Steelseries Rival 700: přizpůsobivá myška (recenze)

vytisknout velikost písma
Vyzkoušeli jsme nejnovější přírůstek do herní rodiny Steelseries Rival. Jak se nám hrálo?

Když se přede mne dostala nabídka recenzovat novou high-end myš od Steelseries, Rival 700, rozhodně jsem nemohl odmítnout. Nějaké ty myšky mi již za ty roky prošly rukama, ale nestává se často, že by se objevila nabídka ozkoušet si myš za tři tisíce. Nejsem progamer a nikdy jsem nedal na extra drahé periferie, hlavní je to v rukách, že jo. Taková myška by ale měla splnit nároky i toho největšího progamera. Rival 700 má dokonce i nějaké novinky, které se vidí v segmentu myší snad poprvé.

Co zde v článku nenajdete jsou různé náročnější metody měření pomocí sofistikovaných měřících přístrojů. To přenechám profíkům z čistě hardwarových magazínů. Stejně jako tak grafici nebo programátoři nejsou často hardwarovými nadšenci (ano, výjimky potvrzují pravidlo), tak mnoho hráčů zajímá, jestli si hru zahrají plynule, ale je jim jedno, co se skrývá uvnitř jejich kouzelných krabiček, jestli nějaké FXko, i3 nebo třeba i7 s Hyperthreadingem.

tactile_product.png

Při prvním pohledu na novou, opravdu decentní lesklou krabičku s mnoha nápisy si řeknete, že to je snad krabička od nějakého základního počítačového hlodavce. Velmi střídmý design mne překvapil. Po vysunutí tohoto postranního ochranného „pouzdra“ se ale již naskytne mnohem hezčí pohled. Pevná vyklápěcí krabička s pěkně nadesignovaným potiskem v červenooranžovo-černém provedení vyvolává předzvěst, že se opravdu jedná o produkt jak z řady Republic of Gamers.

 

Součástí balení jsou také dva odnímatelné kabely v pěkném omotání pro lepší ochranu

 

Po odklopení horní části můžeme konečně spatřit samotnou myš a krabičku, která obsahuje bohužel jen rychlou příručku s informacemi, jak k ní připojit microUSB kabel a popis tlačítka pro změnu DPI a scroll kolečka... To je asi má jediná větší výtka, i když podrobné manuály samozřejmě najdete online. Součástí jsou také dva odnímatelné kabely v pěkném omotání pro lepší ochranu, byť to může být jeden z důvodů, proč se vám kablík zadrhává například o hranu stolu nebo podložky.

DSC_0661.JPGDSC_0662.JPGDSC_0664.JPG

Při prvním pohledu na samotnou myš Rival700 si řeknete, že tohle asi bude fakt něco extra. Nikde nic nevrže, ještě aby vrzalo u takové cenovky. Vše krásně doléhá. Myška je většího tvaru, ale určitě to není nejgigantičtější herní myš, se kterou se setkáte. Ideální bude pro všechny, kteří mají střední nebo větší ruce. Způsob uchopení je také komfortní, ať preferujete mít dlaň vzadu a na tlačítkách jen špičky prstů, nebo i naopak, jestli máte na myši položenou celou dlaň a prakticky i většinu prstů na tlačítkách. Jestli používáte nahoře jen dva prsty nebo tři (tlačítka + kolečko), jsou možné oba způsoby. U toho druhého snad jen nesmíte mít ruce jako nějaký nadřený dřevorubec nebo Rambo. Pak by se mohly o sebe nepříjemně dotýkat a mírně omezovat váš hráčský výkon.

SteelSeries rival 700.jpg

Jako nejdůležitější je obecně brán senzor. Tím je PMW3360. Podobnou verzi obsahoval třeba Deathadder. Naštěstí však bez bugu, kdy senzor přeskakoval nějaký z prvních pixelů. Někdo by možná namítal, že to je jen optický senzor a ne laserový, ale ne vždy platí, že novější technologie musí být lepší. Záleží na kvalitě, ne kvantitě. Dočkat se u Rivala700 můžete nulové HW akcelerace a přesnosti snímání pohybu 1:1. Zkráceně, je to prakticky to nej, co můžete ve své herní myši mít. Jednotka se senzorem je dokonce vyjímatelná, pokud byste chtěli v budoucnu upgradovat na jiný senzor. Myš jezdila krásně ať už na barevné podložce, dřevě, papíru nebo i skle. To by asi i člověk u takového drahého kousku čekal. Neujížděla nikam a vše se zdálo být shodně přesné a pohodlné.

Potěšila mne i tlačítka, která se mačkají o něco snáze s menším odporem, než konkurence u Logitechu. Alespoň mi to tak subjektivně přijde, ať se jednalo o MX518, M185 nebo mou domácí herní G400. Může to být ale i pouhý subjektnivní dojem a placebo díky tvaru Rivala, který není tak zaoblený, ale vrchní část je více plochá.

DSC_0666.JPGDSC_0667.JPGDSC_0669.JPG

Mnoho možností na vás čeká i v softwaru od Steelseries, zde je to nová verze Engine3 s Gamesense. Můžete si zde vytvářet mnoho profilů, mapovat tlačítka podle představ, spravovat citlivost myši. K dispozici jsou najednou dvě volby. Citlivost je možné nastavit od 100 do 16000 dpi, takže si jistě vyberete a nic vás nebude limitovat. Dále se dá nastavit ještě dalších několik parametrů, ale jejich změnou jsem u sebe přínos neviděl. U ostatních hráčů se může jednat o důležité volby.

 

Vepředu, na vnitřní straně myši si dokonce můžete vytvořit vlastní nápis či uploadovat obrázek díky OLED displeji

 

Hračičkové si mohou nastavit různé varianty přechodů svítění loga na zadní části myšky a u kolečka. A to z celých 16 milionů barev. Vepředu, na vnitřní straně myši si dokonce můžete vytvořit vlastní nápis či uploadovat obrázek díky OLED displeji. Ten mimo jiné ukazuje užitečnou informaci během hraní, jako je přesnost střelby, životy nebo počet nábojů. Je to sice spíše bonus, jelikož během hraní koukáte spíše do monitoru, ale rozhodně příjemný bonus. Nemluvě o tom, že díky tomu myška prostě vypadá cool.

SteelSeries rival 700.jpgsteelseries-oled1-590x330.jpgsteelseries-rival-700-oled.jpg

Zajímavostí a pravděpodobně jednou z předností myši je „taktilní“ senzor, díky kterému vám myš jakoby zavibruje a dá vědět, co se děje. Barevné notifikace během hraní trošku ztrácí smysl... Opět závisí na nastavení dle dané hry a profilu. Zkoušeno u Doty2 a funguje to dobře. Motůrek se pohybuje mírně směrem nahoru a dolů, nestane se tak, že by vám zatočil s přesností. Tohle je velká novinka a prakticky by měla změnit pojetí myší jako pouhého zařízení pro provádění úkonů. Přesouvá se totiž blíže konzolovému ovladači, minimálně z hlediska pocitů.

engine_hero.png

Jaký mám výsledný pocit z tohoto hlodavce? Skvělý. Myš si nehraje na nic extra, působí relativně konzervativně, avšak moderně. Ne ale tak moderně jako jiné myšky, připomínající spíše hranatá neviditelná letadla, což mně osobně přijde maličko groteskní vzhledem k tvaru dlaně. Programová podpora je také na úrovní a musím říct, že se na takový komfort opravdu hezky zvyká. Myš tak velmi rád doporučím všem, kteří nemají dlaně jak miminko a nebude jim líto dát tři litry za myšku.

Specifikace

  • Rozměry: 124,85 x 68,46 x 41,97 mm
  • Váha: 135g
  • Počet tlačítek: 7
  • Délka kabelu: 1m (krátký), 2m (dlouhý)
  • Senzor: PixArt PMW3360
  • Typ senzoru: optický
  • CPI: 100 na 16 000
  • IPS: 300
  • Akcelerace: 50g
  • Snímání pohybu: 1:1

Myš Steelseries Rival 700 bude k dispozici na českém trhu 19. dubna za předpokládanou cenu 3000 Kč.

Hodnocení: 4/5

Za zaslání hardwaru děkujeme společnosti Grunex.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Moderní střílečky jsou slabé, nudné a po kastraci

Herní filosofie: Moderní střílečky jso…

Dřív střílečky bavily. Bylo na koho střílet.

19.  2.  2017 | | 37 N/A
Technologický skvost jménem Horizon: zápisky z Pravěku (obrazový speciál)

Technologický skvost jménem Horizon: z…

Vydali jsme se do budoucího Pravěku a přibalili do batohu foťák. Podívejte se, co kluci ze studia Guerrilla dokázali ve svém nejnovějším počinu.

20.  2.  2017 | | 2 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A