Steelseries Rival 700: přizpůsobivá myška (recenze)

vytisknout velikost písma
Vyzkoušeli jsme nejnovější přírůstek do herní rodiny Steelseries Rival. Jak se nám hrálo?

Když se přede mne dostala nabídka recenzovat novou high-end myš od Steelseries, Rival 700, rozhodně jsem nemohl odmítnout. Nějaké ty myšky mi již za ty roky prošly rukama, ale nestává se často, že by se objevila nabídka ozkoušet si myš za tři tisíce. Nejsem progamer a nikdy jsem nedal na extra drahé periferie, hlavní je to v rukách, že jo. Taková myška by ale měla splnit nároky i toho největšího progamera. Rival 700 má dokonce i nějaké novinky, které se vidí v segmentu myší snad poprvé.

Co zde v článku nenajdete jsou různé náročnější metody měření pomocí sofistikovaných měřících přístrojů. To přenechám profíkům z čistě hardwarových magazínů. Stejně jako tak grafici nebo programátoři nejsou často hardwarovými nadšenci (ano, výjimky potvrzují pravidlo), tak mnoho hráčů zajímá, jestli si hru zahrají plynule, ale je jim jedno, co se skrývá uvnitř jejich kouzelných krabiček, jestli nějaké FXko, i3 nebo třeba i7 s Hyperthreadingem.

tactile_product.png

Při prvním pohledu na novou, opravdu decentní lesklou krabičku s mnoha nápisy si řeknete, že to je snad krabička od nějakého základního počítačového hlodavce. Velmi střídmý design mne překvapil. Po vysunutí tohoto postranního ochranného „pouzdra“ se ale již naskytne mnohem hezčí pohled. Pevná vyklápěcí krabička s pěkně nadesignovaným potiskem v červenooranžovo-černém provedení vyvolává předzvěst, že se opravdu jedná o produkt jak z řady Republic of Gamers.

 

Součástí balení jsou také dva odnímatelné kabely v pěkném omotání pro lepší ochranu

 

Po odklopení horní části můžeme konečně spatřit samotnou myš a krabičku, která obsahuje bohužel jen rychlou příručku s informacemi, jak k ní připojit microUSB kabel a popis tlačítka pro změnu DPI a scroll kolečka... To je asi má jediná větší výtka, i když podrobné manuály samozřejmě najdete online. Součástí jsou také dva odnímatelné kabely v pěkném omotání pro lepší ochranu, byť to může být jeden z důvodů, proč se vám kablík zadrhává například o hranu stolu nebo podložky.

DSC_0661.JPGDSC_0662.JPGDSC_0664.JPG

Při prvním pohledu na samotnou myš Rival700 si řeknete, že tohle asi bude fakt něco extra. Nikde nic nevrže, ještě aby vrzalo u takové cenovky. Vše krásně doléhá. Myška je většího tvaru, ale určitě to není nejgigantičtější herní myš, se kterou se setkáte. Ideální bude pro všechny, kteří mají střední nebo větší ruce. Způsob uchopení je také komfortní, ať preferujete mít dlaň vzadu a na tlačítkách jen špičky prstů, nebo i naopak, jestli máte na myši položenou celou dlaň a prakticky i většinu prstů na tlačítkách. Jestli používáte nahoře jen dva prsty nebo tři (tlačítka + kolečko), jsou možné oba způsoby. U toho druhého snad jen nesmíte mít ruce jako nějaký nadřený dřevorubec nebo Rambo. Pak by se mohly o sebe nepříjemně dotýkat a mírně omezovat váš hráčský výkon.

SteelSeries rival 700.jpg

Jako nejdůležitější je obecně brán senzor. Tím je PMW3360. Podobnou verzi obsahoval třeba Deathadder. Naštěstí však bez bugu, kdy senzor přeskakoval nějaký z prvních pixelů. Někdo by možná namítal, že to je jen optický senzor a ne laserový, ale ne vždy platí, že novější technologie musí být lepší. Záleží na kvalitě, ne kvantitě. Dočkat se u Rivala700 můžete nulové HW akcelerace a přesnosti snímání pohybu 1:1. Zkráceně, je to prakticky to nej, co můžete ve své herní myši mít. Jednotka se senzorem je dokonce vyjímatelná, pokud byste chtěli v budoucnu upgradovat na jiný senzor. Myš jezdila krásně ať už na barevné podložce, dřevě, papíru nebo i skle. To by asi i člověk u takového drahého kousku čekal. Neujížděla nikam a vše se zdálo být shodně přesné a pohodlné.

Potěšila mne i tlačítka, která se mačkají o něco snáze s menším odporem, než konkurence u Logitechu. Alespoň mi to tak subjektivně přijde, ať se jednalo o MX518, M185 nebo mou domácí herní G400. Může to být ale i pouhý subjektnivní dojem a placebo díky tvaru Rivala, který není tak zaoblený, ale vrchní část je více plochá.

DSC_0666.JPGDSC_0667.JPGDSC_0669.JPG

Mnoho možností na vás čeká i v softwaru od Steelseries, zde je to nová verze Engine3 s Gamesense. Můžete si zde vytvářet mnoho profilů, mapovat tlačítka podle představ, spravovat citlivost myši. K dispozici jsou najednou dvě volby. Citlivost je možné nastavit od 100 do 16000 dpi, takže si jistě vyberete a nic vás nebude limitovat. Dále se dá nastavit ještě dalších několik parametrů, ale jejich změnou jsem u sebe přínos neviděl. U ostatních hráčů se může jednat o důležité volby.

 

Vepředu, na vnitřní straně myši si dokonce můžete vytvořit vlastní nápis či uploadovat obrázek díky OLED displeji

 

Hračičkové si mohou nastavit různé varianty přechodů svítění loga na zadní části myšky a u kolečka. A to z celých 16 milionů barev. Vepředu, na vnitřní straně myši si dokonce můžete vytvořit vlastní nápis či uploadovat obrázek díky OLED displeji. Ten mimo jiné ukazuje užitečnou informaci během hraní, jako je přesnost střelby, životy nebo počet nábojů. Je to sice spíše bonus, jelikož během hraní koukáte spíše do monitoru, ale rozhodně příjemný bonus. Nemluvě o tom, že díky tomu myška prostě vypadá cool.

SteelSeries rival 700.jpgsteelseries-oled1-590x330.jpgsteelseries-rival-700-oled.jpg

Zajímavostí a pravděpodobně jednou z předností myši je „taktilní“ senzor, díky kterému vám myš jakoby zavibruje a dá vědět, co se děje. Barevné notifikace během hraní trošku ztrácí smysl... Opět závisí na nastavení dle dané hry a profilu. Zkoušeno u Doty2 a funguje to dobře. Motůrek se pohybuje mírně směrem nahoru a dolů, nestane se tak, že by vám zatočil s přesností. Tohle je velká novinka a prakticky by měla změnit pojetí myší jako pouhého zařízení pro provádění úkonů. Přesouvá se totiž blíže konzolovému ovladači, minimálně z hlediska pocitů.

engine_hero.png

Jaký mám výsledný pocit z tohoto hlodavce? Skvělý. Myš si nehraje na nic extra, působí relativně konzervativně, avšak moderně. Ne ale tak moderně jako jiné myšky, připomínající spíše hranatá neviditelná letadla, což mně osobně přijde maličko groteskní vzhledem k tvaru dlaně. Programová podpora je také na úrovní a musím říct, že se na takový komfort opravdu hezky zvyká. Myš tak velmi rád doporučím všem, kteří nemají dlaně jak miminko a nebude jim líto dát tři litry za myšku.

Specifikace

  • Rozměry: 124,85 x 68,46 x 41,97 mm
  • Váha: 135g
  • Počet tlačítek: 7
  • Délka kabelu: 1m (krátký), 2m (dlouhý)
  • Senzor: PixArt PMW3360
  • Typ senzoru: optický
  • CPI: 100 na 16 000
  • IPS: 300
  • Akcelerace: 50g
  • Snímání pohybu: 1:1

Myš Steelseries Rival 700 bude k dispozici na českém trhu 19. dubna za předpokládanou cenu 3000 Kč.

Hodnocení: 4/5

Za zaslání hardwaru děkujeme společnosti Grunex.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

10 skvělých her, které si na PC nezahrajete

10 skvělých her, které si na PC nezahr…

Na počítače vychází spousta skvělých her. Jsou tady ale takové, které si jinde, než na konkrétní konzoli nezahrajete. Dneska se podíváme na 10 exkluzivit, pro které se vyplatí kupovat konzole.

13.  3.  2017 | | 61 N/A
Hry jsou uměním: když grafika zraje (galerie)

Hry jsou uměním: když grafika zraje (g…

Občas vyjde populární hra a časem se člověk nemůže uvěřit, co vše je z ní možné graficky vytáhnout. Pojďme si podat zub času.

14.  3.  2017 | | 5 N/A
FlatOut 4: Total Insanity – návrat legendy? (recenze)

FlatOut 4: Total Insanity – návrat leg…

Závodní série FlatOut se dvanáct let své existence jistě stala kultovní záležitostí, a to i navzdory hodně nepovedenému třetímu dílu. Přest,o nebo právě proto jsme na plnohodnotného následovníka museli čekat dlouhých šest let. Vyplatila se taková dlouhá odmlka?

17.  3.  2017 | | 10 N/A
10 důvodů, proč se ponořit do hry Total War

10 důvodů, proč se ponořit do hry Tota…

Strategie nepatří dnes k nejpopulárnějším žánrům, nicméně nikde jinde neokusíte tak sladký pocit moci se všemi výhodami a nevýhodami. V Total War se dostanete do role vůdce zodpovědného za celý národ a závisí jen na vás, zda vaše země bude prosperovat.

15.  3.  2017 | | 8 N/A
Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru do cizích světů (galerie)

Hrajeme Mass Effect Andromeda: vzhůru …

Mass Effect: Andromeda vychází až 23. března, ale díky EA Access jsme si od 16. března mohli k plné hře přičichnout. Podívejte se na naše pohlednice z cest.

19.  3.  2017 | | 5 N/A
Simulátor skládání počítače - naučte se stavět stolní počítač

Simulátor skládání počítače - naučte s…

V době, kdy simulátor zemědělské techniky patří k nejúspěšnějším hrám, bylo jen otázkou doby, kdy někdo udělá simulátor, který skutečně využijete - simulátor skládání počítače.

16.  3.  2017 | | 4 N/A
10 tipů, jak být ostříleným borcem v Mass Effect: Andromeda

10 tipů, jak být ostříleným borcem v M…

Nový Mass Effect je plný nástrah a novinek. Pomůžeme vám se s nimi vypořádat.

22.  3.  2017 | | 6 N/A
11 tipů, jak se stát obávaným hráčem v NHL

11 tipů, jak se stát obávaným hráčem v…

Hokej a fotbal, to jsou v tuzemsku kolektivní sporty číslo jedna. Podobně je tomu potom i na poli sportovních her, kde se jak NHL, tak i fotbalové simulátory těší nemalé oblíbenosti. Přinášíme vám tedy 11 tipů, jak se stát obávaným hráčem v sérii NHL.

20.  3.  2017 | | 2 N/A