Screamride: zábavní park? (recenze)

vytisknout velikost písma
Simulátor stavby futuristických atrakcí a zábavních parků. Že vás to láká? Pak následující recenzi věnujte pozornost, protože jeden takový titul pro vás máme.

Jmenuje se Screamride a pochází přímo od tvůrců kultovních sérií Roller Coaster Tycoon či Zoo Tycoon. V zásadě zpracovává i to samé téma – tedy stavbu atrakcí v zábavním parku. Zatímco jmenované tituly se ale zaměřovaly na správu celých komplexů s nejrůznějšími druhy atrakcí, Screamride problematiku tak trochu zjednodušuje. V jakém smyslu?

Nebudete se tu starat o návštěvnost, návštěvníky samotné, ani stavět různorodé atrakce, pozorovat, které jsou populárnější, upravovat vstupné či pořizovat maskoty. Centrem zájmu ve Screamride jsou totiž pouze samotné horské dráhy – jejich výstavba, demolice a také jejich sjíždění. Hra pro jednoho hráče je rozdělena do třech základních herních režimů.

1421775572-1.jpg 1421775573-2.jpg 1421775574-4.jpg

Ničit, stavět, závodit

V demolici budete vystřelovat speciální kapsle či vozíky vlaku a ničit okolní prostředí a k tomu určené konstrukce. Tento mód tak trochu připomíná Crash režim ze závodní série Burnout – cílem je napáchat co možná největší škodu. Nárazy samozřejmě způsobují výbuchy, kolapsy celých komplexů a vy tak z pohodlí domova můžete pozorovat, jak pěkně se celé konstrukce bortí. Byť fyzika nefunguje úplně přesně, na padající objekty je docela dobrý pohled.

 

Demoliční mód představuje asi tu nezábavnější část hry, ale teprve v inženýringu osvědčíte své budovatelské schopnosti

 

Druhým režimem je mód nazvaný inženýring, v němž se – jak už název samotný napovídá – vcítíte do role konstruktéra a budete dle zadaných požadavků, jimiž mohou být nároky na délku, záživnost atrakce či zakomponování konkrétní součástky, stavět či dokončovat horské dráhy. Demoliční mód představuje asi tu nezábavnější část hry, ale teprve v inženýringu osvědčíte své budovatelské schopnosti.

1421775574-5.jpg

Trojlístek módů uzavírá režim závodní. V něm se zhostíte ovládání vlaku horské dráhy a budete zrychlovat, brzdit, naklánět se a aktivovat turbo. Cílem je samozřejmě co nejzáživněji, ale také co nejbezpečněji a bez posádky přes palubu dojet do cíle. Sečteno podtrženo, ve Screamride budete dělat tři různé činnosti – ničit, stavět a závodit. Stavění vyžaduje přemýšlení, ničení vás bude bavit, zatímco závodění bylo, alespoň pro nás, docela o ničem. Získané zkušenosti můžete uplatnit v sandbox módu, kde si budete stavět jen pro své vlastní potěšení.

Ne tak úplně zábavní park

Celá hra je zasazena do jakéhosi futuristického světa, čemuž odpovídají i jednotlivá prostředí, ve kterých budete stavět – moderní města, pustinné pláže a především všudypřítomné moře. Lidé, využívající atrakce, jsou pokusní králíci, kteří, i když z tratě vyletí, několik desítek metrů plachtí vzduchem a nakonec dopadnou na zem či vybuchnou, přežijí, ve finále se smějí a mají i z neúspěchu hroznou radost.

19709_screamride.jpg demolitionpods.jpg destruction.jpg

Po stránce stylové a vůbec celého provedení je Screamride infantilně a dost nehezky vypadající záležitostí. V aktuálním stavu bychom hru neprohlásili za pěknou na Xboxu 360, natož pak na Xbox One, jehož verzi jsme testovali my. Celé to zkrátka vypadá nemastně a neslaně, člověk neví, jestli je to nedodělané, nebo prostě tak zvláštně zamýšlené. Podobně na nás působila i elektronická doprovodná hudba a místy hodně zvláštní mezi scénky, jejichž obsah se často pohyboval na hranici frašky a blbosti.

 

K tomu, abyste mohli postoupit do dalšího levelu, potřebujete nasbírat určité množství bodů

 

V podobném duchu – tedy nemastném a neslaném – se ale bohužel nese celá hra. K tomu, abyste mohli postoupit do dalšího levelu (jichž je dohromady několik desítek v každém herním režimu), potřebujete nasbírat určité množství bodů. To je samozřejmě logické, ale vzhledem k tomu, že v pozdějších fázích začíná být hra dosti náročná, je to spíš frustrující.

2622586-trailer_screamride_announce_20140812.jpg

Stejně funguje i získávání součástek, které budete moct při výstavbě horských drah použít – získáváte je postupně za vyhrané úrovně, a tak pokud se vám nepovede dostat se přes určitý počet bodů, protože je pro vás daná úroveň příliš náročná, prakticky nemůžete pokračovat dál. Nejvíc se tak budete bavit na začátku hru, jelikož právě na něm jsou levely nejzábavnější a hlavně jednodušší. Připočtěte k tomu docela nepohodlné ovládání stavby horských drah a budete se dost snažit, aby vůbec nějaká dlouhodobá zábava byla.

X360
Dostupné pro: X360, Xbox One
Žánr: Simulátory | Stavební simulátor
Výrobce: Frontier Development
Začátek prodeje: 6. března 2015
  • Demoliční mód
  • Režim inženýringu
  • Zvláštní styl
  • Upadající hratelnost
  • Poměr obsahu a ceny

Screamride je rychlokvaška, která vás na delší dobu zabaví jen stěží. Vlastně nevíme, oč přesně se tvůrci snažili – měl to být simulátor zábavního parku? Soubor miniher? Hra pro děti? Netušíme. Hra by spíše fungovala jako stažitelná minihříčka za pár stovek (nebo zcela zdarma s možností rozšíření), jako plnohodnotný Xbox One titul za 1000 Kč rozhodně ne. Od mistrů žánru bychom rozhodně čekali něco víc.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 10 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A