Shadow Warrior: ve jménu staré školy (recenze)

vytisknout velikost písma
Katana, démoni a asijská stylizace. Budete se divit, ale dohromady to opravdu funguje.

Skoro to vypadá, že letošek je zasvěcen remakům hodně tradičních a pořádně krvavých akcí. Ještě ani nestihlo spadnou podzimní listí a Rise of the Triad střídá další podobná šílenost se jménem Shadow Warrior. Pokud si ale myslíte, že remaky dělají jen vyčpělí vývojáři, kteří nevědí kudy kam, pak se šeredně pletete a Shadow Warrior vám to dokáže.

 

Shadow Warriora mají na svědomí úplně noví lidé, a sice Flying Wild Hog. Mladé polské studium, které ale rozhodně umí!

 

Ještě než se ale vrhneme na samotnou hru, asi by se slušelo uvést na pravou míru, jak že to s tím remakem ve skutečnosti je. Zatímco Rise of the Triad totiž dělali jeho původní vývojáři z Apogee, Shadow Warriora mají na svědomí úplně noví lidé, a sice Flying Wild Hog. Mladé polské studium, které ale rozhodně umí!

sw.jpg sw1.jpg sw10.jpg

Důstojné navázání

Ukázali totiž, že ani respektování starých pravidel a odkazu poměrně legendárního kousku jim nedělá problémem. Tenhle Shadow Warrior má totiž se svým 16 let starým předchůdcem pouze základní myšlenku a pár detailů. Většina je v něm však nová, svěží a zároveň nesmírně korektní. Žádná hereze se zkrátka nekoná a spokojeni budou jak herní veteráni, tak i dnešní mládež.

 

Hodně nenápadným způsobem vás autoři popostrkují vpřed

 

Všechno je to v tomto případě o stylu. Obtížnost totiž rozhodně nešla moc dolů a pořád narazíte na složité levely, ve kterých se dá snadno zabloudit a stále ještě budete hledat karty a vstupní kódy. Hodně nenápadným způsobem vás ale autoři popostrkují vpřed. Nejde o žádnou explicitní nápovědu, která by staromilce spíše urazila, nýbrž o úžasné libůstky, jako je rozložení světel v úrovni nebo třeba využiti potoka namísto obrovských směrových šipek.

sw12.jpg

Trocha umění

Takovouhle péčí se ale může chlubit rovnou celá hra. Grafika je tady jednoduše dokonalá a parádně ukazuje, že i s malým množstvím peněz se dá vykouzlit nadčasové umění. Na úžasné souhře asijské stylizace šmrncnuté hodně ujetou představivostí a zajímavými lokacemi není prakticky co kritizovat. Pravda, objektivně vzato nepatří zdejší modely ani textury mezi absolutní špičku, ale určitě neurazí a spolu s povedenými světelnými efekty, potažmo prací s pestrými barvami dokázali autoři většinu nedostatků umě zakrýt.

 

Podzimní čas v jeden moment vystřídá i sněžná polízanice. Jo, takhle prostě mají vypadat menší hry.

 

Opravdu mě pak dostaly samotné lokace. Ty jsou hodně nápadité a vedle čínského městečka zavítáte třeba i do džungle nebo na hřbitov. A to nejen ve dne či v noci, ale dokonce i v jednotlivých ročních obdobích. Podzimní čas totiž v jeden moment vystřídá i sněžná polízanice. Jo, takhle prostě mají vypadat menší hry. Žádné honění si nad počtem pixelů nebo nad názvy marginálních technologií. Jen trocha snahy a hodně vkusná stylizace.

Hodně krve

To hratelnost už je o něčem zcela jiném. Žádné piplání se s detaily nebo složitými zdůvodněními. Na place je prostě jeden magický meč a nekonečné zástupy potvor a démonů všeho druhu. Hlavní hrdina Lo Wangovi je ostatně chlápek hodně podobný Dukovi. Shadow Warrior vám tak rozhodně polechtá bránice a katanou to určitě nebude. Všemožné easter eggy a paradické vtípky jsou hodně kvalitní a leč se to nezdá, ke hře pasují jako prdel na hrnec.

sw2.jpg sw4.jpg sw5.jpg

U hry, kde jen vraždíte, sekáte a necháváte vybuchovat pomalu celé úrovně to ale ani jinak nejde. Rozhodně si však nemyslete, že je Shadow Warrior nějaká repetetivní srágora ve stylu Serious Sama. Ne, ne! Autoři umí a hratelnost perfektně střídá tempo a nepřátele. Nikdy si tak nemáte šanci moc vydechnout, ale ani frenetická akce zde neběží neustále. Sem tam zkrátka vezmete katanu a prosekáváte se temnými uličkami a za pár okamžiků už to hlava nehlava ládujete do potvor v aréně ve stylu buddhistického kláštera.

sw6.jpg

Invence spojená s tradicí

Pár klidnějších chvil v jinak hodně výbušné směsce představují všemožná vylepšení. Vedle pár schopností si můžete vylepšovat především zbraně a časem na ně navěšet i nějaký ten předmět. Hratelnost sice nic z toho moc neovlivňuje, ale i tak je pěkné, že autoři do původního konceptu něco přidávají.

Dostupné pro: PC, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Akční FPS
Výrobce: Flying Wild Hog
Začátek prodeje: 26. září 2013
  • Audiovizuální zpracování
  • Citlivý přístup
  • Parádní akce
  • Někdy trošku hloupé
  • Dost vysoká obtížnost

Shadow Warrior je zkrátka poctivé řemeslo a moderní přístup se v tomto případě parádně doplňuje s tradiční bezhlavou akcí. Ano, nemá téměř žádný smysluplný příběh a ani se nejedná o technicky nadčasový titul. Nic z toho však nepřekáží parádní hratelnosti a audiovizuální zpracování je jednoduše kouzelné. Jděte do toho.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 40 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A
Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurském Parku (recenze)

Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurské…

Další exkluzivní značka Sony je tu a my jsme se s Aloy vydali do dávno zapomenuté civilizace. Jak se nám výprava zamlouvala?

21.  2.  2017 | | 15 N/A