Shadow Warrior: ve jménu staré školy (recenze)

vytisknout velikost písma
Katana, démoni a asijská stylizace. Budete se divit, ale dohromady to opravdu funguje.

Skoro to vypadá, že letošek je zasvěcen remakům hodně tradičních a pořádně krvavých akcí. Ještě ani nestihlo spadnou podzimní listí a Rise of the Triad střídá další podobná šílenost se jménem Shadow Warrior. Pokud si ale myslíte, že remaky dělají jen vyčpělí vývojáři, kteří nevědí kudy kam, pak se šeredně pletete a Shadow Warrior vám to dokáže.

 

Shadow Warriora mají na svědomí úplně noví lidé, a sice Flying Wild Hog. Mladé polské studium, které ale rozhodně umí!

 

Ještě než se ale vrhneme na samotnou hru, asi by se slušelo uvést na pravou míru, jak že to s tím remakem ve skutečnosti je. Zatímco Rise of the Triad totiž dělali jeho původní vývojáři z Apogee, Shadow Warriora mají na svědomí úplně noví lidé, a sice Flying Wild Hog. Mladé polské studium, které ale rozhodně umí!

sw.jpg sw1.jpg sw10.jpg

Důstojné navázání

Ukázali totiž, že ani respektování starých pravidel a odkazu poměrně legendárního kousku jim nedělá problémem. Tenhle Shadow Warrior má totiž se svým 16 let starým předchůdcem pouze základní myšlenku a pár detailů. Většina je v něm však nová, svěží a zároveň nesmírně korektní. Žádná hereze se zkrátka nekoná a spokojeni budou jak herní veteráni, tak i dnešní mládež.

 

Hodně nenápadným způsobem vás autoři popostrkují vpřed

 

Všechno je to v tomto případě o stylu. Obtížnost totiž rozhodně nešla moc dolů a pořád narazíte na složité levely, ve kterých se dá snadno zabloudit a stále ještě budete hledat karty a vstupní kódy. Hodně nenápadným způsobem vás ale autoři popostrkují vpřed. Nejde o žádnou explicitní nápovědu, která by staromilce spíše urazila, nýbrž o úžasné libůstky, jako je rozložení světel v úrovni nebo třeba využiti potoka namísto obrovských směrových šipek.

sw12.jpg

Trocha umění

Takovouhle péčí se ale může chlubit rovnou celá hra. Grafika je tady jednoduše dokonalá a parádně ukazuje, že i s malým množstvím peněz se dá vykouzlit nadčasové umění. Na úžasné souhře asijské stylizace šmrncnuté hodně ujetou představivostí a zajímavými lokacemi není prakticky co kritizovat. Pravda, objektivně vzato nepatří zdejší modely ani textury mezi absolutní špičku, ale určitě neurazí a spolu s povedenými světelnými efekty, potažmo prací s pestrými barvami dokázali autoři většinu nedostatků umě zakrýt.

 

Podzimní čas v jeden moment vystřídá i sněžná polízanice. Jo, takhle prostě mají vypadat menší hry.

 

Opravdu mě pak dostaly samotné lokace. Ty jsou hodně nápadité a vedle čínského městečka zavítáte třeba i do džungle nebo na hřbitov. A to nejen ve dne či v noci, ale dokonce i v jednotlivých ročních obdobích. Podzimní čas totiž v jeden moment vystřídá i sněžná polízanice. Jo, takhle prostě mají vypadat menší hry. Žádné honění si nad počtem pixelů nebo nad názvy marginálních technologií. Jen trocha snahy a hodně vkusná stylizace.

Hodně krve

To hratelnost už je o něčem zcela jiném. Žádné piplání se s detaily nebo složitými zdůvodněními. Na place je prostě jeden magický meč a nekonečné zástupy potvor a démonů všeho druhu. Hlavní hrdina Lo Wangovi je ostatně chlápek hodně podobný Dukovi. Shadow Warrior vám tak rozhodně polechtá bránice a katanou to určitě nebude. Všemožné easter eggy a paradické vtípky jsou hodně kvalitní a leč se to nezdá, ke hře pasují jako prdel na hrnec.

sw2.jpg sw4.jpg sw5.jpg

U hry, kde jen vraždíte, sekáte a necháváte vybuchovat pomalu celé úrovně to ale ani jinak nejde. Rozhodně si však nemyslete, že je Shadow Warrior nějaká repetetivní srágora ve stylu Serious Sama. Ne, ne! Autoři umí a hratelnost perfektně střídá tempo a nepřátele. Nikdy si tak nemáte šanci moc vydechnout, ale ani frenetická akce zde neběží neustále. Sem tam zkrátka vezmete katanu a prosekáváte se temnými uličkami a za pár okamžiků už to hlava nehlava ládujete do potvor v aréně ve stylu buddhistického kláštera.

sw6.jpg

Invence spojená s tradicí

Pár klidnějších chvil v jinak hodně výbušné směsce představují všemožná vylepšení. Vedle pár schopností si můžete vylepšovat především zbraně a časem na ně navěšet i nějaký ten předmět. Hratelnost sice nic z toho moc neovlivňuje, ale i tak je pěkné, že autoři do původního konceptu něco přidávají.

Dostupné pro: PC, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Akční FPS
Výrobce: Flying Wild Hog
Začátek prodeje: 26. září 2013
  • Audiovizuální zpracování
  • Citlivý přístup
  • Parádní akce
  • Někdy trošku hloupé
  • Dost vysoká obtížnost

Shadow Warrior je zkrátka poctivé řemeslo a moderní přístup se v tomto případě parádně doplňuje s tradiční bezhlavou akcí. Ano, nemá téměř žádný smysluplný příběh a ani se nejedná o technicky nadčasový titul. Nic z toho však nepřekáží parádní hratelnosti a audiovizuální zpracování je jednoduše kouzelné. Jděte do toho.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

5 nostalgických her, které si prostě musíte zahrát

5 nostalgických her, které si prostě m…

Jsou hry, které nikdy nezemřou. My pro vás máme pětici, ze které rozhodně musíte sfouknout prach.

9.  1.  2017 | | 38 N/A
GTA V téměř nerozeznáte od reality! Stačí do hry nahrát pár modifikací

GTA V téměř nerozeznáte od reality! St…

Stále velmi oblíbená hra Grand Theft Auto V má silnou komunitu fanoušků a mezi nimi řadu šikovných moderů. Ti hru graficky stále vylepšují. S použitím modů je leckdy problém určit, zda není screenshot ze hry reálná fotografie.

7.  1.  2017 | | 8 N/A
10 herních pecek, jež měly opravdu dlouhou cestu

10 herních pecek, jež měly opravdu dlo…

Aneb těch, kterým mezi oznámením a samotným vydáním uběhlo nejvíce času. A začaly připomínat čekání na Godota.

16.  1.  2017 | | 9 N/A
Nintendo Switch: známe cenu, příslušenství, datum vydání i hry

Nintendo Switch: známe cenu, příslušen…

Koncem října minulého roku nám Nintendo po dlouhém čekání konečně představilo konzoli Nintendo Switch. Představení ale přineslo více otázek než odpovědí. Po konferenci se však zdá, že Nintendo Switch je v možná ještě lepší formě, než jsme si mysleli.

15.  1.  2017 | | 3 N/A
Podívejte se, jak budete doma používat AR brýle HoloLens

Podívejte se, jak budete doma používat…

Doma jako Iron Man? S brýlemi rozšířené reality HoloLens od Microsoftu je to možné!

13.  1.  2017 | | 6 N/A
Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na úctyhodných 53,4 milionů

Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na ú…

Sony i nadále pokračuje v úspěšném tažení napříč konzolovým trhem. PS4 jde na dračku.

5.  1.  2017 | | 7 N/A
Assassin

Assassin's Creed: zůstaň prosím v Anim…

Filmy podle her jsou známé tím, že se obvykle moc nepovedou. Od filmu Assassin's Creed jsme po dlouhém čekání a výborné propagandě nečekali nic jiného, než výborný film, který budeme doporučovat svým přátelům, ať vidí, proč jsme této sérii tak propadli. Povedlo se to?

5.  1.  2017 | | 7 N/A
Assassin

Assassin's Creed: historie jedné značk…

V herní branži pravděpodobně není diskutovanější série, než je Assassin's Creed. Proč ten humbuk? Pojďme si to rozebrat.

13.  1.  2017 | | 7 N/A