Strike Suit Zero: Director's Cut - Transformeři ve vesmíru (recenze)

Proletěli jsme se vesmírnou lodí v 3D verzi Resogunu a přitom jsme se proměnili v Transformera. Jak to dopadlo?

Co dostaneme smícháním nedávno vydaného Resogunu a mechanických strojů známých jako Transformers? Na papíře výbornou vesmírnou arkádu se zajímavou myšlenkou. Realita se však od představ liší, podobně jako Big Mac na obrázku oproti tomu, který (s oschlým salátem a jedinou okurkou místo pěti) dostanete zabalený v krabičce.

Napínavý příběh? Ne tak docela

Vesmírných stříleček je v poslední době jako šafránu a každý fanoušek sci-fi her musel zajásat, když se tato hra objevila na Kickstarteru. Titul se podařilo vydat zhruba před rokem na PC a nyní se dostává i na PlayStation 4 a Xbox One. Název Director´s Cut napovídá, že se nejedná jen o původní verzi převedenou na konzole. Obsahuje příběhové rozšíření Heroes of the Fleet a všechny patche opravující vyváženost obtížnosti i vizuální zpracování. Ve hře se v roli obyčejného vojáka ujmete vesmírné lodi bojující za Spojené národy Země proti rebelům. Vítáme, že nejste žádným hrdinou, který sám spasí svět, ale jen jedním vojákem z mnoha.

Když už jsme nakousli příběh, pojďme si ho trochu přiblížit. No.. takže příběh.. ehm.. byl tam vůbec nějaký? Byl, ale tak nudný a nezajímavý, že jsme ho vůbec nevnímali. Ani to není třeba, o nic zásadního se nepřipravíte a náplň mise vždy naprosto bez problému pochopíte ze zadaných cílů. Obsah jednotlivých misí vás také ničím nepřekvapí. Jednou musíte zničit nepřátelské jednotky a základnu, poté naopak bráníte vlastní loď – tím že ničíte všechny nepřátelské jednotky. Že se opakuji? To proto, že přesně takto se opakuje obsah levelů, který je velmi monotónní a nezajímavý.

A opakování vás čeká i v průběhu každé mise, neboť obtížnost je nastavena vysoko – i pokud se do víru bitev vrhnete na „Normal“, budete mít problém s přežitím, natož se starat o sejmutí nepřátel. Naštěstí vývojáři oproti PC verzi přidali více checkpointů, a pokud tedy budete sestřeleni, nebudete nuceni opakovat velkou část levelu. Abychom se mohli posunout k pozitivům hry, musíme zmínit ještě jedno negativum. Tím jsou kulisy jednotlivých map, kde se planety v pozadí nijak nepohybují a vše působí naprosto staticky.

Optimus Prime ve vesmírné verzi

Co musíme na hře vyzdvihnout jako velká plus jsou zvuky a hudba. Ozvučení lodi a bitev je výborné a hudba, dokreslující atmosféru, byla vybrána velmi dobře. Je zajímavá a hodící se k tématu, na druhou stranu vás neruší v soustředění se na nepřátelské jednotky. A soustředění bude určitě potřeba, neboť nepřátel je mnoho a neustále se na vás valí další vlny. A zde přichází prvek, který hru nejvíce odlišuje od jiných vesmírných stříleček – máte možnost svou loď přeměnit v obrovského mecha, disponujícího mnohem silnějšími zbraněmi než vesmírné lodě.

Dostupné pro: PS4, Xbox One
Žánr: Arkády | Vesmírná střílečka
Výrobce: Born Ready Games
Začátek prodeje: 8. dubna 2014
  • Zvuky a hudba
  • Zatím bez konkurence
  • Frenetická řež
  • Příběh
  • Obtížnost
  • Stereotypní úkoly

Doba, po kterou zůstanete proměnění je krátká a dobíjí se počtem zničených protivníků. Nevýhodou je větší zranitelnost – robot je pomalejší a snadnější cíl pro nepřátele. Nakonec dodejme, že nechybí pohled z kokpitu, ale tím, že se jedná o velmi rychlou akci ho zřejmě kvůli menšímu rozhledu používat nebudete.

Pokud hledáte obyčejnou arkádovou vesmírnou střílečku a nejde vám o nejhezčí grafiku či propracovaný příběh, Strike Suit Zero by pro vás mohl být správnou volbou. Na PS4 dokonce zatím volbou jedinou. Nevyváženost obtížnosti, nezáživný příběh a stereotypní úkoly však hru srážejí do průměru.

Váš názor Další článek: Proč poker není o štěstí o nic víc než počítačové hry

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,