Survarium: nový patch změní nejen vzhled, ale i herní styl

vytisknout velikost písma
Už více jak dva roky trvá vývoj dystopické MMO střílečky Survarium. Zajímá vás, jak vývoj pokročil a jaké změny potkají hráče s příchodem zásadního patche 0.40? Čtěte dál.
Survarium: nový patch změní nejen vzhled, ale i herní styl

Po ty, kteří dosud o Survarium neslyšeli jen v krátkosti připomeneme, že se jedná o stále běžící projekt z dílen ukrajinského studia Vostok Games. Někteří jeho členové přišli z GSC Games majícího na svědomí sérii Stalker.

Původní studio rozpracovalo dokonce koncept Stalkera 2 (některé artworky lze dosud nalézt na internetu), ale po krátké době činnost ukončilo a tím pádem ustala i práce na S2.

Za několik let, tedy v roce 2012, nový Vostok ohlásil práci na volném MMO pokračování Stalkera pod názvem Survarium, které je free-to-play. Koncept měl být více rozpracovaný a neměl se omezovat jen na prostředí černobylské zóny jako Stalker.

00006surv.jpg

00005surv.jpg00007surv.jpg00008surv.jpg

Survarium lze aktuálně hrát na několika serverech, přičemž je zatím k dispozici pouze PvP mód v několika lokacích, které nepostrádají atmosférický nádech dystopického světa kolem černobylské jaderné elektrárny. V některých mapách se podíváte i za hranice Ukrajiny, třeba do části Londýna či německého Kolína.

Kromě toho všeho máte k dispozici arzenál zbraní, maskovacích vzorů na oblečení, zbroje a další užitečné předměty. Survarium obsahuje také herní měnu a systém talentových bodů. Ty si rozdělujete do různých stromů a vytváříte své postavě osobitý charakter.

Když změna tak od podlahy

V první polovině února Vostok nabral stovku hráčů, které tímto povýšil do kategorie supertester s možností vyzkoušet novou grafiku, která má přijít v patechi 0.40 v rámci nastavení Renderer 2.0. Výsledky testování prozatím neznáme. První kolo testování proběhlo 16. února 2016.

Co tedy přinese nový patch 0.40? Bude to několik zásadních změn v herním rozhraní, na které si budete pár dní zvykat. Interface hlavního menu tak, jak jej známe v aktuální verzi 0.34 bude již minulostí a nahradí ho nové a jednodušší rozhraní. Vývoj updatu trval podle slov tvůrců dohromady devět měsíců, takže můžeme očekávat razantní změny a doufejme, že k lepšímu.

00002surv.jpg

Nové uživatelské rozhraní má být tedy čistější, což má zlepšit celkové vnímání hry. Mělo by také nově umět i hráče informovat o vlivech určitých herních aspektů, např. zvyšující se radiace, zásah končetiny apod. Z pohledu managmentu účtu dojde také k několika změnám.

Zásadní proměny se v patchi 0.40 budou týkat i střeliva do zbraní, kterého nyní již nebude možnost vybrat několik druhů najednou do jedné zbraně. Obtisky (Decals) a kamufláže (Camo) se nově už nebudou kupovat v prostředí shopu, ale hráč je dostane vždy po získání patřičných zásluh ve hře (achievement). Boostery pak již nebudou zabírat slot pro materiály a při aktivaci vydrží i několik bitev.00010surv.jpg

Rozhraní hlavního menu se také bude značně lišit po stránce grafiky a funkčnosti. Jednotlivé sloty projdou vizuální proměnou a s největší pravděpodobností i kompletní arzenál zbraní a zbrojí. Horní panel, tedy plocha, kde se sčítají zkušenosti a kde je i hlavní nabídka, bude pozměněn zřejmě jen málo.

Zbraňové modifikace

Zbraňové moduly budou další novinkou ve světě zelené apokalypsy, budou k dispozici podle typu a úrovně dané zbraně. Levelování bude probíhat skrze zabíjení protivníků, čímž k daným zbraním budete získávat postupně lepší a lepší možnosti modifikací.

Každý nový modul pak lehce pozmění styl hraní. Na výběr bude široké spektrum modifikací od optik s nočním viděním, přes kolimátory až po tlumiče záblesku nebo kompenzátory zpětného rázu. Laserový zaměřovač například zlepší dostřel zbraně, pokud střílíte od boku apod. 00009surv.jpg

000001survarium.jpg000002survarium.jpg00004surv.jpg

Tyto nové mechanismy pak upravují parametry zbraně, se kterou se vám bude ve finále střílet více pohodlně, než přes klasická mířidla. Zásadním faktem bude, že si nenainstalujete dva moduly stejného typu na jednu zbraň a také nepůjdou modifikovat startovní zbraně. (PPSh, TT-33, Mosin, Winchester Model 1984)

Tento krok bude mít zásadní vliv na rovnováhu hry jako takovou, jelikož najednou bude mít každý v rukou nastavení síly zbraně, i když jen do určité míry. Známe to už z jiných podobných her a ostatně i z Lost Alphy, což je remasterovaný Stalker SOC od Dezowave. Bylo tedy jen otázkou času, kdy i tuto cestu zvolí Survarium. Tento krok lze určitě kvitovat s nadšením.

Velkým problémem rebalancování univerza hry je zpětný ráz u zbraní, na které je instalována optika, např. scope 4x. Tím, že má každá rozdílný dosah viditelnosti, způsobuje u některých pušek (jako třeba VSS) problémy se zpětným rázem. Tomuto problému se lze nejlépe vyhnout rozdílným nastavením jednotlivých zbraňových modulů.

000004survarium.jpg000005survarium.jpg000006survarium.jpg

Verze pro PC s nižším výkonem

V myslích vývojářů je po celou dobu tvorby Survaria uložen i cíl pamatovat na PC a laptopy s nižším grafickým výkonem, tak aby i jejich uživatele mohli Survarium hrát při celkem hezkém nižším nastavení a rychlosti 50-60 FPS. Při hraní na kartách typu Intel HD Graphics by FPS mělo udržovat konstantní hratelnou hodnotu.

Dobrým krokem pro slabší grafické karty byla komprese dat některých objektů, barev a dalších herních materiálů. Dále bude hodně záležet na konfiguraci každé grafické karty a hráči s rozdílnými typy karet budou mít přístup k tomuto renderovému rozhraní,  aby je nižší výkon významně nepoškodil na základě odlišnosti typu karty.

Tohle všechno je ale zatím jen koncept, který vývojáři potřebují rozlousknout a na jeho formaci se bude podílet převážně četná hráčská komunita skrze své herní profily. Aktuálně mají vývojáři za cíl dosáhnout 60 FPS na kartách Intel HD 4000.

I když Survarium nabízí zatím jen PvP mód, i přesto je žhavým lákadlem pro milovníky FPS stříleček v post apo stylu. V daleké budoucnosti se snad dočkáme i vytouženého PvE módu, jelikož zůstat jen u PvP by bylo pro Survarium velká škoda.

Otevřený svět pojatý Vostokem by byl jistě osvěžením.

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Uncharted 4: A Thief

Uncharted 4: A Thief's End - poslední …

Uncharted 4 nás provedl mnoha nezapomenutelnými okamžiky. Dokáže uhranou i naposledy?

13.  5.  2016 | | 11 N/A
Uncharted 4: grafické orgie, co prodávají platformu

Uncharted 4: grafické orgie, co prodáv…

Některé hry jsou hity. Další zase rovnou prodávají platformu. Uncharted, to je kapitola sama pro sebe.

11.  5.  2016 | | 46 N/A
Uncharted 4 pod lupou: grafika nové generace z dílen Naughty Dog

Uncharted 4 pod lupou: grafika nové ge…

Uncharted 4 vypadá nádherně, co za tím ale stojí? Podívali jsme se, co dokáže interní grafický engine tvůrců.

16.  5.  2016 | | 14 N/A
DOOM: krvavé slzy nostalgie (recenze)

DOOM: krvavé slzy nostalgie (recenze)

I přes minulou slávu byl DOOM dnes již mrtvou sérií, dokud na E3 nepředstavili vývojáři z Id Software bombastický návrat v podobě nového dílu. Povedlo se jim to?

18.  5.  2016 | | 21 N/A
Call of Duty: Infinite Warfare - vzhůru mezi hvězdy

Call of Duty: Infinite Warfare - vzhůr…

Už snad nikoho nepřekvapí, že i letos si pro nás Activision připravilo nový díl své dlouholeté FPS série Call of Duty. Tentokrát už je to nějaký čtrnáctý díl a stále se drží svého zasazení do budoucnosti.

19.  5.  2016 | | 7 N/A
The VOID: virtualitu lze nyní uchopit zcela novým způsobem

The VOID: virtualitu lze nyní uchopit …

Zcela unikátní projekt založený na virtuální realitě a interaktivním prostředí, kde spolu obojí komunikuje v dokonalé symbióze. Po nasazení VR helmy se ocitnete v nejtemnější jeskyni ze všech, prohledáte starobylé májské ruiny nebo zažijete galaktické bitvy hvězdných korábů. To vše se skrývá pod zkratkou označující bránu vedoucí doslova do jiného času a prostoru.

13.  5.  2016 |
Vzhůru do jiných světů aneb jak funguje virtuální realita?

Vzhůru do jiných světů aneb jak funguj…

Všichni to chceme, málo kdo ale doopravdy chápe, co za tím stojí. Co je to virtuální realita?

24.  5.  2016 | | 10 N/A
Nový DOOM ve světových recenzích drtí konkurenci

Nový DOOM ve světových recenzích drtí …

Návrat legendárního DOOMa se podle recenzí povedl na výbornou.

16.  5.  2016 | | 29 N/A