Smash Hit: oslava destrukce (mobilní recenze)

vytisknout velikost písma
Čas od času se na App Storu či Google Play objeví originální záležitost, která vás chytne a na dlouhý čas nepustí. Jedním z takových počinů je i hříčka s názvem Smash Hit, na jejíž kvality se podíváme v následující recenzi.

Smash Hit vyšlo na začátku března letošního roku a prakticky okamžitě se hra vyšplhala na přední příčky hitparád. Za hrou stojí studio s názvem Mediocre AB, které má na svědomí menší tituly jako Sprinke Islands či Granny Smith, Smash Hit je však prvním globálně úspěšným titulem, který se pyšní i vysokým hodnocením.

Název samotné hry o ní samotné leccos napoví. Ve Smash Hit jde totiž především o destrukci a demolici. Odehrává se v nekonečném hranatém koridoru, kterým proplouváte. Během cesty bude vaším úkolem ničit modré krystaly házením virtuálních míčků. Zásoba míčů se ale tenčí, a tak je třeba jejich zásobu neustále doplňovat. Ptáte se jak? Každý zničený krystal vám daruje tři míčky navíc – při hraní proto musíte být přesní a zbytečně neplýtvat.

image.png image_1.png image_10.png

Honba za krystaly

Jak už jsme předeslali na začátku této recenze, ve hře se pohybujete virtuálním prostorem a ničíte krystaly, za něž jste odměňování doplněním munice. Co je ale cílem hry? Nahrát co nejvyšší skóre, jinými slovy tedy doletět co nejdále. Průlet však nebude procházkou růžovým sadem, spíše naopak, neboť do trajektorie letu se vám budou stavět různé překážky jako skleněné desky, trámy, ale i laserové brány či dveře, které otevřete jen trefou do předem určeného místa.

 

Cílem hry je doletět co nejdále, zároveň však ideálním způsobem využívat každý míček

 

S postupem času se překážky stávají obtížnější – pohybují se rychleji, mají větší výdrž, objevují se těsně před vámi, k jejich zničení je třeba více dobře mířených střel, a tak dále. Jelikož je Smash Hit o destrukci, všechny tyto překážky budete moci ničit, a to sice házením koulí. Cílem hry je tedy doletět co nejdále, zároveň však ideálním způsobem využívat každý míč, protože se může jednoduše stát, že vám dojde munice, což ústí v náraz do překážky, znamenající ztrátu deseti míčů, případně rovnou konec.

image_3.png

Hladký průlet stěžuje i zvyšující se rychlost. Krystaly jsou po levelu navíc různě – někdy až krkolomně - rozmístěny, důležitá je proto přesnost hodu, ale především schopnost rychle reagovat na proměnu mapy. Hru zpestří i power-upy, které se jednou za čas objeví - jejich příkladem budiž časově omezená rychlá střelba koulí za sebou nebo mnohonásobné hody, aktivující se po zničení deseti krystalů v řadě.

Grafická podívaná

Smash Hit je postaveno na destrukci – ničit budete krystaly, překážky, trámy, skleněné či dřevěné desky atd. Síla hry ale spočívá v tom, jak skvěle destrukce vypadá: všude létají kousky skleněných krystalů, překážky se bortí a kusy mramorových spirál se tříští, naráží do sebe a sypou se. Fyzikální zákony jsou ve Smash Hit demonstrovány parádně.

image_5.png image_6.png image_7.png

To samé platí o odlehčené a přitom parádní grafice. Užívat si budete moci pestrou paletu barev, stále se měnící prostředí, originální kreace a poměrně stabilní framerate, který byl na iPhonu 4 slabší jen v rychlejších a náročnějších pasážích. Nikdy ale nešlo o něco, co by kazilo hratelnost. Hraní doprovází příjemná hudba, která dokonale koresponduje s psychoticko-skleněným prostředím, v němž se při každé destrukci ozývají ostré zvuky bortících se krystalů a skla.

image_9.png

Když stačí jeden prst

Smash Hit má skvělou hratelnost. Je to především okamžitá přístupnost hry, jednoduchý koncept a technicky vyladěný kabátek, v němž sledování destrukce nemůže nikdy omrzet, co dělá ze Smash Hit výborně hratelnou záležitost. Jednoduchost je doménou i ovládání – bude vám totiž stačit jeden prst, s nímž ovládáte směr střelby.

 

Po krátké době se tak může jednoduše stát, že vás Smash Hit přestane bavit

 

Hlavní a jediný nedostatek hry shledáváme v absenci jakékoli satisfakce. Jak už tomu u herních jednohubek bývá, jediným cílem takových her je jen neustálá honba za vyšším skóre, případně achievementy. To platí i v případě Smash Hit – cílem je totiž pokaždé pouze zvýšit skóre, nečekají vás žádné odměny či dosažení konkrétního cíle. Po krátké době se tak může jednoduše stát, že vás Smash Hit přestane bavit, protože se nikam neodvíjí. Takový už ale osud malých her bývá.

iPhone
Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Arkády | Logická arkáda
Výrobce: Mediocre
Začátek prodeje: 6. března 2013
  • Grafická stránka
  • Destrukce
  • Zábavná hratelnost
  • Absence pravé motivace

Smash Hit je dost možná nejpříjemnějším překvapením letošního března. Bez jakékoliv reklamní kampaně k nám totiž dorazil titul, který svou přístupností, zábavností a prezentací zabaví každého, minimálně na pár dní a pár cest určitě. Hledáte-li hru na rychlé odreagování, máme pro vás ideálního adepta na měsíc březen.

Hra byla testována na zařízení iPhone 4 a můžete si ji stáhnout zcela zdarma z Google Play a AppStore.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje přístup hráče?

Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje…

Než o hře víme cokoliv dalšího, uděláme si obrázek podle toho, co vidíme. Jak tenhle předpoklad ovlivní náš přístup a jak toho můžou vývojáři využít?

7.  2.  2017 | | 5 N/A
Otevřenou betu For Honor si můžete stáhnout již nyní

Otevřenou betu For Honor si můžete stá…

Otevřená beta For Honor startuje tento čtvrtek, můžete si ji však stáhnout již nyní, abyste se na ni připravili.

8.  2.  2017 | | 4 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A