The Crew: napříč Amerikou (recenze)

Ubisoft nám sliboval obří svět plný online radovánek, propracovaného tuningu a týmového řádění. Svůj slib splnil, ale jen z části.

The Crew působilo už od začátku jako velmi slibný projekt, a to nejen díky obrovskému otevřenému světu, po kterém se mohou hráči libovolně pohybovat. Online závody jsme tu měli už několikrát, žádným z nich se ale nepodařilo začlenit týmovou náladu a opravdové online srazy tak, jak to ukazoval výtvor Ubisoftu. Trailery jsou ale jedna věc, jak to vypadá v praxi?

Z vězení za volant

Inu, The Crew často připomíná jídlo, do kterého kdosi naházel prvotřídní ingredience, které však ve výsledku stačí sotva na průměr. Když totiž hru rozložíte, zjistíte, že tu jsou některé skvělé herní mechanismy i herní prvky, po kterých toužíme takřka v každé jiné závodní hře. Dohromady to ale působí tak nějak...prázdně.

Hrdina si dřepí v chládku za vraždu bratra, kterou nespáchal a jak už to tak bývá, na pomoc přichází rošťanda policistka

Nebudeme ale předbíhat. The Crew se totiž nesnaží nalákat jen online složkou, nýbrž i napínavým gangsta příběhem. Ten se točí kolem profi řidiče Alexe Taylora, kterého namluvil všudypřítomný Troy Baker. Ten si dřepí v chládku za vraždu bratra, kterou nespáchal a jak už to tak bývá, na pomoc přichází rošťanda policistka. Ta nabízí nejen propustku z vězení, ale také dopadení lidí, kteří vaší rodině nepříjemně šlápli do úsměvu. Samozřejmě, nic není zadarmo...

Příběh připomíná tradiční detektivky a filmy jako Rychle a zběsile, rozhodně tedy nejde o něco špatného a nátuře hry sedí. The Crew však není ani tak o příběhu, jako o obrovském MMO světě až po okraj naplněném výzvami, úkoly a samozřejmě ostatními hráči. Online prvek je tu nutností a je rozhodně skvělé se pohybovat po světě, ve kterém paralelně pálí pneumatiky další hráči. Díky tomu působí Spojené státy živěji a reálněji.

Nikdo vás však do týmového řádění nenutí. Vše si můžete v klidu odjet sami a ačkoliv vám to bude déle trvat, bude vás to bavit. Tedy, mělo by. The Crew i přes obrovskou kupu obsahu vlastně působí neuvěřitelně prázdně a bez jiskry. Ano, v případě, že hrajete sami, dost možná se začnete velmi rychle nudit a u volantu vás udrží snad jen vidina dalšího žihadla, perfektní tuning a v neposlední řadě také samotná mapa, která je bravurní.

Chlapi sobě

The Crew ale je a vždy bude o týmovém závodění, protože právě hra s kamarády titul zachraňuje a posouvá zábavu na úplně jinou úroveň. Všechny závody a výzvy můžete plnit v týmu, který si založíte nebo do kterého se přidáte, což vám dává více zkušeností i peněz. Vyplatí se to tedy hned z několika důvodů, tím nejpodstatnějším však je, že vás hra bude projednou bavit.

Výlet z jednoho konce mapy na druhý může bez problémů zabrat hodinu čistého času

Navíc tu jako nikde jinde zažijete tu pravou atmosféru road tripů. Spojené státy jsou obrovské, různorodé a přesně takové, jak by ve hře měly vypadat. Jedná se pravděpodobně o jednu z nejrozlehlejších map za poslední dobu, která navíc dokáže skvěle přenést atmosféru a náladu jednotlivých amerických měst. Výlet z jednoho konce mapy na druhý může bez problémů zabrat hodinu čistého času a právě ježdění a objevování lvím podílem přispívá k tomu, že u hry zůstanete. O to více, když budete podnikat jízdy s kamarády.

Je tak smutné, že uživatelské rozhraní nenechá hráče v klidu hrát. Je totiž až zbytečně komplikované a přeplácané, takže to chce čas se v něm zorientovat a i když budete v listování nabídkami profík, stejně zbytečně zdržuje. Bezproblémovému hraní nepomáhá ani fakt, že má titul problémy s připojením a často se do hry ani nedostanete, minimálně se tak stávalo v počátečních dnech testování a několik aktualizací pomohlo jen částečně. Ubisoft má letos zkrátka řádně negativní karmu.

NFS se má co učit

Naštěstí je tu mimo prostředí další parádní prvek, který bychom rádi viděli i v dalších hrách. Tím myslíme propracovaný tuning a slušný vozový park, se kterým se vyblbnete. Nechybí všechny populární vozy, od sporťáků až po muscle káry, džípy a hypersporty, každý navíc hned v několika verzích (pouliční, off-road, sport aj.). Kromě toho si můžete vozidla do mrtě rozložit a upravit vše možné, od podvozku, brz a pneumatik až po blatníky, ráfky a interiér. Tuning je tu skutečně perfektní a přesně tak bychom si jej představovali i v sérii Need for Speed. EA, uč se. Své vozy si můžete tunit i v přidružené mobilní aplikaci Road Empire pro iOS a Android a aby toho nebylo málo, ještě si v garáži nastavíte perky za zkušenostní body, co jste po cestě nasbírali.

Ani tady bohužel nejde vše jako po másle. Když už totiž do nějakého žihadla nasednete, zjistíte, že je fyzika a ovládání naprosto tragické, a nepomáhá ani fakt, že jde o arkádové závody. V nastavení nechybí dostatečně podrobné křivky a statistiky, takže se po krkolomném zkoušení časem dostanete k chování vozu, které vám bude víceméně vyhovovat, tak pracné by to ale být prostě nemělo. Co takhle se inspirovat třeba u Driver: San Francisco?

Krásy Ameriky

Zvláštní poklonu si vývojáři zaslouží za schopnost zrekonstruovat Spojené státy do herní podoby s takovou precizností. I když samozřejmě nejde o mapu v měřítku 1:1, stále je obrovská, různorodá, s množstvím metropolí, městeček, vesnic, kaňonů, horských serpentin a tisícovek kilometrů dálnic. Po mapě se můžete pohybovat bez jediné nahrávací obrazovky, což je ještě působivější. Samotné grafické zpracování se za next-gen rozhodně považovat nedá, vzhledem k rozloze mapy se ale není čemu divit.

Vizuál by se tak dal nazvat jako praktický. Vozidla vypadají dobře, akce na tratích odsejpá a na sekání jsem nenarazil ani jednou, což je v tomto žánru důležité. Efekty počasí a střídající se denní doba potěší, stejně jako přijatelný model poškození, zaprášené blatníky a další maličkosti. Samozřejmě při bližším zkoumání naleznete rozmázlé textury a naskakující objekty, někde však ten kompromis být musel. Celkově jde o velmi povedené grafické zpracování, které neurazí a ani nekřepvapí. Zvláštní dík patří pohledu z kokpitu.

Pozornost si určitě zaslouží CGI filmečky, které jsou výborné a dokážou dobře doplnit příběh

Špatně na tom není ani dabing postav a soudtrack, který na vás bude řvát z rádia. Pozornost si určitě zaslouží CGI filmečky, které jsou výborné a dokážou dobře doplnit příběh, což se u MMO her nestává často.

Dostupné pro: PC, X360, PS4, Xbox One
Žánr: Závodní | Závodní MMO
Výrobce: Ubisoft Reflections
Začátek prodeje: 2. prosince 2014
  • Obrovská rozmanitá mapa
  • Perfektní systém tuningu
  • Různorodý vozový park
  • Online kooperace
  • Technické problémy
  • Nestabilní připojení
  • Překombinované UI
  • Stereotypní mise
  • Pro jednoho nudné

The Crew je hra, která dost možná sama neví, čím je. Na jednu stranu nabízí obrovskou rozlohu, propracovaný tuning a hodiny zábavy s kamarády za volantem. Na stranu druhou ale jednoho hráče rychle unudí, naštve technickými problémy a ovládáním a nakonec vše zazdí tunou misí a úkolů, které prostě nebaví. Pokud máte věrnou partu kamarádů, kteří se s vámi do hraní pustí, rozhodně The Crew vyzkoušejte, má co nabídnout. Osamocený hráč se ale velmi rychle začne rozhlížet po něčem záživnějším. Škoda, potenciál tu byl.