Sherlock Holmes: The Devil's Daughter - zpět na Baker street (recenze)

V době, kdy se po ochozech budov plíží Jacob a Evie Frye a ve stínech temných Londýnských uliček si Jack Rozparovač vybírá své obětí, snaží se Sherlock Holmes s pomocí svého věrného společníka Watsona vyřešit nevyřešitelné. Zaplétá se do čtyř velkých případů, které ho nenechají spát a vás nenechají si odpočinout. Viktoriánský Londýn ve velké grácii na vás čeká s příchodem temnoty. Dokáže Sherlock Holmes společně s Watsonem očistit Londýn od všeho zlého?

Hra vás skvěle vtahuje do příběhu už začátečním intrem, kde Sherlock uniká v lese před neznámým lovcem. Příběh vás zavede na začátek všeho. V 221B Baker Street se u dveří ocitá malý chlapec, který Sherlocka prosí o pomoc. Jeho otec ho opustil a není k nalezení. Přes indicie, strastiplné akce a plížení do cizích příbytků se dozvídáte význam počátečního intra. Tím ale poušť pouze začíná.

Celá hra sestává ze čtyř samostatných případů, které na sebe nijak nenavazují. Doba trvání případů je velmi individuální, protože dále jsou tu menší úkoly, které můžete a nemusíte plnit. Ať už to jsou mini-hry, čistění komínů, nebo dokonce luštění staré májské hádanky. Hra má svou logiku. Každou věc, kterou uděláte, je lepší si dopředu promyslet. Vždy se může stát, že jste si místo činu pořádně neprohlédli a budou vám chybět podstatné stopy či se při důležitých rozhodnutích přikloníte na stranu zla. Vždy po konci případu vám vyjede celkové zhodnocení vaší hry. Těžce se dá průběh odhadnout dopředu, což moderní hry celkem postrádají. V různých sekvencích máte možnost i měnit postavy. Chvilku hrajete za Sherlocka, pak malého chlapce, který se dokáže schovat ve stínech, ba dokonce se můžete vtělit ve vašeho věrného psa.

Hra má dvě úrovně hratelnosti a je pouze na vás, kterou si vyberete. Velkým mínusem hry je absence skákání. Vaše postava buď chodí, nebo běží, což dnes ze zvyku větší svobody šeredně praští do očí. Musím však uznat, že pokud by bylo skákání možné, tak by se hra velmi přibližovala Assassin's Creed. Dále se objevují problémy s texturami. Například se stává, že když jste poblíže nějakého předmětu, tak se můžete o textury zaseknout. Naštěstí se to neděje nějak často.

Grafická stránka přesně zachycuje Viktoriánský Londýn takový, jaký byl. Stinná místa, kde číhá nebezpečí a bohaté čtvrtě, kde bohatí lidé tráví svůj den užíváním si a hraním různých sportů. Je vidět, že si vývojáři dali výrazně záležet na práci s prostředím. Hodně věcí je dotaženo do úplného maxima. Na to navazuje propracovanost zejména hlavních postav.

Hra nabízí i různé nové vychytávky. Líčící koutek, kde můžete Sherlockovi změnit vzhled a oblečení. Knihovničku, která vám pomáhá k rozluštění původů erbů, nemocí nebo hledání ztracené osoby. S Watsonem se podíváte blíže na důkazy v jeho malé laboratoři. Sami se můžete rozhodnout, co určité spojitosti v příběhu znamenají a co z toho můžete vyvodit jako závěr. Dále je tu novinka, kdy při odposlouchávání či balancování na střeše musíte vyvažovat zároveň jak myš, tak i klávesnici. Jedná se o docela nelehký úkol, ale splnit se dá. Pokud si v příběhu nejste jisti, jak postupovat, tak vás často sama postava navede na správné pokračování. Máte k dispozici deník, který obsahuje úkoly, mapu, důkazy atd... Jedná se o velmi důležitého pomocníka.

Dále se ve hře můžete setkat s otevíráním sejfů a šperhákováním zámků. Nejedná se o žádný těžký úkol. V době vyšetřování můžete používat "zkoumací zrak" (jedná se o něco podobného, jako je orlí zrak v AC), díky kterému objevíte věci, které nejsou na první pohled viditelné. Můžete vytvářet profily postav, ze kterých pak vyjde jejich příběh.

Hru provází v pozadí harmonická, místy akční hudba, která úžasně doplňuje dění, jenž se ve hře odehrává. Nejedná se sice o žádné převratné soundtracky, která znáte například ze Zaklínače. Jedná se o čistě nenáročnou hudbu, která celé hře dodává tu správnou atmosféru. Nechybí ani česká lokalizace, která našince určitě potěší.

Jediné, co bych hře opravdu vytkla jsou časté bugy. Ze začátku se stávalo, že najednou hra spadla, sekla se nebo najednou zmizely textury. Jedná se však o úplně novou hru, takže počítáme s tím, že vývojáři přijdou se záplatami, které tyto menší problémy odstraní.

Dostupné pro: PC, PS4, Xbox One
Žánr: Akce | Detektivní adventura
Výrobce: Frogwares
Začátek prodeje: 10. června 2016
  • Poutavý příběh
  • Příjemná grafika
  • Akční pasáže
  • Česká lokalizace
  • Časté bugy
  • Absence skákání

Nakonec je nový Sherlock skvělým osvěžením mezi neutuchající akcí moderního trhu. Po dlouhé době se jedná o opravdu zajímavou, promyšlenou adventuru, která člověka chytne a nepustí. Příběh, hudba, grafika a mnoho dalšího člověka opravdu zahřeje u srdce, takže ji pár nedostatků lehce prominete.

Váš názor Další článek: XCOM 2 se v září přeci jen podívá i na konzole