Smash Hit: oslava destrukce (mobilní recenze)

vytisknout velikost písma
Čas od času se na App Storu či Google Play objeví originální záležitost, která vás chytne a na dlouhý čas nepustí. Jedním z takových počinů je i hříčka s názvem Smash Hit, na jejíž kvality se podíváme v následující recenzi.

Smash Hit vyšlo na začátku března letošního roku a prakticky okamžitě se hra vyšplhala na přední příčky hitparád. Za hrou stojí studio s názvem Mediocre AB, které má na svědomí menší tituly jako Sprinke Islands či Granny Smith, Smash Hit je však prvním globálně úspěšným titulem, který se pyšní i vysokým hodnocením.

Název samotné hry o ní samotné leccos napoví. Ve Smash Hit jde totiž především o destrukci a demolici. Odehrává se v nekonečném hranatém koridoru, kterým proplouváte. Během cesty bude vaším úkolem ničit modré krystaly házením virtuálních míčků. Zásoba míčů se ale tenčí, a tak je třeba jejich zásobu neustále doplňovat. Ptáte se jak? Každý zničený krystal vám daruje tři míčky navíc – při hraní proto musíte být přesní a zbytečně neplýtvat.

image.png image_1.png image_10.png

Honba za krystaly

Jak už jsme předeslali na začátku této recenze, ve hře se pohybujete virtuálním prostorem a ničíte krystaly, za něž jste odměňování doplněním munice. Co je ale cílem hry? Nahrát co nejvyšší skóre, jinými slovy tedy doletět co nejdále. Průlet však nebude procházkou růžovým sadem, spíše naopak, neboť do trajektorie letu se vám budou stavět různé překážky jako skleněné desky, trámy, ale i laserové brány či dveře, které otevřete jen trefou do předem určeného místa.

 

Cílem hry je doletět co nejdále, zároveň však ideálním způsobem využívat každý míček

 

S postupem času se překážky stávají obtížnější – pohybují se rychleji, mají větší výdrž, objevují se těsně před vámi, k jejich zničení je třeba více dobře mířených střel, a tak dále. Jelikož je Smash Hit o destrukci, všechny tyto překážky budete moci ničit, a to sice házením koulí. Cílem hry je tedy doletět co nejdále, zároveň však ideálním způsobem využívat každý míč, protože se může jednoduše stát, že vám dojde munice, což ústí v náraz do překážky, znamenající ztrátu deseti míčů, případně rovnou konec.

image_3.png

Hladký průlet stěžuje i zvyšující se rychlost. Krystaly jsou po levelu navíc různě – někdy až krkolomně - rozmístěny, důležitá je proto přesnost hodu, ale především schopnost rychle reagovat na proměnu mapy. Hru zpestří i power-upy, které se jednou za čas objeví - jejich příkladem budiž časově omezená rychlá střelba koulí za sebou nebo mnohonásobné hody, aktivující se po zničení deseti krystalů v řadě.

Grafická podívaná

Smash Hit je postaveno na destrukci – ničit budete krystaly, překážky, trámy, skleněné či dřevěné desky atd. Síla hry ale spočívá v tom, jak skvěle destrukce vypadá: všude létají kousky skleněných krystalů, překážky se bortí a kusy mramorových spirál se tříští, naráží do sebe a sypou se. Fyzikální zákony jsou ve Smash Hit demonstrovány parádně.

image_5.png image_6.png image_7.png

To samé platí o odlehčené a přitom parádní grafice. Užívat si budete moci pestrou paletu barev, stále se měnící prostředí, originální kreace a poměrně stabilní framerate, který byl na iPhonu 4 slabší jen v rychlejších a náročnějších pasážích. Nikdy ale nešlo o něco, co by kazilo hratelnost. Hraní doprovází příjemná hudba, která dokonale koresponduje s psychoticko-skleněným prostředím, v němž se při každé destrukci ozývají ostré zvuky bortících se krystalů a skla.

image_9.png

Když stačí jeden prst

Smash Hit má skvělou hratelnost. Je to především okamžitá přístupnost hry, jednoduchý koncept a technicky vyladěný kabátek, v němž sledování destrukce nemůže nikdy omrzet, co dělá ze Smash Hit výborně hratelnou záležitost. Jednoduchost je doménou i ovládání – bude vám totiž stačit jeden prst, s nímž ovládáte směr střelby.

 

Po krátké době se tak může jednoduše stát, že vás Smash Hit přestane bavit

 

Hlavní a jediný nedostatek hry shledáváme v absenci jakékoli satisfakce. Jak už tomu u herních jednohubek bývá, jediným cílem takových her je jen neustálá honba za vyšším skóre, případně achievementy. To platí i v případě Smash Hit – cílem je totiž pokaždé pouze zvýšit skóre, nečekají vás žádné odměny či dosažení konkrétního cíle. Po krátké době se tak může jednoduše stát, že vás Smash Hit přestane bavit, protože se nikam neodvíjí. Takový už ale osud malých her bývá.

iPhone
Dostupné pro: iPhone, Android
Žánr: Arkády | Logická arkáda
Výrobce: Mediocre
Začátek prodeje: 6. března 2013
  • Grafická stránka
  • Destrukce
  • Zábavná hratelnost
  • Absence pravé motivace

Smash Hit je dost možná nejpříjemnějším překvapením letošního března. Bez jakékoliv reklamní kampaně k nám totiž dorazil titul, který svou přístupností, zábavností a prezentací zabaví každého, minimálně na pár dní a pár cest určitě. Hledáte-li hru na rychlé odreagování, máme pro vás ideálního adepta na měsíc březen.

Hra byla testována na zařízení iPhone 4 a můžete si ji stáhnout zcela zdarma z Google Play a AppStore.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
10 nejzajímavějších grafických proměn světa Minecraftu

10 nejzajímavějších grafických proměn …

Minecraft může vypadat trochu jinak, než ho znáte. Hra se totiž dočkala několika modů a rozšíření. Podívejme se na 10 nejzajímavějších balíčků s texturami a kosmetickými úpravami.

25.  3.  2017 | | 9 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A