Star Wars Battlefront: čerstvá síla bojiště

vytisknout velikost písma
Nechť vás Síla na bojišti provází! Multiplayerová Star Wars FPS od králů žánru se pomalu představuje.

Endor se otřásá až ve svých samotných měsíčních základech a rebelové zmateně pobíhají lesní krajinou sem a tam. Bitva zuří všude okolo a na obzoru se objevuje trojice Stormtrooperů. A okamžitě se pouští do lesem probíhajících rebelů. Podporou jim přitom je majestátní AT-AT klestící se cestu kanonádou střelby, až je alespoň poškozen přivolaným náletem právě přelétajícího X-Wingu. Do toho se rozléhají neopomenutelné zvuky blasterů a ze stínu bunkru vystupuje sám Darth Vader. Ano, Star Wars jsou skutečně zpátky a už to není žádné překvapení, stejně jako existence oznámeného a rendery ověnčeného Battlefrontu. První informace o samotném hraní už ale událostí skutečně jsou!

Staré v novém hávu

Respektive by minimálně měly být, protože tady nejde jen o Star Wars samotné, ale i o klasickou multiplayerovou střílečku, která bude mít všechno potřebné. A jak se zdá, nový Battlefront z dílen EA DICE přesně takový bude. Klasickou střílečkou s jemným, ale životně důležitým podkresem Hvězdných Válek a to na těch pravých místech a v pravý čas. Minimálně to tvrdí redaktoři IGN, kteří měli možnost vidět více než 7 minut skutečných záběrů z hraní nad rámec odhaleného traileru.

Star-Wars-Battlefront-První-obrázek.jpg

Ale je to jasné už z popisu výše, který demonstruje tvůrčí přístup nepostrádající nic ikonického, či jen zkrátka dostatečně efektního na to, aby to uspokojilo náročné fandy. Téměř nezničitelné AT-AT či správně zvukové i vizuální efekty blasterů inspirované v lucasově původní trilogii. To všechno jsou prvky odrážející naladění odkazující do minulost a kdo tomu nechce věřit, ten se rozhodně může podívat na trailer, kde má skutečně všechno naservírováno jako na talíři.

A že to vypadá nějak podezřele dobře? Ještě aby ne, když za hrou stojí velký vydavatel, zkušené studio a technologie fotogrametrie, která dříve rozhýbala třeba i Vanishing of Ethan Carther. Hru, kterou udělalo pár lidí a právě díky zmíněnému lamači jazyků vypadala zcela úchvatně. Když tak autoři tvrdí, že dosud uvolněné záběry běží na Playstationu 4, není důvod k pochybám a to i ve světle mnoha nakašírovaných odhalení posledního roku.

4f015e7a6f6e84976b699f54895c72bbdf20a28b.jpga412bcdc790b893725bda6208308be8a527ee1b0.jpgf2ff8074852139d05e61a61dbbd68ae27272314d.jpg

Battlefront by totiž skutečně měl být pouze next-gen hrou hrající nejen na strunu nostalgie a stylu, ale také na strunu moderních technologií. Vlajkovou lodí je samozřejmě grafika, která přitom, jak už bylo řečeno, nevyužívá pouze konvenčního přístupu, ale částečně pracuje také se skeny kulis z původních filmů a ty pak převádí do herního prostředí za pomocí patřičných vychytávek. Výsledkem pak jsou zcela fotorealistické modely se zcela korektními proporcemi a nebývalými detaily. Klidně je tak možné, že X-Wing objevující se ve hře se objevil také v některém z filmů.

Staň se bossem!

Strhující podívanou to ale jen začíná. Battlefront slibuje také inovace na poli samotné hratelnosti a transformaci evoluce Titanfallu zase do něčeho nového. Patrick Bach z DICE to popisuje například na situaci, kdy se některý z hráčů stane bossem multiplayerového klání. V takovém případě na sebe vezme roli kladné či záporné postavy z filmové série a bude disponovat i speciálními a tolik ikonickými schopnosti včetně Síly. To samé se může stát i hráči na druhé straně barikády a hned tady máme střet titánů na pozadí naprosto standardní multiplayerové řežby.

2793444-battlefrontign.jpg

Autoři si od toho slibují nejen další reminiscenci fandovských prvků, ale především změnu proměnných, strategickou variabilitu a v neposlední řadě i zkrátka jen oživení multiplayerových klání. Řiditelná vozidla už tu totiž párkrát byla a chce to tak něco trošku neokoukaného. Co do prosté matematiky totiž Battlefront navíc se svým maximem 40 hráčů ani nijak přelomový nebude.

Rozhodně to ale nemá naznačit, že by snad Battlefront stáhl oces mezi nohy. To ostatně potvrzuje i informace, že pozemní bitvy ozvláštní i vzdušné souboje, ve kterých dojde vedle TIE Fighterů i na legendární Milenium Falcon. Bohužel ale pouze intencích planetárních atmosfér, protože podle slov samotných tvůrců se hra bude soustředit především na pozemní souboje a jakési oddělené střety kdesi daleko ve vesmíru by hráčům na zemi nic nepřinesly. To už ostatně potvrdil i Dust 514 a jeho spojení s Eve Online, které také nakonec nepřineslo nic zásadního.

7e16cb11e0e435a2e7551f41f275071c96fe8830.jpg

Vytesáno do kánonu

Navzdory primárně multiplayerové povaze to pak nebude zdaleka pouze o hře více hráčů a kompetitivním hraní. Tvůrci slibují nejen výrazný singleplayer, ale také kooperační mise proti AI podobné třeba těm z Call of Duty: Moder Warfare 2. Ty by měly nabídnout nejen trošku odlišnou hratelnost, ale hlavně přinést esenci filmové série i do její herní podoby. Battlefront totiž nechce být pouze přívěškem, který si koupíte na cestě z kina.

Naopak půjde o zcela svébytnou součást univerza, jenž dokonce bude sama o sobě rozvíjet kánon. Už nyní víme, že hra zavítá na Hoth, Tatooine, Endor a především Sullust. Tedy planetu dosud upozaďovanou a ve spolupráci s Lucas Arts pořádně představenou až právě v Battlefrontu. Podobně je pak na tom i zdarma šířené DLC Battle of Jakku, které naopak trošku poodhalí závoj tajemství okolo planety tolik klíčové pro nový film a dokonce přemostí kanonický příběh až k Návratu Jediho.

jpeg-3-watch-star-wars-episode-vii-teaser-here-plus-star-wars-battlefront-2015-gameplay-predictions-teasers.jpeg

Battlefront tak rozhodně míří někam výše, než jen na metu obyčejné ale kvalitně udělané multiplayerové střílečky, která dobře vypadá. Jak se zdá, samotný svět Hvězdných Válek je pro tvůrce stejně důležitý a už ve své onlinové podobě by měl rozvíjet příběhy oblíbených hrdinů více než obstojně. Jestli tomu tak nakonec bude i v singlu, na to si ještě budeme muset nějaký ten pátek počkat, ale těšit se na další informace rozhodně můžete už nyní.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
10 herních světů, do kterých je radost se podívat

10 herních světů, do kterých je radost…

V posledních letech čím dál častěji vídáme hry s otevřeným světem. Ne všechny jsou ale takové, jaké bychom si přáli. Jeden je prázdný, ve druhém není co dělat a ten třetí ani nevypadá dobře. Na druhou stranu jsou tu ale světy, které bez ohledu na to, jaká hra ve výsledku je, působí sami o sobě opravdu skvělým dojmem. Dneska si tedy ukážeme 10 virtuálních otevřených světů, do kterých je radost se podívat.

26.  2.  2017 | | 13 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Assetto Corsa: špička mezi automobilovými simulátory (galerie)

Assetto Corsa: špička mezi automobilov…

Gran Turismo? Project CARS? Kdepak, to jsou jen slabé odnože pravého simulátoru.

23.  2.  2017 | | 8 N/A
Logitech G502 Proteus Spectrum: co všechno dokáže herní myš (recenze)

Logitech G502 Proteus Spectrum: co vše…

Co speciálního hráčům vlastně nabízí herní myš? Otestovali jsme jednu z nejoblíbenějších herních myší vyšší kategorie. Některé herní vychytávky jsou zbytečné, jiné ale ve hrách pomohou.

22.  2.  2017 | | 23 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 40 N/A
Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurském Parku (recenze)

Horizon: Zero Dawn – Zaklínač v Jurské…

Další exkluzivní značka Sony je tu a my jsme se s Aloy vydali do dávno zapomenuté civilizace. Jak se nám výprava zamlouvala?

21.  2.  2017 | | 14 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A