Shadowgun – mobilní Gears of War se skvělou grafikou (recenze)

Stalo se už pravidlem, že expertem na klonování úspěšných her je Gameloft. Teď to zkouší české studio Madfinger a za vzor si bere Gears of War.

Madfinger nejsou úplní nováčci na poli iPhone her, vždyť právě z jejich dílny pochází například výtečný Samurai II: Vengeance. V Shadowgun se však vývojáři zaměřili na převedení Gears of War na mobilní telefony a to se vším všudy, tedy i včetně skvělé vizuální stránky. Právě ta přináší hráčům asi největší překvapení, protože po grafické stránce hře není prakticky co vytknout. Vše ale pěkně popořádku.

Stejně jako ve svojí předloze, i v Shadowgunu se budete především krýt za všudypřítomné sloupy, krabice anebo zkrátka za to, co vám bude stát v cestě, abyste následně s chytrým a dobře načasovaným vykukováním rozstříleli blížící se hordu nepřátel.

Klaďas každým coulem se snaží zastavit ďábelského profesora Simona, který provádí hrůzné experimenty na lidech

Vžijete se do role nabušeného mariňáka jménem John Slade, který hýří svým macho egem, že by mu Arnie se Slyem mohli dělat leda tak chůvy. Klaďas každým coulem se snaží zastavit ďábelského profesora Simona, který provádí hrůzné experimenty na lidech. Jistě, příběh samotný jen zavání slovem klišé, nicméně ve hře to tak nějak funguje. Snad jen škoda, že hlavnímu hrdinovi chybí hlas, takže vás nepočastuje nějakými cynickými hláškami jako třeba Marcus Fenix. Ve hře na vás mluví jen ženský hlas umělé inteligence, která vás hrou provází a zadává vám úkoly.

Jelikož se jedná o koridorovou střílečku, můžete od herní náplně opravdu očekávat přesně to, co od xboxové modly. Hordy zmutovaným emzáků se na vás budou valit ze všech stran, přičemž nutno dodat, že jejich zpracování je na velmi vysoké úrovni. S jejich inteligencí už to bohužel tak skvělé není. Občas si všimnete, že nepřátelé jen tupě čekají, až budou zastřeleni, i když vedle nich leží mrtvola jejich parťáka, kterého jste před několika vteřinami sundali z dálky sniperkou. Zdá se, že hra nedokáže rozlišit, do kterého místa nepřítele trefíte, a tak nepřátelský voják spadne na zem úplně stejným způsobem, ať už ho trefíte do hlavy nebo do nohy. Takže i když se vám povede efektní headshot, střela udělá stejnou škodu, jako když protivníka trefíte do kterékoli jiné části těla.

Herní náplň je potom především o neustálém pochodu, respektive běhu, schování se za překážku (což je prováděno automaticky hrou, stačí se k nějaké přiblížit), vystřílení všech přítomných a opět běh.

Hra je svým grafickým zpracováním jednoznačně na špičce momentální nabídky

Sem tam se setkáte alespoň s malým oživením díky různým puzzle, které je potřeba vyřešit, abyste otevřeli nějaké dveře nebo třeba zamčenou truhlu s náboji případně s novými zbraněmi. Po několika minutách však budete mírně otráveni stereotypem, který se pomalu ale jistě vkrádá do hráčského povědomí při probíháním jinak pěkně nadesignovanými koridory.

Hra je svým grafickým zpracováním jednoznačně na špičce momentální nabídky a dokazuje, že Unity Engine je více než solidním konkurentem Unreal Enginu 3, na kterém běží většina aktuálbích her s kvalitní grafikou. Právě grafika si však bere krutou daň ve výkonu a připravte se, že pokud vlastníte například iPhone 3GS, budete mít velké záseky při hraní, případně pády do hlavního menu. Je škoda, že optimalizace se nepovedla tak úplně, ale doufejme v nejbližší aktualizace, které by tento neduh mohly vymazat.

Shadowgun je zajímavou kopií herní klasiky Gears of War, která nabízí excelentní grafické zpracování a mírně nadprůměrnou herní akci. Opět musím podotknout, jaká je škoda nevychytaných bugů, které zbytečně kazí dojem z hraní a snižují hodnocení minimálně o jeden bod.

Poznámka: Hra je k dispozici i na Androidy, ale zatím pouze pro ty s platformou Tegra 2. Ostatní verze by měly být k dispozici "do pár dnů".

Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Akce | Third person akce