Shadow Realms: BioWare experimentuje

Experiment a směska žánrů. To je nový projekt mistrů z BioWare, kteří by rádi nějaké penízky z Free2play.

BioWare je firma neodmyslitelně spjata s RPG žánrem, a tak oznámení kooperační/kompetitivní akce z pohledu třetí osoby vzbudilo na letošním Gamescomu docela poprask. Z dlouho propagovaného a i samotným EA zmiňovaného projektu se najednou vyloupla online blbůstka na PC, kterou navíc dělá jen v uvozovkách vedlejší studio z Austinu. To je první pohled, ale jak tomu je ve skutečnosti?

Přiznaná inspirace

Tak prvně nejsou Shadow Realms žádnou blbůstkou stojící někde na okraji žánru. Minimálně to vyplývá ze slov šéfa vývoje Jeffa Hickmana, který o projektu hovoří jako o velkorozpočtové AAA záležitosti a snaze firmy proniknout do stále populárnějšího segmentu všech těch MOBA her a kooperací ve stylu Evolve. Za druhé se pak nejedná o PC exkluzivitu, PC je pouze momentální hlavní platformou a později se údajně dočkají i majitelé konzolí.

1408028572-5.jpg 1408028573-6.jpg 1408028578-1.jpg

Jenže čeho? Lidé, kteří viděli demo prezentované na Gamescomu, popisují Shadow Realms jako zajímavý mix žánrů rozkročený někde mezi The Walking Dead, Secret World a právě kooperacemi typu Evolve a Fable: Legends. K tomu všemu ještě autoři zmiňují i kupu deskovek. Zkrátka ambiciózní směska zajímavých, avšak zdánlivě neslučitelných prvků a témat, za jejichž spojením stojí hlavní designér Star Wars: The Old Republic.

 

K hotové hře je ještě daleko, ale už nyní známe například příběhové pozadí a herní mytologii, která se výrazně inspiruje tématy Tornquistova The Secret World

 

Údajně navíc projekt vznikl pouze jako odreagovačka a jeho podoba se formovala během více než rok dlouhého vývoje, během kterého se tvůrci dostali do pre-alpha fáze. K hotové hře je tedy ještě daleko, ale už nyní známe například příběhové pozadí a herní mytologii, která se výrazně inspiruje tématy Tornquistova The Secret World.

1408028581-9.jpg

Probuzená magie

Podle všeho má být jedním ze stěžejních prvků narace magie a lidí s vrozeným nadáním k jejímu používání, kteří své schopnosti objevili díky portálům obyvatelů planety Embra. Ti by měli bojovat s jakýmisi Legiemi temnoty a právě skrze portály si přišli na Zemi pro pomoc. To by mělo dát tvůrcům dostatek prostoru k vystavění logických zápletek, ale také to umožní velkou míru imaginace a dle samotných tvůrců i vypravěčských experimentů.

1408028582-3.jpg 1408028583-8.jpg 1408028584-2.jpg

Podobně jako v případě The Secret World totiž bude herní příběh gradovat prostřednictvím jednotlivých epizod. Tento systém není cizí ani studiu Telltale a pokud to tvůrci dobře zvládnou, mohli by vytvořit kontinuálně fungující herní svět, ve kterém je stále na co se těšit. Podle tvůrců je také na stole stále možnost, že jednotlivé epizody budou zohledňovat názory samotných hráčů.

1408028843-2.jpg

To vše je však pouze na úrovní zvažování. Jisté je pouze to, že BioWare slibuje epickou a výpravnou záležitost, která si bude půjčovat z literatury i konkurenčních her a svět magie a reality propojí do jednoho celku. V tomhle ohledu zkrátka inspiraci u Secret Worldu tvůrci nezapřou a postavy oblečené do džínů a mikin metající blesky z rukou prostě nejsou nic až tak nového.

Stará dobrá klasika

To ale vůbec nevadí, protože Shadow Realms se až tak nesnaží o revoluční a novátorský přístup. Naopak staví na principu stařičkého Dungeon Mastera a čtveřici hráčů nechává čelit příznačnému pánu jeskyně, respektive pánu legií. Z toho by tedy mělo vyplývat, že tvůrci cílí především na hráče multiplayeru. Opak je ale minimálně částečně pravdou.

1408028860-4.jpg 1408028860-5.jpg 1408028860-6.jpg

Podle Hickmana bude určitá část obsahu dostupná také offline a dost možná se bude jednat o jakýsi centrální hub. Autoři si údajně pohrávají s myšlenkou, že příběh bude částečně singleplayerovou záležitostí a bude tvořit zajímavou protiváhu k týmově orientovanému zbytku. Ten pak má kombinovat principy MOBY a MMO při vývoji vaší postavy.

 

Do vydání zbývá minimálně další rok vývoje a vzhledem ke genezi hry je dost možné, že ji ještě vývojáři zcela překopou

 

No, zkrátka to zní jako zajímavá směska a jde vidět, že ani samotní autoři ještě tak úplně nevědí, čím by nakonec Shadow Realms měly být, popřípadě zda si je vůbec koupíte. Na Gamescomu totiž byl často skloňovaný termín free 2 play. Zatím ale není jasné, jakým způsobem by si to v BioWare představovali.

1408028981-1.jpg

Všechno je nejisté

Ostatně pořád ještě mají dost času na rozmyšlenou. Do vydání jim totiž zbývá minimálně další rok vývoje a vzhledem ke genezi hry je dost možné, že ji ještě vývojáři zcela překopou. Jisté je jedno, a sice že BioWare to s multiplayerem skutečně myslí vážně a po ME3 a připravovaném Dragon Age: Inquisition by rádi do rozjetého vlaku naskočili trošku lépe, než se Star Wars. Jak velké jsou jejich šance ale ukáže až čas.

Váš názor Další článek: Nový Batman dorazí v červnu 2015, sběratelky odhaleny

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,