Shadow Warrior 2: ninja trochu jinak je zpět

vytisknout velikost písma
Po třech letech se vrací někdejší šógun Lo Wang s nabroušenou zbraní i jazykem. Tentokrát delší, krvavější a vybavenější.

I když předchozí díl téhle vyvražďovačky vyšel před třemi lety, série Shadow Warriora začala  už v 90. letech. Tehdy ho vypustilo studio 3D Realms. Ano, to samé, které má mimo jiné na svědomí Duke Nukem. Jako většina jejich her přinesla hrdinu, u kterého není nouze o trochu toho černého humoru, kterým častuje své nepřátele. A občas i spojence.

2953245-7261048509-ZjKrv.jpg

Úplně první hra byla v roce 2013 uvolněna jako freeware a ve stejném roce také vyšla její nová verze, tentokrát už od polského studia Flying Wild Hog, které letos chystá pokračování téhle akcí nabušené střílečky, jen o něco krvavější a brutálnější.

Lo Wang je zpět

Lo Wang, bývalý šógun společnosti Zilla Enterprise, přežívá pět let po událostech prvního dílu jako ten nejobyčejnější žoldáček klanu Yakuza. Dříve obávaný bojovník žije na okraji zkorumpovaného světa, ve kterém teď démoni a lidé žijí bok po boku. To se mu pochopitelně zrovna moc nelíbí. Když pro nic jiného, dal si sakra velkou práci s tím, aby spolupráci mezi společností Zilla a starodávými bohy přerušil. Jenomže démoni zůstali a pět let tahle multirasová společnost docela fungovala.

2129402-169_shadowwarrior_wang_multi_ot_082013.jpg227954_w926.jpgmaxresdefault4.jpg

Pak ale Lo Wanga pošlou na misi, která neudělá nic jiného, že se zvrtne. A to dost ošklivě. Ne zrovna nejoriginálnější zápletka, ale koho to štve. Wang se připlete do nového konfliktu, tentokrát mezi nejlepšími mladými vědci, šíleným vůdcem kultu a jejich novou drogou s názvem Shade. Nové zlo je třeba porazit a Lo Wang to nenechá jen tak. Znovu vytasí katanu a se smrtící elegancí sobě vlastní se vydá zachránit svět (nebo aspoň Japonsko).

Více démonů, více zbraní

Démoni se stali poněkud běžnější, jako prodavači ve fastfoodu se ale ještě neadaptovali. S jejich přemnožením si ale Lo Wang naštěstí pořídil několik nových hraček. K dispozici bude přes 70 nejrůznějších zbraní, od mečů a vrhacích nožů přes klasické střelné zbraně až po ty, které byste podle všech známek neměli vůbec unést. Veškeré zbraně bude navíc možné ještě dále upgradovat. Démoni rozhodně nepřijdou zkrátka co se týče nových děr v hrudníku.

C0USo9F0V95e.878x0.Z-Z96KYq.jpgmaxresdefault.jpgmaxresdefault2.jpg

Wangův bojový styl se nezmění, zase ale dostane víc možností, jak protivníka před smrtí ještě trochu okrájet. Hra přinese nový systém mrzačení nepřátel, přibylo krvavých scén a celkové brutality. Stačí si podle situace a nálady vybrat zbraň a pustit se do toho. S čepelí půjdou postupně odsekávat části těla, kdy hlava vážně nemusí jít první, se zbraní lze zase vyrábět už zmíněné nové tělní otvory. Nebo protivníka nechat doslova vybuchnout, což se bude stávat častěji. Jemné zbraně nejsou zrovna Wangův styl.

A kdyby se nepřítel i tak ukázal trochu mimo vaše možnosti, můžete si pozvat pár kamarádů. V jedničce jste hráli jen sami za sebe, dvojka přijde s možností zahrát si až ve čtyřech. Není to nutné, misemi se můžete prokousat i sami. S dalšími třemi hráči nastolíte opravdovou krvavou lázeň. Jednoduchým způsobem se vývojáři vyhnuli i tomu, aby po japonské krajině pobíhali čtyři Wangové najednou. Každý hráč sice uvidí sebe sama jako Wanga, zbylí tři budou mít podobu anonymních ninjů.

2881973-8449332086-Shado.jpg

Mise přitom můžete v rámci možností opakovat pořád dokola bez toho, aby začaly nudit. Prostředí bude pokaždé jiné, stejně jako pozice nepřátel, předmětů, budov a dokonce i terénu. Různé počasí je standard. Jediné, co se měnit nebude, budou mise v hlavní kampani.

Větší svoboda

Bylo vám vždycky líto, že jste ve vedlejšácích prvního Warriora nezmasakrovali všechno, co se hýbe? Není problém, v pokračování se v rámci přípravy na novou misi, nebo prostě jen tak z pocitu nedodělané práce, můžete vrátit do prostředí už uzavřených úkolů a dobít všechny démony, kteří tam snad zbyli. A nahrabat si tak zkušenostní body jako prémii.

maxresdefault3.jpgShadow-Warrior-2-15-minutes-of-new-gameplay-footage-.jpgShadow-Warrior-2-looks-like-a-ton-of-fun.jpg

Ty se pak využijí v otevřených prostorách, kde za ně hráč upgraduje vlastní postavu nebo něco z arzenálu zbraní. Systém je totožný s jedničkou, hráč vylepšuje za karmu, amulety a skrz nasbíranou zbroj a je na něm, jestli je investuje do Wangových schopností nebo si ke zbrani přidá vychytávky ke zlepšení jejího devastačního potenciálu. Ke schopnostem se mimochodem přidalo i třeba šplhání po zdech nebo dvojité skoky, které umožní větší průzkum. A vyšší, Wangův svět se rozšířil i do výšky na střechy domů.

Herní svět Shadow Warriora 2 je obecně otevřenější a ne tak lineární jako předchozí. Nový Lo Wang je zkrátka o něco brutálnější (možná za to může ta pětiletá nečinnost, kdo ví), šikovnější a má víc možností, jak se ve svém světě pohybovat. Ze svého vtipu taky nijak neslevil, hlášek je opět dost a dost.

Těšíte se?

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Grand Theft Auto V opět blíže realitě: nová modifikace vyráží dech

Grand Theft Auto V opět blíže realitě:…

Grand Theft Auto V je doslova pískovištěm pro hrátky všeho druhu. A tím myslíme i piplání grafické stránky.

10.  3.  2017 | | 20 N/A
10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Ghost Recon: Wildlands - z bláta do louže (recenze)

Ghost Recon: Wildlands - z bláta do lo…

Ghost Recon: Wildlands až příliš nápadně připomíná příběh Watch Dogs či The Divison. Prezentace na E3 skvělá, s blížícím se datem vydání však vyplouvají na povrch nedostatky. Jaký je konečný verdikt?

8.  3.  2017 | | 38 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A