a v neposlední řadě i hejno krys Devouring Swarm, které rozcupuje nepřátele na cucky. Emily se pak bude prohánět po městě Karnaca za pomoci Far Reach, jakési obdoby Blinku. Při Shadow Walk na sebe vezme podobu nehmotného přízraku. Jak to bude fungovat z hlediska herních mechanismů není zatím moc zřejmé.

První Dishonored se pyšnilo bohatými možnostmi, jak se v otevřených misích vyřádit. Druhý díl se v tomto ohledu jeví jako jeho důstojný pokračovatel. Snad si pro nás tvůrci ještě pár těch es v podobě originálních schopností nechali v rukávu. Iterace, i když toho osvědčeného, je stále jen iterace.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
10 herních světů, do kterých je radost se podívat

10 herních světů, do kterých je radost…

V posledních letech čím dál častěji vídáme hry s otevřeným světem. Ne všechny jsou ale takové, jaké bychom si přáli. Jeden je prázdný, ve druhém není co dělat a ten třetí ani nevypadá dobře. Na druhou stranu jsou tu ale světy, které bez ohledu na to, jaká hra ve výsledku je, působí sami o sobě opravdu skvělým dojmem. Dneska si tedy ukážeme 10 virtuálních otevřených světů, do kterých je radost se podívat.

26.  2.  2017 | | 11 N/A
Logitech G502 Proteus Spectrum: co všechno dokáže herní myš (recenze)

Logitech G502 Proteus Spectrum: co vše…

Co speciálního hráčům vlastně nabízí herní myš? Otestovali jsme jednu z nejoblíbenějších herních myší vyšší kategorie. Některé herní vychytávky jsou zbytečné, jiné ale ve hrách pomohou.

22.  2.  2017 | | 23 N/A
Assetto Corsa: špička mezi automobilovými simulátory (galerie)

Assetto Corsa: špička mezi automobilov…

Gran Turismo? Project CARS? Kdepak, to jsou jen slabé odnože pravého simulátoru.

23.  2.  2017 | | 8 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 40 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 6 N/A
Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurském Parku (recenze)

Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurské…

Další exkluzivní značka Sony je tu a my jsme se s Aloy vydali do dávno zapomenuté civilizace. Jak se nám výprava zamlouvala?

21.  2.  2017 | | 13 N/A