Technomancer: rudá planeta plná konfliktů (recenze)

Výlet na Mars s mizivým množstvím pitné vody... to nezní jako nejlepší zasazení v parném létě.

V nynější ohromné dávce AAA titulů, ale také novinkami přeplněné E3, by člověk skoro zapomněl, že nějaký titul jako Technomancer vůbec existuje. Není se ani čemu divit, hned na první pohled je jasné, že grafikou se například poměrně nedávnému Mirror's Edge Catalyst opravdu nemůže rovnat.

Přesto nabízí Technomancer takovou atmosféru a příjemné prvky, že určitě stojí za to jej vyzkoušet. Hned z kraje recenze bych rád upozornil na to, že se jedná o opravdu ukecanou hru bez české lokalizace. Pokud angličtině skutečně nerozumíte ani slovo, nevytáhne to u vás hra na nic víc než béčkový titul, jehož příchuť je občas cítit skrz naskrz.

Svět pod nadvládou vodních korporací

Pokud ale angličtinu zvládáte, uvede vás hra do celkem zajímavého světa. Ocitnete se na Marsu, kde bohužel není voda. Zákonitě se tedy k vládě dostaly ty organizace, které ji distribuují. Ty vládnou vcelku nekompromisně a poté, co získaly nějakou tu armádu vám dali možnost buď se podřídit, nebo žít na povrchu. Na povrchu skutečně žít jde, ale stanou se z vás nepříliš půvabní mutanti. A to přece nikdo nechce.

technomancer_1.pngtechnomancer_2.pngtechnomancer_3.pngtechnomancer_4.pngtechnomancer_5.pngtechnomancer_6.pngtechnomancer_7.png

Vy se vžijete do role Technomancera. Jedná se o skupinu velmi mocných válečníků ovládajících i magii. Je s nimi tedy velmi dobře zacházeno a v průběhu hry si můžete být jisti, že k vám lidé budou chovat respekt a dočkáte se hromady úkolů.

Úkoly mi svým stylem dost připomínají MMO. Obecně se připravte na to, že se v průběhu recenze k tomu budu vracet. Zajímavé je, že hra je singleplayerová a bohužel nepodporuje žádný druh multiplayeru. Přesto je svým stylem velmi podobná masivně onlinovým titulům, osobně mi hodně připomínala Star Wars: The Old Republic. Ostatně jde o čistokrevné RPG.

 

Zajímavé je, že hra je singleplayerová a bohužel nepodporuje žádný druh multiplayeru. Přesto je svým stylem velmi podobná masivně onlinovým titulům

 

Mise by se daly rozdělit na bojové, povídací a bojově povídací. Většinou je jejich základní myšlenka poměrně zajímavá, leč úkoly sami o sobě nevyžadují, abyste na ně dávali pozor. Na mapě se vám vždy ukáže, kam máte jít a co přesně máte dělat. V úkolu si občas s někým popovídáte, jindy někoho zmlátíte a za jeho splnění dostanete expy, finance či kus zbroje, případně si zlepšíte reputaci u jedné z frakcí, které se ve světě nacházejí.

technomancer_10.pngtechnomancer_8.pngtechnomancer_9.pngtechnomancer_11.pngtechnomancer_12.pngtechnomancer_13.png

Asi vám to také začalo znít trochu jako MMO, co? Ale nebojte, hra podoby MMO sice využívá, ale středem hry jste bezpochyby vy. Příběh se různě vyvíjí a vy vstupujete do marsových učebnic dějepisu. Úkoly jsou občas dokonce založené na vaší minulosti, bohužel se to vyskytlo i jako problém, jelikož hra v některých případech nepoznala, co jsem prožil a co ne. V jednom úkolu jsem například jedné holce nabídl pomoc od obchodníka, kterého jsem dosud nezachránil. Jindy byl úkol špatně rozvržen prostorově a donutil mě zbytečně oběhnout celou mapu kolem dokola… no možná by těchto pár maličkostí mohli vývojáři ještě doladit.

Těžký boj s magickými tendencemi

Podstatou hry samozřejmě není povídaní, ale boj. Ten je ve hře obzvláště zajímavý, neboť nabízí tři styly, které se od sebe příjemně liší a každý nabídne krapet jiný zážitek. Jedná se o válečníka s holí, rogue bijce s čepelí a pistolí a nakonec ochránce se štítem. Válečník je přitom typickou třídou pro Technomancery. Kombinuje rychlé mlácení holí s magií a vytváří doslova smrtelný tanec.

Rogue je zase velice rychlý a spoléhá na menší dýčku v kombinaci s pistolí. Na rozdíl od ostatních tříd umí dělat kotouly, což je důležité, jinak se v podstatě nemůže vykrýt.

Mě nejvíce sedl guardian, což je ve zkratce tank. V pravé ruce třímá obří palcát a v levé se kryje štítem. Je schopen vydržet i větší nápor nepřátelských linií, zato je ale docela pomalý.

 

Podstatou hry samozřejmě není povídaní, ale boj. Ten je ve hře obzvláště zajímavý, neboť nabízí tři styly

 

Bojový styl je ale u všech tříd spíše taktický než-li rychlý. Je sice pravda, že hra bohužel neumožňuje žádný taktický mód, jaký měl například Dragon Age: Inquisition. Ve hře totiž máte následovníky, kteří vám pomohou v boji, ale můžete jim maximálně přikázat, ať jsou defensivní nebo ofensivní.

technomancer_14.pngtechnomancer_15.pngtechnomancer_16.pngtechnomancer_17.pngtechnomancer_18.pngtechnomancer_19.png

Taktiku využijete spíš v tom, abyste si rozmysleli, co uděláte příště. Hra je poměrně pomalá a vy musíte vytušit, kdy je čas se krýt nebo kdy se uchýlíte spíše k magii. Důležité je i jakou třídu vůbec použijete, kvůli rozmanitosti nepřátel, která čítá nejen lidi, ale i všelijaké zvířata a monstra, si s jednou třídou pravděpodobně nevystačíte.

Boj je pak poměrně těžký i na nejnižší obtížnost a proto se musíte naučit pracovat s vylepšováním postavy. Jak jsem již zmiňoval, hra připomíná MMO. Plníte zde úkoly, za které získáte zkušenosti. Pokud jich získáte dost, povýšíte na další level, který vám umožní si vylepšit určité atributy a také schopnosti dle zaměření vaší postavy. Vylepšování atributů vám poté odemyká nové zbroje, zbraně atd. Zkrátka systém jako v každé MMO hře.

 

Hra vás chce navnadit na jistou nutnost morálních rozhodnutí, které zasahují do celého herního života

 

Předměty poté získáváte dvěma způsoby – nakupováním nebo craftěním. Já bych se detailněji zmínil pouze o nakupování, poněvadž hra má poměrně zajímavý systém vydělávání peněz. Ve hře se platí jakýmsi sérem, které získáte buď klasicky prodejem, také ale jeho vysátím z nepřátel, čímž je zabijete. Hra tím chce navnadit na jistou nutnost morálních rozhodnutí, které zasahují do celého herního života.

technomancer_20.pngtechnomancer_21.pngtechnomancer_22.png

Respektive vás nutí k výběru. Pokud budete pořád všechny vraždit, vaše morálka klesne a vaši společníci se na vás nebudou dívat zrovna nejlépe. Vraždy ale těší důstojníky v armádě velkých korporací, poněvadž chtějí vyvraždit všechny, kteří ohrožují dokonalost a ráj, který jejich společnost nabízí. Na tento systém vybírání mezi dobrem a zlem budete narážet neustále, i při komunikaci s jinými postavami, a poměrně to okořeňuje hru. Pro představu, tento systém je dost podobný tomu ze Star Wars: The Old Republic.

Nehodnoť hru podle grafiky

Na závěr se opět vrátím i ke grafice. Hra vás skutečně příliš neohromí, ale nemusí se zaručeně za nic stydět. Například hra světla a stínu vypadá famózně. To, co ztrácí graficky, dohání rozvržením úrovní, které esteticky dávají smysl. Co se týče plnění misí, často se do mapy zamotáte, ale to není chybou úrovní, nýbrž samotné struktury misí.

Obecně má hra spoustu pěkných prvků, které se postupně tak nějak ztrácí. Je to tím, že hra není příliš dynamická. Její půvab hodně vychází z mluvení, které je klidné a nesetkáte se zde s epickými cinematickými scénami. Boj nabízí to samé – pomalý, leč promyšlený styl. Technomacer je ve zkratce hra pro hráče, kteří si chtějí užít jiný svět a nejlépe si zahrát velkou MMO hru o samotě.

Dostupné pro: PC, PS4, Xbox One
Žánr: RPG | Sci-fi RPG
Výrobce: Spiders
Začátek prodeje: 28. června 2016
  • Zajímavý svět
  • Různé bojové styly
  • Morální rozhodnutí
  • Občasné chyby v misích
  • Chybí česká lokalizace
  • Béčkový pocit

Technomacer není hra určená masám. Bude vás ale bavit, pokud máte rádi poznávání smyšleného světa na rudé planetě a libujete si v pomalých bojích a taktizování. Nutností je i znalost angličtiny, poněvadž hra je velmi ukecaná a nemá v zásobě českou lokalizaci.

Diskuze (14) Další článek: Kampaň akce Titanfall 2 má přilákat co nejvíce lidí

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,