Sonic Lost World: dýchavičný ježek (recenze)

vytisknout velikost písma
Po úspěchu jménem Sonic Colours se modrý ježek vrací exkluzivně na novou konzoli Nintenda. Tentokrát už to ale není taková sláva.

V devadesátých letech nadzvukový ježek zdatně držel krok s Mariem, králem plošinovek, ale jak postupoval čas, maskot Segy ztrácel formu a hráči se dočkávali dílů proměnlivé kvality. Od absolutního braku v podobě Sonic the Hedgehog pro PS3/X360, přes přijatelný Sonic Unleashed po velmi povedený Sonic Colours. Kam spadá Lost World? Spíš mezi ty průměrné kousky. A je to vážně škoda.

Prolínání dimenzí

Lost World přináší v podobě animovaných sekvencí i jakýsi pokus o příběh, ale zcela dle předpokladů nejde o nic světoborného. Doktor Eggman opět unáší zvířátka a dělá z nich roboty, Sonic se mu v tom snaží zabránit. Do toho se ještě plete tajemný svět Lost Hex, který ovládá šestice podivných zrůdiček zvaných Deadly Six (Vražedná šestka).

Zápletka nezastírá, že míří primárně na mladší publikum, nicméně samotná hratelnost dá občas pořádně zabrat i ostřílenému hráči. Na tom by nebylo ještě nic špatného, pokud by však křivka obtížnosti stoupala pozvolna a hrála s vámi fér.

Sonic 07.jpgSonic 08.jpgSonic 09.jpg

Bohužel Lost World sráží celková nevyváženost, kdy se náhodně střídají zábavné úrovně s těmi slabšími i naprosto otravnými.

 

Samotná hratelnost dá občas pořádně zabrat i ostřílenému hráči

 

Navíc v pozdějších fázích stále častěji narazíte na laciné triky, jak modrého ježka připravit o život – nepřátele se objevují bez varování, umí pěkně zákeřné a nečekané kousky a obecně spíš představují otravnou překážku než příjemnou výzvu.

Jako na houpačce

První třetina hry je přitom velmi příjemná. Pestrobarevná grafika ve vysokém rozlišení polaská oči a Sonic se dokáže hýbat přesně tou tryskovou rychlostí, jakou od něj čekáte. Tvůrci se navíc inspirovali v Super Mario Galaxy a přinášejí nápadité 3D úrovně. 
Sonic 10.jpgSonic 11.jpgSonic 12.jpg

Může jít například o velký válec, přičemž překážky po obvodu jsou jiné a vy si můžete zvolit cestu dle libosti – jedna se soustředí na protivníky, zatímco druhá před vás klade vyšší počet plošinek. Jistě, designéři z Team Sonic sice nemůžou úplně soutěžit s genialitou tvůrců od Nintenda, nicméně dokáží překvapit.

Sonic 04.jpgSonic 05.jpgSonic 06.jpg

Prostorové úrovně se střídají s těmi klasickými 2D a ty poněkud překvapivě představují tu slabší část – nešikovně umístěné překážky otravují a boří rychlé tempo, navíc velká část těchto levelů je až bolestivě nenápaditá a přímočará. Bohužel pozdější fáze klade zvýšený důraz právě na 2D úrovně, které doplňují často frustrující souboje s bossy. Jasně, občas narazíte nádherný herní nápad, ale ten po chvíli zadupe do země nějaká k uzoufání nudná pasáž.

Hop, skok a…zatraceně!

Podobně rozkolísané pocity vzbudí i přepracované ovládání, které nově nabízí dva stupně rychlosti. V tom základním Sonic chodí a dá se tedy precizněji ovládat, se stlačením pravého triggeru se rozběhne, takže je o něco těžší ho ukočírovat, ale zase dokáže skákat dál. Většinou to funguje dobře, ale až nebezpečně často se ocitnete v situaci, kdy hry přečte vaše úmysly jinak a Sonic se místo skoku odrazí od stěny na jinou stranu.

Sonic 01.jpgSonic 02.jpgSonic 03.jpg

Stejně tak vás občas zradí uzamykání cílů, takže jednou efektně přeskáčete po skupince protivníků a zničíte je najednou, jindy po prvních dvou zašlápnutých potvorách zaměřovač zmizí, vy dostanete ránu a v lepším případě přijdete jen o pracně nasbírané prstýnky.

Dostupné pro: 3DS, Wii U
Žánr: Arkády | Plošinovka
Výrobce: Sega | Webové stránky hry
Začátek prodeje: 18.října 2013
  • Hezká grafika
  • Některé úrovně mají spád
  • Volnost v hraní...
  • ...ale ne vždy
  • Rozkolísaná kvalita úrovní
  • Občas problematické ovládání

Speciální kapitolu představují bonusové dovednosti, které v podobě známých barevných obludek znáte ze Sonic Colours. Aktivují se na dotykovém displeji GamePadu a je to tak nešikovné, že jsem na ně poměrně velmi brzy rezignoval. Mimo to na dotykovém ovladači můžete vidět mapu, případně lze hrát jen na něm – prostě nic třeskutě originálního.

Jen pro fanoušky

Vývojářům se nedá upřít snaha. Chrlí jeden nápad za druhým, střídají herní prostředí i tempo, ale problémem je, že ne vždy jim to vyjde. Okamžiky, kdy se bavíte, se až moc často střídají s frustrací a nudou. Pokud jste velcí a trpěliví fandové Sonica, možná stojí Lost World za vyzkoušení, ale raději bych radil počkat na další díl. Snad dopadne lépe.


Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

5 nostalgických her, které si prostě musíte zahrát

5 nostalgických her, které si prostě m…

Jsou hry, které nikdy nezemřou. My pro vás máme pětici, ze které rozhodně musíte sfouknout prach.

9.  1.  2017 | | 38 N/A
GTA V téměř nerozeznáte od reality! Stačí do hry nahrát pár modifikací

GTA V téměř nerozeznáte od reality! St…

Stále velmi oblíbená hra Grand Theft Auto V má silnou komunitu fanoušků a mezi nimi řadu šikovných moderů. Ti hru graficky stále vylepšují. S použitím modů je leckdy problém určit, zda není screenshot ze hry reálná fotografie.

7.  1.  2017 | | 8 N/A
Jízdní řád roku 2017: co nás čeká a nemine

Jízdní řád roku 2017: co nás čeká a ne…

Silvestr máme za sebou. Teď je načase podívat se před sebe a začít slintat.

3.  1.  2017 | | 11 N/A
10 herních pecek, jež měly opravdu dlouhou cestu

10 herních pecek, jež měly opravdu dlo…

Aneb těch, kterým mezi oznámením a samotným vydáním uběhlo nejvíce času. A začaly připomínat čekání na Godota.

včera | | 3 N/A
Podívejte se, jak budete doma používat AR brýle HoloLens

Podívejte se, jak budete doma používat…

Doma jako Iron Man? S brýlemi rozšířené reality HoloLens od Microsoftu je to možné!

13.  1.  2017 | | 6 N/A
Nintendo Switch: známe cenu, příslušenství, datum vydání i hry

Nintendo Switch: známe cenu, příslušen…

Koncem října minulého roku nám Nintendo po dlouhém čekání konečně představilo konzoli Nintendo Switch. Představení ale přineslo více otázek než odpovědí. Po konferenci se však zdá, že Nintendo Switch je v možná ještě lepší formě, než jsme si mysleli.

15.  1.  2017 | | 3 N/A
Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na úctyhodných 53,4 milionů

Globální prodeje PS4 se vyšplhaly na ú…

Sony i nadále pokračuje v úspěšném tažení napříč konzolovým trhem. PS4 jde na dračku.

5.  1.  2017 | | 7 N/A
Assassin

Assassin's Creed: zůstaň prosím v Anim…

Filmy podle her jsou známé tím, že se obvykle moc nepovedou. Od filmu Assassin's Creed jsme po dlouhém čekání a výborné propagandě nečekali nic jiného, než výborný film, který budeme doporučovat svým přátelům, ať vidí, proč jsme této sérii tak propadli. Povedlo se to?

5.  1.  2017 | | 7 N/A