Screamride: zábavní park? (recenze)

vytisknout velikost písma
Simulátor stavby futuristických atrakcí a zábavních parků. Že vás to láká? Pak následující recenzi věnujte pozornost, protože jeden takový titul pro vás máme.

Jmenuje se Screamride a pochází přímo od tvůrců kultovních sérií Roller Coaster Tycoon či Zoo Tycoon. V zásadě zpracovává i to samé téma – tedy stavbu atrakcí v zábavním parku. Zatímco jmenované tituly se ale zaměřovaly na správu celých komplexů s nejrůznějšími druhy atrakcí, Screamride problematiku tak trochu zjednodušuje. V jakém smyslu?

Nebudete se tu starat o návštěvnost, návštěvníky samotné, ani stavět různorodé atrakce, pozorovat, které jsou populárnější, upravovat vstupné či pořizovat maskoty. Centrem zájmu ve Screamride jsou totiž pouze samotné horské dráhy – jejich výstavba, demolice a také jejich sjíždění. Hra pro jednoho hráče je rozdělena do třech základních herních režimů.

1421775572-1.jpg 1421775573-2.jpg 1421775574-4.jpg

Ničit, stavět, závodit

V demolici budete vystřelovat speciální kapsle či vozíky vlaku a ničit okolní prostředí a k tomu určené konstrukce. Tento mód tak trochu připomíná Crash režim ze závodní série Burnout – cílem je napáchat co možná největší škodu. Nárazy samozřejmě způsobují výbuchy, kolapsy celých komplexů a vy tak z pohodlí domova můžete pozorovat, jak pěkně se celé konstrukce bortí. Byť fyzika nefunguje úplně přesně, na padající objekty je docela dobrý pohled.

 

Demoliční mód představuje asi tu nezábavnější část hry, ale teprve v inženýringu osvědčíte své budovatelské schopnosti

 

Druhým režimem je mód nazvaný inženýring, v němž se – jak už název samotný napovídá – vcítíte do role konstruktéra a budete dle zadaných požadavků, jimiž mohou být nároky na délku, záživnost atrakce či zakomponování konkrétní součástky, stavět či dokončovat horské dráhy. Demoliční mód představuje asi tu nezábavnější část hry, ale teprve v inženýringu osvědčíte své budovatelské schopnosti.

1421775574-5.jpg

Trojlístek módů uzavírá režim závodní. V něm se zhostíte ovládání vlaku horské dráhy a budete zrychlovat, brzdit, naklánět se a aktivovat turbo. Cílem je samozřejmě co nejzáživněji, ale také co nejbezpečněji a bez posádky přes palubu dojet do cíle. Sečteno podtrženo, ve Screamride budete dělat tři různé činnosti – ničit, stavět a závodit. Stavění vyžaduje přemýšlení, ničení vás bude bavit, zatímco závodění bylo, alespoň pro nás, docela o ničem. Získané zkušenosti můžete uplatnit v sandbox módu, kde si budete stavět jen pro své vlastní potěšení.

Ne tak úplně zábavní park

Celá hra je zasazena do jakéhosi futuristického světa, čemuž odpovídají i jednotlivá prostředí, ve kterých budete stavět – moderní města, pustinné pláže a především všudypřítomné moře. Lidé, využívající atrakce, jsou pokusní králíci, kteří, i když z tratě vyletí, několik desítek metrů plachtí vzduchem a nakonec dopadnou na zem či vybuchnou, přežijí, ve finále se smějí a mají i z neúspěchu hroznou radost.

19709_screamride.jpg demolitionpods.jpg destruction.jpg

Po stránce stylové a vůbec celého provedení je Screamride infantilně a dost nehezky vypadající záležitostí. V aktuálním stavu bychom hru neprohlásili za pěknou na Xboxu 360, natož pak na Xbox One, jehož verzi jsme testovali my. Celé to zkrátka vypadá nemastně a neslaně, člověk neví, jestli je to nedodělané, nebo prostě tak zvláštně zamýšlené. Podobně na nás působila i elektronická doprovodná hudba a místy hodně zvláštní mezi scénky, jejichž obsah se často pohyboval na hranici frašky a blbosti.

 

K tomu, abyste mohli postoupit do dalšího levelu, potřebujete nasbírat určité množství bodů

 

V podobném duchu – tedy nemastném a neslaném – se ale bohužel nese celá hra. K tomu, abyste mohli postoupit do dalšího levelu (jichž je dohromady několik desítek v každém herním režimu), potřebujete nasbírat určité množství bodů. To je samozřejmě logické, ale vzhledem k tomu, že v pozdějších fázích začíná být hra dosti náročná, je to spíš frustrující.

2622586-trailer_screamride_announce_20140812.jpg

Stejně funguje i získávání součástek, které budete moct při výstavbě horských drah použít – získáváte je postupně za vyhrané úrovně, a tak pokud se vám nepovede dostat se přes určitý počet bodů, protože je pro vás daná úroveň příliš náročná, prakticky nemůžete pokračovat dál. Nejvíc se tak budete bavit na začátku hru, jelikož právě na něm jsou levely nejzábavnější a hlavně jednodušší. Připočtěte k tomu docela nepohodlné ovládání stavby horských drah a budete se dost snažit, aby vůbec nějaká dlouhodobá zábava byla.

X360
Dostupné pro: X360, Xbox One
Žánr: Simulátory | Stavební simulátor
Výrobce: Frontier Development
Začátek prodeje: 6. března 2015
  • Demoliční mód
  • Režim inženýringu
  • Zvláštní styl
  • Upadající hratelnost
  • Poměr obsahu a ceny

Screamride je rychlokvaška, která vás na delší dobu zabaví jen stěží. Vlastně nevíme, oč přesně se tvůrci snažili – měl to být simulátor zábavního parku? Soubor miniher? Hra pro děti? Netušíme. Hra by spíše fungovala jako stažitelná minihříčka za pár stovek (nebo zcela zdarma s možností rozšíření), jako plnohodnotný Xbox One titul za 1000 Kč rozhodně ne. Od mistrů žánru bychom rozhodně čekali něco víc.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 12 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 40 N/A
Logitech G502 Proteus Spectrum: co všechno dokáže herní myš (recenze)

Logitech G502 Proteus Spectrum: co vše…

Co speciálního hráčům vlastně nabízí herní myš? Otestovali jsme jednu z nejoblíbenějších herních myší vyšší kategorie. Některé herní vychytávky jsou zbytečné, jiné ale ve hrách pomohou.

22.  2.  2017 | | 28 N/A
Assetto Corsa: špička mezi automobilovými simulátory (galerie)

Assetto Corsa: špička mezi automobilov…

Gran Turismo? Project CARS? Kdepak, to jsou jen slabé odnože pravého simulátoru.

23.  2.  2017 | | 10 N/A
Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurském Parku (recenze)

Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurské…

Další exkluzivní značka Sony je tu a my jsme se s Aloy vydali do dávno zapomenuté civilizace. Jak se nám výprava zamlouvala?

21.  2.  2017 | | 16 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A