Survarium: nový patch změní nejen vzhled, ale i herní styl

vytisknout velikost písma
Už více jak dva roky trvá vývoj dystopické MMO střílečky Survarium. Zajímá vás, jak vývoj pokročil a jaké změny potkají hráče s příchodem zásadního patche 0.40? Čtěte dál.

Po ty, kteří dosud o Survarium neslyšeli jen v krátkosti připomeneme, že se jedná o stále běžící projekt z dílen ukrajinského studia Vostok Games. Někteří jeho členové přišli z GSC Games majícího na svědomí sérii Stalker.

Původní studio rozpracovalo dokonce koncept Stalkera 2 (některé artworky lze dosud nalézt na internetu), ale po krátké době činnost ukončilo a tím pádem ustala i práce na S2.

Za několik let, tedy v roce 2012, nový Vostok ohlásil práci na volném MMO pokračování Stalkera pod názvem Survarium, které je free-to-play. Koncept měl být více rozpracovaný a neměl se omezovat jen na prostředí černobylské zóny jako Stalker.

00006surv.jpg

00005surv.jpg00007surv.jpg00008surv.jpg

Survarium lze aktuálně hrát na několika serverech, přičemž je zatím k dispozici pouze PvP mód v několika lokacích, které nepostrádají atmosférický nádech dystopického světa kolem černobylské jaderné elektrárny. V některých mapách se podíváte i za hranice Ukrajiny, třeba do části Londýna či německého Kolína.

Kromě toho všeho máte k dispozici arzenál zbraní, maskovacích vzorů na oblečení, zbroje a další užitečné předměty. Survarium obsahuje také herní měnu a systém talentových bodů. Ty si rozdělujete do různých stromů a vytváříte své postavě osobitý charakter.

Když změna tak od podlahy

V první polovině února Vostok nabral stovku hráčů, které tímto povýšil do kategorie supertester s možností vyzkoušet novou grafiku, která má přijít v patechi 0.40 v rámci nastavení Renderer 2.0. Výsledky testování prozatím neznáme. První kolo testování proběhlo 16. února 2016.

Co tedy přinese nový patch 0.40? Bude to několik zásadních změn v herním rozhraní, na které si budete pár dní zvykat. Interface hlavního menu tak, jak jej známe v aktuální verzi 0.34 bude již minulostí a nahradí ho nové a jednodušší rozhraní. Vývoj updatu trval podle slov tvůrců dohromady devět měsíců, takže můžeme očekávat razantní změny a doufejme, že k lepšímu.

00002surv.jpg

Nové uživatelské rozhraní má být tedy čistější, což má zlepšit celkové vnímání hry. Mělo by také nově umět i hráče informovat o vlivech určitých herních aspektů, např. zvyšující se radiace, zásah končetiny apod. Z pohledu managmentu účtu dojde také k několika změnám.

Zásadní proměny se v patchi 0.40 budou týkat i střeliva do zbraní, kterého nyní již nebude možnost vybrat několik druhů najednou do jedné zbraně. Obtisky (Decals) a kamufláže (Camo) se nově už nebudou kupovat v prostředí shopu, ale hráč je dostane vždy po získání patřičných zásluh ve hře (achievement). Boostery pak již nebudou zabírat slot pro materiály a při aktivaci vydrží i několik bitev.00010surv.jpg

Rozhraní hlavního menu se také bude značně lišit po stránce grafiky a funkčnosti. Jednotlivé sloty projdou vizuální proměnou a s největší pravděpodobností i kompletní arzenál zbraní a zbrojí. Horní panel, tedy plocha, kde se sčítají zkušenosti a kde je i hlavní nabídka, bude pozměněn zřejmě jen málo.

Zbraňové modifikace

Zbraňové moduly budou další novinkou ve světě zelené apokalypsy, budou k dispozici podle typu a úrovně dané zbraně. Levelování bude probíhat skrze zabíjení protivníků, čímž k daným zbraním budete získávat postupně lepší a lepší možnosti modifikací.

Každý nový modul pak lehce pozmění styl hraní. Na výběr bude široké spektrum modifikací od optik s nočním viděním, přes kolimátory až po tlumiče záblesku nebo kompenzátory zpětného rázu. Laserový zaměřovač například zlepší dostřel zbraně, pokud střílíte od boku apod. 00009surv.jpg

000001survarium.jpg000002survarium.jpg00004surv.jpg

Tyto nové mechanismy pak upravují parametry zbraně, se kterou se vám bude ve finále střílet více pohodlně, než přes klasická mířidla. Zásadním faktem bude, že si nenainstalujete dva moduly stejného typu na jednu zbraň a také nepůjdou modifikovat startovní zbraně. (PPSh, TT-33, Mosin, Winchester Model 1984)

Tento krok bude mít zásadní vliv na rovnováhu hry jako takovou, jelikož najednou bude mít každý v rukou nastavení síly zbraně, i když jen do určité míry. Známe to už z jiných podobných her a ostatně i z Lost Alphy, což je remasterovaný Stalker SOC od Dezowave. Bylo tedy jen otázkou času, kdy i tuto cestu zvolí Survarium. Tento krok lze určitě kvitovat s nadšením.

Velkým problémem rebalancování univerza hry je zpětný ráz u zbraní, na které je instalována optika, např. scope 4x. Tím, že má každá rozdílný dosah viditelnosti, způsobuje u některých pušek (jako třeba VSS) problémy se zpětným rázem. Tomuto problému se lze nejlépe vyhnout rozdílným nastavením jednotlivých zbraňových modulů.

000004survarium.jpg000005survarium.jpg000006survarium.jpg

Verze pro PC s nižším výkonem

V myslích vývojářů je po celou dobu tvorby Survaria uložen i cíl pamatovat na PC a laptopy s nižším grafickým výkonem, tak aby i jejich uživatele mohli Survarium hrát při celkem hezkém nižším nastavení a rychlosti 50-60 FPS. Při hraní na kartách typu Intel HD Graphics by FPS mělo udržovat konstantní hratelnou hodnotu.

Dobrým krokem pro slabší grafické karty byla komprese dat některých objektů, barev a dalších herních materiálů. Dále bude hodně záležet na konfiguraci každé grafické karty a hráči s rozdílnými typy karet budou mít přístup k tomuto renderovému rozhraní,  aby je nižší výkon významně nepoškodil na základě odlišnosti typu karty.

Tohle všechno je ale zatím jen koncept, který vývojáři potřebují rozlousknout a na jeho formaci se bude podílet převážně četná hráčská komunita skrze své herní profily. Aktuálně mají vývojáři za cíl dosáhnout 60 FPS na kartách Intel HD 4000.

I když Survarium nabízí zatím jen PvP mód, i přesto je žhavým lákadlem pro milovníky FPS stříleček v post apo stylu. V daleké budoucnosti se snad dočkáme i vytouženého PvE módu, jelikož zůstat jen u PvP by bylo pro Survarium velká škoda.

Otevřený svět pojatý Vostokem by byl jistě osvěžením.

Nejnovější komentáře

NEJČTENĚJŠÍ ČLÁNKY

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celou Vídeň, podívejte se

Parta nadšenců tvoří v Minecraftu celo…

V Minecraftu můžete vytvořit téměř cokoliv, od fantasy dungeonů až po vesničku své babičky. Co ale takhle kompletně celou Vídeň?

14.  2.  2017 | | 11 N/A
Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od reality (galerie)

Project CARS 2 ve 4K nerozeznáte od re…

Závodní pecka Project CARS se oficiálně představuje ve svém druhém pokračování a kromě traileru se prezentuje i labužnickými 4K screenshoty. No nevypadá to famózně?

8.  2.  2017 | | 13 N/A
10 skvělých českých her, které vyšly v roce 2016

10 skvělých českých her, které vyšly v…

Češi mají na hry talent a ten prokázali i v minulém roce. Vybrali jsme deset her českých tvůrců vydaných v roce 2016, které považujeme za nejlepší!

14.  2.  2017 | | 7 N/A
Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku věrohodnosti (galerie)

Jak Gran Turismo Sport posouvá laťku v…

Mnozí vidí Gran Turismo Sport jen jako další nástavbu slavné série. Je v tom ale mnohem více, především z hlediska vizuálu.

13.  2.  2017 | | 22 N/A
Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s příchutí Zaklínače a Bloodborne

Odhaleno temné fantasy RPG GreedFall s…

Pokud vám nestačil Zaklínač, Focus Home Interactive ve spolupráci se Spiders Games chystají zbrusu nové RPG.

11.  2.  2017 | | 6 N/A
Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje přístup hráče?

Herní filosofie: Jak grafika ovlivňuje…

Než o hře víme cokoliv dalšího, uděláme si obrázek podle toho, co vidíme. Jak tenhle předpoklad ovlivní náš přístup a jak toho můžou vývojáři využít?

7.  2.  2017 | | 5 N/A
Otevřenou betu For Honor si můžete stáhnout již nyní

Otevřenou betu For Honor si můžete stá…

Otevřená beta For Honor startuje tento čtvrtek, můžete si ji však stáhnout již nyní, abyste se na ni připravili.

8.  2.  2017 | | 4 N/A
For Honor: když čest dává zabrat (recenze)

For Honor: když čest dává zabrat (rece…

Ubisoft nám většinou přináší nekonečné série, a tak je příjemné vidět, že se občas pustí do něčeho nového. Jak dopadl krok novým směrem v podobě For Honor?

18.  2.  2017 | | 9 N/A